Kesäflunssa?

Mitä mieltä?

Tulin kipeäksi viime viikon tiistaina (nyt on saman viikon sunnuntai-ilta).

Alkoi kurkkukivulla. Sitten on räkää riittänyt nenästä ja poskista? Yskimistä ja räkäklimppejä siitä myös. Kuumetta ei ole. Mutta olo on kipeä ja kaikki haisee sairaalle. Ruokahalu minimissä. Keuhkot rohisee vähän. Yleiskunto heikonoloinen.

Soitin Terveysneuvontaan. Sanoivat, että kesäflunssaa on liikkeellä. Että kestää 1-2 viikkoa. Että antibiotit ei auta.

Tämä on v-mäistä!

Jos menisi yksityiselle, saisi kuurin heti. Julkisella puolella eivät anna.

Voiko tämä olla tuberkuloosia?

4

1195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohta 60 v. mies

      On syytä varautua siihen, että on pitkäaikaista laatua kesäflunssa, minulla se on kestänyt jo kolme viikkoa. Alussa oli vähän lämpöä, sitten räkätauti, nyt alkaa jo helpottaa, enää keuhkoissa erittyy limaa, jota pitää kröhistä ulos. Tätä on kestänyt viikon. Hassuinta on, että olin ikäänkuin parantumassa, niin tuli pariksi päiväksi lämpöä. Vaimo selvisi viikossa, kuten ennenkin.
      Ent. työkaverilla yltyi keuhkokuumeeksi asti.
      Pitää olla tarkkana, ettei tule mitään jälkitauteja.

      • Mitä mieltä?

        Tänään 8 päivää sairastettuani (turhaan?) ja tänään myös 4 tuntia kodin, terveyskeskuksen ja sairaalan röntgenin väliä todella kipeänä juostuani sain tietää, että minulla on ainakin paha poskionteloiden tulehdus.

        Keuhkokuvat valmistuu, kun valmistuu? Niistä lääkäri soittelee sitten jonain päivänä ...

        Sain sitten lopulta kuurin poskiin, kun menin lääkärin oven taakse uudestaan odottamaan, enkä suostunut lähtemään kotiin ennen reseptiä, koska röntgenissä näkyi heti, että posket ovat täynnä mätää.

        Terveyskeskuksessa on nykyään täysin 'heidän armoillaan'. Uudet tervis-opit kun on sitä, että ensin olet 2 viikkoa kipeänä ja ilman lääkkeitä - oli sinulla sitten ihan mikä rutto tai tauti tahansa. Näillä uusilla opeilla ja ohjeilla he ajavat ihmiset helvetinmoiseen 'sairasteluputkeen', josta kaikki eivät sitten enää toivukaan entiselleen - tai elämään ylipäätään.

        Kävin sanomassa hoitsulle, jolle minut tänään aamulla ensin passitettiin pitkän puhelimessa kerjäämisen jälkeen 'kuin suurena armona', että "voisitte uskoa ihmisiä täällä, kun he sanovat olevansa oikeasti sairaana". Tämä siis päivän päätteeksi, kun olin vihdoin saanut reseptin. Hoitsu vain mulkoili loukkaantuneena. Hän loukkaantui siitä, että olinkin oikeasti kipeänä.

        Yksityisellä puolella olisin saanut kuurin samana päivänä, eikä olisi mennyt 8 päivää sängyn pohjalla.

        Soitin Ilta-Sanomiinkin, kerroin terveydenhuollon kahtiajaosta/luokkajaosta ja pyysin, että tekisivät siitä jutun.

        Terviksessä oli myös lapsia odottamassa kipeänä.


    • Nainen Kemistä

      Ihmettelin pari päivää vetämätöntä ja voimatonta oloa.
      No, flunssahan se sitten iski päälle! Lievää kurkkukipua ja nuha. Ne kyllä olisivat kestettävissä, vaan kun voimat on täysin nollassa. Että tällainen Juhannusaatto tällä kertaa...
      Kotona pysyttelen - muuta ei voi, enkä tietenkään lähde tarttuttamaan tautia muille.

      Hyvää Juhannusta kaikille - terveille ja sairaille!

    • raitis juhannus

      Jotain flunssaa on nyt liikkeelä, ihmettelin kun lihaksia särki ja poskionteloista valu räkää.
      Kestäny kaks päivää ja koko ajan väsyttää,nyt aivastelen ja välillä kuumeinen olo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1083
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    6. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    7. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      744
    8. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      740
    9. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    10. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      714
    Aihe