Olen käyttänyt kissaa jo kaksi kertaa eläinlääkärissä korvaoireiden vuoksi. Molemmilla kerroilla eläinlääkäri sanoi, että tehdyt laboratoriotutkimukset eivät viittaa varsinaisesti korvapunkkiin, vaikka erite näyttää samalta, samoin vaivat. Toisella kerralla kissallemme annettiin stronghold-lääkettä korvapunkin häätöön. Kuinka kauan aikaa menee ennen kuin korvapunkin aiheuttama erite, "kahvinpuru", loppuu? Meillä on mennyt jo toista viikkoa lääkeen laittamisesta, mutta eritettä tulee vieläkin. Eritettä ei ole ollut alunperinkään kovin paljon eikä sitä nytkään ole paljon, mutta se ei näytä oikein siitä edes vähenevänkään. Kissa puistelee päätään entiseen malliin ja raapii välillä korvaansa. Töhnää tulee vain toisesta korvasta eikä toisella kissallamme eikä koirallamme ole mitään oireita. (Kaikille laitettiin stronghold-kuuri).
Kissan korvapunkki
5
1884
Vastaukset
- häätö
olisi suositeltavaa tehdä uudestaan noin kk kuluttua ensimmäisestä. Monilla loisilla munavaiheet eivät noista häädöistä piittaa ja siksi tehdään uusinta, jolloin munista kuoriutuvat öttiäiset saadaan tuhottua. Erite pitäisi myös huuhdella korvasta pois, silloin näkyisi varmasti, tuleeko sitä lisää ja minkä verran. Yksi mahdollisuus on, että kyseessä olisi allerginen reaktio, joka aiheuttaa eritteen kertymistä. Allergia voi olla seurausta punkista tai sitten ihan jostakin muusta (ruoka-aine, pöly jne.).
- punkit pois
Mietin vain, että jos olisi allergiaa, eikö olisi todennäköisempää, että eritettä tulisi molemmista korvista? Kipeän korvan korvalehti oli tänä aamuna myös ärsyyntyneen punainen ja soitin taas eläinlääkäriin, mutta en sieltä oikein mitään apua saanut. Ainoa keino olisi kuulemma ottaa siitä röntgenkuva tai muita isompia tutkimuksia. (Ja sehän maksaa, tähän mennessä on käytetty 200 euroa tutkimuksiin.) Olisihan sen huuhtelun tietysti voinut tehdä kahdella ensimmäiselläkin kerralla. Lisäksi lääkäri sanoi, että aikaisemmin määrätty Canofite vetiä voisi käyttää, mutta koska sekin kirvelee ja tekee korvan entistä punaisemmaksi, sen käyttö arveluttaa.
- häädössä!
jos ovat korvapunkkeja, niin toinen loishäätö on ehdoton juttu kuten myös korvien putsaus, kuten edellisessäkin kommentissa todettiin. voit myös itse yrittää puhdistaa kissasi korvat.
lisäksi voit tehosiivota koko asuntosi tujuilla aineilla, erityisesti lattia, kissan makuupaikka yms. korvapunkit ovat sitkeitä, mutteivät voittamattomia ;)- punkit pois
Onko sinulla tiedossa jokin puhdistusaine, joka ei ärsyttäisi korvaa? Aluksi puhdistin koirille ja kissoille tarkoitettua korvanpuhdistusainetta, mutta puistelun myötä sitä ainetta oli enemmän muualla kuin korvassa. Sitten aloin puhdistaa korvaa apteeksista saatavalla Vaxolilla, joka on puhdasta oliiviöljyä. Vaxol puhdistaa tehokkaasti, mutta tänään kun korvalehti oli punainen, puhdistin korvalehteä ja korvaa vain vedellä ja vanulapulla.
Kissojen ja koiranpedit olen pessyt 60 asteessa, samoin omat petivaatteet ja sängynpeitot. Muuten asunto saa desifioivan tolukäsittelyn. Olen kuullut, että korvapunkki olisi helposti tarttuva, mutta toisella kissalla eikä koirallakaan ole kummallakaan mitään korvaoireita, vaikka tämän korvaongelman kanssa on painittu jo useampi viikko. - evakkoon ;)
punkit pois kirjoitti:
Onko sinulla tiedossa jokin puhdistusaine, joka ei ärsyttäisi korvaa? Aluksi puhdistin koirille ja kissoille tarkoitettua korvanpuhdistusainetta, mutta puistelun myötä sitä ainetta oli enemmän muualla kuin korvassa. Sitten aloin puhdistaa korvaa apteeksista saatavalla Vaxolilla, joka on puhdasta oliiviöljyä. Vaxol puhdistaa tehokkaasti, mutta tänään kun korvalehti oli punainen, puhdistin korvalehteä ja korvaa vain vedellä ja vanulapulla.
Kissojen ja koiranpedit olen pessyt 60 asteessa, samoin omat petivaatteet ja sängynpeitot. Muuten asunto saa desifioivan tolukäsittelyn. Olen kuullut, että korvapunkki olisi helposti tarttuva, mutta toisella kissalla eikä koirallakaan ole kummallakaan mitään korvaoireita, vaikka tämän korvaongelman kanssa on painittu jo useampi viikko.olen käyttänyt korvien puhdistukseen ihan vain haaleaa vettä, vesi vanhin voitehista :)
Hyvä että olet pessyt korkeassa lämpötilassa kaikkien vuodevaatteet! ja desinfiointi on myös hyvä juttu! siivoaminen auttaa siinä, että korvapunkit tuhoutuvat paremmin pinnoilta mihin kisu on niitä rapsuttanut :) ja sekin on hyvä ettei toiselle kissalle eikä koirallekkaan ole (ainakaan vielä) korvapunkit tarttuneet! jatkossakin on hyvä käsitellä kaikki eläimet samalla kertaa loishäädöllä, vaikka oireita ei olisikaan, näin saadaan punkeille lentävämpi lähtö!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241578Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711550Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.901318Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841214Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1111135Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241130En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949