Vasemmalla alavatsassa

Nainen25

Muutama kuukausi sitten mulla tuli pientä nipistelyn tunnetta alavatsaan vasemmalle, ja oli myös sellanen epämääräinen paineen tuntu. Ei sattunut paineltaessa. Kävin lääkärillä, se määräs lääkkeen hiivatulehdukseen ja lähetti verikokeisiin (jotka oli normaalit). Hiivalääkkeen jälkeen olo vähän helpottui mutta ei kokonaan. Sain lähetteen gynekologille, joka katsoi ultraäänellä munasarjat(näytti ok) ja antoi suun kautta otettavia hiivalääkkeitä. Neuvoi myös käymään papa-kokeessa(tulkitsin että tulokset oli ok) ja ostamaan maitohappobakteerivalmistetta. Olo oli suht normaali. Siitä on nyt muutama viikko ja taas alkoi vasemmalla alhaalla vatsassa, ja välillä kyljessä sellanen tuntu ja välillä koskee tai jomottaa tai repii, ei varsinaisesti ole mitään viiltävää kauheeta kipua. Eikä tunnu mitään eikä satu kun painelee. Olen yrittänyt lukea näitä keskusteluja et oisko jollain vastaavanlaista ongelmaa mut en ole löytänyt. Mulla on gynekologille tulossa kontrolli-aika tässä syksymmällä. Mietin vaan että jospa tämä ei olekaan mikään naistenvaiva?? Rasittavaa kun ei ole mikään ensiapuun lähtemisen arvoinen vaiva mutta melkeen kokoajan sen tuntee. Nyt kun muistelen niin taisin olla flunssassa molempien kertojen aikaan kun nämä vaivat alkoivat,jos sillä ois joku yhteys tähän? Mulla on niin epäsäännölliset kuukautiset että käytän Terolutejakin. Jos tämä ei nyt itsestään katoa(mitä epäilen) niin kai se on pakko taas soitella aika lääkärille...

4

12007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivut on

      oletko synnyttänyt? Onko sinulla ollut alavatsan seudulla tähystys-tai avoleikkauksia?
      Silloin kivut saattaisivat johtua ns. kiinnikkeistä.

    • "Kuuma pakkaus"

      Mulla vuosi sitten oli vasemmalla puolella alamassulla todella kipeä kohde, mutta huomasin, että se olikin ovulaation vika. Sitten kipu häipyi kun syksy alkoi, elikkä sitä kesti muutaman kuukauden aina kun ovulaatio alkoi. Mulla tosin alkuvaihtarit alkoi silloin.

    • Tiiity

      Mulla kans ollu nyt puoli vuotta kipua vasemmassa kyljessä, välillä kipu tuntuu selässä ja välillä alamahassa. Olen juuri vakasti nyt jo harkinnut gynelle menoa. Aikasemmin olen asiasta maininnut vain koulun terveydenhoitajalle joka oli sitä mieltä että kylkikipu johtuu lihasrevähdyksestä. (en tajua vieläkään mitä lihaksia on lonkan seudulla) Olen netistä lueskellut myös todella paljon ja kun yhdyntä kivut tulivat myös mukaan kuvioihin rupesin selaamaan nettiä enemmin ja sen takia nyt olen gynelle heti huomenna aikaa soittamassa, enkä meinaa mennä tk:n kautta vaan suoraan yksityiselle jotta asioihin saadaan tämän vuoden puolella edes selvyys.

      En halua pelotella sinua mutta itse olen huomannut samoja oireita kuin mitä endossa on. Ja siintä aijoin myös sille gynelle sanoa. http://www.endometrioosiyhdistys.fi/index.php?section=12 Noiden sivujen oirelistasta jää puuttumaan vain 4 oiretta. Tietysti kaikki voi olla mielikuvituksen ja paniikin tuottamaa, mutta todella mielenrauha tälleisessä menee...

      Toivotaan että syy sinunkin kipuihin jne löytyy mahdollisimman pian ja saat oikean hoidon.

      • sis*

        Tiiity, saitko jo vastauksen gyneltäsi? painin saman asian kanssa, ja pelkään todella kovasti endoa. mulla on kans ihme kipua ollut jo pitkään vasemmalla puolella. en osaa sitä kunnolla paikantaa edes. pahimmillaan tietty kuukautisten ja ovulaation aikaan, kyljessä, lonkan yläpuolella, alavatsalla, selässä. ihmeellistä jomotusta. kestää siis monta päivää esim ovulaationkin aikaan.
        ahdistavaa! eikä lastakaan ole kuulunut vuoden yrityksen jälkeen. se ahdistaa vielä enemmän.
        mun on kans pakko soittaa uudelleen gynelle. soitin siis aikasemmin jo vuotohäiriöistä mutta nyt näiden kipujen tulon jälkeen pitäisi kai soittaa uudelleen... pelottaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe