yksin Balille

kannattaako?

Oon aatellut lähteä reissuun yksin ensi vuoden alkupuolella ja haluaisin kuulla kokemuksia muilta yksin matkustaneilta, ennen kaikkea sen, että oliko matkustaminen ja Balilla oleskelu turvallista? Oon siis nainen ja vähän tää asia mietityttää. Oon kyl myös suunnitellut lyöttäytyväni joidenkin muiden hauskaan seuraan ettei ihan yksin koko reissua tarvitsisi viettää. ;)

20

3836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surfergirl

      balilla on tosi turvallista ja paikalliset on ystvällisiä ja myös turistit. tiedän paljon ihmisiä, varsinkin surffareita ympäri maailmaa joka matkustavat yksin balille. Useimmat ovat kyllä miehiä, mutta tiedän myös muutamia naisia. Ihmisiiin tutustuu helposti, varsinkin samassa yöpaikassa asuviin. JOs surffaus kiinnostaa niin esim. surffikoulussa on hyvä tutustua muihin turisteihin, tai sukeltamassa/snorklaamassa tms harrastuksen parissa.
      Itse olen menossa nyt kesällä balille, pari tuttua on siellä samaan aikaan suunnilleen, mutta muuten matkustan ja asun yksin. ja olen siis nainen.

    • zarinax

      Samat aatokset :) Tosin sadekauden takia ajattelin mennä jo tän vuoden puolella. Vaikka mitä nyt noista sadekausista on tullu luettua, ei ne kovin sateisilta vaikuta. Vähän siis vielä arvon et siirtäiskö reissua kuukausilla eteen päin et pääsis täält Suomesta pois just niinä ikäväinä pimeinä viikkoina :)

      Ihan turvallisin mielin oon kyllä sinne Balille yksin tyttönä suuntaamassa. Tosin vielä on toivetta reissukaverin löytymiseen :) (http://keskustelu.suomi24.fi/node/9214293)

      • SanniV-2

        Sadekausihan Balille osuu noin marraskuusta alkaen ja kestää noin maalis-huhtikuulle. Vettä saattaa tulla kerran päivässä ukkosmyrskyn tyyppisesti, muun ajan paistaa aurinko tai on puolipilvistä. Ei tosin ole mahdotonta sekään, että useamman päivän on harmaata ja satelee. Kuuma on kuitenkin koko ajan. Sadekaudella turisteja ei ole liikkeellä niin paljon, joten majoitukset löytää helpommin ja hinnatkin ovat usein reippaasti ns. high seasonia halvemmat.

        Itsekin olen Balilla matkustanut yksin, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia. Eli ei kannata huolissaan olla. Terveellä järjellä pärjää kyllä!


      • tollero1
        SanniV-2 kirjoitti:

        Sadekausihan Balille osuu noin marraskuusta alkaen ja kestää noin maalis-huhtikuulle. Vettä saattaa tulla kerran päivässä ukkosmyrskyn tyyppisesti, muun ajan paistaa aurinko tai on puolipilvistä. Ei tosin ole mahdotonta sekään, että useamman päivän on harmaata ja satelee. Kuuma on kuitenkin koko ajan. Sadekaudella turisteja ei ole liikkeellä niin paljon, joten majoitukset löytää helpommin ja hinnatkin ovat usein reippaasti ns. high seasonia halvemmat.

        Itsekin olen Balilla matkustanut yksin, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia. Eli ei kannata huolissaan olla. Terveellä järjellä pärjää kyllä!

        Olimme pari vuotta sitten Balilla tammi-helmikuun vaihteessa eikä silloin sadekausi ainakaan haitannut - 1/9 pilvisempi päivä ja lähes päivittäin ropsahti vettä klo 20 illalla. kesti tunnin eikä haitannut tahtia lainkaan.


    • Living in Bali

      Kuten täällä jo on vastattukin, niin yleisesti otettuna Balilla on turvallista, kunhan vain muistaa normaalin tarkkaavaisuuden. Balilla on esim taskuvarkaita, lomaosakkeiden myyjiä ja kerjäläisiä. Myös klubeissa kannattaa aina pitää omaa juomaansa silmällä!! Pääasiassa kaikki em. ovat joko jaavalaisia tai turisteja, eivät balilaisia. Balilaiset ovat hinduja, joka merkitsee sitä, että he ovat aina ystävällisiä eivätkä tee pahaa kärpäsellekään. He kunnioittavat elämää, eivät tuhoa sitä.

      Olen itse naimisissa balilaisen kanssa ja meillä on talo Länsi Balilla, Negaran kaupungissa. Kannattaa varata aikaa kiertää Balia. Kutan, Legianin, Ubudin ym. turistirysät on suunniteltu länsimaisten ihmisten rahastamiseksi, mutta aitoa Balia löytää kaupunkien ulkopuolelta, jota on hyvä lähteä katsomaan esim. vuokra-autolla, jossa on kuljettaja. Pikkukylissä ei ole varkaita eikä edes kovin paljoa rikollisuutta, ellei sitten jaavalaisia ole alueella.

      • zarinax

        Mites noista pikkukylistä löytyy majapaikkoja? Meinaan vain, jos ei turisteja juuri ole niin pääseekö mihinkä viettämään yönsä? Käsiittääkseni balilaiset on hyvin ystävällisiä ja auttavaisia eikä suhtaudu turisteihin vain rahantuojina, vai mitä mieltä on baliveteraanit ;) ? Onko siis paikallisiin helppo tutustua ja miten tuo yksin reissailu pikkukylissä luonnistuu? Engannilla pärjää? Vielä jos osaisit heittää jotain arviota paljon tuo auronvuokraaminen kuljettajineen maksaisii, niin kiitollinen olisin?

        Kiitoksia teille vinkkien antajille :)


      • Living in Bali
        zarinax kirjoitti:

        Mites noista pikkukylistä löytyy majapaikkoja? Meinaan vain, jos ei turisteja juuri ole niin pääseekö mihinkä viettämään yönsä? Käsiittääkseni balilaiset on hyvin ystävällisiä ja auttavaisia eikä suhtaudu turisteihin vain rahantuojina, vai mitä mieltä on baliveteraanit ;) ? Onko siis paikallisiin helppo tutustua ja miten tuo yksin reissailu pikkukylissä luonnistuu? Engannilla pärjää? Vielä jos osaisit heittää jotain arviota paljon tuo auronvuokraaminen kuljettajineen maksaisii, niin kiitollinen olisin?

        Kiitoksia teille vinkkien antajille :)

        Kyllä ihan pienissäkin kylissä on hotelleja tai ainakin bed&breakfast-paikkoja. Esim. meidän kylässämme on joitakin 5-tähden hotelleja. Suosituin lienee Puri Dajuma-hotelli.
        Tuo hotelli on erittäin korkeatasoinen, joten hinta on sitten sen mukaan. Noin 100-200 euroa/yö.

        Halvempi vaihtoehto on esim. Wirapada-hotelli, joka maksaa noin 10 euroa/yö.
        Taso on aika simppeliä, mutta hotelli on siisti ja kaikki mitä tarvii, löytyy hotellista. Puh.num. sinne on 62 365 41161.

        Oikeat balilaiset ovat erittäin ystävällisiä ja auttavat usein mielellään kaikkia ihmisiä. Tämä johtuu suurimmalta osalta siitä faktasta, josta jo kirjoitin aikaisemmin; eli siitä että he ovat hinduja.
        Hindut ovat rauhaarakastavia ihmisiä, jotka haluavat karttaa pahaa.
        Tosin, mitä tulee rahaan, se voi tehdä balilaisestakin vähemmän ystävällisen, joten ei kannata näytellä rahojaan eikä Platinum Amex-korttejaan...
        Ihan normaali, ystävällinen ja toista kunnioittava asenne johtaa aina parhaiten kaikkien karikkojen läpi.

