Heippa!
Osaiskohan täällä joku auttaa, kysymys koskee vanhempainrahan suuruutta.
Eli olen nyt äitiyslomalla ja vanhempainrahalla. Jäin äitiyslomalle joulukuussa 2009 ja sain vanhempainrahan kuuden edellisen kuukauden tulojen perusteella (koska normaalisti tuen suuruus olisi laskettu vuoden 2007 tuloista ja silloin olin opiskelija). Suunnitelmissa olisi vuodenvaihteessa jäädä syksyllä hoitovapaalle ja vuodenvaihteen jälkeen tehdä hieman töitä osa-aikaisesti. Toista vauvaa olisi tarkoitus alkaa yrittämään ensi kesänä, eli tässä välissä en kokoaikaiseen työhön menisi.
Olen ollut jostain lukevinani, että mikäli toinen lapsi syntyy kolmen vuoden sisällä, niin on oikeutettu samaan vanhempainrahaan kuin edellisen lapsen kanssa? Mutta entäs jos teen osa-aikaisesti hieman töitä tässä välissä hoitovapaalla, vaikuttaako se asiaan silloin jotenkin?
Vanhempainrahan suuruudesta...
28
1
354
Vastaukset
- paras.
Saat äitiysrahan sillä perusteella mikä on edullisin eli vahvistetun verotuksen, edellisten 6 kk:n tai edellisen päivärahan perusteella. Ed. päivärahan saaminen edellyttää että uuden lapsen laskettu aika on ennen kuin vanhempi täyttää 3 v.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160701134915EH?OpenDocument
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303571Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91628Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131483Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241300Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.133906Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34903Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242893- 60879
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66864Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98829