vetokoukun asennus V40:seen

V40

Aion asentaa itse vetokoukun tuliterään V40:seen ja ajattelin etukäteen kysellä vähän vinkkejä. Lähteekö takapuskuri helposti irti? Hajoaako se helposti? Mikänkä merkkinen koukku olisi paras? Entäs johdotus? Onko se helposti toteutettavissa? Miten koukulle tulisi sähköt ottaa että palaneen polttimon merkkivalo toimisi?

5

2956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikea autoilija

Osta Alfamerin kirjakaupasta korjausopas, siinä kerrotaan miten eri osat saadaan irrotettua autosta. Koukun merkillä nyt ei ole paljoakaan väliä, mutta kannattaa ostaa semmoinen jossa on lukituksella kiinnitettävä irtokoukku. Se on siistimpi ja sen saa takakonttiin helposti piiloon, eikä ole huolta että koukulla rikkoo
      mitään kun peruutaa autolla (jos ei osaa ajaa).

Tuosta merkkivalosta en osaa sanoa yhtään mitään. En ole koskaan kuullutkaan että pitäisi olla erillinen merkkivalo autossa joka näyttäisi peräkärrin ajovalojen toimivuuden. Täytyy olla tosi tumpelo jos ei osaa itse katsoa peräkärrin valojen toimivuutta ennen liikkeelle lähteä ja jos se tuottaa vaikeuksia yksin tehdä sitä niin kannattaa kysyä joltain kaverilta apua. Eikä siinä mene kuin hetki.

• kimi

Uudempiin Volvoihin täytyy laittaa alkuperäinen peräkärryn johtosarja, eli ryöstäjällä ei voi ottaa virtaa..

• Oikea autoilija
        kimi kirjoitti:

Uudempiin Volvoihin täytyy laittaa alkuperäinen peräkärryn johtosarja, eli ryöstäjällä ei voi ottaa virtaa..

Ehkä se asia pitää paikkansa. Perustuisiko systeemi johonkin virrankulutuksen tai jännitteen mittaukseen? Silloin ei tosiaankaan voisi ottaa sähköä muista johdoista suoraan, koska mittaustulokset menisivät väärin ja merkkivalot palaisivat sen vuoksi edessä aina kun peräkärri olisi kytketty. Mutta sen sanon että tuo on jo aivan turhamaisuutta, lentokoneissa voisin vielä ymmärtää tuommoiset systeemit, mutta henkilöautoissa se on liioittelua. Pitää varmaan ostaa varastoon 90-luvun alkupuolen autoja niin että riittää koko eliniäksi jos uudet autot menevät noin mahdottomiksi.

• Miksu

Ei tarvi ottaa puskuria pois eikä edes loveta sitä kuten volvon isommissa malli sarjoissa täytyy. kovil valmistaa volvoon sopivia koukkuja ja vatokoukun johtosarjan liitin löytyy muistaakseni vasemmalta sivuverhoilun takaa. alkuperäinen johtosatsi täytyy olla koska ohjainlaite mittaa valovian. jos sulla on risseli niin vaimentimen päällä on pelli johon teet taakse keskelle noin 15cm syvän ja 5cm leveän loven että kiinnitys rauta sopii sinne

• Anonyymi

oletko varma että puskuria ei tarvitse poistaa ja johto liitos löytyy vasemmalta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5470
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2737
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      102
      1982
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1433
    Aihe