Voisiko oireeni viitata keliakiaan:
Saan leivästä pahoinvointia, väsymystä, turvotusta, ripulia ja heikkoa oloa. Myös ihottumaa, jota on käsivarsissa ja päänahassa. Päänahan rakkuloista tulee myös jotain köhnää. Ihottumaa on myös ajoittain kaulan seudulla. Erikoinen juttu vaan on se, että en saa oireita kaurasta tai karjalanpiirakasta. Niissähän on kuoriosa kuitenkin sisältää ruista, vai onko sitä niissä niin pieni määrä, että yhden syömisestä ei oireita tule. Pastaa en ole syönyt vuosikausiin juuri noiden oireiden takia ja leipää tulee syötyä ehkä kerran viikossa samasta syystä. Olen myös miettinyt diabeteksen mahdollisuutta, mutta sen oireisiin ei kai kuulu ihottuma tai vatsakivut...
keliakiaa vai mitä?
3
667
Vastaukset
- kelifhgjgjh
hyvin mahdollista kyllähän nuo viittaa johonkin autoimmuuni sairauteen,ruis ei välttämättä tosiaan aiheuta samanlaista oireyhtymää kuin vehnä pirulainen missä gluteenipitoisuudet korkeimmat..muista ajan kun vielä oireilin kokeilin silloin jättää vehnät pois jolloin oireeni suorastaan katosivat,söin pelkkää ruista jonkun aikaa,ihmettelin itsekin suuresti miksi ruis ei aiheuttnut mitään oireita enkä uskonut keliakiaan koska luulin että kaikki viljat tulee lähes sulamattomana ulos pakoputkesta.sit kun aloin taas syödä pullia ranskiksia ym vehnämössöö niin oireet palasivat heti ja laihduin rajusti..vasta koepala paljasti totuuden.sitten jätin kaiken viljan pois ..nyt tosin syön puhdasta(puuppolan) kauraa..ja talkkunaa(hirvelä)kaurahan on luonnostaan gluteeniton.Päänahan köhnää ja kaula ihottumaa on minullakin nytkin ja epäilen sen liittyvän tähän keliakiaan jotenkin,muutenkin ruoansulatus elimistöni toimii huonosti,elikkä kyllä se sunkin vaivat varmaan tosta aineenvaihdunta jutuista johtuu.nykun minulla on todettu keliakia en kuitenka uskalla syöda ruis tuotteita ennenkuin suositellaan ja tuskimpa tulee sallituksi ainakaan vielä
- ihmeellinen asia
Mitä erikoista siinä on ettet kaurasta saa oireita? Jos sulla keliakia on niin kaura käy suurimmalle osalle keliaakikoista.
Etkö ole noilla oireilla käynyt lääkärissä?? - keliaaakikko
karjalanpiirakassa on gluteenia runsaasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672774
- 2012027
- 711756
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.491693- 921648
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91491- 811184
- 811070
- 951029
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes194997