Heippa!
Osaiskohan täällä joku auttaa, kysymys koskee vanhempainrahan suuruutta.
Eli olen nyt äitiyslomalla ja vanhempainrahalla. Jäin äitiyslomalle joulukuussa 2009 ja sain vanhempainrahan kuuden edellisen kuukauden tulojen perusteella (koska normaalisti tuen suuruus olisi laskettu vuoden 2007 tuloista ja silloin olin opiskelija). Suunnitelmissa olisi vuodenvaihteessa jäädä syksyllä hoitovapaalle ja vuodenvaihteen jälkeen tehdä hieman töitä osa-aikaisesti. Toista vauvaa olisi tarkoitus alkaa yrittämään ensi kesänä, eli tässä välissä en kokoaikaiseen työhön menisi.
Olen ollut jostain lukevinani, että mikäli toinen lapsi syntyy kolmen vuoden sisällä, niin on oikeutettu samaan vanhempainrahaan kuin edellisen lapsen kanssa? Mutta entäs jos teen osa-aikaisesti hieman töitä tässä välissä hoitovapaalla, vaikuttaako se asiaan silloin jotenkin?
Vanhempainrahan suuruudesta...
28
1
363
Vastaukset
- paras.
Saat äitiysrahan sillä perusteella mikä on edullisin eli vahvistetun verotuksen, edellisten 6 kk:n tai edellisen päivärahan perusteella. Ed. päivärahan saaminen edellyttää että uuden lapsen laskettu aika on ennen kuin vanhempi täyttää 3 v.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160701134915EH?OpenDocument
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329