Infektioekseema

-

Itsellä alkoi punoittava ihottuma kämmenen sisäpuolella ja sormissa noin 1,5v sitten. Samoihin aikoihin suolisto oli myös sekaisin. Jätin vehnäjauhot pois, ja suolisto rauhoittui ja ekseemasta kävin lääkärissä ja diagnoosina infektioekseema ja lapputestissä tuli pieni reaktio vehnäjauhosta.
Nyt ihottuma on halkeileva ja kuivattaa aina tietyn kohdan kämmenessä ja pikkusormen ja keskisormen. Jotain vinkkejä allergiaan, koska lääkärit eivät sitä keksi!

4

2851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihotautinen

      Minulla myös infektioekseema (kuulema) käsissä. Ihotautien erikoislääkäri ei tiedä mistä se tulee ja miten lähtee. Ihottuma alkoi 1v3kk sitten rystysestä leviten siinä. Toiseen käteen levisi joskus viime kesänä. Lääkäreillä olen rampannut useampaan kertaan, julkiset ja yksityiset.

      Antibiootteja oon syöny kolme kuuria, kortisonia yhden kuurin ja kortisonia voiteena nyt tauotta, silti on ihottumaa. Viime syksynä aloin epäillä, että ihottuman aiheuttaisi gluteeniviljat, mutta koska verikokeissa ei näy keliakia, lääkärit toteavat, ettei sitä ole. Olin omatoimisesti -ja vastoin kaikkia kehotuksia- gluteenittomalla ruualla kaksi kuukautta talvella, joka mielestäni auttoi. Ihottuma ei levinnyt, vaan pysyi hallinnassa.

      Nyt olen syönyt taas maaliskuusta asti ihan normaali ruokaa ja kas kummaa, ihottuma elää koko ajan; uusia länttejä tulee. Välillä on parempana ja välillä huonompana, mutta parane se ei. Normaaliruualle siirtymisen jälkeen alkoi hb laskea, alimmillaan oli 102, joka on minulle todella matala. Sain lääkäriltä lähetteen tähystykseen, johon ehkä pääsen joskus.

      Eniten olen raivoissani ihottumien suuhteen siitä, ettei lääkärit oikein tunnu ottavan tosissaan. Kenelläkään ei ole kiinnostusta alkaa tutkimaan. Todetaan vain että käytähän kortisonivoiteita, kyllä se joskus saattaa parantua.

      Nämä ihottumat vaatii potilaalta -ja myös läheisiltä- aika paljon kärsivällisyyttä, joten toivotaan parasta, että joku apu löytyisi.

      • 1muurahainen

        Täällä myös, kirjoitinkin juuri tuonne edemmäs ihan omaan otsikoonsa. Mulla kämmenessä ollut jo aikoja kuiva kutiseva läntti joka välillä aivan auki, kipeä, hilseilevä. Teen hoitotyötä ja tämä haittaa aivan kamalasti. Altistan ja altistun vaikka kuin hanskoja käyttäisi.
        Itse meen maanantaina ihopolille. Saas nähdä otetaanko siellä tosissaan. Menmen ammattitauti epäilyn statuksella... hirvittää. Onko alan vaihto edessä =(


    • ei kivaa

      mulla todettiin oikean kämmenen sisäpuolella krooninen ekseema.

      • kesto raapija

        Hei kokeilkaa ruokavalion muutosta. Veriryhmäruokavalio saattaa kuulostaa oudolta, mutta siinä voi olla jotain perääkin. Tutustukaa siihen. Olen allergisena ja urheilevana kokeillut kaikenlaisia valioita...ja tutustunut myös veriryhmäruokavalioon. En noudata sitä orjallisesti mutta sain sieltä vinkkejä ja vaihdoin ruokavalioni painotusta. Väittäisin että vatsani, ihoni ja koko akka voi paremmin. Monet allergiat ja suoliston epätasapainot tulee juuri ihosta läpi. Ei siis tarvitse olla vain kosketusallergiaa.

        Toisaalta jos allergia pukkaa läpi kun allergisoivia on yhteensä liikaa, eli ei pelkästään esim kissa vaan jos ympäristössä on lisäksi esim home, ruoka ja hajuste ärsytykset. Silloin on vaikea löytää vain yhtä helpottavaa, kun pitäisi saada kuriin koko setti. Mutta oma puolustus ja erityisesti vatsan hyvinvointi vaikuttaa ihan kaikkeen. Siihen sietokykyyn. Eli ravinto ja vitamiinit. Mut olkaa tarkkana lisäravinteiden kanssa. Niissäkin on allergisoivia. Ja toiset tarvii eri aineita. Joku hivenaine tohtori tai verenkuva testi, joka kertois mitä vitamiinia on liikaa tai vajausta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe