Onko syksyllä paljon turisteja? Onko keskusta kuinka iso eli kannattaako liikkua kävellen, bussilla, metrolla vai millä? Voiko parikymppinen nainen liikkua huoletta yksin ilta-aikaankin? Osataanko kaupoissa, ravintoloissa ym englantia hyvin? :)
Sevilla - käytännön kysymyksiä
6
915
Vastaukset
- Vai onko joku eri mi
1) vähemmän kuin kesällä
2) kävellen
3) voi
4) ei- Ingenuo
Aamuyöllä kun kävelin majapaikkaan niin kapealla kujalla ilmestyi eteeni nuori mies sanoi että on narkkari ja anna rahaa. Toinen käsi sillä oli taskussa, missä väitti pitelevänsä viestä. Totta tai ei, mutta pienen neuvottelun jälkeen päätin luopua käteisestä, menihän se hyvään tarkoitukseen.
- Hyvätarkoitus?
Ingenuo kirjoitti:
Aamuyöllä kun kävelin majapaikkaan niin kapealla kujalla ilmestyi eteeni nuori mies sanoi että on narkkari ja anna rahaa. Toinen käsi sillä oli taskussa, missä väitti pitelevänsä viestä. Totta tai ei, mutta pienen neuvottelun jälkeen päätin luopua käteisestä, menihän se hyvään tarkoitukseen.
Huumeet on hyvä tarkoitus, voi pyhä lehmä sentään.
- Jose-Maria Carillo
Sevilla ei ole mikään turistirysä kuten aurinkorannikon vatsamakkarankäristys ja ryyppäyspaikat. Joitain ulkomaalaisia silloin tällöin näkee kuitenkin. Ei Sevilla mikään kovin vaarallinen paikka ole mutta itse en liikkuisi missään yksin iltaisin. Ryöstöjä tapahtuu aina toisinaan ja kännisiltä on helppo napata huomaamattakin. Taskuvarkaita on tosi paljon. Ydinkeskusta on paljon pieniä katuja eli juuri muulla ei siellä pääse etenemään kuin jalkaisin. Ja sitten se viimeinen: englantia ei todellakaan osata, ei nuoret eikä vanhat. Joku joskus jonkun sanan ymmärtää mutta heidän oma ääntämisensä on kamalaa. Sevillaan mennessä kannattaa olla napakka espanjankielentaito pohjalla jotta voi kunnolla jutella ihmisten kanssa. Alueen murre on vielä asia erikseen johon menee espanjankielentaitoísellakin hetki tottua. Miksi ihmeessä menet Sevillaan jos et ole viitsinyt espanjaa opetella? Joissakin keskustan ulkomaalaisiin tottuneissa putiikeissa saatat tulla ymmärretyksi englanniksikin mutta esim. marketeissa harvoin kukaan osaa. Tavallisista kaduntallaajista ei tarvitse edes puhua... Opettele vuosi espanjaa ja mene vasta sitten, tai vaihda kohde jonnekin Marbellaan jossa varmaan puhutaan suomeakin....
- espanjanmatkaaja
asuin puoli vuotta espanjassa sevillan lähellä. En osannut espanjaa kuin muutaman sanan kun menin, mutta taskusanakirjalla ja elekielellä pääsee pitkälle. Romanialaisia on paljon ja pankkiautomaateilla ym. kannattaa katsoa hieman ympärilleen.
- espanjaaa
Olen menossa Sevillaan keväällä, mitä suosittelisitte siellä tehtävän? Onko ostoskeskukset millaisia ja olen lukenut myös isla magicasta huvipuistosta, onko kokemuksia? Millä pääsisi helpoiten keskustaan Sevillan lentokentältä? Paljonko maksaa? kiitos jos joku jaksaa vastailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882