xj900 keula pomppii

horhee

xj900 vm.-88, keula pompottaa 50-70km/h nopeudessa.olen vaihtanut ohj.laakerit,jouset ja keulaöljyt.rengas ja tasapainoitus ok. onko muilla
vast.ongelmia? vinkkejä odotellessa nautinnollisia
ajokelejä kaikille

10

4339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riku

      Pompotus voi johtua myös eturenkaasta.Esim:Michelinin macadamilla on taipumusta kulua "nystyröille" ja aiheuttaa epämääräistä hyppimistä.Tai onko sulla takalaukkua? Sekin voi aiheuttaa keulan kevenemistä ja vaikuttaa ohjattavuuteen.

      • horhee

        olen kokeillut ajaa ilman laukkuja,ei vaikutusta.
        rengas metzelerin marathon,jonkin verran pykälillä
        olen joskus kuullut,että runko vois joustaa jonkin
        verran, oletko kuullut moisesta? kaks päällä pomputtaa vähemmän


      • Pena
        horhee kirjoitti:

        olen kokeillut ajaa ilman laukkuja,ei vaikutusta.
        rengas metzelerin marathon,jonkin verran pykälillä
        olen joskus kuullut,että runko vois joustaa jonkin
        verran, oletko kuullut moisesta? kaks päällä pomputtaa vähemmän

        Jos vähääkään pykälillä niin tuossa nopeudessa pompottaa takuu varmasti. Ei muuta kuin uusi etukummi alle. XJ:n runko ei kyllä pompota normaaliajossa yhtään tai sitten sulla on runko jostain poikki.


      • Jammumies
        Pena kirjoitti:

        Jos vähääkään pykälillä niin tuossa nopeudessa pompottaa takuu varmasti. Ei muuta kuin uusi etukummi alle. XJ:n runko ei kyllä pompota normaaliajossa yhtään tai sitten sulla on runko jostain poikki.

        Rengasongelma tuo varmaankin on. XJ 900 myös helposti ravistaa keulaa jos kulunut rengas tai ohjauslaakeri löysällä. Samoin takalaukku helposti saa ravistusta aikaan.
        Mutta tässähän oli pompotuksesta kyse..


      • JAMMU
        Pena kirjoitti:

        Jos vähääkään pykälillä niin tuossa nopeudessa pompottaa takuu varmasti. Ei muuta kuin uusi etukummi alle. XJ:n runko ei kyllä pompota normaaliajossa yhtään tai sitten sulla on runko jostain poikki.

        joo renkaan vika,jammut on tosi vakaita pyöriä, ja varsinkin nämä xj ja fj mallit.KUN OSTAT RENGASTA ÄLÄ OSTA KUVIOLTAAN PALAMAISTA,PYRI OSTAMAAN MAHDOLLISIMMAN, JOS VOISI SANOA SPORTTI KUVIOINEN, SEMMOINEN S-KUVIOINEN, PAREMMIN SANO... NO YMMÄRRÄT VARMAAN


    • FJ1200

      Sama ominaisuus myös FJ 1200
      Etu rengas kulunut jonkin verran pykälämäiseksi.

    • Kari

      Jos saan arvata, niin veikkaan eturenkaan pystyheittoa. Nopeudella 50-70 pompotus osuu etupään ominaisvärähtelytaajuden kanssa yksiin ja alkaa vahvistaa itseään. Heiton ei tarvii olla kovinkaan suuri. Riittää kun rengas ei ole ihan tasan täsmälleen oikealla kohtaa vanteella. Olen törmännyt ilmiöön muissakin pyörissä.

      • Metzeler

        Mulla eri peli,mut viime kesänä ostettu Metzeler Me330 ja koko 120/70-17.Rengas on aivan paska,pompotusta on sen jälkeen riittäny.Rengasmerkkiä vaihdan varmasti.


      • Metzeler:stä
        Metzeler kirjoitti:

        Mulla eri peli,mut viime kesänä ostettu Metzeler Me330 ja koko 120/70-17.Rengas on aivan paska,pompotusta on sen jälkeen riittäny.Rengasmerkkiä vaihdan varmasti.

        Jos joskus vaihdan rengasta, niin ei ole kylläkään Metzeler:n eturengas! Saman valmistajan takarengaskin on pirun herkkä: oikein pelottaa välillä, että lähteekö pyörä sladiin suojatien maalauksesta...tien urista puhumattakaan...


    • jorma123456745764576

      Eiköhän tuo voisi johtua aurauskulmista, minulla ainakin korjautu kun säädin kulmat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe