xj900 vm.-88, keula pompottaa 50-70km/h nopeudessa.olen vaihtanut ohj.laakerit,jouset ja keulaöljyt.rengas ja tasapainoitus ok. onko muilla
vast.ongelmia? vinkkejä odotellessa nautinnollisia
ajokelejä kaikille
xj900 keula pomppii
10
4431
Vastaukset
- Riku
Pompotus voi johtua myös eturenkaasta.Esim:Michelinin macadamilla on taipumusta kulua "nystyröille" ja aiheuttaa epämääräistä hyppimistä.Tai onko sulla takalaukkua? Sekin voi aiheuttaa keulan kevenemistä ja vaikuttaa ohjattavuuteen.
- horhee
olen kokeillut ajaa ilman laukkuja,ei vaikutusta.
rengas metzelerin marathon,jonkin verran pykälillä
olen joskus kuullut,että runko vois joustaa jonkin
verran, oletko kuullut moisesta? kaks päällä pomputtaa vähemmän - Pena
horhee kirjoitti:
olen kokeillut ajaa ilman laukkuja,ei vaikutusta.
rengas metzelerin marathon,jonkin verran pykälillä
olen joskus kuullut,että runko vois joustaa jonkin
verran, oletko kuullut moisesta? kaks päällä pomputtaa vähemmänJos vähääkään pykälillä niin tuossa nopeudessa pompottaa takuu varmasti. Ei muuta kuin uusi etukummi alle. XJ:n runko ei kyllä pompota normaaliajossa yhtään tai sitten sulla on runko jostain poikki.
- Jammumies
Pena kirjoitti:
Jos vähääkään pykälillä niin tuossa nopeudessa pompottaa takuu varmasti. Ei muuta kuin uusi etukummi alle. XJ:n runko ei kyllä pompota normaaliajossa yhtään tai sitten sulla on runko jostain poikki.
Rengasongelma tuo varmaankin on. XJ 900 myös helposti ravistaa keulaa jos kulunut rengas tai ohjauslaakeri löysällä. Samoin takalaukku helposti saa ravistusta aikaan.
Mutta tässähän oli pompotuksesta kyse.. - JAMMU
Pena kirjoitti:
Jos vähääkään pykälillä niin tuossa nopeudessa pompottaa takuu varmasti. Ei muuta kuin uusi etukummi alle. XJ:n runko ei kyllä pompota normaaliajossa yhtään tai sitten sulla on runko jostain poikki.
joo renkaan vika,jammut on tosi vakaita pyöriä, ja varsinkin nämä xj ja fj mallit.KUN OSTAT RENGASTA ÄLÄ OSTA KUVIOLTAAN PALAMAISTA,PYRI OSTAMAAN MAHDOLLISIMMAN, JOS VOISI SANOA SPORTTI KUVIOINEN, SEMMOINEN S-KUVIOINEN, PAREMMIN SANO... NO YMMÄRRÄT VARMAAN
- FJ1200
Sama ominaisuus myös FJ 1200
Etu rengas kulunut jonkin verran pykälämäiseksi. - Kari
Jos saan arvata, niin veikkaan eturenkaan pystyheittoa. Nopeudella 50-70 pompotus osuu etupään ominaisvärähtelytaajuden kanssa yksiin ja alkaa vahvistaa itseään. Heiton ei tarvii olla kovinkaan suuri. Riittää kun rengas ei ole ihan tasan täsmälleen oikealla kohtaa vanteella. Olen törmännyt ilmiöön muissakin pyörissä.
- Metzeler
Mulla eri peli,mut viime kesänä ostettu Metzeler Me330 ja koko 120/70-17.Rengas on aivan paska,pompotusta on sen jälkeen riittäny.Rengasmerkkiä vaihdan varmasti.
- Metzeler:stä
Metzeler kirjoitti:
Mulla eri peli,mut viime kesänä ostettu Metzeler Me330 ja koko 120/70-17.Rengas on aivan paska,pompotusta on sen jälkeen riittäny.Rengasmerkkiä vaihdan varmasti.
Jos joskus vaihdan rengasta, niin ei ole kylläkään Metzeler:n eturengas! Saman valmistajan takarengaskin on pirun herkkä: oikein pelottaa välillä, että lähteekö pyörä sladiin suojatien maalauksesta...tien urista puhumattakaan...
- jorma123456745764576
Eiköhän tuo voisi johtua aurauskulmista, minulla ainakin korjautu kun säädin kulmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561191- 521095
- 1131092
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60892