Menkat

1995

Hei kaikki!Eli mikä on teidän mielestä ärsyttävintä menkoissa?Ite oon 15-vuotias tyttö enkä pysty mainitsemaan vaan yhtä asiaa joka niissä ärsyttäs koska häiritsee aika monikin asia kuten:
menkkojeni runsaus/vessarumba(mulla on aina ollu runsaat menkat)
kamala väsymys ja mahakivut
hikoilu ja päänsärky
rajut mielialamuutokset
Tytöt kirjoitelkaahan :)

38

2367

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MENKATSUX.

      Kamalat vatsa/selkä kivut menkkojen aikaan, runsaat menkat, ei uskolla missään liikkua vapaasti!

      • Jgagjpdjagpjgmgpi

        Joo siis oon just 14w täyttäny. Ja ei oo viel menkat alkanu. Mut miu pillust tulee semmost valkost limaa , mut ei oo mitää kipuja. Voiko hidastaa menkkojen alkua.?


      • autan
        Jgagjpdjagpjgmgpi kirjoitti:

        Joo siis oon just 14w täyttäny. Ja ei oo viel menkat alkanu. Mut miu pillust tulee semmost valkost limaa , mut ei oo mitää kipuja. Voiko hidastaa menkkojen alkua.?

        Sul on valkovuotoo ja ei se hidasta


      • autan kirjoitti:

        Sul on valkovuotoo ja ei se hidasta

        Se on kakskymppinen


    • kpppp

      Mua ärsyttää menkkojen runsaus ja ajoittaiset kivut. Niitä kyllä tulee harvoin, mutta sillon kun koskee niin hyvä, että pystyy istumaan. Mut runsauksesta olen selvinnyt kuukupin avulla:)

      • 1995

        Kiitos vastauksista!Kirjoitelkaahan lisää :)


      • Keskenkasvuinen
        1995 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!Kirjoitelkaahan lisää :)

        Ärsyttävintä on että tytöt aina valittavat niistä ja käyttävät niitä tekosyinä ärtyisyyteensä.


      • sdiguhi
        Keskenkasvuinen kirjoitti:

        Ärsyttävintä on että tytöt aina valittavat niistä ja käyttävät niitä tekosyinä ärtyisyyteensä.

        asia.
        Menkat on tosi runsaat. Jos istun esim. tunnin koulus paikallaan ja sit ku nousen ni tuntuu siltä, että laskisin alleni, siis menkat vaan lirahtaa.
        Menkkojen epäsäännöllisyys.
        Tossa muutama


      • 1995
        Keskenkasvuinen kirjoitti:

        Ärsyttävintä on että tytöt aina valittavat niistä ja käyttävät niitä tekosyinä ärtyisyyteensä.

        Hei keskenkasvuinen!Kuulostat todella keskenkasvuiselta sori vaan mutta useimmat tytöistä eivät valita menkoistaan huvin vuoksi. :)


      • ei menkkoja
        1995 kirjoitti:

        Hei keskenkasvuinen!Kuulostat todella keskenkasvuiselta sori vaan mutta useimmat tytöistä eivät valita menkoistaan huvin vuoksi. :)

        Ärsyttävää on alaselkä ja mahakivut. On ihan väsyny olo, ja tekis mieli alkaa huutaan kaikille ilman syytä. Eli mielialan muutokset ei oo kivoja. On tosi ärsyttävää rampata kokoajan vessassa. Ja täytyy tarkkaan miettii et mitä pukee, koska jos on tosi runsaat ja tulee housujen läpi, niin vaaleita housuja en halua kyl laittaa. Siteisiinkin menee kauheesti rahaa ja niitä täytyy jatkuvasti vaihtaa. Koulussa on kauheeta olla, kun miettii vaan et onkohan menny läpi ja pitäis varmaan taas käydä vaihtamassa side/tamppooni.
        Ja suunnattomasti mua suututtaa kun jotkut pojat sanoo et tytöt vaan kerää huomioo ja valittaa menkkojen aikana. EI KAIKKI TEE NIIN !! Ja kenenkää tytön mielestä menkat ei oo varmaankaan kivoja. Moni vihaa niitä ihan kauheesti. Ja jos kokoajan sattuu, niin kyl siinä väkisin tulee valitettua. Pojat, ettete ees tie miltä nää tuntuu. Ettetekään näistä tykkäis ja ihan varmana valittaisitte ja kiroisitte. Mutta menkat kuuluu tyttöjen elämään, sitä ei voi muuttaa..!


      • hfgv,kyidc
        ei menkkoja kirjoitti:

        Ärsyttävää on alaselkä ja mahakivut. On ihan väsyny olo, ja tekis mieli alkaa huutaan kaikille ilman syytä. Eli mielialan muutokset ei oo kivoja. On tosi ärsyttävää rampata kokoajan vessassa. Ja täytyy tarkkaan miettii et mitä pukee, koska jos on tosi runsaat ja tulee housujen läpi, niin vaaleita housuja en halua kyl laittaa. Siteisiinkin menee kauheesti rahaa ja niitä täytyy jatkuvasti vaihtaa. Koulussa on kauheeta olla, kun miettii vaan et onkohan menny läpi ja pitäis varmaan taas käydä vaihtamassa side/tamppooni.
        Ja suunnattomasti mua suututtaa kun jotkut pojat sanoo et tytöt vaan kerää huomioo ja valittaa menkkojen aikana. EI KAIKKI TEE NIIN !! Ja kenenkää tytön mielestä menkat ei oo varmaankaan kivoja. Moni vihaa niitä ihan kauheesti. Ja jos kokoajan sattuu, niin kyl siinä väkisin tulee valitettua. Pojat, ettete ees tie miltä nää tuntuu. Ettetekään näistä tykkäis ja ihan varmana valittaisitte ja kiroisitte. Mutta menkat kuuluu tyttöjen elämään, sitä ei voi muuttaa..!

        toi on totta että menkat kuuluu tytön elämään ja sitä ei voi muuttaa.
        POJAT: saisitte vaa olla tyytyväisiä että tytöillä on menkat vaikka me valitetaanki niistä sillo ko siltä tuntuu. jos meillä ei ois menkkoja nii ei teilläkään tulis olemaan jälkeläisiä!!!


      • sdt45yjtyu
        ei menkkoja kirjoitti:

        Ärsyttävää on alaselkä ja mahakivut. On ihan väsyny olo, ja tekis mieli alkaa huutaan kaikille ilman syytä. Eli mielialan muutokset ei oo kivoja. On tosi ärsyttävää rampata kokoajan vessassa. Ja täytyy tarkkaan miettii et mitä pukee, koska jos on tosi runsaat ja tulee housujen läpi, niin vaaleita housuja en halua kyl laittaa. Siteisiinkin menee kauheesti rahaa ja niitä täytyy jatkuvasti vaihtaa. Koulussa on kauheeta olla, kun miettii vaan et onkohan menny läpi ja pitäis varmaan taas käydä vaihtamassa side/tamppooni.
        Ja suunnattomasti mua suututtaa kun jotkut pojat sanoo et tytöt vaan kerää huomioo ja valittaa menkkojen aikana. EI KAIKKI TEE NIIN !! Ja kenenkää tytön mielestä menkat ei oo varmaankaan kivoja. Moni vihaa niitä ihan kauheesti. Ja jos kokoajan sattuu, niin kyl siinä väkisin tulee valitettua. Pojat, ettete ees tie miltä nää tuntuu. Ettetekään näistä tykkäis ja ihan varmana valittaisitte ja kiroisitte. Mutta menkat kuuluu tyttöjen elämään, sitä ei voi muuttaa..!

        No jotkut säälittävät huomionhakuset pellet voi käyttää menkkoja tekosyinä mut ihan oikeesti siinä ei ees oo semmosta mahdollisuutta kuin näyttää ilosta naamaa menkkojen aikana ku se naaman peruslukemillaki pitämine on ihan helvetin haastavaa. Tottakai jotkut tulee jopa pirteemmiks menkkoje aikana, mut en ainakaa oo ikinä ite kokenu mitää tollasta. Että jätkät kestäkää vaan sitä muijien valitusta tai hankkikaa toinen joka ei valita jos se nii paljo häiritsee, on niitä semmosiaki jotka ei valita vaikka kuinka sattuis jne. Ei mustakaa huomaa jos mulla on menkat, mutta silti suutun kaikesta, mutta en sano siihen tekosyyks että "joo sori mul oli taas menkat", se ärhentely vaa tulee. Se on tavallaa menkkojen yks sivuvaikutus. Mut se menkkojen selkäpaine on iha hirvee ja tuntuu että valuu koko elimistö ulos samalla ku pistelee mahaa ja on muutenki sekava mielentila. Et aika paljo liikaa vaadittu se, että tyttö ei sais reagoida mitenkää tähän kaikkeen. Pojat muute, te ette edes tiedä mistä puhutte, ettekä koskaan tuu tietämäänkää.


      • hghkölöö

        minua vaan ja ainoastaan se että ei voi uida ja käyttää valkoisia houluja :-D


      • vittusaatana4
        hfgv,kyidc kirjoitti:

        toi on totta että menkat kuuluu tytön elämään ja sitä ei voi muuttaa.
        POJAT: saisitte vaa olla tyytyväisiä että tytöillä on menkat vaikka me valitetaanki niistä sillo ko siltä tuntuu. jos meillä ei ois menkkoja nii ei teilläkään tulis olemaan jälkeläisiä!!!

        miehet vaa haluu seksii, mut ilma tyttöi ei tulis vauvoi!!! että miehen aivot on muute tyhjää mut yks asia siel khyl pyörii ; seksi!!! mul o menkat ja ärsyttävint on kivut!


    • eveluuna

      vaikka mulla on ollu menkat nyt 3 vuotta, nii ne ei oo vieläkää säännölliset, on varmaa n. 2 kk kulunu viime menkoista... Sillon ku ne viimein suvaitsee tulla on ihan hirveet kivut alavatsassa, ei pysty tekeen melkei mitään muuta ku pyörii sängyssä tuskissa(joka ei kyllä kannattais) ja ne on niin runsaat, että tulee siteistä ja tamponesta läpi tosta noin vaa, yleensä käytän molempia samaan aikaan. Aina kun oon koulussa menkkojen aikaan, ja nään jonkun kattovat, mulle tulee ihan kauhee paniikki, että ne olis tullu läpi(ne on tullu vaikka kuinka monta kertaa läpi kesken koulupäivän!!). Jatkuvasti saa käydä vessassa kyttäämässä ettei vaan housuihin oo ilmestyny punasia länttejä. Kotona aina aamuisin nukutun yön jälkeen lakana saattaa muistuttaa menkkojen jäljiltä siltä, että siinä olis tapettu joku pieni eläin. Sillon kun ne joskus alkoi, olin tosi innoissani, mutta enpäs ookkaan enää...

    • mulla ei oikeestaa niis erityisemmin haittaa mikää, parina ekana päivänä vaa vatsakipu ja sit vähä epäsäännölliset, muuten vois elää iha normisti:) (-95 kans!)

    • mjau~

      nohh kun välil on semmone tunne et ois menny läpi ja sit juoksee lähimpää vessaa tarkistamaa:''D ja se kun alan itkemään ihan pienestä jutusta ja kaikki vähä ihmettelee :P niin ja kun ne on epäsäännölliset ja alkaa jossai kaverilla tai koulussa tms :/

      • jälk

        oon -95 ja ei oo viel alkanu, ilmeisesti ei edes kannata odottaa ://


      • mmmmmmm
        jälk kirjoitti:

        oon -95 ja ei oo viel alkanu, ilmeisesti ei edes kannata odottaa ://

        Menkat o kauhein asia mu elämässä!!! Se o just etku koulussa o istunu tunnin ja sitku nousee,nii oikeen kunnolla lirahtaaa.-.- Ja sit just ku ei tiiä,et onko tullu läpi vai ei ja pitää rampata vessassa -.-


    • mopotyttö-

      jooh, mul on pitkälti samaa vitutusta ku muillaki kirjottaneilla. Mul on aina ollu runsaat menkat, ihan alust lähtien (n. 11v, nyt siis oon 15.) ja se on aina aiheuttanu vähän hankaluuksia. Varsinki ku on epäsäännölliset menkat, on pidempi tauko ja sit ku ne vihdoin suvaitsee tulla, ni ei helvetti ku on runsaat. sitä saa sit käyttää yösiteitä koulussaki ja kaikkee.

      Mulla ei ikinä oo pahemmin ollu mitään kipuja, mut mua jostain syystä aina oksettaa päivää ennen ku menkat alkaa. Ja tietenki mie vollotan sit ihan joka asiast, ärsyynnyn helposti jne.

      Menkat on inhottava asia. : (

      • jmatrn

        Ku mulla alko vuos sitte menkat, niin ne oli aluks ihan hirveen runsaat. Nyt ne on tasaantunu, ja ei tuu enää niin paljoo. Onneks. Eikä mul ikinä oo ollu mitää kipuja, ainoo et alaselkää on joskus särkeny.


      • juu-u juu
        jmatrn kirjoitti:

        Ku mulla alko vuos sitte menkat, niin ne oli aluks ihan hirveen runsaat. Nyt ne on tasaantunu, ja ei tuu enää niin paljoo. Onneks. Eikä mul ikinä oo ollu mitää kipuja, ainoo et alaselkää on joskus särkeny.

        mulla on aika kivuliaat. ekat pari-kolme päivää, tulee välillä semmosia hirveitä kipukohtauksia, että hyvä kun pystyy liikkuun. mulla on aika runsaat, vaikka pillereitä syönkin nyt ja ennen ne oli tosi epäsäännölliset mut nyt pillereitten kans on säännölliset eikä enää niin runsaat kun ennen, mut runsaat kuitenkin. sit ärsyttää se et mä pelkään koko ajan et on tullu läpi, vaikka olisin just tampoonin vaihtanu. ja sit ärsyttää ehkä jopa eniten se että jos on jossain kylässä eikä siellä oo vessassa roskista.


    • tsirppaa

      Samoja ongelmia, mutta ei kannata valittaa!

      Buranalla saa kivut pois, tamponilla tai kuukautiskupilla voi helposti estää ylivuodot.
      Tottakai jos kerran kuukaudessa kipu estää elämästä eikai kukaan tyhmänä vain kärsi? Kyllä lääkärintä saa vaivoihin kunnon lääkkeitä. Jos hormoonien käyttö ei tunnu pahalta, saa e-pillereillä usein pois liian kivun ja epäsäännöllisyyden.

      Näistä ihanuuksista moni saa kärsiä siihen 50-ikävuoteen saakka, joten kannattaa ajoissa etsiä vaivoihin lääkkeet!

    • nimetön97

      mulla on pienenä leikattu pynnyä mitä se vaikuttaa kuukautisiin?????

    • Minä99

      Heheee mulla ollu menkat kohta kaks vuotta eikä ikinä oo ollu mitään kipuja tai vaikuttanu luonteeseen mitenkään ::) Mut silleen vois olla ihan jännä joskus kokea niitä menkkakipuja:)

    • 244544

      Olen poika, ja menkoissa on ärsyttävää se että tytöt käyttäytyvät niin epäkohteliaasti ja käyttävät tekosyytä "menkat".

    • Epäsäännöllidetvielä

      Kamalat mahakivut ja kuvottava olo. ja en oo varma, johtuuko se menkoidta, mutta oon huomannu että parii päivää ennen menkkoi ärsyynnyn helposti ja itken joka adiasta D:

    • moikkaaa

      kaikista ärsyttävintä on se, että ne alkavat aina silloin kun ne eivät saisi todellakaan alkaa :)) esim jos on tiedossa allasbileet, uimista, eräjormailua, leirejä.. tää kesä on ollu pelkkää helvettiä menkkojen takia. ja vielä vitun runsaat on tottahan toki...

    • eikivaa

      Mulla on nyt vasta ekat kerrat.
      Pelottaa ihan hulluna milloin ne alkaa, koska yleensä menkat alkaa (ainaki mulla) tosi huonoon aikaan... mulla on tosi kivuliaat menkat 👎👎

    • sitäseon

      Ehkä kaikista vituttavin on se vuodon runsaus. Hiljanen hetki niille kaikille alusvaatekappaleille jotka ollaan menetetty menkkojen takia?

      • paskaapaskaapaskaapaskaa

        Juuri näin, nyt vahingosta viisastuneena oon hankkinu perus mustii mummoalkkareita menkkojen ajaks ku muute kaikki menis pilalle. Tosiaan tää menkkojen runsaus on ehkä ärsyttävin asia, ja sen lisäks kaikki tää peruspaska niinku päänsärky ja huono olo ja vatsakivut ja selkäkivut... Ja sit viel mielialan vaihtelut ja be jätkät jotka koko aja kyselee et onks sulla nyt se aika kuukaudesta ku oot noi äksy. Paskaa. Ja oon siis nyt 15vuotta ja menkat ollu nyt viis vuotta.


    • Tyttö.et.tunne

      Se ku pelkää et yöllä sotkee lakanat ja sit yrittää pestä ne ite :'F Heh heh

    • voisurku

      Mulla ei oo menkat vielä alkanu ja luulen että ne alkaa ihan kohta.😞
      Mulla on tänä viikonloppuna pyjamabileet enkä ehkä haluis että siellä on huono olo ja muuta paskaa.
      Ja sit kun meidän pitäis vielä mennä paljuun uimaan.😠
      Mulla oli tänäänkin koulussa ruokaillessa ihan sairaan paha olo.
      Oksetti ja pyörrytti ja kouristeli mut kun menin vessaan niin oli tullu vaan valkovuotoo.
      (mulla tulee sitä ihan kauheesti kerralla)
      Tää on tää kauhee naisten vaiva.😞
      Ja oon 12w.

    • ÄidiltäPiilottaja

      Se et pelkää aina et sotkee kaikki lakanat xd

    • Onnelinenko

      Heh, mullapa ei tällasia vaivoja oo ollu, lukuunottamatta PAHAA Pms'ää. Ei oo juuri ikinä kipuja, eikä voi juurikaan tulis läpi ilman suojia. 😂😂

    • Jhhjjggh

      Se kun tekee mieli koko ajan vain itkeä, eikä tiedä johtuuko se siitä että vatsa on niin kipeä vai siitä että on koko ajan niin hirveän ärsyyntynyt eikä edes tiedä miksi.

    • vbdfbgdfgb

      Menstruaalisista kokemuksistaan taitaa päästä eroon vain raskautumalla. Siten välttyy noin yheksältä sellaiselta. Tosin siinä synnytyksessä sitten otetaan vastaan kaikki vältetyt vaivat varmasti moninkertaisina, mitä tulee kipukokemuksiin ja muihin epämukavuustekijöihi. Eli ku lähtee yheksää räkyttävää tsiihuaahuaa pakoon, tulee lopuulta vastaan vikamielinen bullterrieri

    • Anonyymi

      Musta tuntuu,että menkat alkaa aina sillon kun ei haluiai!!!!! Se on tosi rasittavaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe