Edullisin mopovakuutus?!

Tietämätön isä

Tuntuuko muista, että vakuutusmaksutkin menee pärstäkertoimen mukaan...kun niitä ei ilmoiteta netissäkään yleensä ja monilla kavereilla on ihan eri suuruisia, vaikka samoissa vakuutusyhtiöissä ja samoilla keskityksillä...
Kysyn missä luultavasti edullisin vakuutus kahdelle mopolle...skootterille ja Derbille?? Skootterille ainakin liikennevakuutus ja Derbille ehkäpä kasko tai osakasko...
Perheessä ei ole autoa, jonka olen kuullut pienentävän mopovakuutusta jonkin verran.
Kannattaako vakuutukset olla vanhemman nimissä...onko sillä johonkin merkitystä?
Laaja kotivakuutus Ifissä ja nuorukaisilla tapaturmavakuutukset...

4

5920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • impiumpilampi&

      mopo, kuin myös autovakuutus on myös merkkikohtainen, eli merkit, joilla kolaroídaan eniten, joita siis on eniten, maksaa myös eniten. Bonukset kasvaa vuosittain, kuten autoissakin, ellet kolaroi! Mulla on taloo,autoo moottoripyörää vakuutettuna, jonkin keskittämisalennuksen voit saada, muttei bonukset siirry henkilöltä toiselle, eikä kannata esim autonsa bonuksia menettää jonkun mitättömän mopovakuutuksen takia, lieneekö edes mahdollista.

    • Vakuutus-setä

      Eli yhtiöissä on eroja aika paljon ja se ratkaisee mitä vakuuttaa ja miten. Jos perheen kaikki vakuutukset on samassa yhtiössä, tulee alennusta ja jopa voi olla niinkin, että yksi pieni vakuutus tulee "ilmaiseksi" sopivalla määrällä vakuutuksia.
      Mopot elää vakuutusten suhteen omaa elämäänsä, niihin ei auton vakuutus vaikuta muuten kuin edellä luetellulla tavalla, elikkä auton liikennevakuutus ja kasko ovat kaksi vakuutusta lisää perheen vakuutuksiin. Mopon merkki varmasti vaikuttaa myös vakuutuksen hintaan, jotkut merkit ovat kalliita korjata ja joutuvat muutenkin korjattavaksi, eli ovat riskialttiita vakuuttaa, kuten autoissakin on laita.
      Omalla kohdallani entinen työnantajani Pohjola on sattumalta ollut edullisin vakuutusyhtiö lukuisien vakuutustemme myöntäjänä, joten mopokin on siellä vakuutettuna, samoin moottoripyörät.
      Vakuutusyhtiöitä kannattaa vertailla ihan oikeasti, toisen tarpeet voi toinen yhtiö hoitaa halvemmalla, kuin toisen. Joissakin yhtiöissä kotivakuutus korvaa yllättävän paljon ja kannattaa selvittää myös tämä puoli, miten paljon mopo liittyy oman yhtiön kotivakuutukseen vai liittyykö lainkaan. Omalle kohdalleni on osunut, että jopa lentokone korvattiin kotivakuutuksesta harrastusvälineenä.

    • h1ntt1

      mitäs vittua.. ?
      säätänä

    • kikkelikakkoseen

      Minä sanon suoraan. Olin joskus hankkimassa Derbiini liikennevakuutusta, IF:iltä 25X€, Tapiola 25X€ ja jotain muita vakuutuslafkoja, myöskin 250€ pintaan.

      Sitten soitin Fenniaan ja lupasivat laittaa vakuutuksen 160€ mutta minulla oli vielä muitakin vakuutuksia siellä niin sain sen hintaan 140€

      =Fennia on halvin jos liikenne vakuutusta tarttee. Kaskosta en tiedä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe