apua 24/7

Korvatulpat

haukkuva lapinkoira naapurissa. Ikinä en sellaista huolisi. Taitavat olla tosi räksyttäjiä. Vievät voiton Suomen pystykorvastakin.

8

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+16

      todellakaan ole mitään turhia räksyttäjiä. Jos lapinkoira saa tarpeeksi liikuntaa ja kouluttaa sen hiljaiseksi ei sen haukunta häiritse.

      Miksi tulet tänne kysymään neuvoja jos NAAPURIN lapinkoira haukku. Mene ihan itse naapurin puheille tai laitapa vaikka nimetön kirje sinne postilaatikkoon.

    • Fixers

      Ei todellakaan hauku, ainakaan turhasta. Meillä on 2 vuotias lapinkoirauros, ja ei ikinä hauku tyhjää, haukkuu vain silloin, kun vieraita on tulossa (eipä tarvita ainakaan ovikelloa!). Onpahan kerran ajanut eräät "sähkömiehet" pakosalle haukkumalla, jotka paljastuivat lopulta murtovarkaiksi (tulevat ensin ehdottelemaan erilaisia sähkövempeleitä, tutkii paikkoja, onko talossa mitään varastettavaa jne).

      Itse olen ainakin tyytyväinen omasta koirastani, kun niillä on hyvä vartioimisvietti.

      Voit itse vaikka painua helvettiin kodistasi, mikäli menee hermot.

    • mimmu_63

      Heips, minulla on 5 kk:n ikäinen paimensukuinen lappari-tyttö. Olin kanssa lukenut että saataa olla haukkuherkkä ja vähän jännitti että kuikahan käy ? ( jatkuvasti haukkuvat koirat ovat rasittavia) Ainakaan vielä ei ole räksyttänyt vaikka on pihatarhassakin joitakin aikoja. Oikein ihmetyttää, haukkuu vähemmän kuin aikaisemmat koirani. Poikkeuksen tekee jokin outo kolina, tai rymyäminen, silloin ilmoittaa räjähtävästi asiasta, mutta rauhoittuu aika pian. Muutenkin luonteeltaan tosi ihanan rauhallinen "lötkö-pötkö". Pysyy pihassa, eikä ryntäile mihinkään suuntaan. Aivan uskomattoman ihana luonne on meidän tytöllä. Olen aivan rakastunut koiraani.

      • Onneton omistaja

        Hei

        Jos osaatte opettaa miten saada hiljaa, kertokaapa miten.

        Meillä ei koiraa saa millään konstilla lakkaamaan haukkumasta, kun se alkaa, ellei sille anna kaikkea periksi mitä se tahtoo. En minä ymmärrä miten ymmärtämään ja uskomaan pitäisi suunsa kiinni. . Kieltäminen kaikuu kuuroille korville. Kerrostalossa ja taajamassa ylipäätään ei voi opettaa jättämällä huomiotta, mutta kieltäminen ei auta mitään. On kuin se ei ymmärtäisi kieltämistä laisinkaan. Tai on niitä, jotka eivät ota kuuleviin korviinsakaan, silloin kun ei tahdo.

        150 € haukunestopanta on hankittu. Sen pitäisi olla koko ajan kaulassa ja päällä 24/7 yötä lukuunottamatta. Ohjeiden mukaan sitä ei saisi pitää koko aikaa. Panta ei edes reagoi läheskään tarpeeksi herkästi haukkumiseen. Toisaalta tyhjenee jo kun koira vain ravistelee päätään. Menee pattereita, menee ainetta, kallista kuin mikä. Loppujen lopuksi ei estä haukkumasta edes, koska suihkaisu tulee liian harvoin ja sattumanvaraisesti.

        Todella kallis toimimattomaksi systeemiksi, käyttökulut suuret. Patterit toistakymmentä euroa yksi pieni patteri eläintarvikeliikkeessä ja kallis suihkeaine päätyy ilmaan lähinnä koiran ravistellessa itseään. Lähetin takuuhuoltoon, eikä se siellä miksikään tullut.

        Koiralle pitäisi antaa kaikki aina periksi, jotta se ei haukkuisi, koska muuta keinoa ei ole löydetty, vaikka yritetty hiki päässä. Mitään kieltoa ei usko vaikka miten yrittäisi asettaa rajoja asioissa. Ei vain yksinkertaisesti usko mitään.


      • Onneton omistaja kirjoitti:

        Hei

        Jos osaatte opettaa miten saada hiljaa, kertokaapa miten.

        Meillä ei koiraa saa millään konstilla lakkaamaan haukkumasta, kun se alkaa, ellei sille anna kaikkea periksi mitä se tahtoo. En minä ymmärrä miten ymmärtämään ja uskomaan pitäisi suunsa kiinni. . Kieltäminen kaikuu kuuroille korville. Kerrostalossa ja taajamassa ylipäätään ei voi opettaa jättämällä huomiotta, mutta kieltäminen ei auta mitään. On kuin se ei ymmärtäisi kieltämistä laisinkaan. Tai on niitä, jotka eivät ota kuuleviin korviinsakaan, silloin kun ei tahdo.

        150 € haukunestopanta on hankittu. Sen pitäisi olla koko ajan kaulassa ja päällä 24/7 yötä lukuunottamatta. Ohjeiden mukaan sitä ei saisi pitää koko aikaa. Panta ei edes reagoi läheskään tarpeeksi herkästi haukkumiseen. Toisaalta tyhjenee jo kun koira vain ravistelee päätään. Menee pattereita, menee ainetta, kallista kuin mikä. Loppujen lopuksi ei estä haukkumasta edes, koska suihkaisu tulee liian harvoin ja sattumanvaraisesti.

        Todella kallis toimimattomaksi systeemiksi, käyttökulut suuret. Patterit toistakymmentä euroa yksi pieni patteri eläintarvikeliikkeessä ja kallis suihkeaine päätyy ilmaan lähinnä koiran ravistellessa itseään. Lähetin takuuhuoltoon, eikä se siellä miksikään tullut.

        Koiralle pitäisi antaa kaikki aina periksi, jotta se ei haukkuisi, koska muuta keinoa ei ole löydetty, vaikka yritetty hiki päässä. Mitään kieltoa ei usko vaikka miten yrittäisi asettaa rajoja asioissa. Ei vain yksinkertaisesti usko mitään.

        Käsitykseni mukaan jos koira haukkuu sinulle suoraan, hän komentaa sinua. Hän haluaa saada tahtonsa läpi, on on tullut siihen tulokseen, että haukkumalla saa kaiken läpi. Meillä alkuun oli myös tuota ongelmaa. Kokeilin huomiotta jättämistä, joka tepsi aina jonkin aikaa, muttei kuitenkaan lopullisesti. Kotona olen käyttänyt suihkepulloa, jossa vettä. Aina kun koira haukkuu, suihkauta koiraa kohti vettä. Se on ainakin meidän koirasta hyvin epämiellyttävää, ja haukkuminenkin loppui siihen. Nykyään tarvitsee vain ottaa suihkepullo esille niin koira on kunnolla.
        Näytä sille, että sinä olet pomo talossa, sinä kerrot milloin saa haukkua ja milloin ei. Koira tarvitsee johtajaa, ja nyt näyttää siltä ettei sille ole osoitettu tarpeeksi selvästi kuka määrää. Sillä seurauksella, että se on itse nyt pomo ja pyörittää koko huushollia. Tsemppiä!

        Jos vinkit ei auta, ota yhteyttä paikalliseen koirakouluttajaan, heillä on varmasti tehokkaampia keinoja hillitä haukkumista.


      • Onneton omistaja
        aquba kirjoitti:

        Käsitykseni mukaan jos koira haukkuu sinulle suoraan, hän komentaa sinua. Hän haluaa saada tahtonsa läpi, on on tullut siihen tulokseen, että haukkumalla saa kaiken läpi. Meillä alkuun oli myös tuota ongelmaa. Kokeilin huomiotta jättämistä, joka tepsi aina jonkin aikaa, muttei kuitenkaan lopullisesti. Kotona olen käyttänyt suihkepulloa, jossa vettä. Aina kun koira haukkuu, suihkauta koiraa kohti vettä. Se on ainakin meidän koirasta hyvin epämiellyttävää, ja haukkuminenkin loppui siihen. Nykyään tarvitsee vain ottaa suihkepullo esille niin koira on kunnolla.
        Näytä sille, että sinä olet pomo talossa, sinä kerrot milloin saa haukkua ja milloin ei. Koira tarvitsee johtajaa, ja nyt näyttää siltä ettei sille ole osoitettu tarpeeksi selvästi kuka määrää. Sillä seurauksella, että se on itse nyt pomo ja pyörittää koko huushollia. Tsemppiä!

        Jos vinkit ei auta, ota yhteyttä paikalliseen koirakouluttajaan, heillä on varmasti tehokkaampia keinoja hillitä haukkumista.

        Hei, kiitos vastauksesta. Suihkepullo ajat sitten koetettu. Tuon hyväkkään mielestä se on hauska juttu :(

        No, ei se ainakaan vettä pelkää. Ja kyllä, erittäin omatahtoinen, sinnikäs, joka ei usko mitään millään. Komentaa kyllä aivan tosissansa päämäärätietoisesti. Se asia on tiedossa, mutta ei vain saada tehtyä asialle mitään. Ei ole yhtään nöyrä tai miellyttämishaluinen. Jos olisimme ok-talossa, opettaisin yksinkertaisesti nostamalla niskasta huonosta käytöksestä jäähylle ulos (=pahin rangaistus nähdäkseni sulkea laumasta ulos, koska ERITTÄIN laumasidonnainen ja seurallinen) ja luulenpa, menisi perille parhaiten. Valitettavasti en vain voi ...

        Niitä paikallisia koirankouluttajiakin on hyvin, hyvin moneen junaan, voin sanoa erittäin ikävän kokemuksen tietäen - juurikin paikallisesta.

        Täytyy yrittää etsiä järkiperäistä tyyppiä ...


      • Onneton omistaja kirjoitti:

        Hei, kiitos vastauksesta. Suihkepullo ajat sitten koetettu. Tuon hyväkkään mielestä se on hauska juttu :(

        No, ei se ainakaan vettä pelkää. Ja kyllä, erittäin omatahtoinen, sinnikäs, joka ei usko mitään millään. Komentaa kyllä aivan tosissansa päämäärätietoisesti. Se asia on tiedossa, mutta ei vain saada tehtyä asialle mitään. Ei ole yhtään nöyrä tai miellyttämishaluinen. Jos olisimme ok-talossa, opettaisin yksinkertaisesti nostamalla niskasta huonosta käytöksestä jäähylle ulos (=pahin rangaistus nähdäkseni sulkea laumasta ulos, koska ERITTÄIN laumasidonnainen ja seurallinen) ja luulenpa, menisi perille parhaiten. Valitettavasti en vain voi ...

        Niitä paikallisia koirankouluttajiakin on hyvin, hyvin moneen junaan, voin sanoa erittäin ikävän kokemuksen tietäen - juurikin paikallisesta.

        Täytyy yrittää etsiä järkiperäistä tyyppiä ...

        Sinun täytyy tosiaan löytää keino, jolla teet koirallesi hyvin selväksi sen, kuka määrää, eli sinä. Sitä voi käsittääkseni erilaisten keinojen kautta tuoda esille, että sinä olet pomo. Sinä syöt ensiks, menet ovesta ulos ja sisään ekaks, voit mennä koiran ruokakupille ja esität, että syöt sen ruuan. Jos koira silloin murisee tai näykkii, se todellakin kuvittelee olevansa pomo.
        Meillä on myös harjoiteltu pienestä pitäen, että joskus, kun minua huvittaa, saatan mennä kesken ruokailun koiran kipolle, ja kyllä se koira tietää että nyt tulee mamma "syömään". Kun koira kunnolla, kehun sitä ja annan jatkaa ruokailua.
        Tsemppiä, ole itse se perheen alfa, ja näytä se koirallesi.
        Tuli mieleen, että voisit soitella eri paikkoihin ja kysellä hieman heidän ensineuvoja, sitä kautta voi varmaan saada käsityksen mitä on kouluttaja laatuaan.


      • Onneton omistaja
        aquba kirjoitti:

        Sinun täytyy tosiaan löytää keino, jolla teet koirallesi hyvin selväksi sen, kuka määrää, eli sinä. Sitä voi käsittääkseni erilaisten keinojen kautta tuoda esille, että sinä olet pomo. Sinä syöt ensiks, menet ovesta ulos ja sisään ekaks, voit mennä koiran ruokakupille ja esität, että syöt sen ruuan. Jos koira silloin murisee tai näykkii, se todellakin kuvittelee olevansa pomo.
        Meillä on myös harjoiteltu pienestä pitäen, että joskus, kun minua huvittaa, saatan mennä kesken ruokailun koiran kipolle, ja kyllä se koira tietää että nyt tulee mamma "syömään". Kun koira kunnolla, kehun sitä ja annan jatkaa ruokailua.
        Tsemppiä, ole itse se perheen alfa, ja näytä se koirallesi.
        Tuli mieleen, että voisit soitella eri paikkoihin ja kysellä hieman heidän ensineuvoja, sitä kautta voi varmaan saada käsityksen mitä on kouluttaja laatuaan.

        Hei,

        niin varmasti pitäisi - jotain tässä on tehtävä.
        Ei murise eikä näyki, ei missään nimessä aggressiivinen, ei mitään tuollaista. Erittäin rakastettava. On vain suuna päänä aina ja erittäin vaatelias. Pomo? Kyllä. Siltä vain ei saa sitä valtikkaa millään konstilla.
        Kaikesta sellaisesta seuraa suunnaton huuto ...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe