Savimaalle perustaminen

Tomi__67

Arvio paalu/maatyö kustannuksista.?
Suunnitteilla ~100 m2 puutalo. 1 auton talli. Kunnan pohjatutkimus: Savea 5 metriä Sitten moreeni. Tasamaa(peltotontti.

14

4488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noilla kieppeillä

      10euroa -100 000 euroa.

      Ensinmainittu tän palstan tee se itse-pellejen valehteluluku, ne valmistaa kato paalutkin ite ja hakkaa ne lekalla paikalleen. Perustukset ne tekee ihan ite ilmaiseksi eikä tavara maksa mitään kun sen saa kätevästi varastettua jostain.

      • hmpss...

        Itsellä vantaalla suht tasainen tontti 800m2 talo 200m2 yhdessä kerroksessa.

        paalutustyöt noin 10 000 euroa. Lyötiin parisen kymmentä paalua. Savea piti olla parista metristä kuuteen oli suunnileen kuudesta kahteentoista todellisuudessa.

        maarakennus. Pois ajettiin 40 kuormaa ja tilalle tuotiin mitä tuotiin. Kaikki maatyöt myös pihat noin 25 000 euroa.


      • inss..
        hmpss... kirjoitti:

        Itsellä vantaalla suht tasainen tontti 800m2 talo 200m2 yhdessä kerroksessa.

        paalutustyöt noin 10 000 euroa. Lyötiin parisen kymmentä paalua. Savea piti olla parista metristä kuuteen oli suunnileen kuudesta kahteentoista todellisuudessa.

        maarakennus. Pois ajettiin 40 kuormaa ja tilalle tuotiin mitä tuotiin. Kaikki maatyöt myös pihat noin 25 000 euroa.

        Taisit ostaa halvalla pohjatutkimuksen. Kairaajat eivät viitsineet kairata kunnolla. Vai loppuivat tangot.


      • kuntalainen inssi
        inss.. kirjoitti:

        Taisit ostaa halvalla pohjatutkimuksen. Kairaajat eivät viitsineet kairata kunnolla. Vai loppuivat tangot.

        kunnan teettämä pohjatutkimus niin ei ne kairaa kun yhden reiän


      • Janne S

        Pohjatutkimukset, paalutukset perustussuunnitelmat jne saat halvemmalla kimppaostoksena.
        Facebookissa on ryhmä jossa jo satoja jäseniä. Suora linkki http://www.raksakimppa.com


    • paalupate

      eiks tulisi halvemmaksi tehdä kellari niin jäis paalutus pois

      • Kivasetä

        tule halvemmaksi, mutta ideana ihan toimiva. Poistettavien maamassojen paino on mitä suurimmalla todennäköisyydellä suurempi kuin päälle tulevan rakennuksen eli nettopaineenlisäys perustamistasossa on nolla tai negatiivinen.


      • paalupate
        Kivasetä kirjoitti:

        tule halvemmaksi, mutta ideana ihan toimiva. Poistettavien maamassojen paino on mitä suurimmalla todennäköisyydellä suurempi kuin päälle tulevan rakennuksen eli nettopaineenlisäys perustamistasossa on nolla tai negatiivinen.

        niin mutta tarkoitin ettei paljon kalliinmaksikaan tule ja saa lisätilaa 100m2 jota voi hyödyntää joskus


      • Kellari on kiva
        paalupate kirjoitti:

        niin mutta tarkoitin ettei paljon kalliinmaksikaan tule ja saa lisätilaa 100m2 jota voi hyödyntää joskus

        Meille tehtiin 162m2 talon alle täyskellari. Se maksoi sähköineen, isompine lämmitysjärjestelmineen ja iv-koneineen, kylppäreineen, pinnoitteineen, takkoineen jne. kaikkinensa 80000 Euroa lisää kuin jos se olisi jätetty pois. Kustannukset 2008/2009 kustannustasoa pk-seudulla. Sisäkorkeus 240cm.

        Ilmainen se ei ollut mutta 500 Euroa/m2 voit saada lisätilaa helposti jos teet koko talon kokoisen kellarin. Kauanpäälle saat lämmitykustannukset tuplakokoiselle rakennukselle sen koko käyttöiäksi :-)

        Pakko sanoa: Täyskellarin rakentaminen oli meidän rakennusprojektin ehdottomasti paras yksittäinen päätös eikä kaduta yhtään edelleenkään. Jos emme olisi rakentaneet kellaria niin lainaa olisi 80000 Euroa vähemmän mutta sitä silti olisi runsaasti ja meidän talo olisi 50% pienempi kuin nyt.


      • dfhfhghfg
        Kellari on kiva kirjoitti:

        Meille tehtiin 162m2 talon alle täyskellari. Se maksoi sähköineen, isompine lämmitysjärjestelmineen ja iv-koneineen, kylppäreineen, pinnoitteineen, takkoineen jne. kaikkinensa 80000 Euroa lisää kuin jos se olisi jätetty pois. Kustannukset 2008/2009 kustannustasoa pk-seudulla. Sisäkorkeus 240cm.

        Ilmainen se ei ollut mutta 500 Euroa/m2 voit saada lisätilaa helposti jos teet koko talon kokoisen kellarin. Kauanpäälle saat lämmitykustannukset tuplakokoiselle rakennukselle sen koko käyttöiäksi :-)

        Pakko sanoa: Täyskellarin rakentaminen oli meidän rakennusprojektin ehdottomasti paras yksittäinen päätös eikä kaduta yhtään edelleenkään. Jos emme olisi rakentaneet kellaria niin lainaa olisi 80000 Euroa vähemmän mutta sitä silti olisi runsaasti ja meidän talo olisi 50% pienempi kuin nyt.

        tottakaI sisutusmatskut maksaa kellariin mutta kyseessä olikin pelkkien seinien kustannus joka ei ole paljon jos säästytään paalutukselta


    • Paalupekka

      Paalu/maa ei yksistään riitä, tarvitaan myös sokkeli.

      Arvio:
      Teräspaalut: 6000
      Sokkelielementit ontelolaatat: 18000 (Parman tuotteilla)
      Maatyöt: 10000 (riippuen kuinka kallis urakoitsija ja maa-aines)

      • weqrewqer

        eli mitä tarkitat


      • dfhhdfdfhdf
        weqrewqer kirjoitti:

        eli mitä tarkitat

        paalutetaanko tosiaan jos vain 5 metriä savea?voiko tulla halvemmaksi? mikä on raja savenmäärällä että kannattaa harkita paalutusta


      • safasf
        dfhhdfdfhdf kirjoitti:

        paalutetaanko tosiaan jos vain 5 metriä savea?voiko tulla halvemmaksi? mikä on raja savenmäärällä että kannattaa harkita paalutusta

        3 metriä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe