Onko maailmankirjallisuuden klassikoita saatava hienoina painoksina, nahkaiset selkämykset jne? Ei ole tarkoituskaan niitä alkaa lukemaan, tylsiä ja puuduttavia, mutta antaa hienon vaikutelman, pitäähän akateemisesti koulutetulla ihmisella hienoja kirjoja hyllyssään olla. Jos joku kysyy mitä mieltä opuksista olen niin sanon että siitä on niin pitkä aika kun olen ne lukenut mutta aivan erinomaisia kaikki...
Kirjat sisustuksena
7
303
Vastaukset
- Katu täyttyy asekeli
Esim. huonekalukauppojen kirjahyllyosastoissa ja teatterilavastuksissa niitä käytetään aivan yleisesti.
- Miten käy
Jokuhan voi alkaa vielä kirjoja selaamaan! Onko muuten olemassa listaa kirjoista jotka sivistyneellä ihmisellä tulisi olla, kai sellaisia on laadittu? Ne kun ostaa on sisustus täydellinen!
- kyl sitä kaikkia on
Teetä haluamasi vaikutelma suoraan tapettina, säästyy tilaakin kun ei tarvitse oikeita kirjahyllyjä ja niihin oikeita kirjoja.
- biblio
On ihan totta, että kirja voi olla kaunis myös esineenä ja bibliofiilit rakastavat kirjoja muunakin kuin pelkkänä sisältönä. Itse alan käyttää sähköisiä lukulaitteita heti, kun niistä ilmestyy teokseen arvoisensa nahkaselkä, kultakirjaimia ja vanhan kirjaston tuoksu.
20-30-luvuilla painettuja eri kirjailijoiden koottuja teoksia nahkaselkäisinä painoksina löytyy kirppareilta ja divareista halvalla. Vanhat tietosanakirjasarjat ovat todella edullisia (tieto vanhentunutta, netti olemassa ja vievät paljon tilaa, lopputulos: eivät ole halattuja eivätkä tarpeellisia), esim. vuosina 1931-39 julkaistu Otavan Iso Tietosanakirja (15 osaa ja 2 lisäosaa)on hyvin yleinen ja se on saatavilla todella monesta vanhojen kirjojen kaupasta. Vanha uskonnollinen kirjallisuus on lähes ilmaista, kauppiaat ovat tyytyväisiä jos pääsevät siitä eroon. Erittäin kauniita korupainoksia ruotsin ja saksankielisistä kirjoista 1800-luvun lopusta saa noin kymmenellä eurolla kappale ja ne ovat aika yleisiä.
Mielestäni on turha valehdella lukeneensa kirjat, mikseivät ne saa olla puhtaasti sisustuksellinen elementti. Kyllähän jotkut keräilevät kahvikuppeja mutta eivät ikinä käytä niitä vaan pitävät ne vitriinissä, mutta ei sitä pidetä kummallisena, kyllä siis kirjatkin saavat olla "vain" esineitä. Monet kirjani olen hankkinut vain siitä syystä että ne ovat kauniita (esim. valtavan määrän korukantisia 1800-luvun saksalaisia runokirjoja, vaikka en osaa saksaa). Jos kysyy olenko lukenut kaikki kirjani, vastaan ihan kiertelemättä että en todellakaan (vaikka toki suuri osa kirjoistani on lukutarkoituksessa hankittuja).- Ida Rähmä
Kirjansitoja kyllä mielellään laittaa AkuAnkkasi nahkaselkäkansiin, vuosi kerrallaan. Ei tartte valehdella lukeneisuudesta.
- Naikkone10
Kirjojen paras anti ei ole aineellista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt394558Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532464Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391004Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161985- 107826
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70814- 136761
- 48760
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48696- 52690