Käsimatkatavaroiden määrä

Hölmö matkustaja

Olen huomenna lähdössä ulkomaille Finnairin koneella ja matkustan turistiluokassa. Yritin jo Finnairin sivuilta löytää vastausta kysymykseeni, mutta en löytänyt. Eli onko mahdollista ottaa kaksi laukkua käsimatkatavaroihin? Ottaisin toisen isomman laukun ja toinen olisi pienempi olkalaukku. Isompi laukku mahtuisi koneen 'yläsäilytystilaan' ja olkalaukun ottaisin jalkoihin. Pelottaa lähteä kahdella laukulla jos kielletäänkin ottamasta toista mukaan, koska isompi käsimatkatavaralaukku tulee niin täyteen etten saa olkalaukkua mahtumaan kuitenkaan sen sisään.

Toivottavasti joku ehtisi vastata ennen lähtöäni tai sitten koitan sulloa käsimatkatavarat yhteen laukkuun..

12

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turistiluokka, oneclass-lennot, kotimaanlennot ja lomalennot: yksi laukku, jonka ulkomitat ovat enintään 56 x 45 x 25 cm. Yhteensä yksi laukku, jonka enimmäispaino on 8 kg.

      lisäksi matkustaja saa tuoda jokaisessa matkustusluokassa koneeseen pienen käsilaukun, pienen kameran tai kiikarin, lastenruokaa, matkalukemista, päällystakin sekä tarvittaessa kävelykepin, kyynärsauvat tai vastaavat kävelyä helpottavat apuvälineet.

      eli survo yhdeksi kassiksi. Jos laitat kamaa ruumaan, niin ota vain pieni kassi matkustamoon.
      On mukavampaa..

      • .....

        Itselläni on ainakin kaikissa niissä käsilaukuissa olkaremmi, joita käytän matkoilla. Jää käsi vapaaksi sen varsinaisen matkalaukun vetämiseen ja se kabiinilaukkukin tulee hyvin mukana.

        Eli vastaus kysymykseen: kyllä onnistuu, kunhan se olkalaukku ei ole "kauhean suuri". On lentoyhtiöitä jotka sallivat matkustajalle vain yhden laukun matkustamoon, Finnair ei (vielä) kuulu näihin.


      • 26
        ..... kirjoitti:

        Itselläni on ainakin kaikissa niissä käsilaukuissa olkaremmi, joita käytän matkoilla. Jää käsi vapaaksi sen varsinaisen matkalaukun vetämiseen ja se kabiinilaukkukin tulee hyvin mukana.

        Eli vastaus kysymykseen: kyllä onnistuu, kunhan se olkalaukku ei ole "kauhean suuri". On lentoyhtiöitä jotka sallivat matkustajalle vain yhden laukun matkustamoon, Finnair ei (vielä) kuulu näihin.

        finnair salliin pienen käsilaukun, ei ota kantaa onko olkahihnalla vai ei. Kyllä normaalilla järjellä varustettu ihminen pystyy tunnistamaan pienen käsilaukun ja erottamaan sen olkalaukusta.
        Jos ei järki riitä niin sitten on parempi jättää pois niin ei tule epäselvyyksiä.


    • tiukka businessmies

      Aikuisten oikeesti, ottaa päähän lentäessä ihmiset, jotka ei tajua laittaa niitä jättikassejaan ruumaan!

      Tuhansia kertoja vieruskaveri änkee minuuttikaupalla niitä säkkejään sinne yläkomeroon ja jono käytävällä seisoo = lento lähtee myöhässä. Samalla viedään niiden muiden vieruskavereiden kassien paikat.

      YKSI kassi, joka mahtuu tarvittaessa OMAAN jalkatilaan, ei muuta. Muut kassit ja matkalaukut, trollit sinne ruumaan, minne ne on tarkoitettu.

      • anna nyt hyvä neuvo

        Miten pistät ruumaan ostokset, jotka on ostettu kentältä turvatarkastuksen jälkeen? Ne saa tuoda koneeseen SEN LENTOLAUKUN LISÄKSI.


      • kassit pois
        anna nyt hyvä neuvo kirjoitti:

        Miten pistät ruumaan ostokset, jotka on ostettu kentältä turvatarkastuksen jälkeen? Ne saa tuoda koneeseen SEN LENTOLAUKUN LISÄKSI.

        tässä taas yksi jonka perisviesti on minä minä minä saan viedä kassit kanssa. kysymys on siitä, että jos ohjeiden mukaan sallitaan lentolaukku ja esim käsilaukku niin koneeseen tuppaa joukkoa jolla on ties mitä nyssyköitä ja näiden takiahan esim juuri ostosten mahtuminenkin on hankalaa.
        toivoisi, että lentokenttävirkailija alkasivat ottamaan todella tiukan linjan käsimatkatavaroihin. täälläkin enimmäkseen kysellään kuinka paljon ylimääräistä saa mukaansa........


