Kotiloiden paljous

KotiloidenPaljous

Onko kotiloiden hävittämiseen muita keinoja kuin kerääminen ja pois vieminen?
Satuin pari päivää sitten isälläni (joka tykkää kasvattaa kasveja ja kukkia) ollessa huomaamaan autiotalon puoleisen aidan luona olevissa kukkapuskissa ja nurmella aivan järkyttävän määrän kotiloita. Autiotalon piha on aivan täynnä rikkaruohoja joita kotilot myöskin kai syövät?

Keräsin kotiloita 2,5m x 1m kokoiselta alueelta 232 kappaletta, enkä edes ihan jokaista kasvinlehteä kääntänyt. Eli kyseessä on melkoisen suuri määrä kotiloita.

5

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei täällä meilläpäin ole vielä nähty ainuttakaan.

    • Tikkataulu

      Monenlaisista myrkyistä voi toki valita yhden ratkaisun, mutta voit myös levittää jonkun karhean kankaan ja ripotella sen alle salaattiaterian jämät eli esim. nuukahtaneita salaatin lehtiä, kurkun kuoria yms ja seuraavana päivänä noukkia kotilot kankaan alta pois. Kotilot rakastavat kaikkea sitä, mitä tykkäämme kasvimaalta syödä.

      Ennen vanhaan kangas oli säkkikangasta, mutta nykyään siinä voisi olla joku vastaava karhea.

      TOinen keino on levitellä lautoja ja nostella niitä sitten aamulla, jonne kotilot saattavat olla paahdetta piilossa.

      Kolmas keino on kylmän rauhallisesti niittää autiotalon tontti rajan tuntumasta reilusti ja täten kuivattaa aluetta, ettei kotiloilla olisi liian mukavat oltavat.

      Meillä oli sama ongelma, mutta kotilot ja etanat levisivät naapurin kompostista. Tilanne parani kun komposti hävitettiin. Siis tuntuvasti.

    • se ulkomaalainen
    • kjsjjj

      Nehän ne riesana joka paikassa täällä pk-seudulla. Itse olen nyt pari kesää ahkerasti purkkiin keräillyt, hävittänyt kaikki lautakasat ym. epämääräiset pihalta ja näillä toimenpiteillä ovat vähentyneet HUOMATTAVASTI omalta pihaltani, vaikka naapurit valittelevat edelleen, että armeijat on pihassa. Liekkö muuttaneet meiltä naapurin puolelle toimenpiteitteni johdosta.
      Huom! Kotiloita EI saa tallata kuoliaaksi, levittävät vaan munansa ko. kohtaan ja syntyy 100 uutta pikkukotiloa.

      • etanatpois

        jep meillä 1000m2 tontti takapihalla vastassa kaupungin hoitamaton tontti ja sieltä ne yritti vyöryä oikein urakalla sateen jälkeen ihan mahdottomasti , no aloin rajariitaan niiden kanssa kun alkoivat syödä kaikki istutukset, keräsin ne ämpäriin jossa vettä ja mäntynestesaippuaa, viikon keräilyn jälkeen vähenivät tuntuvasti, 3 ämpärillistä hautasin ja sitten ostin mesurol nimistä etanamyrkkyä ja laitoin sitä rajaojan reunalle ja simmosiin paikkoihin mistä niitä ei päässyt ottamaan nyt on rauha maassa , muutamia löytää tontilta kun oikein hakee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe