Vasemmalla alavatsassa

Nainen25

Muutama kuukausi sitten mulla tuli pientä nipistelyn tunnetta alavatsaan vasemmalle, ja oli myös sellanen epämääräinen paineen tuntu. Ei sattunut paineltaessa. Kävin lääkärillä, se määräs lääkkeen hiivatulehdukseen ja lähetti verikokeisiin (jotka oli normaalit). Hiivalääkkeen jälkeen olo vähän helpottui mutta ei kokonaan. Sain lähetteen gynekologille, joka katsoi ultraäänellä munasarjat(näytti ok) ja antoi suun kautta otettavia hiivalääkkeitä. Neuvoi myös käymään papa-kokeessa(tulkitsin että tulokset oli ok) ja ostamaan maitohappobakteerivalmistetta. Olo oli suht normaali. Siitä on nyt muutama viikko ja taas alkoi vasemmalla alhaalla vatsassa, ja välillä kyljessä sellanen tuntu ja välillä koskee tai jomottaa tai repii, ei varsinaisesti ole mitään viiltävää kauheeta kipua. Eikä tunnu mitään eikä satu kun painelee. Olen yrittänyt lukea näitä keskusteluja et oisko jollain vastaavanlaista ongelmaa mut en ole löytänyt. Mulla on gynekologille tulossa kontrolli-aika tässä syksymmällä. Mietin vaan että jospa tämä ei olekaan mikään naistenvaiva?? Rasittavaa kun ei ole mikään ensiapuun lähtemisen arvoinen vaiva mutta melkeen kokoajan sen tuntee. Nyt kun muistelen niin taisin olla flunssassa molempien kertojen aikaan kun nämä vaivat alkoivat,jos sillä ois joku yhteys tähän? Mulla on niin epäsäännölliset kuukautiset että käytän Terolutejakin. Jos tämä ei nyt itsestään katoa(mitä epäilen) niin kai se on pakko taas soitella aika lääkärille...

4

11420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivut on

oletko synnyttänyt? Onko sinulla ollut alavatsan seudulla tähystys-tai avoleikkauksia?
      Silloin kivut saattaisivat johtua ns. kiinnikkeistä.

• "Kuuma pakkaus"

Mulla vuosi sitten oli vasemmalla puolella alamassulla todella kipeä kohde, mutta huomasin, että se olikin ovulaation vika. Sitten kipu häipyi kun syksy alkoi, elikkä sitä kesti muutaman kuukauden aina kun ovulaatio alkoi. Mulla tosin alkuvaihtarit alkoi silloin.

• Tiiity

Mulla kans ollu nyt puoli vuotta kipua vasemmassa kyljessä, välillä kipu tuntuu selässä ja välillä alamahassa. Olen juuri vakasti nyt jo harkinnut gynelle menoa. Aikasemmin olen asiasta maininnut vain koulun terveydenhoitajalle joka oli sitä mieltä että kylkikipu johtuu lihasrevähdyksestä. (en tajua vieläkään mitä lihaksia on lonkan seudulla) Olen netistä lueskellut myös todella paljon ja kun yhdyntä kivut tulivat myös mukaan kuvioihin rupesin selaamaan nettiä enemmin ja sen takia nyt olen gynelle heti huomenna aikaa soittamassa, enkä meinaa mennä tk:n kautta vaan suoraan yksityiselle jotta asioihin saadaan tämän vuoden puolella edes selvyys.

En halua pelotella sinua mutta itse olen huomannut samoja oireita kuin mitä endossa on. Ja siintä aijoin myös sille gynelle sanoa. http://www.endometrioosiyhdistys.fi/index.php?section=12 Noiden sivujen oirelistasta jää puuttumaan vain 4 oiretta. Tietysti kaikki voi olla mielikuvituksen ja paniikin tuottamaa, mutta todella mielenrauha tälleisessä menee...

Toivotaan että syy sinunkin kipuihin jne löytyy mahdollisimman pian ja saat oikean hoidon.

• sis*

Tiiity, saitko jo vastauksen gyneltäsi? painin saman asian kanssa, ja pelkään todella kovasti endoa. mulla on kans ihme kipua ollut jo pitkään vasemmalla puolella. en osaa sitä kunnolla paikantaa edes. pahimmillaan tietty kuukautisten ja ovulaation aikaan, kyljessä, lonkan yläpuolella, alavatsalla, selässä. ihmeellistä jomotusta. kestää siis monta päivää esim ovulaationkin aikaan.
        ahdistavaa! eikä lastakaan ole kuulunut vuoden yrityksen jälkeen. se ahdistaa vielä enemmän.
        mun on kans pakko soittaa uudelleen gynelle. soitin siis aikasemmin jo vuotohäiriöistä mutta nyt näiden kipujen tulon jälkeen pitäisi kai soittaa uudelleen... pelottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      974
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe