Kuinka helposti

Kysyn vain!

uskot luotuihin mielikuviin? Vai päättääkö oma pää?

69

343

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5-7

mitä luo?
      Viitsittekö vähän edes pohjustaa näitä aloituksi.
      Nyt nää on tyyliin
      "kumpi oli itikka?"
      VAstaajan mielikuvituksen vapaus hieno homma, mutta menee liian laajaksi

• Kysyn vain!

että voi keskustella yleisesti , mielikuvia on niin monenlaisia.
        Vaikka uskotko mediaan- siinä vaikka pohdittavaa.
        Nykyään on vähemmän uskottvaa tai mielikuvia luovaa mediaa. Ei tiedä onko totta vai tarua.
        Sitten normaalissa kuulee kaikenlaisia juttuja, kuinka rajaat uskosi niihin?

• Kysyn vain!
        Kysyn vain! kirjoitti:

että voi keskustella yleisesti , mielikuvia on niin monenlaisia.
        Vaikka uskotko mediaan- siinä vaikka pohdittavaa.
        Nykyään on vähemmän uskottvaa tai mielikuvia luovaa mediaa. Ei tiedä onko totta vai tarua.
        Sitten normaalissa kuulee kaikenlaisia juttuja, kuinka rajaat uskosi niihin?

nykyään media luo mielikuvia!

• HTZA
        Kysyn vain! kirjoitti:

nykyään media luo mielikuvia!

"Sitten normaalissa kuulee kaikenlaisia juttuja", voisimme jutella.
        Mitä tämä tarkoittaa?

Nuorempana luin Suosikkia, kuten moni muukin, mutta siihen aikaan en välittänyt suomenkielen käytöstä.
        Eppu Normaalilta, kyllä, tiesi saavansa kuulla erikoisesti käytettyä kieltä, mutta se oli kuitenkin, aika, oikein.
        Poikien äiti kun on runoilija ja krírjailija.

Noh, tajusin kuitenkin ajatuksesi, ja väärän ikäisellä palstalla tunnut olevan.
        50 porukkaa ei media heiluttele.
        Tai, noh, jokunen yltiöromantikko on.
        Oikeastaan, aika monta on.
        .....
        Taitaa, kuitenkin, sopia tänne, me kaikki täällä, kun olemme medianomeja, tavallaan...
        H.

• Kysyn vain!
        HTZA kirjoitti:

Mitä tämä tarkoittaa?

Nuorempana luin Suosikkia, kuten moni muukin, mutta siihen aikaan en välittänyt suomenkielen käytöstä.
        Eppu Normaalilta, kyllä, tiesi saavansa kuulla erikoisesti käytettyä kieltä, mutta se oli kuitenkin, aika, oikein.

.....
        Taitaa, kuitenkin, sopia tänne, me kaikki täällä, kun olemme medianomeja, tavallaan...
        H.

kuulee kaikenlaisia juttuja jotka yleensä nuoremmat elämänkokenuksen puuttuessa suoltavat mutta se annetaan heille anteeksi sen vuoksi, sitten vanhemmat jotka suoltavat myös niin sitä ei niin voi sulattaa koska he tekevät sen joko tyhmyyttään tai tahallaan.
        Siinä lyhykäisyydessään tämä.

• Kysyn vain!
        HTZA kirjoitti:

Mitä tämä tarkoittaa?

.....
        H.

mielikuva! Voi,sentään! Oletko tavannut oikein paljon eri-ikäisiä ihmisiä samassa paikassa.
        Että tietäisit mitä ihmiset ajattelevat?

• HTZA
        Kysyn vain! kirjoitti:

kuulee kaikenlaisia juttuja jotka yleensä nuoremmat elämänkokenuksen puuttuessa suoltavat mutta se annetaan heille anteeksi sen vuoksi, sitten vanhemmat jotka suoltavat myös niin sitä ei niin voi sulattaa koska he tekevät sen joko tyhmyyttään tai tahallaan.

ymmärrän, mutta mikä on normaalielämän vastakohta?

"Vanhemmat suoltavat myös niin", suoltavat mitä? Lasten juttuja?
        "suoltavat myös niin sitä ei niin voi sulattaa ", mihin kuuluvat pilkut?
        Älä ota tätä irvistelynä, vakavasti minä vastailen, mutta lauseistasi on vaikeaa saada ajatusta irti.
        H.

• Kysyn vain! kirjoitti:

auennut ainakaan mulle vieläkään.

• HTZA
        Kysyn vain! kirjoitti:

mielikuva! Voi,sentään! Oletko tavannut oikein paljon eri-ikäisiä ihmisiä samassa paikassa.
        Että tietäisit mitä ihmiset ajattelevat?

Minulla voi olla väärä mielikuva, vaan en oikein usko, olen 60 vuotias.
        Kyllä siinä on monenikäistä tavannut.
        Palstallakin, monta 50 / 15 vuotiasta. Turha kysyä nimimerkeistä.
        :)
        H.

• Kysyn vain!
        HTZA kirjoitti:

ymmärrän, mutta mikä on normaalielämän vastakohta?

"Vanhemmat suoltavat myös niin", suoltavat mitä? Lasten juttuja?
        "suoltavat myös niin sitä ei niin voi sulattaa ", mihin kuuluvat pilkut?
        Älä ota tätä irvistelynä, vakavasti minä vastailen, mutta lauseistasi on vaikeaa saada ajatusta irti.
        H.

ajattelemme eri tavalla ja sinä olet varmaan viisaampi, ymmärrät enemmän ja osaat kirjoittaa paremmin. Olen pahoillani, saat ymmärrykseni!

• HTZA
        Kysyn vain! kirjoitti:

ajattelemme eri tavalla ja sinä olet varmaan viisaampi, ymmärrät enemmän ja osaat kirjoittaa paremmin. Olen pahoillani, saat ymmärrykseni!

sinua, lempeästi.
        Elämä on ihanaa, ja siihen kuuluu paljon. Nettikin.
        H.

• GloriaJoy

on mielikuva jonka helppouteen miu haluu uskoa, vaikka tietää että miulla ei tuo rengas ala vaappumaan alhaalta ylös eikä pysy ees vyötäisille, mutta nyt kyll varmasti hankin tuon vehkeen :-)

http://www.youtube.com/watch?v=MfVwxinvRZA&feature=topvideos

---- näin miun pää päättää ... eli aiemmat toiveetm kokemuksen halu ja moni muu juttu ratkaisee, yleensä uuden kohdatessani intuitio on siinä läsnä napsahtaako tajunta median tams haluamalle taajuudelle; kukkaronnyörit on miul kyl tiukasti umpisolmus, joten harkitsen aika tarkkaan sen suuntaset jutut

• HTZA

mutta tukkaasi et sitten värjää.

• GloriaJoy
        HTZA kirjoitti:

mutta tukkaasi et sitten värjää.

kyl toinen unelma miul ja monen mielikuvan summa, et tulenlieskaksi hiukseni iltaruskona loimottais värien punaisten sinfoniaa ;-)

• No totta kai minä uskon mielikuviini, itse luomiini. Joka kerran kun olen luopunut uskomasta ensivaikutelmaani esimerkiksi jostakin henkilöstä olen tehnyt virheen.

Mainonta luo mielikuvia, mutta kun kerran jotakin tuotetta kokeilee voi itse päätellä kannattaako ostaa toisen kerran samaa vai jotakin muuta. Olen jo siinä iässä ettei minun tarvitse rakentaa omaa persoonallisuuttani valmiiksi tehtyjen brändien varaan. Olen siis brändännyt itseni.

Media paisuttelee tai vähättelee asioita omien agendojensa pohjalta. Kun ne tietää, osaan suhtautua myös uutisiin niiden itselleni merkitsevää arvoa vastaavasti.

• GloriaJoy

kuinka monen aistin yhteisvaikutelma riittää siulle luomaan ensivaikutelmam jostakusta uudesta ihmisestä?

• GloriaJoy kirjoitti:

kuinka monen aistin yhteisvaikutelma riittää siulle luomaan ensivaikutelmam jostakusta uudesta ihmisestä?

Jaa, luon sen ensivaikutelman ihan näillä sosiaalisilla aisteilla eli kun vähän aikaa seuraa ihmistä, sitä miten hän käyttäytyy, puhuu, katselee, liikkuu, mikä kiinnostaa ja mikä ei, kuva on äkkiä valmis. Noilla perinteisillä aisteilla pystyy pureutumaan oikeastaan vain pinnallisuuksiin. Toki jos huomaa että henkilölle se pinnallisuus, se miltä näyttää tai kuulostaa, on erityisen tärkeää, on sekin arvokas havainto, tai tapauksessani varoitussignaali.

• GloriaJoy
        yohuuhkaja kirjoitti:

Jaa, luon sen ensivaikutelman ihan näillä sosiaalisilla aisteilla eli kun vähän aikaa seuraa ihmistä, sitä miten hän käyttäytyy, puhuu, katselee, liikkuu, mikä kiinnostaa ja mikä ei, kuva on äkkiä valmis. Noilla perinteisillä aisteilla pystyy pureutumaan oikeastaan vain pinnallisuuksiin. Toki jos huomaa että henkilölle se pinnallisuus, se miltä näyttää tai kuulostaa, on erityisen tärkeää, on sekin arvokas havainto, tai tapauksessani varoitussignaali.

siis ;-) Miu noteraa oikeastaan vain jos jokin sisällä varoittaa ja joskus joudun miettimään, et onko kenties antipatia-heijastusta jostain samankaltaisuudesta, mutta harvemmin niin

• omaa mielikuvaa, pakko lainata muilta. Maailmani on täynnä asioita, joita en ole kohdannut, mutta joista mulla on mielikuva.

• Parempi oma

olevan oman mielipiteen joka voi olla parempi kuin luotu tai muilta kuultu.

• Parempi oma kirjoitti:

olevan oman mielipiteen joka voi olla parempi kuin luotu tai muilta kuultu.

mistäpä sen tietää? Mutta jos se asia on sulle vieras, niin miten generoit mielipiteesi ihan itse? Puhuin tilanteesta, jossa mulla ei ole asiasta mitään mielikuvaa: uusi, vieras.

• Siis mitä

tästä palstasta, sen kirjoittajista, ettei heillä ole muuta kuin tämä virtuaalielämä.

Mitä he tekesivät jos ei olisi internettiä.

Mielikuvani ei sitä pysty luomaan.

• Kysyn vain?

virtuaalielämä on tätä päivää, vai haluaisitko palata vaikka ojankaivuuseen tai muuhun yhtä mukavaan puuhaan tuonne menneisyyteen?

• HTZA

sattumalta minut, esimerkiksi. Minä kirjoittelen, jokusen tunnin, kun tulen duunista, sitten laitan koneen kiinni ja luen jotain ja nukahdan aikaisin.
        Aamulla, tosi aikaisin, haen iltapäivälehden ja tapaan kavereita huoltoasemalla, lisää pashaa juttelen sitten, koko työpäivän. Viikonloppuisin on kavereiden kanssa kamerahommia, tai autoihin liittyvää juttua.
        Palstan mummoillakin on varmaan jotain toimintaa, sitä leivotaan, pahennusta herättäviä herkkuja, keitellään, epäterveellisiä Perunoita, mässätään Voilla, viedään lapsenlapsia mäkkärille, lörpötellään hiekkalaatikolla, ja illalla painutaan naistentansseihin ja taas lörpötellään: AI kun tuo mekko on nätti, mistä ostit nuo sukkikset? jne, vaikka pitäisi keskittyä miehiin.
        H,

• Kysyn vain!
        HTZA kirjoitti:

sattumalta minut, esimerkiksi. Minä kirjoittelen, jokusen tunnin, kun tulen duunista, sitten laitan koneen kiinni ja luen jotain ja nukahdan aikaisin.
        Aamulla, tosi aikaisin, haen iltapäivälehden ja tapaan kavereita huoltoasemalla, lisää pashaa juttelen sitten, koko työpäivän. Viikonloppuisin on kavereiden kanssa kamerahommia, tai autoihin liittyvää juttua.
        Palstan mummoillakin on varmaan jotain toimintaa, sitä leivotaan, pahennusta herättäviä herkkuja, keitellään, epäterveellisiä Perunoita, mässätään Voilla, viedään lapsenlapsia mäkkärille, lörpötellään hiekkalaatikolla, ja illalla painutaan naistentansseihin ja taas lörpötellään: AI kun tuo mekko on nätti, mistä ostit nuo sukkikset? jne, vaikka pitäisi keskittyä miehiin.
        H,

kauhiasti lörpötän lapsenlapsilleni ja halaan ja suukotan. mutta en mene sinne tansseihin ollenkaan ja täällä netissäkin olen vain jos muuten en muuta keksi. Käyn töissäkin välillä, kokoaikaduunissa.
        Olen ihan kunnon mummo ja tykkään elää. Miehet---- menneisyyttä!

• Anjaniina.
        HTZA kirjoitti:

H,

jos ne vaan istuu Essolla ja menee kavereittenkans autohommiin?
        Poissaolevaa on vaikea hemmotella?

• HTZA
        Anjaniina. kirjoitti:

jos ne vaan istuu Essolla ja menee kavereittenkans autohommiin?
        Poissaolevaa on vaikea hemmotella?

käy kuin Sörkan Nesteellä.
        Ja aina aamuisin.
        Ninuska voisi tulla rajoittamaan nettailuani, milloin haluaa.
        Aamupäivät olen kyllä varattu...
        H.

• HTZA
        HTZA kirjoitti:

Ja aina aamuisin.
        H.

kyllä, osa iltapäivästäkin.
        Ostan, huomenna, uuden lirkuttelukännykän.
        Nöyrimmät, numeropyynnöt, saa osoittaa Galleriaan.
        H.

• viivatiina

on internettikin se ei elätä kyläillään ihan normaalisti biletetään harrastetaan ja toki kotonakin pitää olla eiks se oo ollenkaan elämää tästä on vaan tullu vähän niinkun televisio tai radio pitää olla aina auki niin paljon on elämää virtuaalielämän ulkopuolella etten oo moista kerenny minä pohtimaan.

• viivatiina
        Kysyn vain! kirjoitti:

kauhiasti lörpötän lapsenlapsilleni ja halaan ja suukotan. mutta en mene sinne tansseihin ollenkaan ja täällä netissäkin olen vain jos muuten en muuta keksi. Käyn töissäkin välillä, kokoaikaduunissa.
        Olen ihan kunnon mummo ja tykkään elää. Miehet---- menneisyyttä!

on vikana kun ne on menneisyyttä.

• HTZA
        viivatiina kirjoitti:

hätäillä, ei aloittajan toivomaa kysymystä pidä kommentoida liian pian.
        H.

• viivatiina
        HTZA kirjoitti:

H.

mitään että oon niin hätäinen.

• HTZA
        HTZA kirjoitti:

H.

tulipahan kummallista Suomenkieltä.
        Yritän uudelleen:

ei aloittajan toivomaa vastausta saa antaa liian pian.
        H.

• Anjaniina.
        HTZA kirjoitti:

Ja aina aamuisin.
        H.

oikein kerkee, on nääs Uralissa ensimmäinen remppa kesken....
        Ai oikein varattu, tipusille ilmeisesti...punahuulisorsille...

• Kysyn vain!
        viivatiina kirjoitti:

- pitäisikö olla jos mies menneisyyttä - ei voi olla pahaa vikaa enää kun on vainaja. Mutta saatte anteeksi tyhmät kysymyksenne. Mutta tällaistahan tämä elämä on - mielikuvia!!!!!!

• HTZA
        Anjaniina. kirjoitti:

kävellen. Ei se naisen potkulla käynnisty.
        H.

• Anjaniina.
        HTZA kirjoitti:

kyllä, osa iltapäivästäkin.
        Ostan, huomenna, uuden lirkuttelukännykän.
        Nöyrimmät, numeropyynnöt, saa osoittaa Galleriaan.
        H.

oikein puhelinnumeroa pitäis vongata.
        Eikös se kuuluis mennä toisinpäin.
        Jotta mies nöyrästi vonkais naisen numeroa....
        Kuinkas sä muuten olet koneremppataitoinen?

• HTZA
        Kysyn vain! kirjoitti:

- pitäisikö olla jos mies menneisyyttä - ei voi olla pahaa vikaa enää kun on vainaja. Mutta saatte anteeksi tyhmät kysymyksenne. Mutta tällaistahan tämä elämä on - mielikuvia!!!!!!

että kuvaat meitä tyhmiksi, olet saanut niin paljon mielikuvia, ja en usko että vain tyhmistä.
        Miehetkin ovat kommentoineet.
        H.

• Anjaniina.
        HTZA kirjoitti:

kävellen. Ei se naisen potkulla käynnisty.
        H.

sitten kun on taas kasassa.
        Mut onneks siinä on sähköstarttikin...

• Kysympä vain!
        HTZA kirjoitti:

että kuvaat meitä tyhmiksi, olet saanut niin paljon mielikuvia, ja en usko että vain tyhmistä.
        H.

teitä tyhmiksi. mielikuvianne kylläkin, koska kukaan ei ottanut huomioon kaikkia mahdollisuuksia.
        AI- kerroppa mitä miehetkin ovat kommentoineet????

• viivatiina
        Kysyn vain! kirjoitti:

jos kysyy pajon on varmaan mies vainajia suomen maassa mutta on niitä eläviäkin kun toinen jättää niin toinen ottaa tietystihän se on pitkälti oma valintakin mielestäni oma kysymykseni ei ollut yhtään sen tyhmempi kun sun kirjoitukses.

• Kysyn vain!
        HTZA kirjoitti:

H.

Mitä tarkoittaa : MIEHETKIN OVAT KOMMENTOINEET??????? HTZA??????

• viivatiina
        HTZA kirjoitti:

H.

moneen päivään näitä viestiketjuja mutta sen kyllä noteerasin kun hän kyseli miksi hänen viestinsä poistetaan jos kaikki on tota samaa sarjaa niin en ihmettele ollenkaan.

• HTZA
        Anjaniina. kirjoitti:

oikein puhelinnumeroa pitäis vongata.
        Eikös se kuuluis mennä toisinpäin.
        Jotta mies nöyrästi vonkais naisen numeroa....
        Kuinkas sä muuten olet koneremppataitoinen?

tarvitse, kiltti pyyntö riittää, sormien rasvat kun jäävät, kuitenkin, näppäimisstölle.

Minulla oli aikanaan 2 pyttyinen, 2-T Jawa, Sixdays- malli, naisellisen_swiddumainen laite, jonka sytytys siirtyi 100 km. välein. Faijan kanssa tehtiin, kerran, Sachsin- mopon kone, tuunattiin se prikoilla siten että välyksiä ei ollut missään. Se ei liikahtanut, polkaisusta mihinkään, vaikka painoin, jotain 80 kg.
        Purettiin sitten, ja poistetin prikkoja, oppien että välyksiäkin tarvitaan.
        Se oli 60-luvun alkupuolta, kun mopot tulivat muotiin, Faijan autotallissa oli minulla paja, aikuiset miehet, faijan kaverit, toivat moponsa, ja minä tein, vähän, välityshommia.

Rintamamiestaloalueelle johti hiekkatie, jotain 150 metriä, me kundit sit odotettiin kun miehet, jotain 50v. tulivat mopoillaan, ihan kyyryssä ja katsoivat kenellä kulkee tykimmin. Jostain syystä, faija aina voitti.

Ja autojani, ja kavereiden, remppasin myöhemmin.
        Motskari katosi 70-luvun alkupuolella.

H.

• Anjaniina.
        HTZA kirjoitti:

tarvitse, kiltti pyyntö riittää, sormien rasvat kun jäävät, kuitenkin, näppäimisstölle.

Minulla oli aikanaan 2 pyttyinen, 2-T Jawa, Sixdays- malli, naisellisen_swiddumainen laite, jonka sytytys siirtyi 100 km. välein. Faijan kanssa tehtiin, kerran, Sachsin- mopon kone, tuunattiin se prikoilla siten että välyksiä ei ollut missään. Se ei liikahtanut, polkaisusta mihinkään, vaikka painoin, jotain 80 kg.
        Purettiin sitten, ja poistetin prikkoja, oppien että välyksiäkin tarvitaan.
        Se oli 60-luvun alkupuolta, kun mopot tulivat muotiin, Faijan autotallissa oli minulla paja, aikuiset miehet, faijan kaverit, toivat moponsa, ja minä tein, vähän, välityshommia.

Rintamamiestaloalueelle johti hiekkatie, jotain 150 metriä, me kundit sit odotettiin kun miehet, jotain 50v. tulivat mopoillaan, ihan kyyryssä ja katsoivat kenellä kulkee tykimmin. Jostain syystä, faija aina voitti.

Ja autojani, ja kavereiden, remppasin myöhemmin.
        Motskari katosi 70-luvun alkupuolella.

H.

ethän sä sitten ihan tumpelo ole ;))
        Hiukan jo pitää miettiä, jotta joko sen numeronkin....
        Mut ehkä ei ole ihan se aika ;))))

• HTZA
        Kysyn vain! kirjoitti:

Mitä tarkoittaa : MIEHETKIN OVAT KOMMENTOINEET??????? HTZA??????

Minä haluan jatkaa täällä,
        Ja haluan että minua rakastetaan.

• HTZA
        Anjaniina. kirjoitti:

ethän sä sitten ihan tumpelo ole ;))
        Hiukan jo pitää miettiä, jotta joko sen numeronkin....
        Mut ehkä ei ole ihan se aika ;))))

kaikelle on aikansa, ja joskus se aika loppuu.
        Kannattaa tehdä ajoissa, High Five, rasvaisin käsin.
        Ilman taka.ajatuksiakin, siitä jää mukava muisto.
        H-

• korkea aika
        Anjaniina. kirjoitti:

ymmärrän, että sinä olet oikeasti ilkeä ihminen.

• Anjaniina.
        korkea aika kirjoitti:

sellaisen käsityksen, että hatsa kulkee kesällä luonnossa aamuisin kuvaamassa lintuja?
        Ehkä olin sitten väärässä?

• ***----
        korkea aika kirjoitti:

ilkeyttä. Ilkeyshän on ihmisen sisällä, piilossa, aina putkahtelee ulos. Pakkohan sen on purkautua välillä. Muuten ilkeä ihminen halkeais.

• Anjaniina.
        HTZA kirjoitti:

kaikelle on aikansa, ja joskus se aika loppuu.
        Kannattaa tehdä ajoissa, High Five, rasvaisin käsin.
        Ilman taka.ajatuksiakin, siitä jää mukava muisto.
        H-

vaan on aika vetäytyä yöorrelle.Tämänkin tipusen.
        Hauskuta sinä tuota moittijaa, sillä tuntuu olevan ikävää..

• HTZA
        Anjaniina. kirjoitti:

naurultasi unta?
        H.

• HTZA
        ***---- kirjoitti:

ilkeyttä. Ilkeyshän on ihmisen sisällä, piilossa, aina putkahtelee ulos. Pakkohan sen on purkautua välillä. Muuten ilkeä ihminen halkeais.

ole.
        MInä, ainakaan, en ole huomannut.

• Kysäsen kuitenki!
        Anjaniina. kirjoitti:

niin iloinen olen. Hymyssä suin luen teidän kirjoituksia, taidatte olla tosissanne.
        HEHEH.

• Kysyttyä!
        HTZA kirjoitti:

ole.
        MInä, ainakaan, en ole huomannut.

lapsillakaan ollut kenkiä heheh!

• HTZA
        Kysyttyä! kirjoitti:

lapsillakaan ollut kenkiä heheh!

tuntuu olevan, vaan et tainnut huomata kuinka sinulle nauretaan?
        Minun on vaikeata uskoa että sitä tavoittelit?
        H.

• Kysäsen vielä!
        HTZA kirjoitti:

tuntuu olevan, vaan et tainnut huomata kuinka sinulle nauretaan?
        Minun on vaikeata uskoa että sitä tavoittelit?
        H.

minulle naurais, heh, silloin menee naurut harakalle.
        En minäkään teille naura ihan vakavissani kuuntelen, heh.

• ***---- kirjoitti:

ja piiloilkeily on sitä pahinta lajia, ilmeisesti joku nauttii siitä, kun vähän kuin salakavalasti
        heittää sellaisen viestin.

• mie vuan hihiiii
        Kysäsen kuitenki! kirjoitti:

niin iloinen olen. Hymyssä suin luen teidän kirjoituksia, taidatte olla tosissanne.
        HEHEH.

HTZA
        ovela kettunen sie olet
        puskasta ilkeilöö
        sitt sankarrii leikkii
        neitopoloo puolustoo
        khihiiiii.....

• 20+6
        ***---- kirjoitti:

Ne on kummia määreitä. Ne ovat aina muissa, ei koskaan meissä itsessämme, ihme ja kumma.

Itse en usko, että muille vi**uileminen helpotta oloa, päinvastoin, uskon vakaasti.

• elämää tämä on
        20+6 kirjoitti:

Ne on kummia määreitä. Ne ovat aina muissa, ei koskaan meissä itsessämme, ihme ja kumma.

Itse en usko, että muille vi**uileminen helpotta oloa, päinvastoin, uskon vakaasti.

ihmisessä on pahuutta ja ilkeyttä, kaikki eivät vain kaada niitä kavalasti toisten niskaan.
        En myöskään usko, että tuollainen ilkeily lopulta oloa helpottaa, mutta ehkäpä joku siitä
        pienen ilon hetken saa itselleen, toisten nälvimisestä.

• 20+6
        elämää tämä on kirjoitti:

ihmisessä on pahuutta ja ilkeyttä, kaikki eivät vain kaada niitä kavalasti toisten niskaan.
        En myöskään usko, että tuollainen ilkeily lopulta oloa helpottaa, mutta ehkäpä joku siitä
        pienen ilon hetken saa itselleen, toisten nälvimisestä.

on pyhimys, vaan varustettu ihan inhimillisillä tunteilla.
        Lienee siis täysin luonnekysymys, kuka oksentaa kettuilunsa muitten päälle, kuka kätkee sen sisäänsä.
        Sinänsä tuntuu mielettömältä nakella ilkeilyä sinne sun tänne, täysin pimeään.
        Mihin auttanee, ihmettelen?

Toisaalta, täällä, kaipa muuallakin, jotkut ottavat itselleen oikeuden olla muka huumorintajuisia, ja viskellä pienia tai isompia ilkeilyjään, sitten piiloutua sen taakse, että muut eivät ymmärrä heidän huumoriaan.
        Ovatko rehellsiä, vaiko vain selittelevät? Onko omaatuntoa, vaiko ei?
        Vaiko päivän paras nautinto on laukaista jokin kettumaisuus?

• eräs naislukija

Mielikuvasi on satavarmasti väärä ! Kyllä meillä aivan varmasti on muutakin elämää, kuin tämä
        virtuaalielämä. Elämää on ollut ennen nettiäkin. Käytähän mielikuvitustasi ja mieti, mitä muuta
        me palstalaiset mahdammekaan puuhailla ! Voi Sinua ... :(

• esim. ihmisestä kerrrotaan jotain, ennen kuin oon hänet ite tavannu. Melko varmasti muodostan päinvastaisen mielikuvan. Ainakin siinä tapauksessa, että on kerrottu negatiivisia asioita, mustamaalattu
      etukäteen!
      Jos/kun ite pääsen tutustuun, oma pää päättää..

• uskon ensisijaisesti ihmisten rehellisyyteen ja vilpittömyyteen.

Valmiit mallit saavat minut varpaisilleni.

Periaatteessa kokeilen kaikkea kolmesti ennen mielikuvan muodostusta.

Joskus hyväuskoisuuteni sokaisee minut kuten kävi tuolla huippupalkkaketjussa ottaessani kantaa tasaeläkkeeseen.
      Sattuuhan tätä.

• samilja

Sen verran kova pää ja harvassa korvia minulla on, että mielikuvani/piteeni teen ihan itse, minua on, luulisin, melkoisen mahdoton manipuloida.
      Miksi minulla olisi oma pää, jos en sillä itse ajattelisi, ja päättelisi.
      Tuskin sitä pelkäksi silmälasitelineeksi on luotu.
      Minua ovat aina ärsyttäneet ihmiset, jotka antavat viedä itseään, kuin lampaita narussa.
      Mutta, kukin taaplaa tyylillään, kunhan löytää onnensa, toivottavasti.

• HTZA

aloitus ei taitanut olla sellainen, johon luulit vastaavasi.
        Täällä on, välillä, vaikeaa.

• HTZA kirjoitti:

aloitus ei taitanut olla sellainen, johon luulit vastaavasi.
        Täällä on, välillä, vaikeaa.

tai joku muu, mitä tää aloitus ylipäätään tarkotti???

• RIMMIR

seulata pois tehtyjä mielikuvia. Varsinkin media tv:n ja radion, jopa lehdistö antaa aika yksipuolista kuvaa maailmalla tapahtuvista asioista. Lopulta sitä alkaa uskomaan että kyllä se varmaan tuo uutisointi on totta , vasta monien viikkojen joskus jopa kuukausienkin kuluttua huomaakin että eihän asiat olleetkaan niin kuin ne tuotiin julki.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      412
      9056
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      189
      3630
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2083
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      82
      1290
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1115
    6. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1092
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1065
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      1033
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      66