Jos tapaa uuden henkilön ruokapöydässä niin kuuluuko häntä silloin kätellä? Jotkut ihmiset ovat nimittäin hyvin tarkkoja hygienian suhteen ja pesevät kätensä ennen ruokailua. He haluavat välttää bakteerien ja muiden pöpöjen saamista toisten käsistä.
En tiedä miten minun pitäisi toimia, kätelläkkö vai ei?
Kätteleminen ruokailussa?
3
694
Vastaukset
- Raipe.
Siitä kai pitää lähteä, että jokaisella on puhtaat kädet pöytiin tultaessa, onpa sitten kyse illallistapahtumasta tai työpaikkaruokailusta. Harvemmin varsinaisesti enää ruokapöydässä kätellään, paitsi jos joukko toisiaan tuntemattomia ihmisiä istutetaan jossain juhlatapahtumassa samaan pöytään. Silloin luonnollisesti kätelläään. Käsihygienia on tärkeä, mutta on mielestäni nostettu nyt aivan liian korkealle jalustalle. Ymmärrän sen, että lääkäriasemilla tohtorit eivät enää kättele ja sille on ihan järkiperusteet, mutta normaalissa kanssakäymisessä kättely on kuitenkin etiketin mukainen hyvä tapa.
Jokainen hoitaa mahdolliset tarttuvat pöpöt pois omalla tavallaan tekemättä asiasta sen suurempaa numeroa. Pikainen pistäytyminen toiletissa, kuumaa vettä ja saippuaa ja se on siinä, jos asia vaivaa. - ....
Tuntematonta vierustoveria voisin kätellä mutta en koskaan kauemmas tai pöydän yli, voihan sitä tervehtiä nyökkäämällä ja hoitaa kättelyt ja kunnon esittelyt jälkiruoan jälkeenkin.
Itse en ole bakteerikammoinen, joten kyllä kättely käy, kunhan se ei tapahdu niin että tarjotin tai lautanen on toisessa kädessä. - Loutti
Tilanteen mukaan.
Minä teen joskus niin, että tervehdin ja pyydän toista ruokailijaa nauttimaan ateriansa rauhassa ja kätellään ruokailun jälkeen. Kyllä se niinkin toimii, koska jotkut ihmiset tosiaankin pelkäävät saavansa pöpöjä ja olen todennut joidenkin näyttävän suorastaan helpottuneilta ehdotuksestani. Syitä pelkoon voi olla ihan ymmärrettäviäkin, kuten asua perheessä jossa pienikin tartuntariski voi koitua toisen kohtaloksi.
Jälkikättelyllä tarkoitan sitä, että ruokapöydässä tietysti suoritetaan suullinen esittely, mutta jos tykkää muuten vain olla ystävällinen ja puristaa kättä vielä muodollisesti aterian jälkeen.
Yleensäkin,jos on myöhässä ruokailusta tai tulee sinne kesken kaiken, on kohteliaampaa antaa muille ruokarauha kuin nostattaa koko porukka sapuskat poskissaan kättelemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983