Olen yrittänyt kasvattaa avomaalla että parvekkeella ja aina joku ötökkä syö lehtiin reikiä. Mikä se ötökkö on ja miten sitä torjutaan? Alkaa mennä usko.
Rukolasalaatti
6
794
Vastaukset
- mrs Missukka
Ei ole kokemusta toimiiko, mutta kokeile istuttaa viereen jokin tuoksuva kasvi esim. basilika.
- BasilikaaKasvattanut
tulee omat ötökät, tosin en tiedä vaikka olisi samat kuin rucolassa.
- Luomutarha
Liota nokkosia kasteluvedessä pari tuntii niin johan ötökät vähenee. Tällä nokkosvedellä voi myös suihkutella niitä mut ota nokkoset pois tarkkaan ettei mene suihkepullo tukkoon. : )
- Ei-hortonomi
Muutamana kesänä olen Rucolaa kasvattanut ja joka kesä sama juttu: Hyvin kasvaa, mutta ennenkuin lehdet alkavat olla korjuukelposisa, tulee joku ötökkä ja tekee vaaleita kiemurtelevia kuvioita lehtiin. Eipä tee mieli syödä!
- lautasella
kyseessä olevat ötökät ovat suomessa mullassa viihtyviä sääskejä, ne syövät kasvien juuret ja siitä tulee lehjtien vaivainenkasvu jne. jos on huonosäkä ne tulevat jo kotiin ostetun yrtin kanssa, tai sitten ostamassasi multapussissa. olen kokeillut vaikka mitä tuloksetta, sääskejä tulee vain aina jostain lisää. nokkoset sun muut kasvi- luomu-torjunta litkut on kokeiltu ja myrkyttää en halua yrttejäni koska ne on aikomus syödä.
- varjelemaan
lautasella kirjoitti:
kyseessä olevat ötökät ovat suomessa mullassa viihtyviä sääskejä, ne syövät kasvien juuret ja siitä tulee lehjtien vaivainenkasvu jne. jos on huonosäkä ne tulevat jo kotiin ostetun yrtin kanssa, tai sitten ostamassasi multapussissa. olen kokeillut vaikka mitä tuloksetta, sääskejä tulee vain aina jostain lisää. nokkoset sun muut kasvi- luomu-torjunta litkut on kokeiltu ja myrkyttää en halua yrttejäni koska ne on aikomus syödä.
http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=14291
http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=10796
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1822138
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641856Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461816- 1231533
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1721351Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia621348Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771171- 711001
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P30995- 15939