Meikit

Appelsiini

Mitä mieltä VL:t ovat, voiko VL nainen käyttää puuteria, huulikiiltoa ja kirkasta kynsilakkaa?

50

3289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellu

      mä en oo nähny yhtää syytä miks mun pitäs käyttää. jotku taas käyttää, enkä lähde heitä siitä tuomitsemaan.

      • Appelsiini

        Itse käytän. Jotkut ovat tuominneet puuterin käytön, toiset hyväksyvät. Peitän sillä kasvojen kiiltelyä. Huulikiiltoa laitan lähinnä arkisin, en seuroissa. Kirkas kynsilakka pitää pitkät kynnet vahvoina. Olen tosin saanut siitäkin joskus nuhteita.


      • ...
        Appelsiini kirjoitti:

        Itse käytän. Jotkut ovat tuominneet puuterin käytön, toiset hyväksyvät. Peitän sillä kasvojen kiiltelyä. Huulikiiltoa laitan lähinnä arkisin, en seuroissa. Kirkas kynsilakka pitää pitkät kynnet vahvoina. Olen tosin saanut siitäkin joskus nuhteita.

        Miksiköhän!! Saanen kysyä? Eikös tuo ole kaksinaismoralismia?


      • vl-homo22
        Appelsiini kirjoitti:

        Itse käytän. Jotkut ovat tuominneet puuterin käytön, toiset hyväksyvät. Peitän sillä kasvojen kiiltelyä. Huulikiiltoa laitan lähinnä arkisin, en seuroissa. Kirkas kynsilakka pitää pitkät kynnet vahvoina. Olen tosin saanut siitäkin joskus nuhteita.

        Onneksi kynsilakan käyttöä on helppo puolustella. Sehän pitää olla aina lestadiolaisella naisella käsilaukussa siltä varalta, että sukkahousuihin tulee silmäpako.... ;)

        Musta on ihan kiva juttu, että naiset uskaltaa vähän ehostaa. Räikeät meikit ovat kamalia, mutta siisti ulkonäkö ja raikas tuoksu tekee ihmisistä miellyttävämpiä fyysisesti. Heidän seurassaan on silloin mukava olla.


      • Leenu
        vl-homo22 kirjoitti:

        Onneksi kynsilakan käyttöä on helppo puolustella. Sehän pitää olla aina lestadiolaisella naisella käsilaukussa siltä varalta, että sukkahousuihin tulee silmäpako.... ;)

        Musta on ihan kiva juttu, että naiset uskaltaa vähän ehostaa. Räikeät meikit ovat kamalia, mutta siisti ulkonäkö ja raikas tuoksu tekee ihmisistä miellyttävämpiä fyysisesti. Heidän seurassaan on silloin mukava olla.

        siis sulle tulee kiva olo, kun nainen on hieman ehostanut?! Mun seurassa et sitten viihtyis vissiin ihan kaverimielessäkään, ethän muussa mielessä kai olekaan tytöistä kiinnostunutkaan (sori tämä, mutta kun nikkisi on tuollianen). No, huulirasvaa laitan ja peitepuikkoakin tulee käytettyä (siis finnipuikkoa). Joskus ostin jostain jotain erikoista ainetta kynsille. Semmoista, joka vahvistas. Näytti kyllä lakalta, siis värittömältä lakalta.


      • Pakana(M)
        vl-homo22 kirjoitti:

        Onneksi kynsilakan käyttöä on helppo puolustella. Sehän pitää olla aina lestadiolaisella naisella käsilaukussa siltä varalta, että sukkahousuihin tulee silmäpako.... ;)

        Musta on ihan kiva juttu, että naiset uskaltaa vähän ehostaa. Räikeät meikit ovat kamalia, mutta siisti ulkonäkö ja raikas tuoksu tekee ihmisistä miellyttävämpiä fyysisesti. Heidän seurassaan on silloin mukava olla.

        Meikkihän on syntiä juuri siitä syystä, että se tekee naisesta paremman näköisen kuin tämä luonnostaan on.


