Moi, toivottavasti täältä saisin apua. Olen tunnustellut emättimen suulla jotakin röpelöistä jo vuosia. Tänään sitten huomasin että suulla ei ole vain röpelöistä limakalvoa vaan pieniä näppyläryppäitä. En aiemmin ollut tiiraillut niitä tarkemmin mutta uskon että ne on olleet siellä yhtä kauan kuin röpelöinen limakalvokin.
Oireileeko esimerkiksi kondylooma näin? Olen käynyt sukupuolitautitesteissä, eikä lääkäri huomannut limakalvoilla mitään erikoista. Näppylät ovat sen verran piilossa kun en itsekään ollut aiemmin niitä havainnut, niin voisiko lääkäri olla erehtynyt? :/
Jos näppylät olisivat kondyloomia, olisiko niitä tarvetta hoitaa? Toivoisin että joku kondyloomaa sairastanut tai asiasta enemmän tietävä voisi antaa infoa, kun netissä liikkuu niin paljon kaikenlaista mistä ei tiedä onko totta vai ei. Jos kondyloomia ei hoida, voivatko ne levitä? Nuo näppylät ovat siis pysyneet samanlaisena jo päälle vuoden.
Pelottaa ihan hirveästi. Onko kenelläkään parantunut kondylooma niin ettei uusia kondyloomia ole enää ilmestynyt? Kuinka yleistä on, että kondylooma paranee itsestään ilman hoitoa? Harkitsen menenkö laisinkaan lääkäriin tämän takia, koska ne siis on olleet tuolla jo aikoja ja jos ne eivät ala leviämään niin voiko tässä muuta tehdä kuin odottaa.
Kiitos vastauksista, olen todella tiedon tarpeessa :)
Näppyläryppäät alapäässä
3
388
Vastaukset
- uneton uninen
Eiköhän se lääkäri ihan oikein ole katsonut. Soitappa huomenna sairaalan neuvonta-puhelimeen (auki norm. työajan) tai vaikka suoraan ajanvaraukseenkin, jos et muuta numeroa tiedä (kaikki löytyy paikallisesta puhelinluettelosta). Siellä puhelimessa hoitaja osaa selittää sinulle paremmin ja arvioi onko tarvetta lääkäriajalle. Hoitajakin tulee varmaan sanomaan, ettei lääkäriä varmaan tarvitse tavata. Ihan hoitajavastaanotollakin voi nopeasti tarkistaa tuollaisia asioita. Ajan saa helpommin, nopeammin ja säästyy rahaakin.
- ,,,
ei tee sisätutkimuksia. Eli jos asia sinua vaivaa niin varaa aika lääkärille. Sairaalaan _älä_ soita, se ei ole oikea osoite, soita terveyskeskuksen ajanvaraukseen.
- same8111
Jos ne ovat siellä vuosia olleet, kuten kuvailit, ja olet tuona aikana käynyt lääkärillä, joka on paikkojasi tutkinut, en usko, että kyseessä voi olla kondylooma.
Itsekin tuossa jokin aika sitten otin peilin käteen ja kurkin alakertaan, kun emättimen aukon yläpuolella tuntui jotain vähän röpelöistä. Olin näkeväni jotain epätaisaisuutta, mutta lääkäri katsoi sitä ja sanoi, että ei ole kondylooma tai yhtään mitään muutakaan, on vaan kuiva ja siksi tuntuu ja näyttää siltä. Kuivuudesta olenkin tässä kärsinyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466