keliakiaa vai mitä?

keliakia

Voisiko oireeni viitata keliakiaan:
Saan leivästä pahoinvointia, väsymystä, turvotusta, ripulia ja heikkoa oloa. Myös ihottumaa, jota on käsivarsissa ja päänahassa. Päänahan rakkuloista tulee myös jotain köhnää. Ihottumaa on myös ajoittain kaulan seudulla. Erikoinen juttu vaan on se, että en saa oireita kaurasta tai karjalanpiirakasta. Niissähän on kuoriosa kuitenkin sisältää ruista, vai onko sitä niissä niin pieni määrä, että yhden syömisestä ei oireita tule. Pastaa en ole syönyt vuosikausiin juuri noiden oireiden takia ja leipää tulee syötyä ehkä kerran viikossa samasta syystä. Olen myös miettinyt diabeteksen mahdollisuutta, mutta sen oireisiin ei kai kuulu ihottuma tai vatsakivut...

3

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelifhgjgjh

      hyvin mahdollista kyllähän nuo viittaa johonkin autoimmuuni sairauteen,ruis ei välttämättä tosiaan aiheuta samanlaista oireyhtymää kuin vehnä pirulainen missä gluteenipitoisuudet korkeimmat..muista ajan kun vielä oireilin kokeilin silloin jättää vehnät pois jolloin oireeni suorastaan katosivat,söin pelkkää ruista jonkun aikaa,ihmettelin itsekin suuresti miksi ruis ei aiheuttnut mitään oireita enkä uskonut keliakiaan koska luulin että kaikki viljat tulee lähes sulamattomana ulos pakoputkesta.sit kun aloin taas syödä pullia ranskiksia ym vehnämössöö niin oireet palasivat heti ja laihduin rajusti..vasta koepala paljasti totuuden.sitten jätin kaiken viljan pois ..nyt tosin syön puhdasta(puuppolan) kauraa..ja talkkunaa(hirvelä)kaurahan on luonnostaan gluteeniton.Päänahan köhnää ja kaula ihottumaa on minullakin nytkin ja epäilen sen liittyvän tähän keliakiaan jotenkin,muutenkin ruoansulatus elimistöni toimii huonosti,elikkä kyllä se sunkin vaivat varmaan tosta aineenvaihdunta jutuista johtuu.nykun minulla on todettu keliakia en kuitenka uskalla syöda ruis tuotteita ennenkuin suositellaan ja tuskimpa tulee sallituksi ainakaan vielä

    • ihmeellinen asia

      Mitä erikoista siinä on ettet kaurasta saa oireita? Jos sulla keliakia on niin kaura käy suurimmalle osalle keliaakikoista.
      Etkö ole noilla oireilla käynyt lääkärissä??

    • keliaaakikko

      karjalanpiirakassa on gluteenia runsaasti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2366
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      884
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      866
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      835
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      69
      733
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      731
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      545
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      537
    10. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      65
      522
    Aihe