Haluaisin tietää teiltä jonka koira on kuollut noitten sairauden vajaatoiminnan vaikutuksesta::Miten se menee kohti loppua?? mulla koiralla ollut n 2 vuotta nuo sairauset..ruoka valiota ollaan noudatettu,ym.
Vastaukset 2
- ....................
mulla koira kuoli ihan vanhuuteen, mutta sillä oli munuaisten vajaatoiminta ja kysyin samaa eläinlääkäriltä. Sydämen vajaatoiminnasta en osaa sanoa, mutta munuaisen vajaatoiminta etenee suurinpiirtein näin; koira elää normaalisti kunnes ureataso nousee lähelle kolmeakymmentä (kun mennään yli kahdenkymmenen alkaa vauhti nopeutua), siinä vaiheessa ainoat hoitomuodot alkaa olla dialyysi, munuaisensiirto tai eutanasia. Eläinlääkärin mukaan koiralla ei ole kipuja, vaan se on eräänlaisessä euforisessä horroksessa. Oksentelua ja ripulointia esiintyy erittäin varmasti. Kun urea nousee neljäänkymmeneen, koira kuolee. Kysyin ell että mistä tietää kun pitää toimia ja hän vastasi että kun koiran henki alkaa haista ammoniakilta, ollaan menty yli kahdenkymmenen.
- meidän kokemus
Meillä tilannetta seurattiin säännöllisillä kontrolleilla alkuun harvemmin, myöhemmässä vaiheessa muutaman kuukauden välein. Munuaisista oli meidänkin koiralla kyse, en siis minäkään osaa sanoa sydänvaivoista. Ruokavaliolla pärjättiin ja koiran kunto pysyi hyvänä lähes loppuun saakka, mitään edellisen kirjoittajan mainitsemia oireita ei ehtinyt ilmaantua. Osittain varmaan viimeisen vaiheen heikentyminen oli jo ikään eikä pelkästään sairauteen liittyvää. Meillä loppu tuli itse asiassa siksi, että koira olisi ihan muusta syystä tarvinnut leikkaushoitoa. Siihen ei kuitenkaan enää haluttu ryhtyä, kun kyseessä oli vanha koira, ja toipuminen olisi ollut sille ehkä liian raskasta.
Aloittajalle, kannattaa varmaan tarkkailla koiraa säännöllisesti ja reagoida nopeasti muutoksiin. Voipi olla, että kaksi sairautta yhdessä aiheuttavat viimeisessä vaiheessa heikkenemistä nopeammin kuin yksi perussairaus, tämä tosin vain arvaus. Tärkeintä on pitää säännöllisesti yhteyttä eläinlääkäriin juuri noiden kontrollien muodossa, niin arvojen heikkenemisenkin huomaa ajoissa ja asiaan ehtii itse valmentautua paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100812
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361750Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38576- 63548
- 30546
- 45533
- 66526
Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48517Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27512En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.24511