      • yksinkertaista
        anna nyt hyvä neuvo kirjoitti:

        Miten pistät ruumaan ostokset, jotka on ostettu kentältä turvatarkastuksen jälkeen? Ne saa tuoda koneeseen SEN LENTOLAUKUN LISÄKSI.

        katoppa kun sieltä käsimatkatavaralaukkuun tulee jättää tilaa ostoksille jos meinaa jotain ostaa. ei se ostaminen muuta sääntöjä pätkääkään, eikä oikeuta valtaamaan toisten tiloja koneesta. Jokaiselle on varattu rajallinen tila käsimatkatavaroille. Kerrotko missä lukee, että voit ostaa ja tuoda koneeseen lentolaukun lisäksi niin paljon ostoksia kuin huvittaa?


      • MINÄ MINÄ MINÄ
        yksinkertaista kirjoitti:

        katoppa kun sieltä käsimatkatavaralaukkuun tulee jättää tilaa ostoksille jos meinaa jotain ostaa. ei se ostaminen muuta sääntöjä pätkääkään, eikä oikeuta valtaamaan toisten tiloja koneesta. Jokaiselle on varattu rajallinen tila käsimatkatavaroille. Kerrotko missä lukee, että voit ostaa ja tuoda koneeseen lentolaukun lisäksi niin paljon ostoksia kuin huvittaa?

        Oletko koskaan huomannut, että noiden kassilokeroiden koko vaihtelee. Viimeksi (Blue1) koneessa juuri MEIDÄN paikoilla oli niin matalat lokerot (3 penkkiriviä, molemmin puolin koneessa) että sinne ei mahtunut yksikään mitoiltaan sopivan pieni lentolaukku.
        Ja miksi muuten lentohenkilökunta täyttää ne lokerot ensiksi omilla laukuillaan, eihän heidän penkkinsä ole matkustajien joukossa vaan ihan muualla, miksei siis myös tavaroille paikka muualla?


      • jfösaj
        MINÄ MINÄ MINÄ kirjoitti:

        Oletko koskaan huomannut, että noiden kassilokeroiden koko vaihtelee. Viimeksi (Blue1) koneessa juuri MEIDÄN paikoilla oli niin matalat lokerot (3 penkkiriviä, molemmin puolin koneessa) että sinne ei mahtunut yksikään mitoiltaan sopivan pieni lentolaukku.
        Ja miksi muuten lentohenkilökunta täyttää ne lokerot ensiksi omilla laukuillaan, eihän heidän penkkinsä ole matkustajien joukossa vaan ihan muualla, miksei siis myös tavaroille paikka muualla?

        monessa pienessä konemallissa ei ole tarkoituskaan laittaa käsimatkatavaroita HATTUHYLLYLLE kun ne eivät sinne mitenkään yksinkertaisesti mahdu. Tällaisissa koneissa lentolaukun paikka on penkin alla jalkatiloissa.


      • anna nyt hyvä neuvo kirjoitti:

        Miten pistät ruumaan ostokset, jotka on ostettu kentältä turvatarkastuksen jälkeen? Ne saa tuoda koneeseen SEN LENTOLAUKUN LISÄKSI.

        Omaan laukkuun ;)


    • Kun itse lensin Easyjet yhtiön koneella, siellä ei saanut olla mukana kuin yksi matkatavara..joka oli minullakin tuommoinen vähän isompi laukku, mutta käsilaukkuni sain mukaan sillä tavalla, että turvatarkastuksen jälkeen, laitoin käsilaukun tuon isomman laukun sisälle. Kyllä se sinne mahtui kun ei kuitenkaan hirveästi ollut tavaraa mukana. Sitten lensin British Airwaysilla, joka on verrattavissa Finnairiin, eli ei siis halpalentoyhtiö, sinne pystyin viemään mukanani kyllä molemmat laukut. Mutta kannattaa sinun koneeseen mennessäsi koettaa se käsilaukku laittaa sen isomman sisään, otat sitten paikallesi tullessa sieltä pois ja penkin alle :)

      • Ja joissakin tapauksissa voi olla, että pyytävät sinua nostamaan yhdellä kädellä sen laukkusi ylös, jos jaksat nostaa sen, niin ei ongelmaa. Outo homma mutta näitäkin on sattunut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe