Kuinka paljon täytyy olla ammattikorkeakoulun keskiarvo jos pyrkii suoraan maisteriohjelmaan? Riittääkö 3,5?
Ammattikorkeakoulusta suoraan maisteriohjelmaan
8
1621
Vastaukset
- ...........
Hain erillishaussa tradenomista KTM:ksi pisteet oli mulla vain 130/190.
Kotiin tuli tieto "hylätty, pisteet ei riitä".
Kuvittelisin että jos hakijoita otetaan 20/3000 hakijaa, niin pitää olla varmaa ka yli 4,5.
Lisäksi pisteet lasketaan esim. ATK, suuntaumisvaihtoehto opintopisteiden määräs ja keskiarvosta myös, opinnäytetyö vaikuttaa jne..- ........
siis noin. 300 hakijaa
- idanprinsessa1
........ kirjoitti:
siis noin. 300 hakijaa
Valmistuin tradenomiksi viime joulukuussa ja tänä keväänä hain maisteriohjelmiin Aaltoon, Lappeenrantaan ja Turkuun. Pääsin sisään Aaltoon Kaupanalan strategiseen johtamiseen. Keskiarvo mulla oli jotain 3,5, en oo tarkkaa laskenut. Mutta syventävissä jotain 4:n pintaan. Ovat ilmeisesti katsoneet niiden KA:n. Onnistuin ilmeisesti tosi hyvin motivaatiokirjeessä, johon tulee sisäisen motivaation lisäksi kuvata myös muu elämäntilanne.
Sisäänpääsyprosentti oli kyllä pieni vaan 6,5 %. Olen onnellinen, että olin yksi heistä.. - ..
idanprinsessa1 kirjoitti:
Valmistuin tradenomiksi viime joulukuussa ja tänä keväänä hain maisteriohjelmiin Aaltoon, Lappeenrantaan ja Turkuun. Pääsin sisään Aaltoon Kaupanalan strategiseen johtamiseen. Keskiarvo mulla oli jotain 3,5, en oo tarkkaa laskenut. Mutta syventävissä jotain 4:n pintaan. Ovat ilmeisesti katsoneet niiden KA:n. Onnistuin ilmeisesti tosi hyvin motivaatiokirjeessä, johon tulee sisäisen motivaation lisäksi kuvata myös muu elämäntilanne.
Sisäänpääsyprosentti oli kyllä pieni vaan 6,5 %. Olen onnellinen, että olin yksi heistä..idanprinsessa1 ja muutkin, olitko käynyt jotain Aallon omia kansiksen kursseja tai muita vastaavia tradeksi opiskelun aikana vai pystyikö hakemaan "pelkällä" traden-tutkinnolla? Olin keväällä Aallon hakuseminaarissa, ihan vain mielenkiinnosta kuuntelemassa koska haku ei vielä ole minulle ajankohtainen, ja muistaakseni siellä kertoivat että ennen hakua pitäisi tai vähintäänkin olisi hyvä jos on käynyt Aallon omia peruskursseja, esim. kansiksen perusteita. Olen ajatellut valmistumiseni jälkeen hakea Aallon KTM-ohjelmaan ja mietin että pitäisikö noilla Aallon peruskursseilla käydä. Oletko muuten liiketaloudentrade? Itse opiskelen tietojenkäsittelyn puolella..
- idanprinsessa1
.. kirjoitti:
idanprinsessa1 ja muutkin, olitko käynyt jotain Aallon omia kansiksen kursseja tai muita vastaavia tradeksi opiskelun aikana vai pystyikö hakemaan "pelkällä" traden-tutkinnolla? Olin keväällä Aallon hakuseminaarissa, ihan vain mielenkiinnosta kuuntelemassa koska haku ei vielä ole minulle ajankohtainen, ja muistaakseni siellä kertoivat että ennen hakua pitäisi tai vähintäänkin olisi hyvä jos on käynyt Aallon omia peruskursseja, esim. kansiksen perusteita. Olen ajatellut valmistumiseni jälkeen hakea Aallon KTM-ohjelmaan ja mietin että pitäisikö noilla Aallon peruskursseilla käydä. Oletko muuten liiketaloudentrade? Itse opiskelen tietojenkäsittelyn puolella..
En ole käynyt Aallon kursseja, koska en edes pitänyt sinne pääsyä papereillani mahdollisena. Ajattelin kokonais KA:n olevan arvioinnin kohteena, enkä painotettavien erikoiskurssien. Olen opiskellut Laureassa markkinoinnin ja yritysviestinnän tradeksi. Maisteriohjelmani painotti valinnassaan markkinoinnin, kv-liiketoiminnan ja yleisen liiketoimintakyvykkyyden kursseja. Kannattaa ainakin hakea, vaikka ei olisikaan käynyt erikoiskursseja..
- semmonentämmönen
idanprinsessa1 kirjoitti:
En ole käynyt Aallon kursseja, koska en edes pitänyt sinne pääsyä papereillani mahdollisena. Ajattelin kokonais KA:n olevan arvioinnin kohteena, enkä painotettavien erikoiskurssien. Olen opiskellut Laureassa markkinoinnin ja yritysviestinnän tradeksi. Maisteriohjelmani painotti valinnassaan markkinoinnin, kv-liiketoiminnan ja yleisen liiketoimintakyvykkyyden kursseja. Kannattaa ainakin hakea, vaikka ei olisikaan käynyt erikoiskursseja..
mulla ka oli 3 mut oppari 5 ja pääsin ouluun KTM-maisterilinjalle
- amislainen
semmonentämmönen kirjoitti:
mulla ka oli 3 mut oppari 5 ja pääsin ouluun KTM-maisterilinjalle
Mietin mitenköhän vaikuttaa, että en ole koulussa niin äärimmäisen hyvä mutta aine jota haluaisin yliopistossa lukea pääaineena on minulla arvosanaltaan 5 ammattikorkeakoulussa. Katsovatko ne tätä. Olen tässä aineessa hyvä ja kiinnostunut lukemaan sitä pidemmälle.
- idanprinsessa1
amislainen kirjoitti:
Mietin mitenköhän vaikuttaa, että en ole koulussa niin äärimmäisen hyvä mutta aine jota haluaisin yliopistossa lukea pääaineena on minulla arvosanaltaan 5 ammattikorkeakoulussa. Katsovatko ne tätä. Olen tässä aineessa hyvä ja kiinnostunut lukemaan sitä pidemmälle.
ainakin niiden opintokokonaisuuksien täytyy olla arvosanoiltaan kiitettäviä, jota haluat maisteriohjelmassa jatkaa. Kaikkien arvosanojen ei tarvitse olla kiitettäviä, mutta opintomenestystä on saatava aikaan ainakin painatusaineissa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024417Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743741153- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091012Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64881
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83873- 64836
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10827Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816