        Auton vuokraamisesta vielä senverran, että hinta riippuu tietenkin auton koosta ja siitä, montako henkilöä on kyseessä. Esim. vanhahko Toyota Kijang, max.3 henk., ilmastoinnilla ja kuskilla maksaa noin 30-35 euroa/pvä. ilman vakuutusta, pienemmät hiukan vähemmän, mutta aina kannattaa tinkiä hinnasta. Koskaan ei kannata maksaa sitä, mitä kuski ensimmäisenä pyytää, sillä ensimmäinen hinta on aina väh.20% liian korkea. Jos siis osaat tinkimisen jalon taidon, niin aina parempi sinulle.

        Jos uskaltaa ajaa itse ( !), on hinta noin 10€ halvempi, mutta varoitan kyllä ajamasta itse, sillä Balilla ei käytännössä ole minkäänlaisia liikennesääntöjä ja ihmiset ajavat lujaa ja päättömästi.
        Lisäksi täällä on vasemmanpuoleinen liikenne, mopoja on satoja ja ne voivat ohittaa sinut joko oikealta tai vasemmalta, riippuen, millä puolella on eniten tilaa juuri sillä hetkellä.
        Grazy, GRAZY!!


      • Sunny Bali
        Living in Bali kirjoitti:

        Kyllä ihan pienissäkin kylissä on hotelleja tai ainakin bed&breakfast-paikkoja. Esim. meidän kylässämme on joitakin 5-tähden hotelleja. Suosituin lienee Puri Dajuma-hotelli.
        Tuo hotelli on erittäin korkeatasoinen, joten hinta on sitten sen mukaan. Noin 100-200 euroa/yö.

        Halvempi vaihtoehto on esim. Wirapada-hotelli, joka maksaa noin 10 euroa/yö.
        Taso on aika simppeliä, mutta hotelli on siisti ja kaikki mitä tarvii, löytyy hotellista. Puh.num. sinne on 62 365 41161.

        Oikeat balilaiset ovat erittäin ystävällisiä ja auttavat usein mielellään kaikkia ihmisiä. Tämä johtuu suurimmalta osalta siitä faktasta, josta jo kirjoitin aikaisemmin; eli siitä että he ovat hinduja.
        Hindut ovat rauhaarakastavia ihmisiä, jotka haluavat karttaa pahaa.
        Tosin, mitä tulee rahaan, se voi tehdä balilaisestakin vähemmän ystävällisen, joten ei kannata näytellä rahojaan eikä Platinum Amex-korttejaan...
        Ihan normaali, ystävällinen ja toista kunnioittava asenne johtaa aina parhaiten kaikkien karikkojen läpi.

        Auton vuokraamisesta vielä senverran, että hinta riippuu tietenkin auton koosta ja siitä, montako henkilöä on kyseessä. Esim. vanhahko Toyota Kijang, max.3 henk., ilmastoinnilla ja kuskilla maksaa noin 30-35 euroa/pvä. ilman vakuutusta, pienemmät hiukan vähemmän, mutta aina kannattaa tinkiä hinnasta. Koskaan ei kannata maksaa sitä, mitä kuski ensimmäisenä pyytää, sillä ensimmäinen hinta on aina väh.20% liian korkea. Jos siis osaat tinkimisen jalon taidon, niin aina parempi sinulle.

        Jos uskaltaa ajaa itse ( !), on hinta noin 10€ halvempi, mutta varoitan kyllä ajamasta itse, sillä Balilla ei käytännössä ole minkäänlaisia liikennesääntöjä ja ihmiset ajavat lujaa ja päättömästi.
        Lisäksi täällä on vasemmanpuoleinen liikenne, mopoja on satoja ja ne voivat ohittaa sinut joko oikealta tai vasemmalta, riippuen, millä puolella on eniten tilaa juuri sillä hetkellä.
        Grazy, GRAZY!!

        Me vuokrattiin auto kuljettajineen Balin lentokentältä neljälle viime keväänä. Auton vuokra oli muistaakseni 60 euroo/pvä. Se oli kans Toyota Kijang, mutta tilaa oli kyllä ihan hyvin neljälle henkilölle.
        Ei tosin tingitty hinnasta yhtään. Mutta kuten kirjoitit balin liikenteestä, niin meno oli kyllä todella hurjaa. Ei ihme jos siellä ihmiset pääsee hengestään liikenteessä. En olis uskaltanu kyllä ajaa itse, joten mäkin kyllä suosittelen autonvuokrausta kuljettajan kanssa.
        Saari oli kaunis ja ihmiset aivan ihania. Suosittelen turistipaikkojen ulkopuolelle menemistä.


      • balille tammikuussa
        Sunny Bali kirjoitti:

        Me vuokrattiin auto kuljettajineen Balin lentokentältä neljälle viime keväänä. Auton vuokra oli muistaakseni 60 euroo/pvä. Se oli kans Toyota Kijang, mutta tilaa oli kyllä ihan hyvin neljälle henkilölle.
        Ei tosin tingitty hinnasta yhtään. Mutta kuten kirjoitit balin liikenteestä, niin meno oli kyllä todella hurjaa. Ei ihme jos siellä ihmiset pääsee hengestään liikenteessä. En olis uskaltanu kyllä ajaa itse, joten mäkin kyllä suosittelen autonvuokrausta kuljettajan kanssa.
        Saari oli kaunis ja ihmiset aivan ihania. Suosittelen turistipaikkojen ulkopuolelle menemistä.

        Ehdottomasti matkaan vaan. Itse varasin juuri lennot tammikuun alkuun Balille. Ja yksin tietysti menossa, jo 6:tta kertaa. Tutut mestat siis tiedossa ja seuraa löytää aina halutessaan.

        Balilla on huomattavasti turvallisempaa liikkua kuin Helsingin keskustassa iltaisin ja öisin. Terve maalaisjärki mukaan ja nauttimaan.


      • -1-
        balille tammikuussa kirjoitti:

        Ehdottomasti matkaan vaan. Itse varasin juuri lennot tammikuun alkuun Balille. Ja yksin tietysti menossa, jo 6:tta kertaa. Tutut mestat siis tiedossa ja seuraa löytää aina halutessaan.

        Balilla on huomattavasti turvallisempaa liikkua kuin Helsingin keskustassa iltaisin ja öisin. Terve maalaisjärki mukaan ja nauttimaan.

        Moi,
        kysymys, kysyisin noista lennoista , minkä kautta lennät? Itse olen katsellut lentoja. En ole vielä varannut.Lähtisin ensi viikolla.


      • balille tammikuussa
        -1- kirjoitti:

        Moi,
        kysymys, kysyisin noista lennoista , minkä kautta lennät? Itse olen katsellut lentoja. En ole vielä varannut.Lähtisin ensi viikolla.

        Kannattaa googletella. Mä löysin reitin Helsinki-Wien-Taipei-Denpasar aika halvalla. Lähtö ens viikolla. :)


      • Aku jatuh cinta Bali

        Hei "Living in Bali"!
        Saisko sinuun jotenkin spostiyhteyden? Kirjoituksestasi on aikaa, mutta jos näet tämän, niin haluaisin keskustella kanssasi:)


      • Living in Bali
        Aku jatuh cinta Bali kirjoitti:

        Hei "Living in Bali"!
        Saisko sinuun jotenkin spostiyhteyden? Kirjoituksestasi on aikaa, mutta jos näet tämän, niin haluaisin keskustella kanssasi:)

        Sorry. Vastaus tulee myöhään, koska en ole käynyt täällä vähään aikaan. Niin. Sanoit haluavasi keskustella kanssani. En kyllä yleensä anna s.postios. ihan tuntemattomille, joten kysyn: Mistä haluat keskustella kanssani?
        Ehkä saat ositteen jos saan hyvän vastauksen. Anteeksi jos kuulostan tylyltä.


      • ajcb
        Living in Bali kirjoitti:

        Sorry. Vastaus tulee myöhään, koska en ole käynyt täällä vähään aikaan. Niin. Sanoit haluavasi keskustella kanssani. En kyllä yleensä anna s.postios. ihan tuntemattomille, joten kysyn: Mistä haluat keskustella kanssani?
        Ehkä saat ositteen jos saan hyvän vastauksen. Anteeksi jos kuulostan tylyltä.

        Ei mitään, et kuulosta tylyltä:) Mietin itsekkin, kuinka pystyisi osoitteita vaihtamaan kuitenkaan turvallisesti... Olisinpa vain ollut kiinnostunut balilaisen kanssa Balilla asuvan suomalaisen kokemuksista, jos vaikka sulla olisi ollut halua jakaa jotain huonoja, hyviä ja hauskoja kokemuksia maahan muutosta, maasta, parisuhteesta tms :)


      • Reissureino
        Living in Bali kirjoitti:

        Sorry. Vastaus tulee myöhään, koska en ole käynyt täällä vähään aikaan. Niin. Sanoit haluavasi keskustella kanssani. En kyllä yleensä anna s.postios. ihan tuntemattomille, joten kysyn: Mistä haluat keskustella kanssani?
        Ehkä saat ositteen jos saan hyvän vastauksen. Anteeksi jos kuulostan tylyltä.

        Hei!

        Tämä ei liity juuri tähän viestiketjuun, mutta kun asut siellä niin tiedät tähän varmaan vastauksen. Olemme tulossa Balille joulukuussa. Tarkoitus on samalla reissulla lomailla Gilillä.

        Nyt askarruttaa sinne Balilta matkustaminen. Millainen on merenkäynti esim. speedboatilla sinne Balilta mentäessä. Onko kuinka hurjaa allokkoa ja vaihteleeko se sadekauden ja kuivankauden välillä? Puolisoni tulee herkästi merisairaaksi. Vai olisiko järkevämpää ottaa lento Balilta Lombokille ja sieltä sitten eteepäin niin ei tarvisisi asiaa pohtia. Tiedätkö mikä sinne Balilta lentävistä yhtiöistä on maineeltaan turvallisin?


    • h

      hei mitkä on suunnilleen edulliset lennot balille? saako alle 800? tänks!

      • nhgfd

        Hki-Frankfurt-Singapore 550 e Lufthansalla ja siitä Balille max. 100 euroa Air Asialla. Menopaluuhintoja siis.


    • illlla

      Hei, olen Balilla kesäkuun alussa. Jos seuraa osuu maisemiin samaan aikaan, se otetaan ilolla vastaan. Asun Sanur Beachissa. Postittele: [email protected]

    • Matti Lappalainen

      Mulla on purkkari ollut Balilla jo 1,5 v. Turistialueet ovat tyypillisiä turistirysiä. Halpaa. Halvempaa sadekautena. Näkemistä kuukaudeksi voihan käydä myös naapurisaarilla. Ihmiset ystävällisiä ja periaatteessa rehellisiä. Jos näät juovuspäisen hän on turisti. Surffausta kannattaa ainakin kokeilla. Liian kuuman kostea ilma suomalaiselle. Vuosi sitten oli Pohjois-Balilla raivotautiepidemia. Lehtitiedon mukaan 50.000 koiraa rokotettiin ja saman verran pääsi hengestään. Vielä jäi Balille 500.000 koiraa käsittelemättä. Malariaa ei turistialueilla ole esiintynyt. Menen taas elokuussa veneelle. www.snoopy.fi

    • KidV

      33-v kundi menossa pyörimään Balille / Indoihin vuodenvaihteessa, seura hakusessa, pistäkää ihmeessä viestiä jos olette menossa ja innostaa :) Tuolla lisäinfoa: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10273654

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5899
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      514
      3690
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      184
      3512
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2714
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 276
      2116
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1563
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe