Eilen potkaisin oikein mehevästi jalan sohvan jalkaan. Jalkapöytää särki koko päivän ja vielä tänäänkin. Eilen illalla huomasin jalkapöydällä haalean mustelman, joka oli aamulla suurentunut. Isovarpaan vireisen varpaan reunassa on mös pieni mustelma. Kovinkaan kovaa särkyä ei ole missään vaiheessa ollut. Koko ajan kuitenkin hieman jomottaa. Varvas taipuu ja liikkuu kuitenkin lähes normaalisti, koukistaessa tosin sattuu enemmän kuin paikallaan pitäminen. Käveleminen ei täysin normaalisti onnistu, painoa ei voi kokonaan varata jalalle, jossa on kipeä varvas.
Eniten tässä nyt harmistuttaa se, että ensi viikolla olisi ulkomaanmatka tiedossa.. Ketuttaa suunnattomasti, jos varvas on murtunut, enkä pysty lomalla kunnolla kävelemään.
Millaisia oireita on murtuneella varpaalla? Voisiko omani olla vain pahasti tärähtänyt? Itse olen netissä tänään seikkaillessani saanut sellaisen käsityksen, että murtunut varvas on lähes violetti.. onko näin? Minun jalassani/varpaassani mustelma ei ole kovinkaan tumma. Kannattaisiko käydä lääkärissä?
Murtuiko varvas?
5
4681
Vastaukset
- Dikkeri
Mä kerran potkaisin lipputangon nuppia(se olki maassa lumen peitossa) ja varvas tuli kipeäksi. Menin lääkärille ja eihän sille mitään voinut tehdä. Parani sitten itsestään. Epäselväksi jäi oliko se murtunut.
- Murtunut varvas
kerran vastaavassa tilanteessa. Varvas kääntyi pois paikoiltaan, sojotti ihan eri suuntaan. Laitoin sen itse takaisin oikealle paikalleen ja kävin varmuuden vuoksi lääkärissä. Eihän lääkäri sille mitään tehnyt. Totesi vaan, että ainoa asia mitä voi tehdä on ehkä teipata se kiinni toiseen varpaaseen, jotta pysyy paikoillaan, ja yleensä asia korjaantuu kuudessa viikossa, ja sitten saattaa jatkossa olla niin, että varvas palelee helpommin kuin muut. Ja olihan se kipeä, joten kävelyn kanssa on vähän niin ja näin. Onneksi oli kesä, niin pystyin käyttämään urheilusandaaleja, jolloin liikkuminenkin helpottui, kun tavallisia kenkiä ei tullut mieleenikään laittaa jalkaan.
Toivottavasti Sinulla ei käynyt noin pahasti. Varaudu kuitenkin matkaasi hyvillä ja mukavilla kengillä, ihan vaikka varvassandaaleilla, jotta varpaasi saa parantua rauhassa, oli se sitten murtuma tai tärähdys. Kannattaa tietty varata myös särkylääkettä mukaan. - Poikkinainenvarvas
Ei minun varpaani (onneksi) sijoiltaan mennyt, ihan samaan suuntaan se osoittaa kuin aina ennenkin :) Teippasinkin sen toissapäivänä viereiseen varpaaseen kiinni. Ja juu, pitää varautua mukavilla kengillä reissua varten. Epäilen ettei varpaani ainakaan kovin pahasti ole murtunut.. Sillä se ei missään välissä ole ollut niin valtavan kipeä, ja luulisi nyt murtuneen luun särkevän vähän enemmän. Mutta mene ja tiedä, itse kun en omaa kokemusta minkään sortin murtumista. Mustelmakaan ei ole läheskään niin paha kuin murtuneista varpaista googlaamissani kuvissa.
Oliko teillä, tai muila varpaansa murtaineinna/täräyttänäillä, se kuinka kauan kipeä? Entä kestikö murtunut varpaanne koskemistä tai minkään sortin vääntelyä? Milloinka alkoi kävely sujua normaaliin malliin? Stressaan nyt tätä kävelyhommaa tän matkan takia.. - gouldens
Tsekka sellainen vaiva kuin vasaravarvas ja sen oireet ja täsmäväätkö sinun oireisiin.. Leikattiin minulta aikanaan.
- kipeetätekee
Mullakin on varvas joko tärähtänyt kunnolla tai venähtänyg en nimittäin voi potkaista palloa oikealla jalalla. Varvas on ollut jo vuoden kipeä en tiedä mitä tehdä mut voisiksää kertoo jos sul ois enemmän kokemusta näistä mä en oikeesti tiiä mitä tehdä mäoon iha avuton jaku harrastan bielä salibandyä mutta ei se varvas niinkun treeneissä oo kipee kunha sillä ei täydy potkii painavaa kovaa palloa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121450- 981390
- 691250
- 991164
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69961
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897