Hei...
Oli pakko kirjoittaa, kun näitä tässä tuli lueskeltua ja lakoi harmittaakin osa kirjoituksista. Olen tehnyt ennen lähihoitaja koulutustani työtä kaupan asiakaspalvelussa ja siivoojana. Voin vain sanoa, että nyt hoitajana palkkani kuukaudessa on huomattavasti suurempi kuin ennen. Pohjapalkkani on n. 1990e/kk ja siihen ilta, viikonloppulisät ja yölisät, joten kyllä pärjää ja elättää perheensäkin. Aina kun valitetaan hoitajien palkoista, eivät varmasti ole heikoimmasta päästä työmarkkinoilla.
Joskus kuulee, että " ai, sinäkin olet lukenut lähihoitajaksi", se tuntuu olevan sellainen oletus, että se on jokin muoti-ilmiö monen mielestä. Voin sanoa, että koulutus ja työ ovat sen verran vaativia, että kyllä ne muoti-ilmiön vuoksi alalle lähtevät karsiutuvat jossain vaiheessa pois kuvioista. Meitä vain nyt koulutetaan niin paljon, koska muutaman vuoden kuluttua tulee olemaan kova työvoimapula.
Työskentelen itse kehitysvammaisten parissa ja rakastan työtäni. Monesti kuulee, että miten voit sellasten kanssa tehdä työtä. Mielestäni on vain mahtavaa, jos esim. ryhmä hoitajia valmistuu ja kaikki menevät töihin eri paikkoihin, joku sairaalaan joku päiväkotiin jne... kaikkialla tarvitaan ammattitaitoista henkiläkuntaa.
PIDETÄÄN ME HOITAJAT LIPPU KORKEALLA JA OLLAAN ONNELLISIA TYÖSTÄMME.
lähihoitaja vammaisten parissa
5
670
Vastaukset
- suski76
mukava kuulla toisilta hoitajilta, jotka työskentelevät kehitysvammaisten asuntoloissa, minkä tyylisiä paikkoja on ??? :D
- suski76
ainakin melko hyvä tasoista porukkaa, aikas vähän ns. hoidollista..enemminkin sellasta perään katsomista, asioiden hoitamista ja ohjaamista eri tilanteissa.
- sulla
Ei sulla ihan kaikki ole nappiin mennyt jos joudut perheesikin elättämään, yleensä kun se elätetään yhdessä puolison kanssa.
- suski76
ei se ole mahdollista, kun tekee vääriä valintoja nuoruudessa :D
- ofisnfsl
suski76 kirjoitti:
ei se ole mahdollista, kun tekee vääriä valintoja nuoruudessa :D
Hei itseäni kiinnostaa myös lähihoitajan koulutus ja mahdollisesti suuntautuminen vammaispuolelle- tai sitten vanhus. Tiedätkö yhtään kuinka onko mahdollista hakea vain päivävuoroihin..itselläni pienet lapset ja haluaisin mahdollisimman vähän iltavuoroja- yövuoroja en kyllä ollenkaan. Kauhea kun on vaikea ihminen kun mikään ei millään meinaa sopia mutta jos voi vaikuttaa työvuoroihin niin kiva olisi :)
Kerro muutenkin työstäsi vammaisten parissa, mitä kaikkea käytännössä työhösi kuuluu tällähetkellä?
Olen siis itse alaa vaihtamassa ja vielä mietin että mikä koulutusmuoto sopisi parhaiten perheellisen ja asuntovelallisen elämään..heh..
Jonkin verran olen tehnyt koulunkäyntiavustajan sijaisuuksia vammaisten lasten parissa ja kotipalvelussa vanhustyössä. Ettei ala ihan ihan vieras ole..Mutta laita kaikkea hyödyllistä tietoa jos viitsit ja koet tarpeelliseksi alalle pyrkiessä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670