xj900 keula pomppii

horhee

xj900 vm.-88, keula pompottaa 50-70km/h nopeudessa.olen vaihtanut ohj.laakerit,jouset ja keulaöljyt.rengas ja tasapainoitus ok. onko muilla
vast.ongelmia? vinkkejä odotellessa nautinnollisia
ajokelejä kaikille

10

4480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riku

Pompotus voi johtua myös eturenkaasta.Esim:Michelinin macadamilla on taipumusta kulua "nystyröille" ja aiheuttaa epämääräistä hyppimistä.Tai onko sulla takalaukkua? Sekin voi aiheuttaa keulan kevenemistä ja vaikuttaa ohjattavuuteen.

• horhee

olen kokeillut ajaa ilman laukkuja,ei vaikutusta.
        rengas metzelerin marathon,jonkin verran pykälillä
        olen joskus kuullut,että runko vois joustaa jonkin
        verran, oletko kuullut moisesta? kaks päällä pomputtaa vähemmän

• Pena
        horhee kirjoitti:

olen kokeillut ajaa ilman laukkuja,ei vaikutusta.
        rengas metzelerin marathon,jonkin verran pykälillä
        olen joskus kuullut,että runko vois joustaa jonkin
        verran, oletko kuullut moisesta? kaks päällä pomputtaa vähemmän

Jos vähääkään pykälillä niin tuossa nopeudessa pompottaa takuu varmasti. Ei muuta kuin uusi etukummi alle. XJ:n runko ei kyllä pompota normaaliajossa yhtään tai sitten sulla on runko jostain poikki.

• Jammumies
        Pena kirjoitti:

Jos vähääkään pykälillä niin tuossa nopeudessa pompottaa takuu varmasti. Ei muuta kuin uusi etukummi alle. XJ:n runko ei kyllä pompota normaaliajossa yhtään tai sitten sulla on runko jostain poikki.

Rengasongelma tuo varmaankin on. XJ 900 myös helposti ravistaa keulaa jos kulunut rengas tai ohjauslaakeri löysällä. Samoin takalaukku helposti saa ravistusta aikaan.
        Mutta tässähän oli pompotuksesta kyse..

• JAMMU
        Pena kirjoitti:

joo renkaan vika,jammut on tosi vakaita pyöriä, ja varsinkin nämä xj ja fj mallit.KUN OSTAT RENGASTA ÄLÄ OSTA KUVIOLTAAN PALAMAISTA,PYRI OSTAMAAN MAHDOLLISIMMAN, JOS VOISI SANOA SPORTTI KUVIOINEN, SEMMOINEN S-KUVIOINEN, PAREMMIN SANO... NO YMMÄRRÄT VARMAAN

• FJ1200

Sama ominaisuus myös FJ 1200
      Etu rengas kulunut jonkin verran pykälämäiseksi.

• Kari

Jos saan arvata, niin veikkaan eturenkaan pystyheittoa. Nopeudella 50-70 pompotus osuu etupään ominaisvärähtelytaajuden kanssa yksiin ja alkaa vahvistaa itseään. Heiton ei tarvii olla kovinkaan suuri. Riittää kun rengas ei ole ihan tasan täsmälleen oikealla kohtaa vanteella. Olen törmännyt ilmiöön muissakin pyörissä.

• Metzeler

Mulla eri peli,mut viime kesänä ostettu Metzeler Me330 ja koko 120/70-17.Rengas on aivan paska,pompotusta on sen jälkeen riittäny.Rengasmerkkiä vaihdan varmasti.

• Metzeler:stä
        Metzeler kirjoitti:

Mulla eri peli,mut viime kesänä ostettu Metzeler Me330 ja koko 120/70-17.Rengas on aivan paska,pompotusta on sen jälkeen riittäny.Rengasmerkkiä vaihdan varmasti.

Jos joskus vaihdan rengasta, niin ei ole kylläkään Metzeler:n eturengas! Saman valmistajan takarengaskin on pirun herkkä: oikein pelottaa välillä, että lähteekö pyörä sladiin suojatien maalauksesta...tien urista puhumattakaan...

• jorma123456745764576

Eiköhän tuo voisi johtua aurauskulmista, minulla ainakin korjautu kun säädin kulmat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      28
      5440
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      167
      1919
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      159
      1561
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1314
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      27
      1225
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1145
    7. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      70
      1114
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      210
      1053
    9. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      46
      1042
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      38
      895
    Aihe