Ottaa niin pirusti aivoon, kun suurin osa ihmisistä asettuu säännönmukaisesti ystävän puolelle silloinkin kun tämä olisi selvästi väärässä, ja vaikka vastapuoli olisi tunnetusti yksinäinen joka ei tukea saa mistään. Siinä rupeaa hyvin äkkiä tuntumaan siltä että on yksin koko maailmaa vastaan. Eräskin tuntemani henkilö, joka on kuin huono parodia jostain shounen-animesta (niille jotka eivät tiedä, kyseisessä genressä on yleistä että ystävyyden nimessä riskeerataan omaa henkeä alinomaa, julistetaan sotaa hallitukselle ym.) oikein kehuskelee sillä kuinka hänestä on nerouden ja hyveellisyyden huipentuma ihan periaatteesta loukkaantua henkilökohtaisesti siitä kun hänen kaverilleen sanotaan pahasti - mitään väliähän ei ole sillä, että tämä kaveri on aiemmin ollut tuhat kertaa törkeämpi minua kohtaan, tai sillä että kiistan taustalla olevassa erimielisyydessä minä olen objektiivisesti oikeassa. Missä on järki, objektiivisuus, rationaalisuus, tasa-arvo, kohtuus? Kellään vastaavia kokemuksia?
Tribalismi
8
1042
Vastaukset
- dfgdgdgsdg
Wäää wäää, aina on vika muissa.
Minusta ainakin on kunnioitettavaa että pidetään kaverin puolia, vaikkei kaveri olisikaan käyttäytynyt kovin fiksusti. Itse ainakin vaadin ystäviltäni anteeksiantokykyä, koska en itsekkään ole täydellinen.- Fade to black
Säälittävää.
- että toinen huomautt
aisi asiallisesti silloin kun toinen tekee väärin, kyseessä ei ole ystävyyssuhde vaan orjuus.
- AlienInside
Anteeksiannollahan ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Itse olen nimenomaan havainnut, että minulla on poikkeuksellisen hyvä anteeksiantokyky, ja sen edessä ystävät kuin puolitutut ovat kyllä ihan samassa asemassa - ymmärrettävät, pysyvää vahinkoa aiheuttamattomat teot joita henkilö katuu annetaan säännönmukaisesti anteeksi. "Kunnian loukkaukset" ja vastaavat ovat niin keinotekoisia viritelmiä.
Henkilö ei ole osoittanut katumusta siitä että on ollut törkeä minua kohtaan, joten on mielestäni ymmärrettävää, oikeutettua ja kohtuullista, että olen vastaisuudessa itse törkeä häntä kohtaan. Kenenkään kavereiden ei tarvitse asiaan sotkeutua, paitsi jos objektiivisina tuomareina, mutta sellaiseksi ryhtyminen ei näemmä kiinnosta, vaikka se voisi olla kaikkien edun mukaista.
- E.V.
Tuo on yksi niistä syistä miksi minulla ei oikein ole mitään yhteistä naisihmisten kanssa. Aina niille on se keskinäinen kaveruus niin yyper alles että touhu menee kaiken järjen tuollepuolen. Oikea ystävä osaisi sanoa suoraan ystävälleen milloin tämä on väärässä tai liioittelee jotain reaktiotaan tms. Sain itse kotoa sellaisen kasvatuksen että aina pitää olla oikeudenmukainen. Ja ensimmäiseksi etsiä vikaa omasta itsestä, ei toisesta.
Olen niin ääliömäisiä juttuja kyllä netissäkin kohdannut, yksikin palstasheriffinä toiminut parikymppinen tyttö suuttui minulle tulenpalavasti kun minulla oli erilaiset näkemykset kuin hänelle - hänen reaktionsa oli että LOUKKAAN HÄNEN KAVEREITAAN. Eli ne kaverit piti väkisin repiä tänne virtuaalimaailmaankin mukaan; luulin väitteleväni hänen kanssaan henkilökohtaisesti, ja jotenkin olinkin "loukannut" jotain hänen kavereita joita ei siinä edes näkynyt, ei kuulunut. Eli hän oli ottanut asiakseen puolustaa tiettyä katsomusta ja niin hän teki AINA ja kaikkialla ja kaveriensa puolesta.
Itse voisin kyllä suuttua esim. ihmisoikeusrikkomuksien uhrien puolesta, ja usein niin teenkin, mutta en näitä juurikaan tunne henk.koht. että voineeko sitten kaveriksi sanoa... Ehkä se on vaan sellainen naisten piirre että pitää päästä keuhkoamaan joskus jostakin asiasta.
Mutta joku roti siinä pitää olla. Massahenkisyys on oksettavaa.- tjaaht
Ei ehkä pidä yleistää tuollaista käyttäytymistä koskemaan kaikkia naishenkilöitä. On minullakin huonoja kokemuksia poikien käyttäytymisestä samassa asiassa, tosin myönnettäköön että enimmäkseen ala-asteelta.
- AlienInside
kyseinen henkilö on mies. Miehethän noita triviaaleja tappelujengejä mielellään organisoivat (vrt. urheilu), naiset yleisemmin loukkaantuvat verisesti mutta aiheesta.
- E.V.
tjaaht kirjoitti:
Ei ehkä pidä yleistää tuollaista käyttäytymistä koskemaan kaikkia naishenkilöitä. On minullakin huonoja kokemuksia poikien käyttäytymisestä samassa asiassa, tosin myönnettäköön että enimmäkseen ala-asteelta.
Tietenkin tilastointi menee jo sikäli pieleen, että kun työelämässä on puhtaasti pelkkien naisten kanssa tekemisissä, niin sittenhän kaikki huonot kokemukset siellä liittyvät naisiin.
Miehistä minulla on toisenlaisia huonoja kokemuksia, mutta kun harvemmin tulee oltua miesjoukossa mukana niin ei ole ehkä niin paljon tullut sitä hemmetin hyvä veli -muuria vastaan. Ehkä joskus netissä on ollut taipumusta miehillä alkaa kurmuuttaa oikein joukolla, mutta jostain syystä se ei enää oikein mene minulle läpi. Olen ajatellut asian niin että kumminkin netissä on jokainen ihminen ihan ypöyksin ja itsensä varassa, ja jos joku alkaa nuoleskelemaan jotakuta ja yrittää saada jotain joukkovoimaa taakseen, niin itsepähän itsensä siinä häpäisee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663432Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463262Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1423137- 522688
- 311993
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271890- 481656
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä881559Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401515- 391360