Minulle sattui työtapaturma ennen vuosiloman alkua. Vasta vuosiloman ensimmäisenä päivänä menin lääkäriin, joka totesi sairauden. Tapaturmailmoituksesta käy kuitenkin ilmi, että olen todistetusti sairastunut työtapaturman seurauksena jo ennen vuosilomaa, koska olen tehnyt tapaturmailmoituksen tapauksesta mistä sairauteni aiheutui.
Eikö asia ole nyt niin, että koska olen todistetusti sairastunut ennen vuosilomaa, vaikka menin lääkäriin vasta loman alettua, niin vuosiloma siirtyy?
Lomien siirtyminen työtaåaturmatapauksessa?
10
830
Vastaukset
- 12+8
jos työtapaturma sattuu niin vaatimus on samana päivänä mentävä heti lekuriin tai ei tarvitse edes sairasajan palkkaa maksaa.Loma ei siirry jos katsotaan ettet ole heti mennyt lekuriin.Eli sairastat omalla kustilla lisäksi koko tapaturman.Vakuutusyhtiöt nihkeita maksamaan tuossa tilanteessa eli saat varautua pitkään oikeustaisteluun työtapaturmasta.3-5vuotta
- riippuu mistä roikku
milloin tapaturmailmoitus on tehty? Jos tapaturmailmoitus työpaikalla on tehty vaikka viime maanantaina ja huomenna jää henkilö lomalle ja hakee sairaslomaa siihen työtapaturmaan ensimmäisenä lomapäivänään, niin onhan se todistetusti niin että sairaus alkanut jo ennen lomaa. Se loman siirtyminen ei maksa vakuutusyhtiölle mitään, koska se on työantajan asia huolehtia etteivät ihmiset joudu sairastamaan lomilla, etenkään kun vakuutusyhtiö on maksanut ne lomalla sairastamisen kustannukset sairaspäivinä.
Uskoisin siis että lomat siirtyvät, jos tapaturmailmoitus on jätetty ennen lomaa, vaikka henkilö meneekin lääkäriin vasta loman alettua, mikä ei siirrä lomaa. Kyseessä työtapaturma ennen lomaa! - Väärässä.
riippuu mistä roikku kirjoitti:
milloin tapaturmailmoitus on tehty? Jos tapaturmailmoitus työpaikalla on tehty vaikka viime maanantaina ja huomenna jää henkilö lomalle ja hakee sairaslomaa siihen työtapaturmaan ensimmäisenä lomapäivänään, niin onhan se todistetusti niin että sairaus alkanut jo ennen lomaa. Se loman siirtyminen ei maksa vakuutusyhtiölle mitään, koska se on työantajan asia huolehtia etteivät ihmiset joudu sairastamaan lomilla, etenkään kun vakuutusyhtiö on maksanut ne lomalla sairastamisen kustannukset sairaspäivinä.
Uskoisin siis että lomat siirtyvät, jos tapaturmailmoitus on jätetty ennen lomaa, vaikka henkilö meneekin lääkäriin vasta loman alettua, mikä ei siirrä lomaa. Kyseessä työtapaturma ennen lomaa!"Uskoisin siis että lomat siirtyvät, jos tapaturmailmoitus on jätetty ennen lomaa, vaikka henkilö meneekin lääkäriin vasta loman alettua, mikä ei siirrä lomaa. Kyseessä työtapaturma ennen lomaa!"
Vuosilomalaissa on selvät pykälät tuosta asiasta.
Pelkkä ilmoitus ei riitä, vaan sairausloman on alettava ennen lomaa.
Sen sijaan ,jos työkyvyttömyys jatkuu loman aikana yli 7 vuorokautta, niin sen ylimenevä osa siirtää lomaa. Mutta tuo 7 päivää on tavallaan "mavastuu".
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2005/20050162 - juristituristi
Väärässä. kirjoitti:
"Uskoisin siis että lomat siirtyvät, jos tapaturmailmoitus on jätetty ennen lomaa, vaikka henkilö meneekin lääkäriin vasta loman alettua, mikä ei siirrä lomaa. Kyseessä työtapaturma ennen lomaa!"
Vuosilomalaissa on selvät pykälät tuosta asiasta.
Pelkkä ilmoitus ei riitä, vaan sairausloman on alettava ennen lomaa.
Sen sijaan ,jos työkyvyttömyys jatkuu loman aikana yli 7 vuorokautta, niin sen ylimenevä osa siirtää lomaa. Mutta tuo 7 päivää on tavallaan "mavastuu".
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2005/20050162Jos on todisteet siitä, että sairaus on alkanut ennen vuosilomaa (tässä tapauksessa se työtapaturmailmoitus!), mutta työntekijä menee vusioloman alettua lääkäriin, niin vuosiloma siirtyy tietenkin, koska on todisteet siitä että sairaus alkanut ennen vuosilomaa. Työtapaturmailmoitus on selkeä näyttö siitä että sairaus alkoi ennen lomaa. Vakuutusyhtiö maksaa työantajalle sairasajanpalkkaa työntekijän ollessa lomalla, eli työantaja joutuu siirtämään lomat sairauden keston verran, mikäli työntekijä toimittaa sen sairaslomalapun jossa on ruksi mkohdassa työtapaturma!
Älkää yrittäkö kusettaa työantajat! - Pykälät peliin
juristituristi kirjoitti:
Jos on todisteet siitä, että sairaus on alkanut ennen vuosilomaa (tässä tapauksessa se työtapaturmailmoitus!), mutta työntekijä menee vusioloman alettua lääkäriin, niin vuosiloma siirtyy tietenkin, koska on todisteet siitä että sairaus alkanut ennen vuosilomaa. Työtapaturmailmoitus on selkeä näyttö siitä että sairaus alkoi ennen lomaa. Vakuutusyhtiö maksaa työantajalle sairasajanpalkkaa työntekijän ollessa lomalla, eli työantaja joutuu siirtämään lomat sairauden keston verran, mikäli työntekijä toimittaa sen sairaslomalapun jossa on ruksi mkohdassa työtapaturma!
Älkää yrittäkö kusettaa työantajat!Kun olet kerran noin varma asiasta, niin laita linkkiä lainpykäliin.
Nimittäin laki vuosilomista ei tunne tuollaista menettelyä.
Siellä sanotaan, että loman siirto onnistuu vain, jos työkyvyttömyys, eli siis sairausloma, on alkanut ENNEN loman alkua. - rfetryui
Pykälät peliin kirjoitti:
Kun olet kerran noin varma asiasta, niin laita linkkiä lainpykäliin.
Nimittäin laki vuosilomista ei tunne tuollaista menettelyä.
Siellä sanotaan, että loman siirto onnistuu vain, jos työkyvyttömyys, eli siis sairausloma, on alkanut ENNEN loman alkua.mutta on siellä sellainen pykälä, että todistetusti varmistetusta ennen lomaa alkaneesta sairaudesta saa lomat siirrettyä vielä kun menee lomillakin lekuriin.
- otahan selvää
rfetryui kirjoitti:
mutta on siellä sellainen pykälä, että todistetusti varmistetusta ennen lomaa alkaneesta sairaudesta saa lomat siirrettyä vielä kun menee lomillakin lekuriin.
jalka meni lomalla muutama kesä sitten , kesken loman lääkäri tuumas että saisit sairauslomaa jos et olis lomalla! no haloo, eihän se niin mee, uudestaan lääkäriin kun ei vaan parantunut Sairauslomaa jotain 3 viikkoa jalan takia tuli, loma siirtyi eteenpäin niillä päivillä Eli 3 viikolla.
Omavastuu on jotain 5 päivää luulen, sitä pitemmät siirtää lomaa.
- n.ä.
Jos sairastuu esim. loman aikana ja sairaus kestää yli viisi päivää loma siirtyy. Sairaana ei tarvitse lomailla , näin ainakin meillä on. Jos on vaikka koipi poikki niin mitä lomaa sellainen on ? otahan selvää elä anna kusettaa.
- lomasairastaja
en ala lomalla sairastamaan, etenkään kun kyse työtapaturmasta. Pystyn todistamaan että sairaus alkoi jo ennen lomaa, vaikkakin menin lääkäriin vasta lomalla.
- nainen....
lomasairastaja kirjoitti:
en ala lomalla sairastamaan, etenkään kun kyse työtapaturmasta. Pystyn todistamaan että sairaus alkoi jo ennen lomaa, vaikkakin menin lääkäriin vasta lomalla.
Kyllä se kaiken järjen mukaan siirtyy. Pistähän viestiä kuinka kävi jos kehtaat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569