suoraan myyjältä

tahvo --

Moni ostaja varmaan epäilee asunnon ostamista suoraan myyjältä. Ehkä on syytä kertoa omasta kokemuksesta.

Myyj oli paikalla, kun käytin katsomassa. Esitimme kysymyksiä asunnosta ja myyjä vastaili. Tarkistimme myöhemmin vastausten todenperäisyyttä, ei ollut aukkoja. Myyjä kertoi myös eräistä puutteista. Lisäksi hän teki selkoi monista yksityiskohdista, jotka tiesi, kun itse oli suorittanut korjaukset.

Kun vertaili myyjän toimintaa välittäjien toimintaan, saattoi todeta, että välittäjiltä sai asunnoista usein ympäripyöreitä vastauksia, kun tarkkaa tietoa ei ollut.

Myyjä oli myös laatinut huolellisesti tehdyn kauppakirjan, joka jättää varjoonsa monen välittäjän vastaavan luomuksen, kun niitä vertaili keskenään.

Ei jokainen myyjä tuollaiseen pysty ja sellaiselle myyjälle on välittäjä tarpeen.

Sanoisin vielä, että kaupat tehtiin myyjän kanssa suoraan ja onnistuneesti. Ainut lisätyö oli se, että piti itse käydä verotoimistossa hoitamassa varainsiirtoveroasia.

3

540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Ainut lisätyö oli se, että piti itse käydä verotoimistossa hoitamassa varainsiirtoveroasia. "

Miksi piti käydä verotoimistossa? Varainsiirtoveroilmoituksen voi täyttää netissä ja tulostaa sen jälkeen. Sama koskee tilisiirtolomaketta.

"Myyjä oli myös laatinut huolellisesti tehdyn kauppakirjan, joka jättää varjoonsa monen välittäjän vastaavan luomuksen, kun niitä vertaili keskenään."

Eli siirtänyt kaikki mahdolliset ja mahdottomat virheet ostajalle, tosin yleensä nuo ovat täynnä pätemättömiä ehtoja..

• kiukau

Monissa tapauksissa se välittäjä on täysin turha tyyppi siellä välissä hääräämässä. Kyllä asunnolle ostaja löytyy ilman välittäjääkin vaikka oikotieltä ja kauppakirja on helppo tehdä. Me meinattiin ensin käyttää välittäjää mutta sitten ajateltiin säästää se 5tonnia ja kokeilla itse. Kämppä meni viikossa haluamaamme hintaan.Aivan takuulla osasin kertoa asunnosta tarkemmin kuin yksikään välittäjä.
        Asuntokauppa on yksinkertainen:
        jollain on asunto myynnissä ja toisella on asunnon osto mielessä, tähän väliin ei mun mielestä tarvita ketään pukuhäiskää säätämään.

• 47

ja kun myyjän kanssa tekee, kannattaa löytää jotain vakavaa,
      moni myyjä tulee 20-30 000 vastaan kustannuksissa pahempien välttääkseen pahempia ongelmia,
      nimin. hankala ostaja.

(en osta mistään välittäjältä kun tuntevat minut, mutta kokemattomia yksityisiä aina on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe