Ostinko palan moottoritietä

Itconsult

Niin ostinko palan moottoritietä vaiko kuljetuspalvelun, joka siirtää tavarani sovitussa ajassa?
Eli kun ostin 2M mokkulalaajakaistan ja maksan siitä 29,80 euroa/kk, miksi saan tiedon kuljetuspalveluita vain keskim. 0,30 -0,40 M:n edestä?

Onko minua huijattu? Asun DNa3G-verkon "vihreällä" kuuluvuusaluella eli parhaalla mahdollisella.

Aluksi kaistan nopeudet(down, up) olivat lähellä yhden megan luokkaa , jolla tuli toimeen. Nyt kaistan nopeudet ovat keskimäärin tuo 0,30-0,40 M.(Tänäänkin 5 mittausta/Soneran testi)

DNA hinnoittelee mokkulalaajakaistansa nopeuksien mukaan:
DNA Nettikaista 384 kbit/s. Kuukausimaksu 9,80 euroa
DNA Nettikaista 512 kbit/s Kuukausimaksu 14,80 euroa
DNA Nettikaista 1Mbit/s: Kuukausimaksu 19,80 euroa
DNA Nettikaista 2Mbit/s: Kuukausimaksu 29,80 euroa

Mietin ja jätän muillekin mietittäväksi, miksi pitää maksaa korkein hinta ja saada vastineeksi hitain nettikastan nopeus?
Joku asiantuntija voi kyllä DNA:lta tulla mittaamaan laajakaistani leveyden ja toteaa, että kyllä siinä 2M kuormat kulkee, mutta enhän minä ole ostanutkaan moottoritietä vaan tiedon siirtopalvelun!

Eli vaihtoehdot, mitä jäljellä: Yrittää saada kahden vuoden sopimuksen hinta muutettua.
Nopeuttahan tuskin lisää tulee, koska käyttäjiä on ilmeisesti DNA:n 3G-verkolla liian paljon!

Kun ostat mokkulan, niin mietihän hiukan!

9

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole hölmö

      joka pyytää vaan se joka maksaa.
      inulla on tämä:
      -DNA Nettikaista 384 kbit/s. Kuukausimaksu 9,80 euroa

      Kun en pelaa enkä katsele filmejä toimii pätkimättä
      aamusta iltaan ja riittää hyvin surffailuun ja
      pankkihommiin.
      Halvalla.

      • O'ou

        Ollut jo yli 2v. Nyt sain ilmaseksi uuden mokkulan kun jatkoin sopimusta, kokeilen sitä tässä.
        Nopeus riittää tämmöseen peruskäyttöön, Youtubetki näkyy suhtkoht. Hiukan kun antaa "etumatkaa" alussa, niin ei pätki.
        Joka tarvii nopeutta, niin maksaa sit kanssa.


    • Puhallus ala DNA

      DNA huijarifirma, jolla ainoa mikä toimii on laskutus. Pahimmassa tapauksessa maksat kuukausimaksusi pariin kertaan/kuukausi. DNA:n laskutuksessa ei ole koskaan vikaa, laskuja tippuu vielä monta kuukautta, kun olet firman jo jättänyt - ja jätäpä nämä aiheettomat laskut maksamatta, niin sitten vasta helvetti repeää!

    • itehän ostit

      Ja tosi kalliiseen hintaan. Liekö ollut pala Raatteen tietä?

    • > Aluksi kaistan nopeudet(down, up) olivat lähellä yhden megan luokkaa , jolla tuli toimeen. Nyt kaistan nopeudet ovat keskimäärin tuo 0,30-0,40 M.(Tänäänkin 5 mittausta/Soneran testi)
      >

      minulla (Sonera) runsaan puoli vuotta latasi jatkuvasti 2,1 M ... sitten putosi viides- tai kynnenesosaan, joskus matelee 0,05 M. Putoaminen osui samoille viikoille kun naapuriin tuli kolmas tukiasema ja osa tukiasemista päivitettiin 7,3 megabittiin

      SIIS: operaattori arpoo sinulle nopeuden eikä osaa itsekään kertoa mikä vaikuttaa mihin :-(

    • säätäjä 707

      Mobile Parnerin säädöt saattaa olla pielessä ja mokkula menee hitaampaan EDGE-verkkoon, tuo näkyy kyllä vasemmassa alalaidassa. Pitää olla WCDMA dna tai HSDPA dna.

      Homma hoituu niin että Mobile Parner PAKOTTAA menemää nopeampaan verkkoon.
      Säädöt Mobile Parner-ohjelmassa:

      Tools->Options. Options-valikosta Network ja sieltä välilehti Network Type ja ylimmästä valikosta ” Network Type” valitaan kohta WCDMA only. Tuolla estetään mokkulaa menemästä GSM-verkkoon joka on todella hidas.
      HUOM! Tuota säätöä ei voi tehdä jos yhteys on päällä,.

    • > Kun ostat mokkulan, niin mietihän hiukan!

      - ja ota huomioon että toimivuvuus eri paikoissa on mitäsattuu, lataus 0,05...5,5 Mbit/s
      - ja että toimivuus kuukauden kuluttua voi olla aivan toisenlainen

      koekäytössä minulla heinäkuussasekä seuraavat puoli vuotta toimi kotonakin hienosti. Sitten lakkasi. Oliko syynä uusi kolmas tukiasema lähikortteleissa? Oliko syynä nopeuden nosto 3,6 -> 7,2? Käyttäjämäärän nousu ei voisi noin yhtäkkisesti romahduttaa toimivuutta

    • iamwhatiwere

      Et tainut lukea sitä pientä pränttiä sopimusehdoissa, joka kertoo selvällä kielellä että se nopeus on MAKSIMISSAAN 2Mbit/s. Siellä lukee myös se luvattu reaalinopeus, aivan kuten kaikissa mainoksissakin.

      Että älä nyt vauhkoa kun itse olet pääsi seinään lyönyt, sinua ei ole huijattu ja myyjäkin on tehnyt sinun kanssa lakien mukaisesti.

      Mokkulaa kaupitellaan koska se on halpa ylläpitää operaattorin toimesta (vähemmän kaapelia, vähemmän ylläpitoa) ja kaiken lisäksi sinun kaltaiset impulsiiviset heräteostosten tekijät ostavat niitä. Jos et tykkää niin
      vaihda hyvä ihminen.

      • ketjun aloittaja

        korjata? Vai onko perustetta laskuttaa 2 megan mukaan, kun laskutustaulukossa on hinta esim0,512megan mukan 14,5 euroa /kk? Nytkin nopeustesti ketrtoi nopeudeksi 0,475 megaa! Videon katselu pätkii jatkuvasti.

        Viime viikon loppupuolella Dna:sta otettiin yhteyttä eka kerran aikoinaan tekemääni vikailmoitukseen. Luulin jo että eivät reagoi mitenkään!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe