luokanopettaja koulutukseen? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Miksi luokanopettaja koulutukseen pyrkii niin valtava joukko etenkin nuoria naisia erinomaisilla pepereill? Mikä siinä työssä kiinnostaa? Pienellä palkalla opettamaan levottomia ryhmiä. Ja työ pitää paljon muutakin kuin opetustyötä sisällään: sosiaalityötä, perhetyötä... En tiedä kuinka paljon tätä puolta käsitellään koulutuksesa.
Mikä vetää
4
606
Vastaukset
- book worm
Erikoista että henkilö joka ilmeisestikään ei kyseistä alaa opiskele (negatiiviset mielikuvat alasta) tulee varta vasten palstalle sitä kyselemään ..
Itselläni ainakin kiinnostus luokanopettajan työhön liittyy haluuni tehdä hyvää maailmassa ja vaikuttaa jollain alalla positiivisena voimavarana. Koen että opettajan rooli lapsen elämässä on niin suuri, että siinä työssä pääsisin haluamallani tasolla vaikuttamaan muiden elämään, tukemaan, kannustamaan ja opettamaan. Tiedän että alalla on haasteita vaikka muille jakaa, ja sellaisten, jotka haasteita pelkävät, ei kannattaisikaan luokanopettajaksi ryhtyä. Kaikille kun se raha ei merkitse kaikkea, vaan se, että kokee tekevänsä arvokasta työtä, joka vastaa omia kiinnostuksen kohteita, vahvuuksia ja arvoja.- Tseppiä työssäsi
vastauksesta. Vaikka veikkauksesi ap. kysyjän taustasta menee aivan pieleen. Lienee oma tulkintasi, että mielikuvani olisivat negatiivisia. Kysyin asiaa puhtaasta mielenkiinosta. Miksi kysymykset usein tulkitaan arvosteluksi?
Arvostan luokanopettajan työtä suuresti, itse en sitä jaksaisi. Varsinkin niitä opettajia, jotka asennoituvat oppilaisiin tasavertaisesti ja silti jaksavat huomioida yksilölliset tarpeekin. Ja osaavat käyttää opetuksessa monipuolisia menetelmiä. Toki vaatii toisilta pitemmän kokemuksen opettajana, että uskaltaa toimia oman näkemyksensä mukaisesti silti noudataen opetussuunnitelmaa.
Olen myös seurannut vierestä kuinka työlästä voi olla vanhempien jatkuva yhteydenotto vanhempiin riippumatta onko kesä-, heinä- tai elokuu. Tai la-su.
Itse olen toiminnut 20 vuotta opettajana toisella asteella, joten kyllä minulla on jokin käsitys opetustyöstä ja lomista. Enkä ole edes leipääntynyt työhöni (ainakaan omasta mielestäni.) Ja omassa työssänikin sivuan peruskoulumaailmaa työoppimisen ohjaajana
- Kolme syytä:
kesä-, heinä- ja elokuu!
- ex!
on asiaa täälläkin, ja päädytty vaihtamaan alaa. Kymmenen vuotta jaksoin pienellä korvauksella painaa opena, ja se riitti omalta kohdaltani. Kouluttauduin uudelleen täysin toiselle alalle, enkä ole katunut. Koiranhomma ja sylkykuppina olemista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029