Heips,
Minulla olisi pari kysymystä tammen taimista.
Keräsin tämän kesän alussa luonnosta tammen taimen ja nyt se odottelee kukkaruukussa pääsyä mökille. Mökki sijaitsee saaressa joka taitaa suurimmilta osin olla havumetsikköä. Minulla on mielessä harvennettu aukea jonne ajattelin tammen viedä kasvamaan. Menestyykö puu sammaleisessa kuulemma savipitoisessa maassa?
Toiseksi sellainen asia, että onko kenelläkään tietoa kuinka suuria tammen taimia on myynnissä? Löytyykö esim. pari-kolme metrisiä "taimia" jos vaan on halua maksaa?
Tammen taimi
2
813
Vastaukset
- s48
Tammen taimia, isojakin, on taimistoissa myynnissä. Näin n 2 m taimen hinnaltaan n 40€.
Poimi ihmeessä syksyllä tammenterhoja kun niitä rupeaa tippumaan maahan ja istuta niitä talveksi vaikka kukkapenkkiin merkattuun paikkaan. ainakin 70% lähtee matkaan keväällä. Helppo tietysti on laittaa terhot suoraan kukkapurkkiin ja talveksi peittää maahan, on sitten helpompi siirtää ne omaan paikkaansa, sille kasvaa pitkä juuri nopeasti.
Kyllä oma tammesi varmaan lähtee matkaan valoisalla paikalla, mutta MUISTA suojata taimesi muutaman vuoden ajaksi verkolla tms., jänö hoitaa äkkiä katkaisun, kesälläkin.
Minulla on E-P:lla kasvimaan reunalla yli 10 kpl isoja alkuja (yli 2 m), niitä on kiva antaa tutuille tupaantuliais- ym. lahjaksi.
Jos saat tammesi matkaan, istuta kavereita sille, nyt omalla vanhimmalla puulla on jo terhoja tulossa ja olen siitä kovin onnellinen....
Iloa taimellesi t Aila/Kurikka
Kun taimi pääsee alkuun, sen kasvu on nopeaa- Tammimies
Kiitos vastauksesta :)
Vein taimen kasvamaan ja mielenkiinnolla jo odottelen ensi kevättä. Myöhemmin syksyllä vien sille vielä terhoja kasvamaan kaveriksi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk336931Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213330Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521460Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_211380Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.281346PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1791330- 1421199
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport491125- 39966
Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v157925