      • Appelsiini
        ... kirjoitti:

        Miksiköhän!! Saanen kysyä? Eikös tuo ole kaksinaismoralismia?

        Kyllä mä seuroissakin voin käyttää huulikiiltoa. Kunhan en vain muikistele huuliani miesten edessä ja flirttaile. En edes käytä huulikiiltoa kuin silloin tällöin. Kadun tuota lausettani jonka laitoin "pääkirjoituksessani". Eihän sitä niin voi elää, että seuroissa näyttelee parempaa kuin onkaan. Kyllä tietysti pärjäisin ilman huulikiiltoakin, mutta ilman huulivoidetta en, eikä sitä kukaan ole kyllä synniksi vielä sanonut. :)


      • Appelsiini
        Pakana(M) kirjoitti:

        Meikkihän on syntiä juuri siitä syystä, että se tekee naisesta paremman näköisen kuin tämä luonnostaan on.

        ...on tämä, että tällä hetkellä naamani kiiltää valtavasti. En ole vain viitsinyt vielä puuteroida sitä. Ja huulikiiltoa ei ole ja kirkas kynsilakkakin on lyhyissä, tänään lyhennetyissä kynsissäni turhaan. :)


      • vl-homo22
        Leenu kirjoitti:

        siis sulle tulee kiva olo, kun nainen on hieman ehostanut?! Mun seurassa et sitten viihtyis vissiin ihan kaverimielessäkään, ethän muussa mielessä kai olekaan tytöistä kiinnostunutkaan (sori tämä, mutta kun nikkisi on tuollianen). No, huulirasvaa laitan ja peitepuikkoakin tulee käytettyä (siis finnipuikkoa). Joskus ostin jostain jotain erikoista ainetta kynsille. Semmoista, joka vahvistas. Näytti kyllä lakalta, siis värittömältä lakalta.

        En minä tiedä viihtyisinkö sinun seurassa vai en. Todennäköisesti viihtyisin, koska en ole kovin ranttu seurani suhteen. (Toisaalta pidemmän päälle olet ehkä rasittava, kuten moni muukin tiukkis veeppari) Sä varmaan yllättyisit, jos tietäisit kuka ja millainen olen oikeasti. Ehkä jopa pitäisit minusta.
        Ei naisten tarvi käyttää meikkejä, ei todellakaan. Ainut "ehoste", jota toivoisin naisten (kuten miestenkin) käyttävän, on deodorantti, koska ainoa mikä ihmisessä läheisessä kontaktissa eniten häiritsee on voimakas (hien)haju. Mutta minua siis ei häiritse, jos joku käyttää meikkejä. En mä niitä puolustele mitenkään erityisemmin.


      • Leenu
        vl-homo22 kirjoitti:

        En minä tiedä viihtyisinkö sinun seurassa vai en. Todennäköisesti viihtyisin, koska en ole kovin ranttu seurani suhteen. (Toisaalta pidemmän päälle olet ehkä rasittava, kuten moni muukin tiukkis veeppari) Sä varmaan yllättyisit, jos tietäisit kuka ja millainen olen oikeasti. Ehkä jopa pitäisit minusta.
        Ei naisten tarvi käyttää meikkejä, ei todellakaan. Ainut "ehoste", jota toivoisin naisten (kuten miestenkin) käyttävän, on deodorantti, koska ainoa mikä ihmisessä läheisessä kontaktissa eniten häiritsee on voimakas (hien)haju. Mutta minua siis ei häiritse, jos joku käyttää meikkejä. En mä niitä puolustele mitenkään erityisemmin.

        en ole kovin kranttu. Tai jossain suhteessa kyllä. Luonne tosin lopulta vaikuttaisi viihtyisinkö, vaiko en.


      • usk.m
        Leenu kirjoitti:

        en ole kovin kranttu. Tai jossain suhteessa kyllä. Luonne tosin lopulta vaikuttaisi viihtyisinkö, vaiko en.

        kanssasi, Leenu, samanlaisia putkinäköisiä ollaan ;)

        Oma tilanteeni on niin herkkä, etten halua ympärilleni yhtään "vapaamielistä", jotka sallivat synnin teon.


      • Anonyymi
        vl-homo22 kirjoitti:

        Onneksi kynsilakan käyttöä on helppo puolustella. Sehän pitää olla aina lestadiolaisella naisella käsilaukussa siltä varalta, että sukkahousuihin tulee silmäpako.... ;)

        Musta on ihan kiva juttu, että naiset uskaltaa vähän ehostaa. Räikeät meikit ovat kamalia, mutta siisti ulkonäkö ja raikas tuoksu tekee ihmisistä miellyttävämpiä fyysisesti. Heidän seurassaan on silloin mukava olla.

        Pillun haju se on ainoa millä on mitään merkitystä lestapiruille.
        Mitä pienempi lapsi sitä makeampi pillun haju lestapiruille.
        Pappa niin tykkää.


      • Anonyymi

        No, tuomitse ny niin perkeleesti! Mieles tekee kumminkin!!!


    • vl-nainen

      Enpä ole tullut ajatelleeksikaan, että joku voisi tuomita puuterin. Samaa peiteainettahan se on kuin vaikkapa peitepuikko, eri muodossa vain.

    • mikko

      Kyllä voit käyttää mitä vaan meikkejä jos haluat.Alkoholia jos olet yli 18v. ja ehkäisy on perusoikeutesi joka ei taatusti kuulu muille. me eletään oikeusvaltiossa jossa onneksi ei kaikenmaailman huuhaa-opit kuten lestadiolaisuus voi asettaa lakeja eikä asetuksia.
      Voit myös seurustella ja harrastaa seksiä ihan laillisesti avioliiton ulkopuolella.
      Jos sulla on kysyttävää perusoikeuksistasi vastaukset kannattaa kysyä lakimieheltä eikä joltain vuosisatoja sitten kuolleelta raittiusintoilijalta.

      • Appelsiini

        ...jotain tällaista vastausta joltakin ei-vl:ltä. Lähinnä kuitenkin suuntasin kysymykseni VL-uskoisille. Kyllä, tietysti saan tehdä mitä ikinä haluan, mutta kun en tahdo rikkoa Jumalan tahtoa vastaan. Ja jos rikonkin, tahdon pyytää sitä anteeksi. Tämä tie on kaita, mutta uskon sen vievän taivaan iloon.


    • mikko

      Suomi on oikeusvaltio jossa lait säätää eduskunta. Saat myös käyttää ehkäisyä,nauttia täysi-ikäisenä alkoholia,tehdä abortin,seurustella ja harrastaa seksiä avioliiton ulkopuolella.

      • usk.m

        Jumalan laki? Kyllähän te "suvaitsevaiset" aina olette uskossaan heikkoja murtamassa synnin tielle, ja monet raukat kuuntelevat teitä. Surullista, mutta jokainen tekee ratkaisunsa itse. Mutta turha on vaatia seurakuntaa muuttumaan omien halujen hyväksyjäksi!


      • juristi
        usk.m kirjoitti:

        Jumalan laki? Kyllähän te "suvaitsevaiset" aina olette uskossaan heikkoja murtamassa synnin tielle, ja monet raukat kuuntelevat teitä. Surullista, mutta jokainen tekee ratkaisunsa itse. Mutta turha on vaatia seurakuntaa muuttumaan omien halujen hyväksyjäksi!

        Suomessa laki on aina uskonnon yläpuolella jos puhutaan ihmisoikeuksista tai perusoikeuksista.
        Alkuperäisen kysymykseen vastaus on että saa jos itse haluaa.


      • fem
        juristi kirjoitti:

        Suomessa laki on aina uskonnon yläpuolella jos puhutaan ihmisoikeuksista tai perusoikeuksista.
        Alkuperäisen kysymykseen vastaus on että saa jos itse haluaa.

        Tuntuu nyt vain siltä, että rohkeat vl saavat vaikka hieman käyttää meikkiäkin.(vertaan ed.papin rouvaan).Toisaalta hiljaiset ja arat tyytyvät tai joutuvat tytymään toisten tahtoon omissa mieltymyksissään.Onko tämä sitten tasa-arvoa.Vl-yhteydessäkin röyhkeät runnovat pienemmät ja eivät saa siitä mitään tunnon tuskia.


      • usk.m
        fem kirjoitti:

        Tuntuu nyt vain siltä, että rohkeat vl saavat vaikka hieman käyttää meikkiäkin.(vertaan ed.papin rouvaan).Toisaalta hiljaiset ja arat tyytyvät tai joutuvat tytymään toisten tahtoon omissa mieltymyksissään.Onko tämä sitten tasa-arvoa.Vl-yhteydessäkin röyhkeät runnovat pienemmät ja eivät saa siitä mitään tunnon tuskia.

        eivät saa tehdä niin. Kaikille sama "laki" (anteeksi sanavalinta, en muutakaan keksi). Papit ja heidän vaimonsa eivät ole YHTÄÄN sen parempia kuin muutkaan. Ihmettelen, jos todella jollakulla on otsaa asettua muiden yli. Sellainen tekee väärin jo siinä, että ei kuuntele muita.


      • kuikka
        usk.m kirjoitti:

        eivät saa tehdä niin. Kaikille sama "laki" (anteeksi sanavalinta, en muutakaan keksi). Papit ja heidän vaimonsa eivät ole YHTÄÄN sen parempia kuin muutkaan. Ihmettelen, jos todella jollakulla on otsaa asettua muiden yli. Sellainen tekee väärin jo siinä, että ei kuuntele muita.

        sun kanssa. on vaan jotenkin kornia, että täällä kaikki sanoo oman mielipiteensä.mun mielestä usko ei toimi mielipiteillä vaan omallatunnolla.ja jos omatunto ei kolkuta, vaikka rikkoisikin"yleisinä pidettyjä normeja"niin se on voivoi.silti täällä maanpäällä on turha kenenkään tekoja käydä tuomitsemaan,sillä jokainen vastaa omista teoistaan viimeisellä tuomiolla. siksi en ite uskaltaisi lähteä yleisinä pidettyjä sääntöjä rikkomaan uhmamielellä.saattaa olla että kohta on täynnä vaan uhmaa ja usko mennyttä,mikään ei enää tunnu missään..


      • mia
        kuikka kirjoitti:

        sun kanssa. on vaan jotenkin kornia, että täällä kaikki sanoo oman mielipiteensä.mun mielestä usko ei toimi mielipiteillä vaan omallatunnolla.ja jos omatunto ei kolkuta, vaikka rikkoisikin"yleisinä pidettyjä normeja"niin se on voivoi.silti täällä maanpäällä on turha kenenkään tekoja käydä tuomitsemaan,sillä jokainen vastaa omista teoistaan viimeisellä tuomiolla. siksi en ite uskaltaisi lähteä yleisinä pidettyjä sääntöjä rikkomaan uhmamielellä.saattaa olla että kohta on täynnä vaan uhmaa ja usko mennyttä,mikään ei enää tunnu missään..

        Kyllähän meistä jokainen aikuinen ihminen saa tehdä,mitä haluaa.
        Sehän on kuitenkin huvittavaa,että yrittää muka "salassa" tehdä jotain,jonka tietää pahentavan omaatuntoaan.Sillä siitähän siinä loppujen lopuksi on kysymys,että omaa itseäänhän siinä pettää ja saa omantuntonsa kipeäksi.

        Kyllä me saamme sievän näköisiä olla ja kauneus on aina katsojan silmissä.
        Kunhan siinä peilin ääressä nyt ei tuntitolkulla ala itseään ihailemaan...


      • usk.m
        mia kirjoitti:

        Kyllähän meistä jokainen aikuinen ihminen saa tehdä,mitä haluaa.
        Sehän on kuitenkin huvittavaa,että yrittää muka "salassa" tehdä jotain,jonka tietää pahentavan omaatuntoaan.Sillä siitähän siinä loppujen lopuksi on kysymys,että omaa itseäänhän siinä pettää ja saa omantuntonsa kipeäksi.

        Kyllä me saamme sievän näköisiä olla ja kauneus on aina katsojan silmissä.
        Kunhan siinä peilin ääressä nyt ei tuntitolkulla ala itseään ihailemaan...

        Koittakaa kestää, heikkohermoiset, minulla on liikaa vapaa-aikaa... ;)

        Minä ainakin näen metrien päähän, käyttääkö joku esim. väritöntä puuteria. Tarkka näkö on eduksi... Heh, monikohan käsittää tämänkin väärin.


      • Hynde
        usk.m kirjoitti:

        Koittakaa kestää, heikkohermoiset, minulla on liikaa vapaa-aikaa... ;)

        Minä ainakin näen metrien päähän, käyttääkö joku esim. väritöntä puuteria. Tarkka näkö on eduksi... Heh, monikohan käsittää tämänkin väärin.

        Ja moni muija on menettäny mahdollisuuksia meikkaamalla itseään ja popittamalla. No samalla on ite menettäny kun ei sellaiset maailmanmielteiset ole heti kelvannut ja sitte viivyteltyä on jääny rannalle ruikuttaa. huokaus.


      • mia
        Hynde kirjoitti:

        Ja moni muija on menettäny mahdollisuuksia meikkaamalla itseään ja popittamalla. No samalla on ite menettäny kun ei sellaiset maailmanmielteiset ole heti kelvannut ja sitte viivyteltyä on jääny rannalle ruikuttaa. huokaus.

        myöhäistä löytää luonnonmukaista naiskauneutta.

        Itsekin joskus,kun olin nuori ja nätti,ja kokeilin sotamaalauksia,huomasin,ettei ne minua ainakaan yhtään kauniimmaksi tehneet. :(

        No,ei hätää,löysin aviopuolison ilman meikkaamistakin. :)


      • Sealife
        mia kirjoitti:

        myöhäistä löytää luonnonmukaista naiskauneutta.

        Itsekin joskus,kun olin nuori ja nätti,ja kokeilin sotamaalauksia,huomasin,ettei ne minua ainakaan yhtään kauniimmaksi tehneet. :(

        No,ei hätää,löysin aviopuolison ilman meikkaamistakin. :)

        tajua sitä, että heidät on manipuloitu ajattelemaan tyyliin me ja nuo muut. Uskonnon psykologinen vaikutus on aivan valtava kun hahmottaa sitä näin ulkopuolisen silmin.
        Eikö uskonnossa saisi olla jotain vapautta, koska vapaus tuo ilon ja onnen. Siis onko oikein pitää yllä jotain mikä ei ole ihmisestä itsestään sisältä lähtöisin. ONko uskottava siihen, että muut sanelevat minun elämäni, ilman että minä saan itse puuttua siihen. NÄmä lapset ja nuoret kasvavat sitten aikuisiksi, eivätkä uskalla kohdata muutosta ja jäävät kiinni siihen mihin heidät on kasvatettu.


      • mia
        Sealife kirjoitti:

        tajua sitä, että heidät on manipuloitu ajattelemaan tyyliin me ja nuo muut. Uskonnon psykologinen vaikutus on aivan valtava kun hahmottaa sitä näin ulkopuolisen silmin.
        Eikö uskonnossa saisi olla jotain vapautta, koska vapaus tuo ilon ja onnen. Siis onko oikein pitää yllä jotain mikä ei ole ihmisestä itsestään sisältä lähtöisin. ONko uskottava siihen, että muut sanelevat minun elämäni, ilman että minä saan itse puuttua siihen. NÄmä lapset ja nuoret kasvavat sitten aikuisiksi, eivätkä uskalla kohdata muutosta ja jäävät kiinni siihen mihin heidät on kasvatettu.

        se voi näyttää ulkopuolisesta tuollaiselta,mutta juuri sisältäpäinhän tämä usko vaikuttaa.

        Uakovainen ihminen on juuri vapaa,sanan varsinaisessa merkityksessä.
        Laulussakin laulamme:"Nyt vapaa olen,synnin,kuolon alta,
        oon puhdas veress',veljen Jeesuksen.
        Oon autuas ja saanut Jumalalta,
        jo täällä puvun lumivalkoisen."

        Sen suurempaa vapautta ei ihminen todellisuudessa kaipaa.
        Ja minua ei ole kasvatettu tähän uskoon.
        Olen onnekseni löytänyt sen.


      • usk.m
        Sealife kirjoitti:

        tajua sitä, että heidät on manipuloitu ajattelemaan tyyliin me ja nuo muut. Uskonnon psykologinen vaikutus on aivan valtava kun hahmottaa sitä näin ulkopuolisen silmin.
        Eikö uskonnossa saisi olla jotain vapautta, koska vapaus tuo ilon ja onnen. Siis onko oikein pitää yllä jotain mikä ei ole ihmisestä itsestään sisältä lähtöisin. ONko uskottava siihen, että muut sanelevat minun elämäni, ilman että minä saan itse puuttua siihen. NÄmä lapset ja nuoret kasvavat sitten aikuisiksi, eivätkä uskalla kohdata muutosta ja jäävät kiinni siihen mihin heidät on kasvatettu.

        Oikeassa olet.


      • Anonyymi
        mia kirjoitti:

        se voi näyttää ulkopuolisesta tuollaiselta,mutta juuri sisältäpäinhän tämä usko vaikuttaa.

        Uakovainen ihminen on juuri vapaa,sanan varsinaisessa merkityksessä.
        Laulussakin laulamme:"Nyt vapaa olen,synnin,kuolon alta,
        oon puhdas veress',veljen Jeesuksen.
        Oon autuas ja saanut Jumalalta,
        jo täällä puvun lumivalkoisen."

        Sen suurempaa vapautta ei ihminen todellisuudessa kaipaa.
        Ja minua ei ole kasvatettu tähän uskoon.
        Olen onnekseni löytänyt sen.

        Kyllä.


      • Anonyymi
        mia kirjoitti:

        Kyllähän meistä jokainen aikuinen ihminen saa tehdä,mitä haluaa.
        Sehän on kuitenkin huvittavaa,että yrittää muka "salassa" tehdä jotain,jonka tietää pahentavan omaatuntoaan.Sillä siitähän siinä loppujen lopuksi on kysymys,että omaa itseäänhän siinä pettää ja saa omantuntonsa kipeäksi.

        Kyllä me saamme sievän näköisiä olla ja kauneus on aina katsojan silmissä.
        Kunhan siinä peilin ääressä nyt ei tuntitolkulla ala itseään ihailemaan...

        Ihan mahottoman suuresti arvostettu ja myös kunnioitettu mia!
        Kyllähän myö huulipunnaa voijaan kait laittaa ihan huolella, vai miten?


    • Anonyymi

      Kyrpään vanteet eli varpaan kynteet saa lakata kirkkaan punaisella kynsilakalla, kun pitää Aino-tohvelit jalassa 😁 niissäkin on kylläkin punaiset tupsut niinkuin raiskatulla lestapennulla pilluparka punaisena päntiönään!

    • Anonyymi

      Saako liukkaria käyttää naidessa? Entäs kortonkia runkatessa ettei mälli lennä Marimekon verhoihin!?!?

    • Anonyymi

      Saako ruskehtavaa kynnen kovettajaa käyttää?

    • Anonyymi

      Saako tamponia käyttää? Meneekö tamponilla neitsyys?

    • Anonyymi

      Saako tukkaa värjätä?
      Entäs hiuksia?

      • Anonyymi

        Just niin, mullakin lapset 20 vuotta sitten piti tärkeenä erottaa sanat tukka ja hiukset!


    • Anonyymi

      Saako kulmakarvoihin ja silmäripsiin laittaa kestovärin?

      • Anonyymi

        Ei saa! Kaikki värjääminen on lestadiolaisuudessa ehdottomasti syntiä!


    • Anonyymi

      Saako kainalokarvat ajella veks?

      • Anonyymi

        Ajele huolettomasti ja on toivottavaakin, koskaan en ole seuroissa kainalokarvojen ajelua kuullut syntinä pidettävän!


    • Anonyymi

      Saako mies kasvattaa pitkän letin?
      Saako pitää pitkää partaa?

      • Anonyymi

        Pitkä tukka miehellä on synti kaikissa lestajoukoissa!


    • Anonyymi

      Saako alapään sheivata?

    • Anonyymi

      Saako masturboida?

      • Anonyymi

        Ei saa, siitä on selvä kielto!

        Parta miehellä on kielletty!

        Kainalokarvojen ajelua ei voida seuroissa todeta, että kai se on salllittua... ja siitä tulikin mieleeni, että voikohan tuota masturbointiakaan seuroissa todeta, jos se on vaikka kotona tapahtunut!!

        On tää vaan niin vaikeeta, täää lestadiolaisuus!


    • Anonyymi

      Olen ex-VL ja laitan puuteria per see seen ja kainaloihin ja tarpeisiin ja värillistä puuteria naamaani.
      Eli väritön puuteri on talkkia, jota Etelä-Euroopassa kaikki naiset käyttävät kylvyn jälkeen, ovat kautta historian käyttäneet.
      Suomessa talkin käyttöä ei osata, ehkä vauvoille käytetään - onko sekin syntiä?
      Tuoksutonta dödöä sentään saa Suomessakin käyttää.
      VL-miehet itsekin joutuvat laittamaan perunajauhoja takalistoonsa hautumien, hiertymien ja peräpukamien vuoksi - onko pottujauhon käyttö vähemmän syntistä kuin kaupasta ostettu talkki?
      Jos ostaa vauvatalkkia eikä kemikalio-osaston talkkia, niin minkä kokoinen se synti on?
      Talkki on paljon parempaa kuin perunajauho.
      Huoh' mutta syntistä kamaa!

    • Anonyymi

      KYLLÄ TE OOTTE TÄYSIN KAHELIA PORUKKAA!

      • Anonyymi

        VAIN Jumala voi tuomita, EI IHMINEN!!!!!!!!


    • Anonyymi

      "Saako...?"

      Olette kukin itsenäisiä ihmisiä.
      Tehkää kuten itse oikeaksi koette, älkääkä kyselkö muiden lupia.

      Älkää suostuko ihmisten orjiksi.

      "Valtaa ei oteta, se annetaan."
      Älkää antako valtaa omasta elämästänne muille kuin Kristukselle.

      Jos tämän vuoksi joudutte tuttavapiirinne hylkäämäksi, niin: sellainen tuttavapiiri onkin väärä. Jos ette itse jo ymmärtäneet tällaisia hylätä, niin hyvä, että he hylkäsivät.

      Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

      Olen luterilainen uskova, ikää on jo jonkin verran. Ihmisten ilmoille lähtiessäni laitan hiukan värillistä huulivoidetta, (ehkä aavistuksen punaa poskiini, mahd. sipaisun väriä kulmiini) sekä vaaleaa kynsilakkaa. En näytä "meikatulta", vaan haamun sijasta elossa olevalta ihmiseltä.

      Ainakin tuo huulivoide on suorastaan pakollinen, se hoitaa huuliani, jotka ovat sen verran kuivat, että niistä muutoin päivittäin irtoaisi kaistaleittain kuivaa ihoa.

      Ps. En ole perkeleen opetuslapsi vaan Jeesuksen oma. (Tästä voisi tietysti kiistellä vaikka maailman tappiin asti.)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe