Lasten kanssa asuntoautolla - Auttaisiko joku kokematonta?

matkailija100

Olen lähdössä reissuun kahden lapsen kanssa (10-vuotias tyttö ja 12-vuotias poika) asuntoautolla.

Itse olen aikalailla kokematon matkaaja lasten kanssa, kun omia lapsia ei ole. Lapsillakaan ei ole karavaanarielämästä minkäänlaista kokemusta, joten kokemus on uusi kaikille. Kummatkin lapset ovat todella fiksuja ja osaavat käyttäytyä, joten sen suhteen ei takuulla tule ongelmia. Lähinnä tarvin nyt käytännön vinkkejä, miten reissusta saa onnistuneen uudessa ympäristössä ja uudella tavalla liikkuen.

Mitä olisi hyvä ottaa huomioon asuntoauton kanssa liikkuessa tuon ikäisten lasten kanssa? Onko jotain hyviä vinkkejä, miten saa tilanteen "pelastettua" jos sattuu, että sää ei ole meidän puolella?


Toivon, että joku lapsiperheellinen karavaanari pystyisi auttamaan tietämätöntä asiassa.

7

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkaan siis

      huolettaa enemmän sinun ajokokemus asuntoautolla? eihän tuohon nyt mitään ohjetta ole vaan matkaan vaan. Miksi te kysytte näin tyhmiä juttuja? Pysähdytte mikä kiinnostaa ja aina etukäteen valmistautuminen minne menee jne on kaiken ao.

      • matkailija100

        Ajokokemusta on matkailuautoista, pakettiautoista sekä henkilöautoista todella laajalla skaalalla. Itse autolla ajo ei hirvitä, koska nykyaikiset asunto- ja pakettiautot ovat parempia ajaa, kuin huonot henkilöautot! Lähinnä kysyin vinkkejä lasten kanssa liikkumiseen! Mitä olisi hyvä ottaa huomioon, tms... ja edellisells kirjoittajalle tiedoksi TYHMIÄ KYSYMYKSIÄ ei ole edes olemassa, on vain TYHMIÄ VASTAUKSIA ;)

        Asiallista kommenttia edelleen odottelen...


      • vaikeaa on
        matkailija100 kirjoitti:

        Ajokokemusta on matkailuautoista, pakettiautoista sekä henkilöautoista todella laajalla skaalalla. Itse autolla ajo ei hirvitä, koska nykyaikiset asunto- ja pakettiautot ovat parempia ajaa, kuin huonot henkilöautot! Lähinnä kysyin vinkkejä lasten kanssa liikkumiseen! Mitä olisi hyvä ottaa huomioon, tms... ja edellisells kirjoittajalle tiedoksi TYHMIÄ KYSYMYKSIÄ ei ole edes olemassa, on vain TYHMIÄ VASTAUKSIA ;)

        Asiallista kommenttia edelleen odottelen...

        eri kannalla noista tyhmistä kysymyksistä. En edelleen ymmärrä mitä kysymyksillä haet? Lasten liikkumiseen liittyvää...siis mitä ihmettä? Jos olisitte mennyt laivalla Viroon? Vai onko sekin liian vaikeaa? eihän lapset vaadi kuin syömistä ja toimintaa ettei käy aika pitkäksi? Loput saat ihan itse keksiä kun en edes tiedä mistä ja minne niin vaikea antaa vinkkeäkään. On varmaan vaikeampaa ajella pohjoisessa kuin etelässä vai onko kenties ulkomaanreissu?


      • matkailija100
        vaikeaa on kirjoitti:

        eri kannalla noista tyhmistä kysymyksistä. En edelleen ymmärrä mitä kysymyksillä haet? Lasten liikkumiseen liittyvää...siis mitä ihmettä? Jos olisitte mennyt laivalla Viroon? Vai onko sekin liian vaikeaa? eihän lapset vaadi kuin syömistä ja toimintaa ettei käy aika pitkäksi? Loput saat ihan itse keksiä kun en edes tiedä mistä ja minne niin vaikea antaa vinkkeäkään. On varmaan vaikeampaa ajella pohjoisessa kuin etelässä vai onko kenties ulkomaanreissu?

        Reissuun siis lähdetään. Käydään kiertämässä Turun saariston rengastie.


      • ulos ja sossuun
        matkailija100 kirjoitti:

        Reissuun siis lähdetään. Käydään kiertämässä Turun saariston rengastie.

        jos ei pärjää niin ulos, lapset jotka rupeavat ryppyilemään voi jättää vaikka bussipysäksille kyllä paikallinne sossu ne sieltä pois noukkii


    • Caravan03

      meidän perhe 2aik 3lasta (iät 7,6,ja 1,5)
      Olemme matkailleet jo pitkään, ja voin sanoa, että mitään ongelmaa ei ole ollut. Tottakai matkaan pitää varata enemmän aikaa, ja hyvä matkasuunnittelu auttaa paljon. Me reissaamme vuokratulla asuntoautolla, ja olemme käyneet mm: tanskan legolandissa, ruoattin kolmårdenissa, puhumattakaan suomen "huvittelukeskuskuksista"(jukupark,puuhamaa, muumimaa, jne)
      Viime kesänä olimme 2vkoa autoilemassa norjan rannikolla, ja hyvin meni.

      Nyt kun lapset on jo hieman vanhenpia olemme tänä kesänä lähdössä ekaa kertaa vieläkin pitemmälle. Tarkoitus on ajella aina italiaan asti..saas nähä miten matka sitten menee.

      LAPSI PÄRJÄÄ AUTOSSA SIINÄ KUIN AIKUINENKIN....kunhan ottaa huomioon että matkan kesto tulee varmasti kestämään kauemmin, sillä taukoja tulee pakostakin enemmän, mikä ei välttämättä ole huono asia...tulee siinä samalla virkistäydyttyä itsekin

      VINKKEJÄ MATKAAN:
      Tee järkevä matkasuunnitelma….ajomatkat kannattaa pitää kohtuullisina
      Hyvä navigaattori on erittäin hyödyllinen, varsinkin jos lähdette pois suomesta
      lapsille kannattaa järjestää erilaista puuhaa....värikyniä, piirrustuspaperia, tehtäväkirjoja, (matka)pelejä, jne jne
      itse hommasin myös kannettavan videosoittimen, siitä voi sitten illalla lapset kahtella haluamiaan ohjelmia.

      EI MUUTA KUN HYVÄÄ MATKAA

      • ....

        millä hinnalla tuollaisen asuntoauton saa vuokrattua?
        Mistä te vuokrasitte omanne?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe