Kuinka paljon täytyy olla ammattikorkeakoulun keskiarvo jos pyrkii suoraan maisteriohjelmaan? Riittääkö 3,5?
Ammattikorkeakoulusta suoraan maisteriohjelmaan
8
1603
Vastaukset
- ...........
Hain erillishaussa tradenomista KTM:ksi pisteet oli mulla vain 130/190.
Kotiin tuli tieto "hylätty, pisteet ei riitä".
Kuvittelisin että jos hakijoita otetaan 20/3000 hakijaa, niin pitää olla varmaa ka yli 4,5.
Lisäksi pisteet lasketaan esim. ATK, suuntaumisvaihtoehto opintopisteiden määräs ja keskiarvosta myös, opinnäytetyö vaikuttaa jne..- ........
siis noin. 300 hakijaa
- idanprinsessa1
........ kirjoitti:
siis noin. 300 hakijaa
Valmistuin tradenomiksi viime joulukuussa ja tänä keväänä hain maisteriohjelmiin Aaltoon, Lappeenrantaan ja Turkuun. Pääsin sisään Aaltoon Kaupanalan strategiseen johtamiseen. Keskiarvo mulla oli jotain 3,5, en oo tarkkaa laskenut. Mutta syventävissä jotain 4:n pintaan. Ovat ilmeisesti katsoneet niiden KA:n. Onnistuin ilmeisesti tosi hyvin motivaatiokirjeessä, johon tulee sisäisen motivaation lisäksi kuvata myös muu elämäntilanne.
Sisäänpääsyprosentti oli kyllä pieni vaan 6,5 %. Olen onnellinen, että olin yksi heistä.. - ..
idanprinsessa1 kirjoitti:
Valmistuin tradenomiksi viime joulukuussa ja tänä keväänä hain maisteriohjelmiin Aaltoon, Lappeenrantaan ja Turkuun. Pääsin sisään Aaltoon Kaupanalan strategiseen johtamiseen. Keskiarvo mulla oli jotain 3,5, en oo tarkkaa laskenut. Mutta syventävissä jotain 4:n pintaan. Ovat ilmeisesti katsoneet niiden KA:n. Onnistuin ilmeisesti tosi hyvin motivaatiokirjeessä, johon tulee sisäisen motivaation lisäksi kuvata myös muu elämäntilanne.
Sisäänpääsyprosentti oli kyllä pieni vaan 6,5 %. Olen onnellinen, että olin yksi heistä..idanprinsessa1 ja muutkin, olitko käynyt jotain Aallon omia kansiksen kursseja tai muita vastaavia tradeksi opiskelun aikana vai pystyikö hakemaan "pelkällä" traden-tutkinnolla? Olin keväällä Aallon hakuseminaarissa, ihan vain mielenkiinnosta kuuntelemassa koska haku ei vielä ole minulle ajankohtainen, ja muistaakseni siellä kertoivat että ennen hakua pitäisi tai vähintäänkin olisi hyvä jos on käynyt Aallon omia peruskursseja, esim. kansiksen perusteita. Olen ajatellut valmistumiseni jälkeen hakea Aallon KTM-ohjelmaan ja mietin että pitäisikö noilla Aallon peruskursseilla käydä. Oletko muuten liiketaloudentrade? Itse opiskelen tietojenkäsittelyn puolella..
- idanprinsessa1
.. kirjoitti:
idanprinsessa1 ja muutkin, olitko käynyt jotain Aallon omia kansiksen kursseja tai muita vastaavia tradeksi opiskelun aikana vai pystyikö hakemaan "pelkällä" traden-tutkinnolla? Olin keväällä Aallon hakuseminaarissa, ihan vain mielenkiinnosta kuuntelemassa koska haku ei vielä ole minulle ajankohtainen, ja muistaakseni siellä kertoivat että ennen hakua pitäisi tai vähintäänkin olisi hyvä jos on käynyt Aallon omia peruskursseja, esim. kansiksen perusteita. Olen ajatellut valmistumiseni jälkeen hakea Aallon KTM-ohjelmaan ja mietin että pitäisikö noilla Aallon peruskursseilla käydä. Oletko muuten liiketaloudentrade? Itse opiskelen tietojenkäsittelyn puolella..
En ole käynyt Aallon kursseja, koska en edes pitänyt sinne pääsyä papereillani mahdollisena. Ajattelin kokonais KA:n olevan arvioinnin kohteena, enkä painotettavien erikoiskurssien. Olen opiskellut Laureassa markkinoinnin ja yritysviestinnän tradeksi. Maisteriohjelmani painotti valinnassaan markkinoinnin, kv-liiketoiminnan ja yleisen liiketoimintakyvykkyyden kursseja. Kannattaa ainakin hakea, vaikka ei olisikaan käynyt erikoiskursseja..
- semmonentämmönen
idanprinsessa1 kirjoitti:
En ole käynyt Aallon kursseja, koska en edes pitänyt sinne pääsyä papereillani mahdollisena. Ajattelin kokonais KA:n olevan arvioinnin kohteena, enkä painotettavien erikoiskurssien. Olen opiskellut Laureassa markkinoinnin ja yritysviestinnän tradeksi. Maisteriohjelmani painotti valinnassaan markkinoinnin, kv-liiketoiminnan ja yleisen liiketoimintakyvykkyyden kursseja. Kannattaa ainakin hakea, vaikka ei olisikaan käynyt erikoiskursseja..
mulla ka oli 3 mut oppari 5 ja pääsin ouluun KTM-maisterilinjalle
- amislainen
semmonentämmönen kirjoitti:
mulla ka oli 3 mut oppari 5 ja pääsin ouluun KTM-maisterilinjalle
Mietin mitenköhän vaikuttaa, että en ole koulussa niin äärimmäisen hyvä mutta aine jota haluaisin yliopistossa lukea pääaineena on minulla arvosanaltaan 5 ammattikorkeakoulussa. Katsovatko ne tätä. Olen tässä aineessa hyvä ja kiinnostunut lukemaan sitä pidemmälle.
- idanprinsessa1
amislainen kirjoitti:
Mietin mitenköhän vaikuttaa, että en ole koulussa niin äärimmäisen hyvä mutta aine jota haluaisin yliopistossa lukea pääaineena on minulla arvosanaltaan 5 ammattikorkeakoulussa. Katsovatko ne tätä. Olen tässä aineessa hyvä ja kiinnostunut lukemaan sitä pidemmälle.
ainakin niiden opintokokonaisuuksien täytyy olla arvosanoiltaan kiitettäviä, jota haluat maisteriohjelmassa jatkaa. Kaikkien arvosanojen ei tarvitse olla kiitettäviä, mutta opintomenestystä on saatava aikaan ainakin painatusaineissa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029