En ottanut vauvalle 1 v rokotusta vielä kahden syyn vuoksi: 1. hän on aikamoisessa flunssassa, kuumetta ja nenä valuu solkenaan. En halunnut sairaalle rokotetta kun hänellä on molemmat aiemmat kerrat noussut kuume rokotteesta. Tulisi liikaa rasitetta hänelle. 2. 5 kk rokote viivästyi eli sai sen vasta 6 kk iässä joten mielestäni on parempi että rokoteväli on minimissään se tavallinen.
Nyt mahdollisesti rokote siirtyy kesän loppuun elokuulle. Mutta jos saa vasta sitten niin uskallanko antaa hääräillä hiekalla kun sormissa on usein lievää ihorikkoumaa kun hän pureksii sormiaan? Mitä tekisin? Terveydenhoitajan mielestä rokotteella on hirmuinen kiire mutta mielestäni rokote ei ole leikin asia ja lapsen on oltava täysin terve rokotteen saadessaan.
rokotteen viivästyminen
10
324
Vastaukset
- ....
Käy vaikka yksityisellä ottamassa jos joku hoitsu omassa terveyskeskuksessa ei muka voi parin viikon päästä pistää sitä!
Meille sanottiin että jos lapsi on kipeä neuvolan aikaan, soittakaa ja siirtäkää aikaa viikolla-parilla.- terveydenhoitaja
No siellä ollaan niin tärkeitä ja kiireisiä siellä neuvolassa. Oma neuvolaterveydenhoitaja on vaihtunut eikä ollut mitenkään mukava ensitapaaminen uuden hoitajan kanssa. Yritän saada lapselle ajan jonnekin vaikka kesäkuun lopulle. Oma terveysasema/neuvola on kiinni kesän ajan.
- ,,,,
terveydenhoitaja kirjoitti:
No siellä ollaan niin tärkeitä ja kiireisiä siellä neuvolassa. Oma neuvolaterveydenhoitaja on vaihtunut eikä ollut mitenkään mukava ensitapaaminen uuden hoitajan kanssa. Yritän saada lapselle ajan jonnekin vaikka kesäkuun lopulle. Oma terveysasema/neuvola on kiinni kesän ajan.
sillähän asia selviää, yksityinen lääkäri pistää sen rokotteen.
- D325OH
Ei todellakaan ole kiire! Vastustuskyky vaan huononee joka piikin jälkeen! Minun keskimmäinen on hengissä ja terve, vaikka on jo 12v, EIKÄ YHTÄÄN MYRKKYPIIKKIÄ OLE SAANUT! Anna reilusti D3 vitamiinia ja maitohappobakteereita. Paras on Symbioflor1.
- Rokotteet suojaavat
Toivottavasti lapsellasi on jokin syy, minkä takia ei ole rokotettu. Kun suurin osa ihmisistä on rokotettu, se suojaa välillisesti myös niitä ihmisiä joita ei voida rokottaa esim, syöpälapset. Niin kauan kuin terveiden rokottamattomien "vapaamatkustajien" määrä on alhainen, ovat myös nämä riskiryhmät melko hyvässä suojassa taudeilta.
- aloittaja-
Minäkin olen kyllä lukenut että 5 tetanus-piikin jälkeen seuraavat piikit laskevat vasta-ainetasoja ja minulla itselläni on jo annettu 7 piikkiä elämäni aikana. Nyt mietin itsenikin kohdalla että otanko enää kahdeksatta vai en. Luin myös että vetyperoksidi haavaan on paras tetanus-ehkäisy mutta minulla ei ole sitä tällä hetkellä kotona.
Vauvan toinen rokote onnistui C-vitamiinisuojassa hyvin. Ensimmäinen rokote oli paha, silloin ei ollut C-vitamiinisuojaa. Aloitan myös DHA-kalaöljyn ja todennäköisesti A-vitamiinia sisältävän monivitamiinin ennen tätä rokotetta kun ei saa äidinmaitoa, että aivoilla olisi parantumiskapasiteettia. D3-vitamiinia vauva saa sen 10 ug. Mutta on ollut kova työ löytää vauvojen C-vitamiinia! - D325OH
Rokotteet suojaavat kirjoitti:
Toivottavasti lapsellasi on jokin syy, minkä takia ei ole rokotettu. Kun suurin osa ihmisistä on rokotettu, se suojaa välillisesti myös niitä ihmisiä joita ei voida rokottaa esim, syöpälapset. Niin kauan kuin terveiden rokottamattomien "vapaamatkustajien" määrä on alhainen, ovat myös nämä riskiryhmät melko hyvässä suojassa taudeilta.
Tuo on jo niin kulunut klisee"laumaimmuniteetti, vapaamatkustajat jne" Laitappas jotain tutkimusta väitteidesi tueksi!
- D325OH
aloittaja- kirjoitti:
Minäkin olen kyllä lukenut että 5 tetanus-piikin jälkeen seuraavat piikit laskevat vasta-ainetasoja ja minulla itselläni on jo annettu 7 piikkiä elämäni aikana. Nyt mietin itsenikin kohdalla että otanko enää kahdeksatta vai en. Luin myös että vetyperoksidi haavaan on paras tetanus-ehkäisy mutta minulla ei ole sitä tällä hetkellä kotona.
Vauvan toinen rokote onnistui C-vitamiinisuojassa hyvin. Ensimmäinen rokote oli paha, silloin ei ollut C-vitamiinisuojaa. Aloitan myös DHA-kalaöljyn ja todennäköisesti A-vitamiinia sisältävän monivitamiinin ennen tätä rokotetta kun ei saa äidinmaitoa, että aivoilla olisi parantumiskapasiteettia. D3-vitamiinia vauva saa sen 10 ug. Mutta on ollut kova työ löytää vauvojen C-vitamiinia!Minä en ole ottanut mitään piikkiä sitten kouluaikojen- 93. Hengissä olen, kuin myös lapseni. D3 pitää syödä painon mukaan 25µg/11kg. Siitä voit laskea lapsesi tarpeen. Tuohon painoindeksiin päätyi kansainväliset D-vitamiinitutkijat 16 maasta vuonna 2008.
- ei kiirettä
ei ole koskaan rokotettu!!! Nyt ovat kaikki aikuisia ja heillä omat lapset. Kaikki täysin terveitä, mitään kulkutauteja ei ole ollut, pelkkää nuhaa ja kummetta ainoastaan. Meillä ei ole koskaan pistetty lapsiin aineita joista kukaan ei tiedä mitään.
- kauhistellaan
rokotteiden "myrkkyjä" ja kehitysmaissa kuollaan kun eivät saa näitä "myrkkyjä"..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3027661Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne855989Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1673548Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322007Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1921885Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san201733- 361599
- 441484
- 221431
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan661406