Olen 22vuotias nuori nainen ja epäilen sairastavani adhd/add. Lapsena olin vilkas ja minua sai aina toden teolla vahtia, koulussa käyttäytyminen on aina ollut hankalaa ja jälki-istunto on tullut liiankin tutuksi, läksyjen teko on ala-asteesta asti tuottanut hankaluuksia kun ei ole kiinnostanut, läksyt tein välitunnilla tai en ollenkaan. 3ammattikoulua on jäänyt kesken ja työkkärin kautta 2työharjoittelua on jäänyt kesken koska turhaudun niin äkkiä jos joku asia ei onnistu. Yläasteesta asti olen syönyt sillöin tällöin masennuslääkkeitä (unohan yleensä ottaa joten lopetan siksi) psykiatrilla olen käynyt, masennuksen vuoksi mutta sekin jäi koska en muistanut usein mennä paikalle. Kotini on kuin pommin jäliltä ja todella harvoin saan ispiraatiota siivoamiseen, aina on mukamas jotain muuta mitä pitäisi tehdä kuin vaikka koneella istuminen, nytkin pyykit odottaa pesuaan mutta ei vain saa aikaiseksi vaikka järjellä ajattelee kuinka helppoa se on mutta toteuttaminen jotenkin niin vaivalloista. minulla on myös paniikkihöiriö johon syön rivatrilliä ja selkäkipua johon tramalia ja lyricaa, tramaliin olin totaalisesti koukussa 2vuotta, sitten päätin etten lääkettä enää hae koska söin tätä vain päihtymis tarkoitukseen ja nyt olen ruvennyt käyttämää kyseistä lääkettä uudestaan selkäsärkyjen takia, vielä en ole koukussa mutta pahoin pelkään että kohta olen. lyricaakin syön päihtymiseen koska elämä näyttää jotenkin paremmalta ja kestän elämää paremmin kun en ole selvinpäin. yläasteesta asti olen ollut kiinnostunut päihteistä.
Haluasin päästä testeihin onko minulla adhd, mutta miten sinne hakeudutaan ja varmaa vielä vaikeampaa on koska lääkärit tietää että minulla on ongelma lääkkeiden käytön kanssa joten ajattelevat varmaan että haluan vain huumereseptin.
Minullako?
5
355
Vastaukset
- minullako?
lisäisin myös että musiikillisesti olen suht lahjakas niinkuin kuvaamataidossakin
- aikuinen addi
mennä julkisen kautta niin varaat ensin ajan omalääkärille, jos taas yksityiselle, niin varaat ajan yksityiselle neurologille (varauksen voi tehdä netissäkin useissa paikoissa)
- nainen20,........
Mulla on aika samanlainen historia oon aina ollu liian ylivirittynyt lapsena koulusssa oli ongelmia,nuorena aloin kompensoimaan liikaa valveisuutta sisäänpäin kääntymisellä ja juomalla/syömishäiriöillä, masennuslääkkeet ja panikkihäiriölääkkeet on ollu on/off käytössä jo kymmenisen vuotta..
Oon monesti miettiny et mulla on varmaan Adhd,mut en oo saanu aikaseks puhuttua lääkärille, muutenkin elämä vaan menee ja mä kipuilen ongelmieni kanssa päiväst toiseen osaamatta hoitaa mitään tai ees reutouduttua,mä en osaa vaan OLLA! pelkkä oleminen saa mut ahdistumaan aivan saatanasti,pitäis olla kokoajan menoa muuten oon todella hermostunu/ahdistunu ja lievitän sitä erinäisin mielihyvä ainein.- kuntoutukseen
Sinulla saattaa olla jäljellä pikkuvauvareflekseistä jäänteitä ja ne tekevät olemisesta hankalaa ja rauhatonta. Suosittelisin että ainakin katsoisit sensomotorisen keskuksen sivuja. Olen kuntouttanut omat keskittymisvaikeuksista kärsivät lapseni sensomotorisilla harjoituksilla ja he ovat kuntoutuneet täysin ilman ikävää adhd lääkitystä.
- toi aijempi<--
kuntoutukseen kirjoitti:
Sinulla saattaa olla jäljellä pikkuvauvareflekseistä jäänteitä ja ne tekevät olemisesta hankalaa ja rauhatonta. Suosittelisin että ainakin katsoisit sensomotorisen keskuksen sivuja. Olen kuntouttanut omat keskittymisvaikeuksista kärsivät lapseni sensomotorisilla harjoituksilla ja he ovat kuntoutuneet täysin ilman ikävää adhd lääkitystä.
Vastausta..edelliselle
Ei mulla ole kuitenkaan puheessa hitautta,jos en jännitä/kontrolloi tekemisiäni (mitä teen melkein kaikissa sosiaalisissa tilanteissa,paitsi läheisten kavereiden/sukulaisten kanssa :/)niin yleensäkkin puhun ja teen kaiken kauheella vauhdilla ja ei mulla ole myöskään kirjotus ongelmia,ym.. en oikeen usko et se olis tota.
Aattelin ny varata neurologille ajan et menisin ihan aivokuviin ja selvis sit sekin, olis aivan loistavaa saada oikeet lääkkeet jos olo vaikka helpottais ja pääsis elämäs eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808