Hyvä matkakohde?

alfrol

Suunnittelemme perheeni kanssa matkaa kesälomaksi johonkin päin Eurooppaa. Max. 5 päivän reissu on suunnitteilla joten pidemmälle ei viitsi lähteä. Kyselisinkin kokemuksia hyvistä matkakohteista. Olemme ulkoilmaihmisiä joten olisi mukavaa jos aktiviteettejä olisi tarjolla. Emme minnekään tavanomaiseen turistipaikkaan haluaisi lähteä, mutta lämmin ilma olisi plussaa. Jos kenelläkään mitään hyviä ehdotuksia niin kertokaa ihmeessä!:)

4

708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sokol

Slovenia on teille oikea paikka!
      Sinne on suorat Finskin lennot.
      Siellä voi harrastaa mm. patikoinitia, vaellusta, maastopyöräilyä, muuten vaan pyöräiyä, melontaa, koskenlaskua, golfia, uintia, kalliokiipeilyä ... jne. Kaikkea tätä löytyy esim. Bledistä tai sen läheltä Bohinj-järveltä.
      Viime heinäkuussa siellä oli jopa yli 30 astetta lämmintä. Maisemat ovat henkeäsalpaavan kauniita. Etäisyydet ovat lyhyitä. Ihmiset ovat ystävällisiä ja ruoka hyvää. Omatoimimatkailija matkailee kohtuuhinnoin.
      Siellä on runsaasti turisteja mm. Itävallasta ja Italiasta, joten majoitus on syytä varata etukäteen.
      Kylpylöitä on joka kulmalla. Jos hevoset kiinnostavat, kuuluisat Lipican hevoset löytyvät Lipicasta.
      Slovenia-seuran sivuilta löytyy vinkkejä ja linkkejä. Seuran jäsen saa alennuksia tietyistä hotelleista, jäsenyys maksaa 10 euroa vuodessa.
      Itse olen ihastunut tuohon maahan ja suunnittelen jo seuraavaa matkaa sinne ensi syksyksi. Viime kesänä olimme siellä 8 vrk omatoimisesti autolla kierrellen eri puolilla maata.

• alfrol

Kiitos paljon vinkistä! Kuulostaa todella hyvältä, tämä menee ehdottomasti harkintaan:)

• Liivio
        alfrol kirjoitti:

Kiitos paljon vinkistä! Kuulostaa todella hyvältä, tämä menee ehdottomasti harkintaan:)

Sokol puhuu asiaa, Sloveniaan mekin olemme pitkästä aikaa taas menossa. Viitisen päivää ei tosin ole paljon, mutta syrjähypyilläkin voi piristää matkaansa, poikkesimme taannoin matkallamme Triestessä, lounainen Unkari on siinä lähellä, Kroatiasta nyt puhumattakaan. Nämä ovat niitä pienen maan etuja, jos kohta onkin niin että vajaa viikko tuntuu Sloveniassa helposti lyhyeltä.

• innsbrucker
        alfrol kirjoitti:

Sloveniasta on kätevä käydä muuallakin, mutta 5 päivän reissulla ei pahemmin ehdi kuin ehkä yhdessä naapurimaassa käydä. Slovenia on todella kaunis! Toinen vaihtoehto teille voisi olla Innsbruck mutta sinne ei taida kesäaikaan olla suoria lentoja jos se on kriteerinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      64
      3550
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      65
      3304
    3. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      74
      3114
    4. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      54
      2582
    5. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      71
      2402
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      56
      2131
    7. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      44
      1157
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      1065
    9. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      117
      1032
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1018
    Aihe