Kun esitän uudessa ympäristösää, että olen ollut kolme kertaa aviossa, niin karkeasti ottaen suhtautumistapoja kaksi.
Hyi helvetti, tuollaisen miehen kanssa en ikinä haluasi olla tekemisissä.
Ai, onpa mielenkiintoista, sinulla on varmasti ollut mielenkiintoinen elämä.
Ei liene epäselvää, että kumman puolen kanssa keskustelu jatkuu, mutta tässä on esimerkki stereotypia-ajattelusta, joka meitä ihmisiä tietyissä asioissa vaivaa kaikkia enemmän tai vähemmän.
Olemme valmiit leimaamaan kenet tahansa tuntemattoman ihmisen yhden asian perusteella, vaikka emme hänestä tietäisi mitään muuta. Se on inhimillistä, mutta sitä sietäisi vähän itsessäänkin tarkastella, että missä kaikissa tilanteissa sitä itse on tehnyt nopeita ja yksioikoisia johtopäättelyketjuja erilaisen pienten yksityiskohtien perusteella ihmisistä.
Kuinka erilaisia olemme?
58
497
Vastaukset
- kamalaaoi
asian tuot ensimmäisenä ilmi?
Anna ihmisten tutustua ensin sinuun
Lauo sitten vasta elämäsi historia tauluun.
Enpä ensimmäisenä kertoisi elämänkertaani kellekään aikoinaan mielenkiintoinen keskustelupalstakokemus.
Toisen avioeroni jälkeen kirjoittelin mm. anopit ja apet -palstalla. Siellä tuli juttua parisuhdedynamiikasta ja osallistuin kommentilla keskusteluun. Sain kommenttiini todella paljon positiivista palautetta - kunnes joku kommentoija kysyi: "miksi kehutte tuota äijää, sehän on kaksi kertaa eronnut? Ei semmosen puheita kannata kunnioittaa."
Kaikki kommunikointi kanssani lakkasi kuin seinään :-)
Kuitenkin, vaikka ero on aina epäonnistumisen merkki, niin tappioistaan ihminen oppii ainakin yhtä paljon kuin voitoistaan. Luusereita kannattaa kuunnella, koska niillä voi olla tietoa häviämisestä :-)luuseri, mutta mielenkiintoisesti tartuit asiaan. Parisuhdedynamiikasta ollaan usein yhtä yksioikoista mieltä kuin mistä tahansa asiasta. Yksinkertaiset ihmiset ovat usein juuri niitä, joilla mielipide valmiina tilanteeseen kuin tilanteeseen.
Teotwawki kirjoitti:
luuseri, mutta mielenkiintoisesti tartuit asiaan. Parisuhdedynamiikasta ollaan usein yhtä yksioikoista mieltä kuin mistä tahansa asiasta. Yksinkertaiset ihmiset ovat usein juuri niitä, joilla mielipide valmiina tilanteeseen kuin tilanteeseen.
Olevani luuseri. Se oli vain huonoa sarkasmia.
Sitä minä ihmettelen, kuinka joillekin sitä yksioikoisuutta kerääntyy vuosien saatossa. Kun iän karttuessa jokaisen elämään mahtuu tasapuolisesti niin voittoja kuin tappioitakin, niin luulisi yksioikoisuuden vähenevän. Kaikille ei kuitenkaan niin käy.kaarne kirjoitti:
Olevani luuseri. Se oli vain huonoa sarkasmia.
Sitä minä ihmettelen, kuinka joillekin sitä yksioikoisuutta kerääntyy vuosien saatossa. Kun iän karttuessa jokaisen elämään mahtuu tasapuolisesti niin voittoja kuin tappioitakin, niin luulisi yksioikoisuuden vähenevän. Kaikille ei kuitenkaan niin käy.että jotkut jäävät asenteidensa vangiksi ja toiset oppivat elämästä.:-) Tai sitten eivät opi, mutta osaavat suhtautua joustavasti. Minä olen ainakin radikalisoitunut noin klassisessa mielessä vanhetessani, joka on päinvastainen kehityssuunta kuin tavallisesti.
- ON
Teotwawki kirjoitti:
luuseri, mutta mielenkiintoisesti tartuit asiaan. Parisuhdedynamiikasta ollaan usein yhtä yksioikoista mieltä kuin mistä tahansa asiasta. Yksinkertaiset ihmiset ovat usein juuri niitä, joilla mielipide valmiina tilanteeseen kuin tilanteeseen.
yksinkertainen ihminen?
- pikku myy
kukasta kukkaan liitäjä, eli ihminen joka alku viehätyksen jälkeen ei jaksa normaalia arkea toisen kanssa, vaan etsii uudelleen sitä alkuviehätystä..
Tuollainen ihminen rikkoo ihmissuhteita.. jotka voi asian eri osapuolille olla todella kipeitä kokemuksia ja jättää syviäkin arpia.. Ottaen aikaa, ennenkö ne arpeutuu ja paranee.. jolloinka vasta uskaltaa alkaa elämään.. ja elettävähän on niin kauan kun elämää on..
Nuo arvet jättävät ihmiseen erilaisia jälkiä.. toiseen ihmiseen toisenlaisia.. semmosta ihmistä ei olekkaan keneen ne ei jotakin jättäisi.. Kutsutaanko sitä sitten vaikka elämänkokemukseksi.. Ehkäpä se on sitä.. Ihminen oppii, tuo tekee sitä ja tuo tuota.. joidenkin ihmisten kanssa oppii olemaan kontaktissa vain sen takia.. että on jonkun asian hoidon takia välttämätöntä.. Monille ihmisille tulee uusia ystäviä.. Niitä todellisia ystäviä.. kavereita.. Jotka tulevat eri kautta mitä aiemmat.. He näkevät.. että tuo ja tuo ihminen tarvitsee apua.. he auttavat.. Näin se elämä kulkee.. ja arvet pikku hiljaa paranee..- yks ero
Teotwawki kirjoitti:
arpeutuvat sopivalla asenteella.
on huomata oma osansa asioista. Huomaatko sinä? Olen saanut sinusta näiden keskusteluiden perusteella sen kuvan, että hyvin helposti löydät vian toisesta.
Viittaan siihen psykologikeskusteluun mm.
- eräs naislukija
leimattu " iloluonteiseksi ", koska olen sosiaalinen ja keskustelen ihmisten kanssa vaikka bussipysäkillä.
Lasken joskus hurttia huumoria miesten kanssa ja olen kuullut sanottavan ventovieraalta ..
" toi muija on sellainen miestennielijä, lähtee kenen matkaan vain, ja vielä naimisissa ".
Toisinaan huvittaa, toisinaan harmittaa, että näin analysoidaan ja " tiedetään ", minkälainen olen.
Kyseinen henkilö/henkilöt eivät edes tunne minua, mutta ... olen siis " miestennielijä "? Joopa ! :)sielunsisar.:-) Itse olen myös sellainen jutustelija, että joskus kaupan kassajonossa meinaa jäädä suustaan kiinni jonkun tuiki tuntemattoman ihmisen kanssa. Miestä ei sen perusteella kuitenkaan leimata "iloluontoiseksi", vaan harvinaisen avoimeksi ja sosiaaliseksi.:-D)))
- pikku myy
Teotwawki kirjoitti:
sielunsisar.:-) Itse olen myös sellainen jutustelija, että joskus kaupan kassajonossa meinaa jäädä suustaan kiinni jonkun tuiki tuntemattoman ihmisen kanssa. Miestä ei sen perusteella kuitenkaan leimata "iloluontoiseksi", vaan harvinaisen avoimeksi ja sosiaaliseksi.:-D)))
otettakoon se huomioon, ja kun aloittaja puhuu asenteista.. niin mitä hän sillä tarkoittanee.. kun puhuin arvista.. joita kukasta kukkaan liitäjät aiheuttavat rikkoen erilaisia ihmissuhteita..
Jos toinen ihminen rikkoo toisen ihmisen tunteita.. tahi omalla käytöksellään aiheuttaa toiselle mielipahaa.. pitää osata pyytää anteeksi..
Jos on kovin pahasti rikkonut toista ihmistä kohtaan.. pystyykö kukasta kukkaan liitäjä rakentamaan jatkossa pysyvää ihmissuhdetta.. sitä sopii hänen itsensä tutkiskella ja miettiä seuraavan suhteen kohdalle tullessa..
Puhut isoista arvista.. ne vie aikaa ennenkö ne arpeutuu.. ja kun kohtaan sen edellisen arven aiheuttajan uudelleen.. sulla tulee väkisinkin mieleen.. taasko tuo tekee sitä samaa.. sillä ihminen ei muutu... Ihminen on se miksi on syntynyt.. Tilanteet ja asiat vaihtuu.. mutta muuttuuko itse ihminen.. ei monesta asiasta vain tulee eri näkemys.. ja toisenlainen kuva.. - pikku myy
pikku myy kirjoitti:
otettakoon se huomioon, ja kun aloittaja puhuu asenteista.. niin mitä hän sillä tarkoittanee.. kun puhuin arvista.. joita kukasta kukkaan liitäjät aiheuttavat rikkoen erilaisia ihmissuhteita..
Jos toinen ihminen rikkoo toisen ihmisen tunteita.. tahi omalla käytöksellään aiheuttaa toiselle mielipahaa.. pitää osata pyytää anteeksi..
Jos on kovin pahasti rikkonut toista ihmistä kohtaan.. pystyykö kukasta kukkaan liitäjä rakentamaan jatkossa pysyvää ihmissuhdetta.. sitä sopii hänen itsensä tutkiskella ja miettiä seuraavan suhteen kohdalle tullessa..
Puhut isoista arvista.. ne vie aikaa ennenkö ne arpeutuu.. ja kun kohtaan sen edellisen arven aiheuttajan uudelleen.. sulla tulee väkisinkin mieleen.. taasko tuo tekee sitä samaa.. sillä ihminen ei muutu... Ihminen on se miksi on syntynyt.. Tilanteet ja asiat vaihtuu.. mutta muuttuuko itse ihminen.. ei monesta asiasta vain tulee eri näkemys.. ja toisenlainen kuva..anteeksi anto..
Olisko se eräs tie, joka kannattaisi käydä lävitse.. Kertoa ensin toiselle miksi teki niin kuin teki.. ja pyytää anteeksi.. Jos toinen antaa sen jälkeen anteeksi toisen teot.. voidaan aloittaa rinnakkain elo uudestaan..
Ja jos rinnakkain elo ei onnistu.. niin silloin voi hyvillä mielin kumpikin jatkaa elämäänsä eteenpäin kuitenkin.. ja loppujen lopuksi ne arvetkin paranee.. pikku myy kirjoitti:
anteeksi anto..
Olisko se eräs tie, joka kannattaisi käydä lävitse.. Kertoa ensin toiselle miksi teki niin kuin teki.. ja pyytää anteeksi.. Jos toinen antaa sen jälkeen anteeksi toisen teot.. voidaan aloittaa rinnakkain elo uudestaan..
Ja jos rinnakkain elo ei onnistu.. niin silloin voi hyvillä mielin kumpikin jatkaa elämäänsä eteenpäin kuitenkin.. ja loppujen lopuksi ne arvetkin paranee..sisältää tuo sinun ketjusi.
- pikku myy
Teotwawki kirjoitti:
sisältää tuo sinun ketjusi.
minä vastasin vain sinun aloitukseesi siitä että me ihmiset olemme erilaisia..
En tunne sua en ole koskaan live elämässä edes nähnyt.. joten hankala sanoa minkälainen persoona siellä kotikonnuillasi ja naapurustossa olet eläessäsi ja asuessasi.. Mutta kun puhut siitä että siinä on arvauksia.. Niin olet pahasti väärässä sen suhteen.. Puhuin anteeksi pyytämisestä ja anteeksi annosta.. Ehkäpä sinä et ole kokenut niitä asioita mitä minä olen.. ja et osaa niitä laittaa oikein.. Semmonen kuva minulla sinusta kuitenkin aloittaja tulee.. että sulla itselläsi on jo kolme avioliittoa takana, että lentelet kukasta kukkaan, et tutustu ihmiseen tarpeeksi kauan.. oot suinpäin menossa aviossan ensi ihastumisen jälkeen ja ensi huuman kohdatessa.. Et tunne ihmistä.. oletko tavannut häntä kuinka useasti live elämässä.. oletko tutustunut hänen sukuunsa, ystäviinsä.. kavereihin.. Oletko tutustunut hänen työtovereihin.. oletko kenties.. tutustunut hänen elintapoihinsa.. Oletko käynyt viemässä hänelle kukkia tahi m uita lahjoja ystävänpäivänä, syntymäpäivänä tahi muina juhla päivinä.. Muistatko häntä vielä vuosienkin kuluttua.. kysyäksesi.. mitä sinulle kuuluu.. Kuinka voit..
Me ihmiset jotka elämme.. elämme niin kauan kuin luoja suo.. pikku myy kirjoitti:
minä vastasin vain sinun aloitukseesi siitä että me ihmiset olemme erilaisia..
En tunne sua en ole koskaan live elämässä edes nähnyt.. joten hankala sanoa minkälainen persoona siellä kotikonnuillasi ja naapurustossa olet eläessäsi ja asuessasi.. Mutta kun puhut siitä että siinä on arvauksia.. Niin olet pahasti väärässä sen suhteen.. Puhuin anteeksi pyytämisestä ja anteeksi annosta.. Ehkäpä sinä et ole kokenut niitä asioita mitä minä olen.. ja et osaa niitä laittaa oikein.. Semmonen kuva minulla sinusta kuitenkin aloittaja tulee.. että sulla itselläsi on jo kolme avioliittoa takana, että lentelet kukasta kukkaan, et tutustu ihmiseen tarpeeksi kauan.. oot suinpäin menossa aviossan ensi ihastumisen jälkeen ja ensi huuman kohdatessa.. Et tunne ihmistä.. oletko tavannut häntä kuinka useasti live elämässä.. oletko tutustunut hänen sukuunsa, ystäviinsä.. kavereihin.. Oletko tutustunut hänen työtovereihin.. oletko kenties.. tutustunut hänen elintapoihinsa.. Oletko käynyt viemässä hänelle kukkia tahi m uita lahjoja ystävänpäivänä, syntymäpäivänä tahi muina juhla päivinä.. Muistatko häntä vielä vuosienkin kuluttua.. kysyäksesi.. mitä sinulle kuuluu.. Kuinka voit..
Me ihmiset jotka elämme.. elämme niin kauan kuin luoja suo..koskeviin kysymyksiin, kuten oletko kukasta kukkaan lentäjä. Et ymmärrä, että kysymys sisältää oletuksen?
- yks ero
Teotwawki kirjoitti:
koskeviin kysymyksiin, kuten oletko kukasta kukkaan lentäjä. Et ymmärrä, että kysymys sisältää oletuksen?
kiitollisuudella kaikkia sinua lähellä olleita, sinulle kokemuksia ja elämyksiä antaneita?
Mielihyvin saa oletus.
Jätämmekö jälkeemme siemenen vai haavan? - yks ero
yks ero kirjoitti:
kiitollisuudella kaikkia sinua lähellä olleita, sinulle kokemuksia ja elämyksiä antaneita?
Mielihyvin saa oletus.
Jätämmekö jälkeemme siemenen vai haavan?saa olla oletus.
lisäys
- elenahelena*
Nyt en yksinkertaisesti tajunnut, mitä haet aloituksellasi?
Kaipaatko, että kaikki ihmiset olisi "joo, joo naisia ja miehiä"? Mitä siitä elosta tulisi? Itse kartan näitä "joo joo tapauksia" kohdallani.
Itse olen jutellut monen ihmisen, niin naisen, kuin miehenkin kanssa, joilla kolmas avo-tai avioliitto menossa. Kaikkia heitä "vaivaa" sama piirre ja se suotakoon heille :-).- elenahelena*
ja nyt ihan uteliaana (koska en tunne Sinua) kysyn, kumman "ryhmän" kanssa näistä esimerkeistäsi jatkat juttelua? :)
elenahelena* kirjoitti:
ja nyt ihan uteliaana (koska en tunne Sinua) kysyn, kumman "ryhmän" kanssa näistä esimerkeistäsi jatkat juttelua? :)
paistanut läpi aloituksesta? :-D)))))))))))))
- elenahelena*
Teotwawki kirjoitti:
paistanut läpi aloituksesta? :-D)))))))))))))
Minulle "paistoi", että hylkäät ne, jotka, sanovat hyi hitto jne.....? Saatan olla väärässäkin ja toivon, että olen väärässä. :)))))
elenahelena* kirjoitti:
Minulle "paistoi", että hylkäät ne, jotka, sanovat hyi hitto jne.....? Saatan olla väärässäkin ja toivon, että olen väärässä. :)))))
yksinkertaista ole. Ei pidä itse olla jämähtänyt asenteisiinsa, jos väittää olevansa joustava ja sosiaalinen luonne.:-)
- Putkivalo
Ei ketään pitäisi tuomita kuulematta, ja itse tuomitseminen noin muutenkin on vähän turhaa puuhaa. Miksei voisi antaa ihmisille tilaa olla mitä on, puuttumatta heidän heikkouksiin ja virheisiin. Paitsi tietty silloin pitäisi olla oikeus puuttua kun huomaa että se satuttaa jotakuta...
Toisaalta on olemassa kommentteja jotka kyllä vaikuttaa paljonkin suhtautumiseen. Ei ehkä niinkään se, että on ollut kolme kertaa naimisissa, mutta jos sanot ettei sulla ollut osaa eikä arpaa eroihin, niin sitten nousee kulmakarvat. Ja vähän muutkin karvat. Sellaisen ihmisen kanssa mun on turha yrittää keskustella, ei siksi että hän on väärässä :))) vaan koska meillä on niin erilaiset lähtökohdat ja elämänarvot.
Aika nopeasti muuten huomaa ihmisestä onko mitään yhteistä vai ei.henkilökohtaisessa kohtaamisessa, se tapahtuu muutamassa minuutissa. Sen lyhyen ajan aikana yleensä tapahtuu se, että tietää aika varmasti, että onko sitä yhteistä vai ei. Joskus mennään metsään sitten vähän myöhemmin niin, että kolisee.
- Anjaniina.
että minkälaisia vastauksia oikein haluat aloitukseesi?
Kun rajaat jonkun ihmisen näkökulman oitis turhana?
Mutta joo.
Sullahan on siinä kaks tyyppiä ihmisiä, toinen on kohtelias ja toinen ei.
Se joka sanoo, mielenkiintoinen, ei välttämättä ajattele sinusta sen parempaa, kuin sekään, joka suoraan sanoo ;) Itseasiassa, minulla varmaantulisi pitempi keskustelu just sen suorasukasen ihmisen kanssa.
Hän laittaa ajatuksensa esiin ja siitä on sitten helppo keskustella.
Joten ...
En toisen ihmisen reaktion perusteella miettisi, mikä on minun arvoni maailmassa.
Tiedän tekoni paremmin, kuin joku ventovieras ja arvotan maailmani sen mukaan.
Ehkä siinä kunniotan läheisteni ja ystävieni suhtautumista tekoihini myös.
Mutta ventovieraan asenteen perusteella...noup.- Anjaniina.
Teotwawki kirjoitti:
asiasta ryhdytään keskustelemaan. Hyvä alku.
et itse antanut siihen mitään? Sitten...
Anjaniina. kirjoitti:
et itse antanut siihen mitään? Sitten...
tilanteisiin, joihin joudumme mukaan mahtuu myös monenlaisia ihmisiä, kuten näitä suoraan sanojia ja sitten niitä, jotka puhuvat paljon, mutta usein ohi tai läpi. Mutta kyseisessä tapauksessa, joka oli siis hypoteettinen, itse menisin mieluimmin juttelemaan ihmisen kanssa, joka ei aloita omaa lausettaan sanoin, hyi helvetti.
- Anjaniina.
Teotwawki kirjoitti:
tilanteisiin, joihin joudumme mukaan mahtuu myös monenlaisia ihmisiä, kuten näitä suoraan sanojia ja sitten niitä, jotka puhuvat paljon, mutta usein ohi tai läpi. Mutta kyseisessä tapauksessa, joka oli siis hypoteettinen, itse menisin mieluimmin juttelemaan ihmisen kanssa, joka ei aloita omaa lausettaan sanoin, hyi helvetti.
joku tosiaan sanoi sinulle noin päin naamaa?
Ei, sillä sanot itse, että tapaus on hypoteettinen?
Miksi ajattelit kärjistää ja olettaa mitä ihmiset sanoisi?
Ihan vilpittömästi, mun on hiukka vaikee seurata sun ajatuksenjuoksua??
Kun eihän tuo tilanne ole realistinen, muuta kuin jossain kapakassa, jossa ihmiset on jo näkäräisissään..?
Ei kukaan sinun naapurisi sanoisi sinua ensi kertaa käteltyään, hyi helvetti..?
Mutta nyt kai olikin tarkoitus keskustella sinusta ja siitä että olet ollut kolme kertaa naimisissa?
Mitä se kertoo ihmisestä?
Ei oikeastaan mitään....
Ehkä lähinnä sen, ettet ole jaksanut tehdä töitä hyvän liiton eteen. Tai olet lähtenyt suhteisiin, joissa et ole jaksanut katsoa tarpeeksi pitkälle?
Itse olen mieltänyt, että pitkään yhdessä olleet parit on kärsineet notkahduksia ja hienoja huippuhetkiä, mutta avioliiton koossapitäminen on parhaimmillaan raakaa työtä, eikä se aina tunnu hyvälle... - yks ero
Anjaniina. kirjoitti:
Kun eihän tuo tilanne ole realistinen, muuta kuin jossain kapakassa, jossa ihmiset on jo näkäräisissään..?
Mutta nyt kai olikin tarkoitus keskustella sinusta ja siitä että olet ollut kolme kertaa naimisissa?
Ei oikeastaan mitään....
Ehkä lähinnä sen, ettet ole jaksanut tehdä töitä hyvän liiton eteen. Tai olet lähtenyt suhteisiin, joissa et ole jaksanut katsoa tarpeeksi pitkälle?
Itse olen mieltänyt, että pitkään yhdessä olleet parit on kärsineet notkahduksia ja hienoja huippuhetkiä, mutta avioliiton koossapitäminen on parhaimmillaan raakaa työtä, eikä se aina tunnu hyvälle...HYVÄ! HYVÄ!
Yhdestä erosta osaa jo fiksu ihminen itse tehdä monenmoisia päätelmiä, jos uskaltautuu itsetutkiskeluun. - Anjaniina.
Anjaniina. kirjoitti:
Ei oikeastaan mitään....
Itse olen mieltänyt, että pitkään yhdessä olleet parit on kärsineet notkahduksia ja hienoja huippuhetkiä, mutta avioliiton koossapitäminen on parhaimmillaan raakaa työtä, eikä se aina tunnu hyvälle...tuon lauseen, mitä se kertoo ihmisestä.
Tarkoitin sillä, että ...*mitäkö*... sen pitäisi kertoa ihmisestä?
mut huomaako itse muodostavansa mielipiteensä.. sinänsä sellaisten asioiden perusteella, joilla ei
mitään merkitystä! Siis, jotta vois kiinnittää asiaan huomioo :)
Sitä on helppo ajatella ajattelevansa; elä, ja anna toisten elää.
Käytännössä ei välttämättä aina sitten ihan niin meekään ?)Teotwawki kirjoitti:
sanoinhan aloitukseni me muodossa. En rajaa itseäni ulos siinä omasta mielestäni.
en ajatellut, että rajaisit.
Ajattelin aika itsekkään omakohtaisesti, vastatessani..
- luumu.puu
En ensinnäkään ymmärrä, miksi minun pitäisi tietää, kuinka monta kertaa joku on ollut naimisissa.
Toisaalta en sitäkään, miksi siitä pitäisi ilmeisesti lähes ensimmäsenä kertoella.
Onko se jokin pyrkimyksen tavoite?
Itselläsi tuntuu stereotypiat vaikuttavan kovinkin voimakkaasti, kun jaottelet ihmiset sen perusteella, kuinka he sinun naimissaoloihisi suhtaantuvat.
Miuutenkin kummastelen, mitä merkitystä, täälläkään, on sillä, monestiko olet ollut, tai tulet olemaan naimisissa.
Se lienee sinun yksityisasiasi, joka ei ainakaan minua kiinnosta, sorry.- luumu.puu
Teotwawki kirjoitti:
yleensä vastasit, jos ei kiinnosta. Älä puhu paskaa.
Käsittääkseni minullakin on oikeus avata naamani?
Toisekseen, kykenetkö hyväksymään vain myötämielisyyttä?
En puhu paskaa, se tulee toisesta päästäni. Teotwawki kirjoitti:
yleensä vastasit, jos ei kiinnosta. Älä puhu paskaa.
miten itse toisinaan vastailet kirjoittajille.
Nittaminax kirjoitti:
miten itse toisinaan vastailet kirjoittajille.
Täältä sivusta väliin änkeän :) Josko hänellä huono päivä, ja kaipaa taisteluparia?)
Vähän muistakin kommenteista sellaista ollu huomaavinaan..
Paremmin tunnette hänet kuitenkin, oletan?
- Meriläinen
Toki olemme erilaisia ja niin pitääkin olla.
Toivottavasti et ottanut leimaamisena sitä mun eilistä vastausta.
Se on vaan mun ajatukseni, ja pysyy:))
Muutenkaan en ymmärrä "miksi mennä naimisiin, en tiedä miksi mennä naimisiin?"
Niinhän jossain laulussa joskus laulettiin.
Ja se että ihmiset katsoo ja jotain ajattelee elämäntavasta, itse sain taas kerran töissä ilmeitä osakseni kun en elä niin kuin jotkut siellä.
Olen tottunut siihen että elämäntapaani ihmetellään.
Mutta kyllä jo tähän ikään sen tietää ja kestää. Jos ei kestä niin se on voi voi.
Eli kyllä niitä katseita saa osakseen muustakin kun pelkästään naimisesta tai naimattomuudesta :) Ihan yleissääntönä kannattaa miettiä aika lailla mitä itsestään sanoo julkisuudessa. Itsehän siinä itseään leimaa. Eri foorumeilla eri asiat ovat tuolle leimautumiselle kriittisiä. Tämä tuntuu olevan täpönään väkeä jotka ovat eri syistä yliherkkiä kaikenlaisille parisuhdeasioille. Omista parisuhdehistorioistaan, -ongelmistaan, -tavoitteistaan tai -ratkaisuistaan pitää siis puhua hyvin varovasti koska avauksen jälkeen sitä keskustelua ei täällä enää pysty hallitsemaan.
- Sikakokuoli
Eikös avoliitto ole ihan hyvä instituutio?
Avioliittoon jatkuvasti pyrkivät ovat huomionkipeitä, epävarmoja ihmisiä!
Pitää todistaa sukulaisille ja tuttaville- "kattokaa kun myö ollaan onnellisa (huokaus)"
itse olen ollut "vaimoni" kanssa avoliitossa jo 25 vuotta.Mitään ei tartte todistella. ja onneksi, kuitenkin. Tavallaan kyllä ymmärrän ensimmäisen suhtautumistavankin. Mutta sellainen suhtautuminen vain kuultuaan, että toinen on ollut kolme kertaa aviossa, on tietysti outo ja hätiköity.
Tuohon suhtautumistapaan suhtautuminen riippuu siitäkin, minkälaisessa yhteydessä kolme kertaa aviossa olemisesi on tullut esiin. Itsekin suhtautuisin epäilevästi useasti eronneeseen naiseen, jos olisin kumppania etsimässä. Helposti tulee mieleen, että useasti eronnut omaa sellaisia luonteenpiirteitä, että yhteiselämä on vaikeaa. Tosin avioliitossa on aina kaksi osapuolta, onhan se vaikea tapaus voinut olla se toinenkin puolisko.
Ja kuten siis olemme erilaisia, ei kai se parisuhteen "ikuisuuskaan" ole kaikille selviö. Mutta sellaisille, joille se sitä on, on useasti eronnut ihminen helposti poissa laskuista kumppanin haussa, ehkä.Joo, kummallista tuollainen paheksunta toisten valintojen suhteen. Ei luulis toisten avioliitot mitenkään kiinostavan tai vaikuttavan asenteihin. Paitsi sit vois ymmärtää, jos oli itse ajatellut avioitua juuri sen tyypin kanssa ja oli odottanut ihan viatonta ja ensikertalaista....
Kyllä sitä tiukkapipoisuutta on yllättävän paljon ja monien asioiden suhteen ja ihan nuoremmillakin ihmisillä, outoa minustakin sellainen....Usein eleet, ilmeet, tapa ilmaista itseään kertovat ihmisestä enemmän kuin käytetyt sanat. Ja se tunnelma, minkä ihminen ympärilleen luo.
Jos annat ihmiselle valmiiksi leimakirveen, sinut leimataan.
Jos olisit nainen, olisit ihan selkeästi "huono" nainen. Kun ei miestä pysty pitämään... miellyttämään riittävästi.
Irrallisia ajatuksia kotmatkalla. Katsetta taaksepäin ja peiliin. Omassa elämässäni tehnyt vääriä valintoja; sitli en kadu mitään. Koska niin moni hyvä asia olisi silloin jäänyt kokematta. Pari ihmistainta syntymättä.
En yleensä kerro taustojani, koska ne leimaisivat johonkin liokeroon. Kun ihmiset tutustuvat ja näkevät, ei menneisyydellä enää ole merkitystä. Tämä hetki on kaikki. Muuta meillä ei ole.- o.tunnus
samanlaisia olemme, tapamme saattavat olla erinlaisia, mut lopputulos on sama hyville asioille ja huonoille asioille :)
Jopa leimaamisestakin saa leiman :D - only love
...uudessa ympäristössä..
Kolmatta kertaa nyt luen samasta asiasta. Liitoistasi ja karille ajoistasi. Kolmatta kertaa kolmesta.
Jotakin ilmiselvästi haluat kuulla...en vain keksi, mitä.
Jätän aina, jos suinkin mahdollista mainitsematta epäonnistumisen parisuhteessa.
Jo sekin vuoksi, kun en tiedä syytä. Mitä siis kysyjille vastaisin.
Onpa jonkun kerran joutunut kertomaan. Eipä siitä nainen kunniamainintaa saa.
Pahinpia tuomareita ovat olleet pitkäntien kulkijat.
Ja heitä on mahtunut kerrostalonaapureiksikin. Joten ei se liiton pituus ole yhtäkuin ihmisen hyvyys tai elämisen taito. Jatkuvat riidat kun joutuvat sivullisten korviin.
Jos minulle joku epäonnistumiseni vuoksi sanoo "hyi hitto" , toki tahdon tietää tempun ja kuinka se tehdään...ei hän silmissäni pääse minua paremmaksi ihmiseksi vain kertomalla aviovuosien kymmenyksiä.
Yhtä vähän pidän hyvänä työntekijänä ,siis oikopäätä, häntä, joka valtion virasta jää eläkkeelle vuosikymmenien palveluksen jälkeen. Tämä harhaileva vertaus ei kuitenkaan tarkoita, etteikö joku voisi
koko työikäänsä palvella samaa työnantajaa paljon antaen ja saaden.
Jotkut ihmiset vain löytävät kumppanin, jonka kanssa katsovat samaan suuntaan ja ovat molemmat valmiita tekemään osansa kurssin pitämiseksi, toisiaan kunnioittaen ja tukien.- Pa likka
Mies vain tykkää puhua itsestään. Jokainen juttunsa on täynnä itseään. Ilmoittelee tulemisistaan ja lähtemisistään. Suunnittelutti jo talvella porukalla kesälomaansa. Koiranpentu on hänellä lähes veroisensa.
Eroista puhuminen on hänen taholtaan samalla tanssiinkutsu.
Sairas raukka. En koskis tikullakaan. - Firefox 58
Pa likka kirjoitti:
Mies vain tykkää puhua itsestään. Jokainen juttunsa on täynnä itseään. Ilmoittelee tulemisistaan ja lähtemisistään. Suunnittelutti jo talvella porukalla kesälomaansa. Koiranpentu on hänellä lähes veroisensa.
Eroista puhuminen on hänen taholtaan samalla tanssiinkutsu.
Sairas raukka. En koskis tikullakaan.Sää tommosia suutas päästelet ? Enmäole lukenut ketjua. Tollaista pientä maalauspuuhaa mm. pari kattoa keittiötasot, ikkunalaudar, patterit. No sitten tuleekin iki- ihanat Marimekon uudet kuosit. Hei muuten se grillialusta on hyvä ja persoonallinen kukka-alusta kun täyttääsen kivillä, hieno ja uniikki. Tyttäreni teki taulun itsestään. Se nenee kehyksiinn heti. Ei turhaan ole 10 piirustuksesta. Samoin pojalla, on omat kotisivvut täällä. Osoitetta en anna.
Jäi nimimerkki puuttumaan, sorge
- Yxitypy
ajattelin kysäistä sulta, menisitkö naimisiin vielä neljännen kerran, jos sopiva löytyisi?
Minä kun en tajua, miksi joidenkin pitää vihille asti mennä moneen kertaan.
Jos itselleni tulisi ero, en takuulla menisi enää toista kertaa naimisiin. Uusia kavereita vois olla, mutta kyllä en saman katon alle enää ottais ketään vakituisesti asumaan. Tunnen läheisesti erään henkilön jolla oon ollut erittäin vaiherikas elämä. En puutu yksityiskohtiin mutta hänen mottonsa taisi olla: "Jollei tee mitään, ei saa mitään". Sama jatkuu varmaan hautaan asti. Se on hänen luonteensa, mennä vaikka läpi harmaan kiven.
Itse olen sosiaalinen ja monesti hämmästyn kun jonoissa, pysäkeillä yms paikoissa minulle puhuvat ihan oudot ihmiset. Mm tässä elintarvikelakon aikana puhuttiin mummelin kanssa, että ennen syötiin perunankuoria kun muuta ei juuri ollut.
En mielelläni lokeroi ihmisiä heidän tekojensa perusteella vaan sen, minkälaisia ihmisiä he ovat. Eihän kaikilla kemiat pelaa tai kaikista pitää mutta mennyt on mennyttä ja pitää katsoa mitä on tulossa. Kaikki tekevät myös virheitä, joka ei ole yhtään virhettä tähän ikään tehnyt, heittäköön minua isolla kivellä (ei mielellään kasvoihin).
Minullakin on ihmisiä joihin suhtaudun eri tavoin mutta en voi silti sanoa, etten pitäisi heistä sen perusteella mitä he ovat tehneet tai tekevät.
Ja remppa jatkuu..- 666 kakkonen
Muista laittaa siitä rempastasi tiedot verottajalle ym. viranomaisille!
joku voi vaikka käräyttää sut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Firefox 58
666 kakkonen kirjoitti:
Muista laittaa siitä rempastasi tiedot verottajalle ym. viranomaisille!
joku voi vaikka käräyttää sut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Saan maalit VVO:lta ja itse maalaan, en näe täällä muita kuin tyttäreni joka ei osallistu mitenkään paitsi ruuanlaittoon ja kaupassakäyntiin yms. Käräytä pois vaan. Huomenna aloitan tuon kylppärin pesulla ja sitten maalaan kahteen kertaan. Sitten yksi seinä eteisestä. Parvekkeen ovi, lipasto ja korjailen vielä keittiön jalkalistoja. Kävin tänään pyörällä Biltemasta hakemassa pensseleita ja tinneriä joten voin olla vähän kaasussa, ei kai se haittaa??
Koetan tuulettaa hyvin ettei verottaja pökerry:)) Mulla ei ole kotonani nyt nettiyhteyttä, joten en ole aiemmin päässyt vastaamaan. Korjaajan pitäisi tulla tänään.
Olen täsmälleen samaa tuosta viimeisestä lauseesta, noin ajattelen minäkin.Teotwawki kirjoitti:
Mulla ei ole kotonani nyt nettiyhteyttä, joten en ole aiemmin päässyt vastaamaan. Korjaajan pitäisi tulla tänään.
Olen täsmälleen samaa tuosta viimeisestä lauseesta, noin ajattelen minäkin.Enkä ole kaasuuntunut koska tuli verhoja postissa ja nekös teettivät töitä. Sain kuitekin iloisen ilmeen keittiöön, hillityn olkkariin ja viileän makkariin. Kylppäri,apua? No kaikki aikanaan.
Tuosta krempasta. Taas täytyy muistaa, ettei ole 20 v joten työ vaatii veronsa ja toivotan sinullekin kaikkea hyvää sinne uuteen kotiisi "kaaoksen keskelle".
T. Tiedä edes montako kertaa olen muuttanut;))- viiks
firefox58 kirjoitti:
Enkä ole kaasuuntunut koska tuli verhoja postissa ja nekös teettivät töitä. Sain kuitekin iloisen ilmeen keittiöön, hillityn olkkariin ja viileän makkariin. Kylppäri,apua? No kaikki aikanaan.
Tuosta krempasta. Taas täytyy muistaa, ettei ole 20 v joten työ vaatii veronsa ja toivotan sinullekin kaikkea hyvää sinne uuteen kotiisi "kaaoksen keskelle".
T. Tiedä edes montako kertaa olen muuttanut;))Niin usein kuin sinun ukkosi sinut ulosheittävät...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1471111- 511102
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601065Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo73853Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu44817Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55798Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54745Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54740KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71701- 32672