Vinkkejä ensikertalaiselle

-ripa-

Olemme menossa tänä kesänä ensimmäistä kertaa Riikaan. Mihin hotelleista kannattaisi majoittua? Keskitaso riittää, eikä tietenkään mielellään kallis. Ja mieluusti sellainen hotelli, joka olisi keskeisellä paikalla. Tuntuu, ettei uskalla varata mitään, kun ei yhtään hahmota sijaintia, eikä kyllä tasoakaan.

Mitä kannattaisi ottaa huomioon Riiassa reissatessa? Pärjääkö englannilla? Kaikki vinkit ovat enemmän kuin tervetulleita!

6

1161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • as

      itse olen käynyt kerran Riiassa viime kesänä. Itse otin bookingin kautta hotellin. Majoituttiin dodo hotellissa, joka oli ihan keskellä "slummia". Hotelli täysin uusi ja palvelu hyvää. Ratikat lähti oven edestä,iso ostoskeskus vajaan kilsan päässä. Suosittelen ehdottomasti ottamaan hotellin vähän kauempaa, jotta näet minkälainen kaupunki oikeasti on. Aika hurja ero on nimittäin keskustan ja ympäristön välillä. Näet ja koet oikean Riian.
      Engalannilla pärjää hyvin ravintolat ja kaupat keskustassa, syrjä seudulla elekielellä. Ravintolat ihania kävelykadun varrella. Keskustan puistoalue on upea. Pelkkiä positiivisia kokemuksia.. Takseissa vaan tarkkana ja sovi hinnat etukäteen. Samoiten rahanvaihto,todella suuria kurssieroja ja ihmeellisiä/hämäriä paikkoja löytyy..
      Jokiristeily kannattaa myös kokea,mutta suurin osa meidän ajasta meni vaan vanhoja rakennuksia ihailessa..

    • 2*kertaa käynyt

      ja vanhasta kaupungista. Meillä oli Old Riga hotel tai jotain sinne päin. Neljä tähteä ja keskellä vanhaa kaupunkia, jossa kaikki kunnon raflat ja nähtävyydet kävelyetäisyydellä. Sieltä pääset kyllä sivummallekin jos haluttaa. Meille riitti zeppeliini- hallit ja samalla suunnalla olevat ostoskeskukset.
      Kukin makunsa mukaan. Takseista ottaisin air balticin vihreät ja punaiset, en muita.
      Rahat vaihdettiin forexissa Suomessa ja visalla maksettiin hotla.

      • Ex Jaanis

        Kyllä parempi kurssi on, kun vaihdat vasta perillä Riiassa. Noin 0,7 molempiin suuntiin. Löytyy kyllä huonon kurssin paikkojakin.
        Kannattaa vilkaista tänne http://rhgs.blogspot.com/

        Hotellien suhteen riippuu paljon mitä haluaa maksaa. Noin kilometri ydinkeskustasta saa huomattavasti
        huokeammalla, ja kuitenkin hotellin laatu pysyy hyvänä eikä tarvi huonolta alueeltakaan valita.


      • juuri palannut
        Ex Jaanis kirjoitti:

        Kyllä parempi kurssi on, kun vaihdat vasta perillä Riiassa. Noin 0,7 molempiin suuntiin. Löytyy kyllä huonon kurssin paikkojakin.
        Kannattaa vilkaista tänne http://rhgs.blogspot.com/

        Hotellien suhteen riippuu paljon mitä haluaa maksaa. Noin kilometri ydinkeskustasta saa huomattavasti
        huokeammalla, ja kuitenkin hotellin laatu pysyy hyvänä eikä tarvi huonolta alueeltakaan valita.

        vaihtaa Suomessa 0,67 kurssilla, mikä oli aika tavallinen myös Riiassa/ Jurmalassa menneellä viikolla, joten kamalasti ei häviä, vaikka jotain vaihtais jo etukäteen. 0,7 kurssia toki löytyy tietyistä paikoista


    • -ripa-

      Kiitos vastauksista. Mielenkiinnolla odotan ensiviikolla alkavaa matkaa.

      • Autoloma saastuttaa!

        >>>Kiitos vastauksista. Mielenkiinnolla odotan ensiviikolla alkavaa matkaa. >>>

        Olen mienaan lähdössä ensi viikolla reissuun, ja taidan ottaa muutaman kilsan päästä hotellin. Keskustaan sitten autolla ja navikoiden tom-tomilla.

        Ja palatessa 1/4-osa halvempaa 95.ta tankkiin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2525
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1605
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      108
      1376
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe