Huippuvuorille?

unelmoija83

Hei,

haaveenani on matkustaa Huippuvuorille. Vaihtoehtoina patikointi tai pelkästään laivalla liikkuminen.
Tiedän, että Saga Matkat järjestää sinne matkoja, mutta onko mitään halvempaa vaihtoehtoa? Kokemuksia?

Olisin kiitollinen vinkeistä.

Anna

6

1136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikallinen

      mene Tromssaan Eskelisen linja-autolla(esim. Oululsta tai Rovaniemeltä), sieltä Tromssasta lento Huippuvuorille Sas:n koneella. Hyvissä ajoissa kun varaa niin voi saada 2000 kr menopaluun tai jopa alle. Yöpyminen leirintäalueella maksaa 100 kr/yö omassa teltassa ja Nybyen Gjestehus(majatalo) about 500 kr yö

    • Matkuri77

      Minua ja miestäni kiinnostaa myös kovasti Huippuvuoret. Onko täällä ketään jolla olisi siitä paikasta kokemusta? Tai mitään hyviä nettilinkkejä joista saisi lisätietoa? Kuinkahan kauan kyseisessä paikassa kannattaa majailla, riittääkö näkemistä esim. viikoksi? Voi myös laittaa meiliä [email protected]

      • paikallinen

      • sdgagah
        paikallinen kirjoitti:

        http://www.svalbard.net/


        sesonki loppuu hieman ennen syyskuun puoltaväliä(tai jopa alussa), sen jälkeen majoitus on oma teltta tai Radisson Blue Polar Hotel. Lentoliput näkyy olevan aika halpoja

        http://www.sas.no/no/?vst=true

        Baltic Air aloittaa suorat lennot Oulusta Tromssaan nyt keväällä, 95€ näkyy saavan halvimmillaan yhden suunnan lipun eli halvempaa on kuin linja-autolla


    • Huippuvuorilla oleva

      Menin itse audolla helsingistä ensiksi enotekiöihin ja olin siellä yötä jatkoi siitä aamulla matkaa tromssaan jossa oli pieni lentokenttä. Sieltä lennot oli SAS yhtiöllä Longyearbyen nimiseen kaupunkiin tai siihen lähelle. Longyearbyessä on majataloja ja hotelleja! Oli muuten mukava reissu varsinki venereissu.
      Oli kallis matka.

    • AN

      Hei!
      Täälläkin on kiinnostusta omatoimilomalle Huippuvuorille mutta vasta kesällä 2013.
      Ajatukseni olisi mennä autolla Tromssaan ja sieltä edelleen lentäen Huippuvuorille. Aseitahan tuolla saa vuokrata kun lähtee kauemmaksi vaeltamaan mutta paljonko tuo vuokra on esim. viikoksi? Toinen asia minkähintaista on kelkkakuljetus hieman kauemmaksi? Hieman pidemmäksi menoon tarvitaan paikallisen kuvernöörin lupa minkähintainen lupa on? Miten sen saa? Miten kauaksi saa mennä ilman tuota lupaa jne?
      Jos porukalla on kiinnostusta voisi laittaa pystyyn pienen 2013 projektin?
      Kiinnostuneet voi laittaa kysymyksiä reissusta vaikka sähköpostiini amir.naveri at gmail.com
      Itselläni on paljon kokemusta vaelluksesta, kiipeilystä yms. Mukaani sopii myös noviisit eli hieman apua opastusta löytyisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe