voiko ylipainoinen meloa?

jksdiowe,mnd,md

Tekisi mieli aloittaa melontaharrastus alkeiskurssilla, mutta hieman mietityttää kesikehoon kertynyt "vararengas". Onko melojien joukossa myös kaltaisiani hieman mahakkaita harrastajia ja onnistuuko se ylipäänsä?

9

5721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainavesillä...

      Ja aion meloa kunhan vedet vielä hieman lämpenee...

      Miten paino melonnan estäisi?? Itse kuulun melontaseuraan jolla on monipuolinen kalusto.
      Uskon siis löytäväni itselleni sopivan kajakin.

      En osaa neuvoa kun et kerro kotipaikkaasi,mutta ainakin Espoossa melonta onnistuu,kunhan vain taivut kajakkiin....

    • Melomaan vaan

      Hei, melonta on laji joka sopii kaikille, pitkille, pätkille, laihoille, tukeville, nuorille, vanhoille, miehille ja naisille. Melojissa on kaikelaisia ihmisiä ja yhteistä on että porukka on mukavaa ja auttavaista. Rohkeasti mukaan. Itse melon Oulun seudulla ja siellä on kaksi melontaseuraa valittavana.

      • jksdiowe,mnd,md

        No koetetaan sitten. Kiitos vastaajille!


    • Melavirtuoosi

      Ei kun kannoottiin vaan ja antaa melan heilua. Kyllä se paino-ongelmakin siitä pikkuhiljaa alkaa korjaantua.
      Voipi olla, että joutuu tekemään pikku säätöä ruokavalioon ja yleensäkin elämäntapoihin, jos painoa aikoo
      tiputtaa.

      • Laiha meloja

        Ei missään tapauksessa !
        Miksi yleensä joku haluaa olla ylipainoinen ?


      • normi-vaan
        Laiha meloja kirjoitti:

        Ei missään tapauksessa !
        Miksi yleensä joku haluaa olla ylipainoinen ?

        Oiskohan siksi, että laihat tuppaa olemaan näsäviisaita ja monesti myös "k-päitä"?

        Tiedä sitten...?


    • ex-meloilija

      Eiköhän kyllä kelpaa ylipainoinen melontaan vaikka kaverini oli 85kg melonnassa.Ei ole pelättävä mitään,koska melonnan lauta veden avulla painetta kuin ilmassa että se pysyy hyvin tasalla.

    • Paino ei juuri voi olla ongelma. Itse painan n. 105kg (olen 193cm). Ongelma voi olla, jos takapuoli on niin suuri, ettei mahdu kajakkiin. Avokanoottin mahtuu todella leveäkin. Maha ei kai voi olla ongelma. Lisäksi ongelma voi olla heikon ylipainosen kyky nousta kajakista. Mutta kajakki tai konootti kantaa kyllä painavammankin. Kolmas ongelma voi olla riittävän suuren melontaliivin löytäminen. Se kun on aina oltava päällä.

      • Mäkin

        Yusalle vastausta. Pituuden puolesta me olemme keskenämme samoissa mitoissa, mutta painoa minulla on yleensä 10-15 kg enemmän. Olen kuitekin mielestäni suht hyvässä fyysisessä kunnossa, koska olen lähes koko ikäni harrastanut urheilua tai ainakin jonkinasteista liikuntaa. Eli pelkkä paino ei tosiaankaan ole esteenä melonnalle, kunhan vaan löytää itselleen sopivan kaluston ja varusteet. Viime vuosina olen melonut vuosittain 300-400 km. Eri asia on sitten se, jos on niin huonossa fyysisessä kunnossa, etteivät käsivoimat riitä rantautuessa nostamaan vartaloa/persettä ulos kajakista. Siinäkin tapauksessa melonta vielä onnistuu, jos on käytettävissä hyvä melontalaituri ja ystäviä, jotka auttavat lähdössä ja varsikin rantautumisessa. Olen joskus ollut itsekin avustanassa melontaa kokeillutta erittäin ylipainoista henkilöä, jonka käsivoimat eivät riittäneet rantautuessa edes keventämään vartalon painoa rantautumisvaiheessa. Eli kiskottiin neito ensin käsistä laiturin päälle kylkimakuulle ja sitten ravisteltiin kajakki irti ahterista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe