sydänliitto meidän asia?

jurpolukki

olen kokenut ettei sydänliitto ole sydänpotilaan asialla vaan on margariini ja lääketeollisuuden mainostoimisto.

onko muita käsityksiä muodostunut teille? olen kiinnostunut kuinka se hoitaa meidän potilaiden asioita.

20

1284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karpaatti6606

Itse olen kyllä kokenut sydänliiton olevan hyvällä asialla ja asiantuntijat edustavat sydänliittoa aina erilaisissa seminaareissa ja koulutuksissa. Sain kevät talvella listan tuotteista joita sydänliitto suosittelee ja kyllä siinä oli tuotteita laidasta laitaan. Erilaisia vähä rasvaisia ja vähän suolaisia elintarvikkeita eri valmistajilta. Se että kuinka sitten eri valmistajat hyödyntävät nämä suositukset markkinoinnissaan ei tietenkään ole sydänliiton asia.
      Sydänliitto on tehnyt ravintosuositukset ja ne elintarvikkeet jotka nämä kriteerit täyttää pääsevät liiton suosituslistalle.
      Jos ole vähänkin lukenut sydänliiton julkaisuja ja jäsen lehteä niin löytyyhän sieltä toki paljon meille sydänsairaille suunnattuja palveluja ja etuja.
      Lääkelaitosten uskon lahjovan ja saunottavan enemmänkin lääkäreitä kuin sydänliittolaisia. Eihän liitto voi kenenkään lääkitykseen vaikuttaa milläänlailla.
      Jos sinulla on asioita jotka sinua huolestuttaa sydänliiton toiminnassa ja jossa sydänliitto voisi mahdollisesti auttaa niin ota suoraa yhteyttä liitoon. Eri asioista vastaavia henkillöitä löytyy nettisivuilta jotka varmasti vastaavat kun kysytään. Ala järjestöt on sitte toinen juttu joissa yleensä pyörii hyvinkin aktiivinen jäsenistö. Itse olen Kardiomyopatiapotilaiden liiton eli Karpaattien toiminnassa mukana ja erittäin tyytyväinen. Liiton sivuilta löydät myös jos omalla sairaudellasi on oma potilasjärjestö ja sitä kautta myös yhteys ja tukihenkilöt. Ota rohkeasti vaan yhteyttä niin varmasti huomaat liiton hyödyn sinullekkin.

Aurinkoista kesää!!

• 18

Niin sydänliitto on hirmu rasvakammoinen ja vielä animaali rasvat on pannassa. Nyt on talven aikana tullut tutkimustietoa etteivat kovatrasvat aiheuta mitää veritulppia ja ne parjatut kolesterolit olisi hyväntekijöitä. Sydänliitto ei esitä mitään tutkimustuloksia joka vahvistaisi heidän antamiaan suosituksia. Harmi....eli pitäisikö meidän uskoa sinisilmäisesti mitä arvon liitto suosittelee? Minä kyllä edellytän, että tuodaan esille missä ja miten tutkittu. Olen avaajan kanssa samaa mieltä...markkinointi puulaaki.

• Karpaatti6606
        18 kirjoitti:

Niin sydänliitto on hirmu rasvakammoinen ja vielä animaali rasvat on pannassa. Nyt on talven aikana tullut tutkimustietoa etteivat kovatrasvat aiheuta mitää veritulppia ja ne parjatut kolesterolit olisi hyväntekijöitä. Sydänliitto ei esitä mitään tutkimustuloksia joka vahvistaisi heidän antamiaan suosituksia. Harmi....eli pitäisikö meidän uskoa sinisilmäisesti mitä arvon liitto suosittelee? Minä kyllä edellytän, että tuodaan esille missä ja miten tutkittu. Olen avaajan kanssa samaa mieltä...markkinointi puulaaki.

Tutkimuksia ja tuloksiahan on monenlaisia ja tutkimuksen lopputulos yllättävän usein on tutkimuksen tilaajalle mieluinen.
        Kaikilla tutkimuksilla on aina jokin rahoittaja ja hyvin harvoin tälläinen rahoittaja on täysin puolueeton, eli toisin sanoen oma lehmä ojassa enemmän tai vähemmän.
        Ei sydän liiton suosituksista ainakaan tähän mennessä ole kenellekkään mitään haittaa ole ollut.

Sydänmerkin on saanut erilaiset tuotteet seuraavista yrityksistä/tuotanto laitoksista. RavintoRaisio oy, Skånemejerier, Unilever Finland oy, Valio oy, Arla Ingman oy, Bioferme oy, Inex Partners oy, Juustoportti oy, Suomen nestle oy, Ingmann ice cream oy, Ilmajoen osuusmeijeri oy, Kyrönmaan juusto mestarit oy, Kankaisten Öljykasvit oy Mildola oy, HK-ruokatalo oy, Saarioinen oy, Snellman oy, Fazer leipomot oy, Järvi-Suomen Herkku oy, Moilas oy, Perheleipurit oy, Ruoka-ja pitopalvelu Elma, Uotilan Leipomo oy, Haugen-Gruppen oy, Helsingin Mylly oy, LU Suomi oy, Tasangon herkku oy, Töysäläinen oy, Vanajan keksit oy, Finax Ab, Lantmännen Cerealia, PepsiCo Nordic finland, Taivalkosken mylly, Virtesalmen Viljatuote oy, Lejos Oy, Stocmann Meals Wellbeing, Findus Finland oy, Chips Ab.

Voisitteko kertoa mitä firmaa sydänliitto markkinoi ja mainostaa??? Nämä yritykset ovayt omilla tuotteillaan läpäisseet kriteerit ja saaneet tuotteensa listalle. Yritykset eivät ole maksaneet listalle pääsystä.

Sinisilmäisesti ei pidä usko mihinkään kyllähän asiat kehittyy ja uusia tutkimustuloksia tulee jatkuvasti ja varmasti voi ja suola nostetaan sydänystavällisiksi tuotteiksi jos joku vedenpitävästi todistaa niiden olevan sydän ystävällisiä.

Itse olen sitä mieltä että kohtuudella nautittuna mikään ei ole epäterveellistä, mutta terveyttä edistäviä raaka-aineita on todistettavasti olemassa ja niihin kannattaa sairaan ihmisen ruokavaliossaan panostaa.

Nauttikaamme hyvästä terveellisestä ruoasta maalaisjärkeä käyttäen niin ei tarvitse murehtia sen kummemmin suositusten kuin tutkimustenkaan paikkansa pitävyydestä!!!

Vielä aurinkoisempaa kesää!!!

• Terve ja vireä mies
        Karpaatti6606 kirjoitti:

Tutkimuksia ja tuloksiahan on monenlaisia ja tutkimuksen lopputulos yllättävän usein on tutkimuksen tilaajalle mieluinen.
        Kaikilla tutkimuksilla on aina jokin rahoittaja ja hyvin harvoin tälläinen rahoittaja on täysin puolueeton, eli toisin sanoen oma lehmä ojassa enemmän tai vähemmän.
        Ei sydän liiton suosituksista ainakaan tähän mennessä ole kenellekkään mitään haittaa ole ollut.

Sydänmerkin on saanut erilaiset tuotteet seuraavista yrityksistä/tuotanto laitoksista. RavintoRaisio oy, Skånemejerier, Unilever Finland oy, Valio oy, Arla Ingman oy, Bioferme oy, Inex Partners oy, Juustoportti oy, Suomen nestle oy, Ingmann ice cream oy, Ilmajoen osuusmeijeri oy, Kyrönmaan juusto mestarit oy, Kankaisten Öljykasvit oy Mildola oy, HK-ruokatalo oy, Saarioinen oy, Snellman oy, Fazer leipomot oy, Järvi-Suomen Herkku oy, Moilas oy, Perheleipurit oy, Ruoka-ja pitopalvelu Elma, Uotilan Leipomo oy, Haugen-Gruppen oy, Helsingin Mylly oy, LU Suomi oy, Tasangon herkku oy, Töysäläinen oy, Vanajan keksit oy, Finax Ab, Lantmännen Cerealia, PepsiCo Nordic finland, Taivalkosken mylly, Virtesalmen Viljatuote oy, Lejos Oy, Stocmann Meals Wellbeing, Findus Finland oy, Chips Ab.

Voisitteko kertoa mitä firmaa sydänliitto markkinoi ja mainostaa??? Nämä yritykset ovayt omilla tuotteillaan läpäisseet kriteerit ja saaneet tuotteensa listalle. Yritykset eivät ole maksaneet listalle pääsystä.

Sinisilmäisesti ei pidä usko mihinkään kyllähän asiat kehittyy ja uusia tutkimustuloksia tulee jatkuvasti ja varmasti voi ja suola nostetaan sydänystavällisiksi tuotteiksi jos joku vedenpitävästi todistaa niiden olevan sydän ystävällisiä.

Itse olen sitä mieltä että kohtuudella nautittuna mikään ei ole epäterveellistä, mutta terveyttä edistäviä raaka-aineita on todistettavasti olemassa ja niihin kannattaa sairaan ihmisen ruokavaliossaan panostaa.

Nauttikaamme hyvästä terveellisestä ruoasta maalaisjärkeä käyttäen niin ei tarvitse murehtia sen kummemmin suositusten kuin tutkimustenkaan paikkansa pitävyydestä!!!

epäterveelliset elintarvikkeet aiheuttavat takuuvarmasti terveyshaittoja vaikka nauttisit niitä kohtuudella. Olen sitä mieltä, että tulee välttää kaikkia teollisesti manipuloituja ja "puhdistettuja" elintarvikkeita niin pitkälle kuin mahdollista. Syökää perinteisistä ruoka-aineista valmistettuja ruokia. Välttäkää elintarvikkeita. Välttäkää E-numeroituja. Välttäkää kevyttuotteita.

Vaimon sisko oli tehnyt täytekakun ja kuorruttanut sen oikealla kermavaahdolla. Kyllä oli hyvää. Hakkaa mennen tullen kaikki kasvirasvakorvikkeet. Kumpa tämä toinenkin siskoksista osaisi käyttää oikeita ruoka-aineita. Voitaisiin syödä samoja ruokia, yhdessä kun kuitenkin asutaan.

• Karpaatti6606
        Terve ja vireä mies kirjoitti:

epäterveelliset elintarvikkeet aiheuttavat takuuvarmasti terveyshaittoja vaikka nauttisit niitä kohtuudella. Olen sitä mieltä, että tulee välttää kaikkia teollisesti manipuloituja ja "puhdistettuja" elintarvikkeita niin pitkälle kuin mahdollista. Syökää perinteisistä ruoka-aineista valmistettuja ruokia. Välttäkää elintarvikkeita. Välttäkää E-numeroituja. Välttäkää kevyttuotteita.

Vaimon sisko oli tehnyt täytekakun ja kuorruttanut sen oikealla kermavaahdolla. Kyllä oli hyvää. Hakkaa mennen tullen kaikki kasvirasvakorvikkeet. Kumpa tämä toinenkin siskoksista osaisi käyttää oikeita ruoka-aineita. Voitaisiin syödä samoja ruokia, yhdessä kun kuitenkin asutaan.

Olen kyllä Terveen ja Vireä miehen kanssa ihan samaa mieltä. Kohtuus kaikessa ja mahdollisimman tuoretta.
        Eu toi mukanaan E merkinnät ja sen jälkeen ei ole kuluttaja tiennyt mitä suuhunsa laittaa ilman opaskirjaa.
        On elintarvikkeita joita ei kevyttuotteet vaan yksinkertaisesti korvaa kuten kerma ja voi. Perunamuusia ei saa oikean makuista millään muulla kuin voilla. Hapankorpun ja näkkileivän päällä ei maistu mikään muu kuin voi. Samoin Tietyt kastikkeet vaatii oikean kerman kuten myös yllä mainittu kermavaahto kakun päällä. Tuskin on mikään näistä epäterveellistä kohtuullisesti nautittuna.

• jurpolukki
        Karpaatti6606 kirjoitti:

"Tutkimuksia ja tuloksiahan on monenlaisia ja tutkimuksen lopputulos yllättävän usein on tutkimuksen tilaajalle mieluinen.
        Kaikilla tutkimuksilla on aina jokin rahoittaja ja hyvin harvoin tälläinen rahoittaja on täysin puolueeton, eli toisin sanoen oma lehmä ojassa enemmän tai vähemmän. "

samaa mieltä. sitä saa mitä tilaa.

"Yritykset eivät ole maksaneet listalle pääsystä. "

kyllä sydänmerkillä on hinta, se on nyt hakusalla. sydänmerkki varmaan myönnetään sellaiselle tuotteelle joka tukee nykyistä sydänliiton näkemystä. esimerkiksi kala ei saa missään tapauksessa merkkiä, mutta jos tehä näppäistää siitä kalapuikkoja jossa on rypsiöljyä ja korppujauhoja..a vot.

mitä noihin sydänmelle hyväksi on näinä aikoina hyvinristiriitainen juttu. on todettu, että voi ja kovat rasvat eivät aiheuta mitään veritulppia. vaaleat jauhot kohottavat sydäri vaaraa.

"Voisitteko kertoa mitä firmaa sydänliitto markkinoi ja mainostaa???"

löytyy sieltä liiton sivuilta linkki joka johtaa margariinien kehumiseen. margariinit on täysin ihmiselle turmiollinen elintarvike.

olen täysin vakuuttunut notta tämä liitto on perustettu suojelemaan joidenkin harhautuneiden tutkijoiden olematonta kunniaa, ja lisäksi heidän käsityksistään hyötyvä margariini teollisuus on hyvin innokkaasti tukemassa toimintaa.

http://www.esaimaa.fi/Kulttuuri---Kirjat/2008/12/30/Ei se mit%E4 sy%F6, vaan se miten sy%F6/200816371664/173

olette varmaan lukenut moneen kertaan tuon linkin. sydänliitolla ei ole mitään näyttöä mistää. vielä höpistää jostakin aukottomasta näytöstä ja tuhansista tutkimuksista. kyllä sydänliitto on teljennyt itsensä ovettomaan huoneeseen josta ei ole ulospääsyä.

• Karpatialainen,,yäö

Karpaatti 6606! Olen kanssasi samaa mieltä, että ainakin meidän yhdistyksemme, valtakunnallinen Kardiomyopatiapotilaat - Karpatiat ry toimii Sydänliiton tukemana meidän karpatialaisten hyväksi. Siitä voi sanoa, että se on meidän asialla, suurin osa toiminnoista tapahtuu vapaaehtoisin jäsenvoimin. Asiantuntijat niin Sydänliitosta kuin keskussairaaloiden sydänosastoilta ja muualtakin kertovat juuri meidän asioistamme, jotka eroavat Sydänliiton "valtaväestöstä" sydän- ja verisuonitauteja sairastavista. Sydänliitto on kuitenkin meidän runkomme.

Sairautemme, kardiomyopatia eli sydänlihasrappeuma on sydänlihassairaus, joka aiheuttaa
        sydämen pumppaustoiminnan heikkenemisen.

Yhteistä ja eduksemme meille kaikille sydänsairaille ovat terveet ja säännölliset elämäntavat, sydänpotilaalle sopiva ravinto, sekä asianmukainen, osaava hoito.
        Erityisesti meille kardiomyopatiapotilaille tärkeitä ovat yksilöllisesti sovitetut lääkkeet peruslääkkeiden lisäksi. Niistä saamme "nauttia" lopun elämämme.

Yhdistyksemme nettiosoite on: www.karpatiat.net jos kaipaat lisätietoja kuntoutuksesta, vertaistukihenkilöistä, yhteyshenkilöistä, paikallistapaamisista.......

Alkuperäinen Sydänliittoa käsittelevä keskustelu on lähtenyt rönsyilemään niinkuin saakin. Lääketieteellinen tutkimus on aina edistyvää ja etenevää, joten löydetään parempia suosituksia paljonpuhuttuun ravintoonkin - sehän on mielestäni luonnollista, ei tuomittavaa. Jos aikojen alusta olisi kaikessa oltu oikeassa, ei mitään parannuksia tarvittaisikaan! Olisimmeko terveitä ja sopivan hoikkia?

Keskustelu ruoan rasvoista ym. on jo edennyt makuasioihin, kermakakkuihin ja voin ihanuuteen . Makunsa kullakin, en ole viiteenkymmeneen vuoteen pitänyt kermakakuista enkä kermasta, joten nyt on ollut hyvä syykin sanoa "kiitos ei" kun en nauti niistä. Voita halua kerran vuodessa uusien perunoiden ja suolan kanssa, muuten en sitä tönkkönä rasvana viitsi käyttää. Ihan laiskuuttani sipaisen pehmeämpää rasvaa leivälleni!
        Ja vähäsuolaisuuden tiedän kokemuksesta tekevän hyvää turvotuksien estäjänä.

Kaikensortin sydänsairaille hyvää ja virkistävää kesäaikaa!

• jurpolukki
        Karpatialainen,,yäö kirjoitti:

Karpaatti 6606! Olen kanssasi samaa mieltä, että ainakin meidän yhdistyksemme, valtakunnallinen Kardiomyopatiapotilaat - Karpatiat ry toimii Sydänliiton tukemana meidän karpatialaisten hyväksi. Siitä voi sanoa, että se on meidän asialla, suurin osa toiminnoista tapahtuu vapaaehtoisin jäsenvoimin. Asiantuntijat niin Sydänliitosta kuin keskussairaaloiden sydänosastoilta ja muualtakin kertovat juuri meidän asioistamme, jotka eroavat Sydänliiton "valtaväestöstä" sydän- ja verisuonitauteja sairastavista. Sydänliitto on kuitenkin meidän runkomme.

Sairautemme, kardiomyopatia eli sydänlihasrappeuma on sydänlihassairaus, joka aiheuttaa
        sydämen pumppaustoiminnan heikkenemisen.

Yhteistä ja eduksemme meille kaikille sydänsairaille ovat terveet ja säännölliset elämäntavat, sydänpotilaalle sopiva ravinto, sekä asianmukainen, osaava hoito.
        Erityisesti meille kardiomyopatiapotilaille tärkeitä ovat yksilöllisesti sovitetut lääkkeet peruslääkkeiden lisäksi. Niistä saamme "nauttia" lopun elämämme.

Yhdistyksemme nettiosoite on: www.karpatiat.net jos kaipaat lisätietoja kuntoutuksesta, vertaistukihenkilöistä, yhteyshenkilöistä, paikallistapaamisista.......

Alkuperäinen Sydänliittoa käsittelevä keskustelu on lähtenyt rönsyilemään niinkuin saakin. Lääketieteellinen tutkimus on aina edistyvää ja etenevää, joten löydetään parempia suosituksia paljonpuhuttuun ravintoonkin - sehän on mielestäni luonnollista, ei tuomittavaa. Jos aikojen alusta olisi kaikessa oltu oikeassa, ei mitään parannuksia tarvittaisikaan! Olisimmeko terveitä ja sopivan hoikkia?

Keskustelu ruoan rasvoista ym. on jo edennyt makuasioihin, kermakakkuihin ja voin ihanuuteen . Makunsa kullakin, en ole viiteenkymmeneen vuoteen pitänyt kermakakuista enkä kermasta, joten nyt on ollut hyvä syykin sanoa "kiitos ei" kun en nauti niistä. Voita halua kerran vuodessa uusien perunoiden ja suolan kanssa, muuten en sitä tönkkönä rasvana viitsi käyttää. Ihan laiskuuttani sipaisen pehmeämpää rasvaa leivälleni!
        Ja vähäsuolaisuuden tiedän kokemuksesta tekevän hyvää turvotuksien estäjänä.

Kaikensortin sydänsairaille hyvää ja virkistävää kesäaikaa!

tulppapotilaana olen perehtynyt kaikenmaailman internet juttuihin, olen menettänyt uskoni sydänliiton julistuksiin. kolesterolia ja kovia rasvoja pidetään suurinpina saatanoina. asia näyttäis olevan täysin kivillä. kolesterolilla on vähäpätöinen rooli veritulpissa ja kovat rasvat eivät tuota "pahaa" kolesterolia. näihin kyllä löytyy tutkimuksia joihin sydänliitto viittaa lähinnä kinthaalla. mutta katsotaan mitä tolonen on löytänyt.

"Meta-analyysi vahvistaa toisen, 11 tutkimusta käsittäneen meta-analyysin päätelmiä: Rasvainen ruoka ei aiheuta eikä lisää valtimotauteja (Skieff ja Miller 2009).

Ravintorasva–kolesteroli–valtimotaudit -teoria on virheellinen kuten "keisarin uudet vaatteet". Valion entinen tutkimusjohtaja professori Kari Salminen on siis ollut oikeassa ja THL:n pääjohtaja Pekka Puska väärässä. Tosiasiassa kolesterolilla ei ole juuri mitään tekemistä valtimoiden kovettumisessa. On todennäköistä, että noin 600 000 suomalaista syö turhaan kalliita kolesterolilääkkeitä.
        Pekka Puska esittää, että sydäntautikuolleisuuden aleneminen Suomessa olisi Pohjois-Karjala -projektin antiota. Todellisuudessa kuolleisuus lähti laskuun jo ennen PK-projektin käynnistymistä niin Pohjois-Karjalassa kuin muualakin Suomessa (kuva). Käyrä noudattaa samaa kaavaa muuallikin maailmassa; syytä sydänkuolleisuuden vähenemiseen ei pystytä selittämään.

Kuva: Sydänkuolemat 100 000 asukasta kohti alkoivat vähetä kaikkialla Suomessa ENNEN Pohjois-Karjala -projektin käynnistystä. Väheneminen jatkuu edelleen kaikkialla maailmassa. Sydäntautien tehostunut hoito, voin julistaminen pannaan ja kolesterolilääkkeet eivät yksin selitä vähenemistä. Syy on mysteeri."

pohjois-karjalaan nojaudutaan edelleenkin,,,,miksi eikö uusia pitäviä ole löytynyt. tuolle projektille nauraa naurismaan aidatkin.

eli vaikuttais siltä notta koko liitolla on tehtävä mainostaa keinorasvoja ja pitää yllä olematomia myyttejä. potilaat on sivuseikka.

• Karpaatti6606
        jurpolukki kirjoitti:

tulppapotilaana olen perehtynyt kaikenmaailman internet juttuihin, olen menettänyt uskoni sydänliiton julistuksiin. kolesterolia ja kovia rasvoja pidetään suurinpina saatanoina. asia näyttäis olevan täysin kivillä. kolesterolilla on vähäpätöinen rooli veritulpissa ja kovat rasvat eivät tuota "pahaa" kolesterolia. näihin kyllä löytyy tutkimuksia joihin sydänliitto viittaa lähinnä kinthaalla. mutta katsotaan mitä tolonen on löytänyt.

"Meta-analyysi vahvistaa toisen, 11 tutkimusta käsittäneen meta-analyysin päätelmiä: Rasvainen ruoka ei aiheuta eikä lisää valtimotauteja (Skieff ja Miller 2009).

Ravintorasva–kolesteroli–valtimotaudit -teoria on virheellinen kuten "keisarin uudet vaatteet". Valion entinen tutkimusjohtaja professori Kari Salminen on siis ollut oikeassa ja THL:n pääjohtaja Pekka Puska väärässä. Tosiasiassa kolesterolilla ei ole juuri mitään tekemistä valtimoiden kovettumisessa. On todennäköistä, että noin 600 000 suomalaista syö turhaan kalliita kolesterolilääkkeitä.
        Pekka Puska esittää, että sydäntautikuolleisuuden aleneminen Suomessa olisi Pohjois-Karjala -projektin antiota. Todellisuudessa kuolleisuus lähti laskuun jo ennen PK-projektin käynnistymistä niin Pohjois-Karjalassa kuin muualakin Suomessa (kuva). Käyrä noudattaa samaa kaavaa muuallikin maailmassa; syytä sydänkuolleisuuden vähenemiseen ei pystytä selittämään.

Kuva: Sydänkuolemat 100 000 asukasta kohti alkoivat vähetä kaikkialla Suomessa ENNEN Pohjois-Karjala -projektin käynnistystä. Väheneminen jatkuu edelleen kaikkialla maailmassa. Sydäntautien tehostunut hoito, voin julistaminen pannaan ja kolesterolilääkkeet eivät yksin selitä vähenemistä. Syy on mysteeri."

pohjois-karjalaan nojaudutaan edelleenkin,,,,miksi eikö uusia pitäviä ole löytynyt. tuolle projektille nauraa naurismaan aidatkin.

eli vaikuttais siltä notta koko liitolla on tehtävä mainostaa keinorasvoja ja pitää yllä olematomia myyttejä. potilaat on sivuseikka.

Minä olen ainakin ihan tyytyväinen sydänliiton palveluihin ja tiedottamiseen. Sekä Karpaattien toimintaan. Näihin yhteisöihin kuuluminenhan on täysin vapaaehtoista.
        Jurpolukki voi liittyä vaikka Jehovantodistajiin jos saa sieltä vaikkapa ahdistukseen sielunhoitoa.

Me muut voidaan luottaa sydänliiton ravintosuosituksiin ihan turvallisin mielin ;-D

• 17+18
        Karpaatti6606 kirjoitti:

Minä olen ainakin ihan tyytyväinen sydänliiton palveluihin ja tiedottamiseen. Sekä Karpaattien toimintaan. Näihin yhteisöihin kuuluminenhan on täysin vapaaehtoista.
        Jurpolukki voi liittyä vaikka Jehovantodistajiin jos saa sieltä vaikkapa ahdistukseen sielunhoitoa.

Me muut voidaan luottaa sydänliiton ravintosuosituksiin ihan turvallisin mielin ;-D

tuon lapsellisen uskosi THL:n ohjeisiin? Oletko aina uskonut lääkäreihin ja ylipäätään auktoriteetteihin ilman minkäänlaista omien aivojen kättöä?

• jurpolukki
        Karpaatti6606 kirjoitti:

jurpolukilla ei ole huolestunut sielun autuudesta vaan siitä kehosta jossa sielun kerrotaan asuvan täällä maan päällä. enkä kyllä luota sydänliiton harhaoppeihin. luotettavan tuntuinen oli kirja -ei sittenkään kolesteroli- tossa kirjoittaja 17 18 on samalla linjoilla kanssani. toivoisin tälläisten potilasliittojen olevan vilpittömästi potilaan parasta ajatteleva.

• Karpaatti6606
        17+18 kirjoitti:

tuon lapsellisen uskosi THL:n ohjeisiin? Oletko aina uskonut lääkäreihin ja ylipäätään auktoriteetteihin ilman minkäänlaista omien aivojen kättöä?

Ja kokemukseen. Minulla on tätä nykyään niin hyvät lääkärit että voin uskoa ja luottaa heihin täysin. Näin ei kuitenkaan aina ole ollut vaan olen saanut sydänvaivoihini mm närästyslääke kuurin jonka seuraava lääkäri tuplasi ku ei auttanut mitään. Tämän tapauksen jälkeen en ole joutunut käyttämään tk-lääkäreiden palveluja.
        Ammatini (evp) puolesta olen opiskellut ravinto oppia, microbiologiaa yms yms. Enkä nää sydänliiton suosituksia millään tavalla harhaan johtavina saatika sitten meitä vahingoittavina.
        Jotenkin tämä liiton vastainen kritiikki ihmetyttää. Kertokaa nyt ihmeessä jotain faktaa mitä liitto on tehnyt väärin?? Nämä nyt niin kiistan alaiset rasvat yms ovat aika pieni osa liiton toiminnasta.
        Oli juuri sydänliiton kuntoutuslomalla edullinen loma jumppineen puolihoidolla!! Olikohan siinäkin jotan väärää????
        17 18 taidat olla vapaan kasvatuksen sukupolvea? Ei ole ollut auktoriteetteja niin ei kai mistään sitten tarvi välittää `àikuisenakaan´´vaikka ne olisivatkin hyväksi itsellesi.

• jurpolukki
        Karpaatti6606 kirjoitti:

Ja kokemukseen. Minulla on tätä nykyään niin hyvät lääkärit että voin uskoa ja luottaa heihin täysin. Näin ei kuitenkaan aina ole ollut vaan olen saanut sydänvaivoihini mm närästyslääke kuurin jonka seuraava lääkäri tuplasi ku ei auttanut mitään. Tämän tapauksen jälkeen en ole joutunut käyttämään tk-lääkäreiden palveluja.
        Ammatini (evp) puolesta olen opiskellut ravinto oppia, microbiologiaa yms yms. Enkä nää sydänliiton suosituksia millään tavalla harhaan johtavina saatika sitten meitä vahingoittavina.
        Jotenkin tämä liiton vastainen kritiikki ihmetyttää. Kertokaa nyt ihmeessä jotain faktaa mitä liitto on tehnyt väärin?? Nämä nyt niin kiistan alaiset rasvat yms ovat aika pieni osa liiton toiminnasta.
        Oli juuri sydänliiton kuntoutuslomalla edullinen loma jumppineen puolihoidolla!! Olikohan siinäkin jotan väärää????
        17 18 taidat olla vapaan kasvatuksen sukupolvea? Ei ole ollut auktoriteetteja niin ei kai mistään sitten tarvi välittää `àikuisenakaan´´vaikka ne olisivatkin hyväksi itsellesi.

minä luotan tutkittuun tietoon ja oikeaksi todistettuun.

sydänliitto peloittelee kolesteroleilla ja kovilla rasvoilla. nämä on osoittatunut täysin perusteettomaksi. olisi teidänkin syytä tutustua ancel keysin humbuuki tutkimuksiin. et ole seurannut vaan aikaasi.

• trallallaa...
        jurpolukki kirjoitti:

En minä ole huomannut tuollaista kielenkäyttöä Sydänliiton sivuilla enkä lehdessä:

olen menettänyt uskoni sydänliiton julistuksiin." kolesterolia ja kovia rasvoja pidetään suurinpina saatanoina". asia näyttäis olevan täysin kivillä

• yks itsenäinen
        Karpaatti6606 kirjoitti:

Jos tarkoitat Karpatioiden toimintaa, olen samaa mieltä koska olen karpatialainen, eli kuulun yhdistykseen ...Karpatiat ry. Ja oikeastaan, eihän mikään liitto tai yhdistys määrää syömisiämme, jos paino nousee, syön vähemmän, jos sydän voi huonosti, kyllä kardiologi valistaa, jos on syytä. En ainakaan tähän asti ole tarvinnut muita määrääjiä. Kolesterolit ja verenpaineet on kohdallaan.
        Meidän sairautemme on ja pysyy, niin että ketkä täällä oikein mekastavat? Pelkääjät?

Naurattaa tuo aiemmassa kirjoituksessa ollut kermakakkujen ihannointi, ihankuin se olisi ainoa kakkulaatu. Täytekakku ei ole edes tarpeellista syötävää.

• jurpolukki
        trallallaa... kirjoitti:

En minä ole huomannut tuollaista kielenkäyttöä Sydänliiton sivuilla enkä lehdessä:

olen menettänyt uskoni sydänliiton julistuksiin." kolesterolia ja kovia rasvoja pidetään suurinpina saatanoina". asia näyttäis olevan täysin kivillä

väärät sapuskat? ei ole mitään näyttöä margariinien terveellisyydestä. mutta sydänliiton sivut.

"Kovan ja pehmeän rasvan vaikutukset

Pehmeä rasva sisältää välttämättömiä rasvahappoja, joita ihmisen elimistö ei kykene itse valmistamaan, sekä rasvaliukoisia vitamiineja. Kalarasvassa ja esimerkiksi rypsiöljyssä on runsaasti pitkäketjuisia, useita kaksoissidoksia sisältäviä rasvahappoja, joita ei juurikaan ole muissa ruoka-aineissa. Kalarasva pienentää veren triglyseridiarvoja. Se vaikuttaa myös suotuisasti veren hyytymistekijöihin ja sitä kautta vähentää veritulpan (sydäninfarktin) vaaraa.

Jos ruokavalio sisältää liikaa kovaa rasvaa, veren kolesterolipitoisuus (erityisesti "paha" LDL -kolesterolipitoisuus) nousee. Kova rasva heikentää kolesterolin poistumista verenkierrosta maksaan, josta kolesteroli voitaisiin edelleen prosessoida ulos elimistöstä. Runsas rasvan määrä ruokavaliossa edistää myös kolesterolin imeytymistä elimistöön, ja siten osaltaan nostaa kolesterolin määrää."

"Aiheeseen liittyvät linkit:
        Suomalaisten rasvojen saantilähteet Finravinto 2007 -tutkimuksessa
        Tietoa pehmeistä rasvoista ja margariinien rasvahappokoostumuksista (Margariiniyhdistys)"

http://www.sydanliitto.fi/rasvan-laatu

kovatrasvat on osoittautuneet parantavan kolesteroli koostumusta. mutta jätetään toistaiseksi linkki poikkeen.

mitäpä heikkilä tiedoittaa? se heikkilä on siitä syystä kiva mies koska hän linkittää mistä tieto on saatu. toisin kuin sydänliitolla ei mitään.

"RASVAINEN MAITO ESTÄÄ SYDÄNKOHTAUKSIA

Meidät on opetettu uskomaan, että rasva on pahasta, ja että etenkin maitorasvat kuten kerma, voi ja juustot ovat sairauksien keskeisimpiä syitä. Väitettä ei ole koskaan kyetty todistamaan. Se on kuitenkin saanut aikaan ennen näkemättömän keinotekoisten ja vähärasvaisten tuotteiden esiinmarssin. Suomessa saa kaupasta hakemalla hakea, jotta löytäisi aitoja tuotteita.

Sitten vuosituhannen alun on alkanut ilmaantua tutkimuksia, jotka osittavat aivan päinvastaista. Ruotsissa kehitettiin 1990-luvun lopussa menetelmä mitata ihmisen kudoksesta täsmällisesti, kuinka paljon tutkittava oli käyttänyt maitorasvoja elämänsä aikana. Näitä tutkimuksia on tehty alun toistakymmentä ja tulokset ovat samankaltaisia. Mitä enemmän maitorasvoja, sitä vähemmän sydäntautia, diabetesta, rintasyöpää ja sitä laihempia tutkittavat olivat.

Uusimmassa American Journal of Clinical Nutrition -lehdessä on julkaistu ruotsalaistutkijoiden Eva Warensjön ja kumppaneiden uusin tutkimus aiheesta. Siinä todetaan, että maitorasvat alentavat sydänkohtausriskiä selvästi. Sen lisäksi tutkijat totesivat täysmaidon ja kaikkien muiden runsaasti maitorasvaa sisältävien tuotteiden säännöllisen käytön vähentävän metaboolisen syndrooman riskiä, lihavuutta ja diabetesta."

http://www.anttiheikkila.com/index.php?rss=184

ja hyvästit heitin kolesteroli teoriolle.

"Hyvästi kolesteroliteoria
        Päivitetty 15.7.2009
        Kolesteroliteoria on hallinnut vuosikymmeniä lääkäreiden ja maallikoiden käsityksiä sydän- ja verisuonitautien syistä. Nyt on aika hylätä tämä käsitys, kirjoittavat ruotsalaiset tiedemiehet, sisätautiopin professori (emeritus) Lars Werkö, kirurgian professori (emeritus) Tore Scherstén ja elinsiirtokirurgian dosentti Ralf Sundberg Svenska Dagbladetissa 14.7.2009.

Sydänkohtaukseen sairastuneiden ja kuolleiden ihmisten kolesterolilukemat ovat usein muita pienempiä. Matala seerumin kolesteroli liittyy suurentuneeseen kuoleman riskiin. Nyt on aika hylätä hypoteesi kohonneen kolesterolin ja valtimotautien syy-yhteydestä. Samalla on syytä selvittää, mistä tämä harhakäsitys on johtunut, kirjoittavat ruotsalaislääkärit.

Vuosikymmeniä on väitetty, että veren kohonnut kolesterolin pitoisuus ja eritoten ”paha” LDL-kolesteroli aiheuttavat valtimotauteja. Tutkimusten menetelmät ovat kuitenkin olleet kyseenalaisia, sanovat ruotsalaiset. Ei ole olemassa tutkimustietoa siitä, mikä merkitys on kohonneilla kolesteroliarvoilla ihmisillä, joiden kolesterolia ei ole lähdetty alentamaan lääkkeillä. Siitä huolimatta lääketieteen lehdet ovat täynnä kirjoituksia, joiden mukaan sepelvaltimotaudin ja kolesterolin syy-yhteys olisi muka toteennäytetty fakta, sanovat Werkö, Scherstén ja Sundberg."

http://www.biovita.fi/uusi/news.php?lang=fi&id=1406

vetoat tietnkin, että näillä heikkilällä ja tolosella on oma lehmä ojassa. kyllä puskakin on ollut margariini mainoksessa.

• Karpaatti6606
        yks itsenäinen kirjoitti:

Jos tarkoitat Karpatioiden toimintaa, olen samaa mieltä koska olen karpatialainen, eli kuulun yhdistykseen ...Karpatiat ry. Ja oikeastaan, eihän mikään liitto tai yhdistys määrää syömisiämme, jos paino nousee, syön vähemmän, jos sydän voi huonosti, kyllä kardiologi valistaa, jos on syytä. En ainakaan tähän asti ole tarvinnut muita määrääjiä. Kolesterolit ja verenpaineet on kohdallaan.
        Meidän sairautemme on ja pysyy, niin että ketkä täällä oikein mekastavat? Pelkääjät?

Naurattaa tuo aiemmassa kirjoituksessa ollut kermakakkujen ihannointi, ihankuin se olisi ainoa kakkulaatu. Täytekakku ei ole edes tarpeellista syötävää.

Karpatiatpa hyvinkin! Eipä voi olla kuin tyytyväinnen toimintaan.
        Kyllähän se on itestä kiinni mitä suuhunsa laittaa!! Ja kuinka paljon liikkuu.
        Nämä kaksi asiaa ratkaisee missä kunnossa pysyt.
        Kermakakkua tulee syötyä 3 - 4 kertaa pienen palan vuodessa joten se ei liene epäterveellistä.
        Meidän sairaus tosiaan on ja pysyy ainakin niin kauan ku siirtoon pääsee. 24/7 päivystys päällä.
        Eikä jäsenyyteni Karpatiat ry:ssä pääty siirron jälkeenkään!!

• yks itsenäinen
        Karpaatti6606 kirjoitti:

Karpatiatpa hyvinkin! Eipä voi olla kuin tyytyväinnen toimintaan.
        Kyllähän se on itestä kiinni mitä suuhunsa laittaa!! Ja kuinka paljon liikkuu.
        Nämä kaksi asiaa ratkaisee missä kunnossa pysyt.
        Kermakakkua tulee syötyä 3 - 4 kertaa pienen palan vuodessa joten se ei liene epäterveellistä.
        Meidän sairaus tosiaan on ja pysyy ainakin niin kauan ku siirtoon pääsee. 24/7 päivystys päällä.
        Eikä jäsenyyteni Karpatiat ry:ssä pääty siirron jälkeenkään!!

Vai olet pääsemässä siirtoon, hienoa! Minä olen jo siinä ikäluokassa, etten saa, muttei tosin olisi vielä tarvettakaan. Ikääntyminen vaikuttaa jonkin verran heikentävästi vointiin, mutta liikun ja tekemistä riittää. Lepäilyä sopivasti välillä. Hiippaläppä vuoti viime vuonna merkittävästi mutta se oli vaan väliaikaista. Lähetettiin jo leikkausharkintaan, mutta vuoto loppuikin sitä ennen. Sydänparka suurenee , niin läppä ei riitä leviävän suonen peitoksi - tällainen maallikkoselitys. Lopuksi taas pieneni. Tässä nähtiin proBNP:n ennustaneen sen. Verikokeita ei vaan tahdo saada säännöllisesti, kumma kyllä, täytyy kai kääntyä taas yksityisen puoleen.

Mutta stressi on myös paha juttu, joten positiivista mielenlaatua vaatii tämä tauti. Karpaloissa on kiva karkeloida taas syksyllä toisten samanmielisten kanssa. Sinulle toivotan kaikkea hyvää ja onnistumista tärkeässä vaiheessa - koko laajentuneen sydämeni voimalla sydämellisesti!

• LOWW

Ei ole potilaan asialla. Sain inspiraation ja selailin Sydänliiton sivuja ja löytyi noista rasvoista seuraavaa: "Kovan ja pehmeän rasvan vaikutukset

Pehmeä rasva sisältää välttämättömiä rasvahappoja, joita ihmisen elimistö ei kykene itse valmistamaan, sekä rasvaliukoisia vitamiineja. Kalarasvassa ja esimerkiksi rypsiöljyssä on runsaasti pitkäketjuisia, useita kaksoissidoksia sisältäviä rasvahappoja, joita ei juurikaan ole muissa ruoka-aineissa. Kalarasva pienentää veren triglyseridiarvoja. Se vaikuttaa myös suotuisasti veren hyytymistekijöihin ja sitä kautta vähentää veritulpan (sydäninfarktin) vaaraa.

Jos ruokavalio sisältää liikaa kovaa rasvaa, veren kolesterolipitoisuus (erityisesti "paha" LDL -kolesterolipitoisuus) nousee. Kova rasva heikentää kolesterolin poistumista verenkierrosta maksaan, josta kolesteroli voitaisiin edelleen prosessoida ulos elimistöstä. Runsas rasvan määrä ruokavaliossa edistää myös kolesterolin imeytymistä elimistöön, ja siten osaltaan nostaa kolesterolin määrää."

"Pehmeä rasva sisältää välttämättömiä rasvahappoja, joita ihmisen elimistö ei kykene itse valmistamaan", eli ihminen ei varmaan tarvitse noita pehmeitä rasvoja koska ei kykene valmistamaan. No kovia rasvoja on äidinmaidossa. Eli kyllä tämä laulaa margariiniteollisuuden lauluja ja mukaan on vedetty suuresssa hädässaä mylläritkin.

Nykytutkimuksen mukaan kovat eivät aiheuta mitään pahaa vaan on tullut tietoa, että ne alentavat pahaa LDL kolesterolia ja mitä viljoihin tulee niin ne lisäävät diabetesta ja naisilla sydänkohtausten mahdollisuutta.

Uusitupa va oliko Uusitalo? vakuutti ettei mikään ole muuttunut. näin ollen Sydänliitto on sementoitunut "fossiili" liitto. Pitäisikö kirjoittaa seniili.

• 1+2=noin 3

"Tiedätte, että

* NFA lukuisista muistutuksista huolimatta ole onnistuneet keksimään todiste siitä, että tyydyttyneitä rasvoja on vaarallista terveydelle?
      * WHO ja FAO ovat todenneet, että niiden ruokavalio-ohjeita on väärin, että ei ole olemassa tutkimuksia, jotka ovat osoittaneet, että tyydyttyneitä rasvoja on vaarallista terveydelle?
      * vanhukset, joilla on korkea kolesteroli elää pisimpään?
      * potilaille, joilla on akuutti sydäninfarkti on alentaa kolesterolia kuin terveille ihmisille?
      * että vaara kuolla sydänkohtaukseen on suurin niillä, joilla on alhaisin kolesteroli?

Nämä seikat ja monet muut osoittavat, että kolesteroli kampanja on suurin lääketieteellinen skandaali nykyaikana, huijaus, joka on muuttanut miljoonia terveitä ihmisiä potilailla.

Miten tämä tapahtuu?

Hänen uusi kirja, "sanoo Uffe Ravnskov miten luonnontieteilijät, maksaa elintarvike-ja lääketeollisuus on onnistunut käännös valkoisesta mustaan sivuuttamalla mitään estettä sille, liioittelemalla tai manipuloimalla triviaaleja tutkimus mainitsemalla ristiriitaisia tuloksia tavalla joka antaa lukijalle vaikutelman, että ne tukevat hypoteesia, sivuuttamalla tai pilkkaaminen kriittisiä tutkijoita, ja julkaisemalla korjaavat yhteensä tuloksia tieteellisissä julkaisuissa. "

http://media.pagina.se/produkter/omslag/9/9172411/9172411899.gif

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      176
      2626
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2397
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1082
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      859
    6. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      750
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      736
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      86
      730
    9. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      727
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      688
    Aihe