Edullisin mopovakuutus?!

Tietämätön isä

Tuntuuko muista, että vakuutusmaksutkin menee pärstäkertoimen mukaan...kun niitä ei ilmoiteta netissäkään yleensä ja monilla kavereilla on ihan eri suuruisia, vaikka samoissa vakuutusyhtiöissä ja samoilla keskityksillä...
Kysyn missä luultavasti edullisin vakuutus kahdelle mopolle...skootterille ja Derbille?? Skootterille ainakin liikennevakuutus ja Derbille ehkäpä kasko tai osakasko...
Perheessä ei ole autoa, jonka olen kuullut pienentävän mopovakuutusta jonkin verran.
Kannattaako vakuutukset olla vanhemman nimissä...onko sillä johonkin merkitystä?
Laaja kotivakuutus Ifissä ja nuorukaisilla tapaturmavakuutukset...

4

5607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • impiumpilampi&

mopo, kuin myös autovakuutus on myös merkkikohtainen, eli merkit, joilla kolaroídaan eniten, joita siis on eniten, maksaa myös eniten. Bonukset kasvaa vuosittain, kuten autoissakin, ellet kolaroi! Mulla on taloo,autoo moottoripyörää vakuutettuna, jonkin keskittämisalennuksen voit saada, muttei bonukset siirry henkilöltä toiselle, eikä kannata esim autonsa bonuksia menettää jonkun mitättömän mopovakuutuksen takia, lieneekö edes mahdollista.

• Vakuutus-setä

Eli yhtiöissä on eroja aika paljon ja se ratkaisee mitä vakuuttaa ja miten. Jos perheen kaikki vakuutukset on samassa yhtiössä, tulee alennusta ja jopa voi olla niinkin, että yksi pieni vakuutus tulee "ilmaiseksi" sopivalla määrällä vakuutuksia.
      Mopot elää vakuutusten suhteen omaa elämäänsä, niihin ei auton vakuutus vaikuta muuten kuin edellä luetellulla tavalla, elikkä auton liikennevakuutus ja kasko ovat kaksi vakuutusta lisää perheen vakuutuksiin. Mopon merkki varmasti vaikuttaa myös vakuutuksen hintaan, jotkut merkit ovat kalliita korjata ja joutuvat muutenkin korjattavaksi, eli ovat riskialttiita vakuuttaa, kuten autoissakin on laita.
      Omalla kohdallani entinen työnantajani Pohjola on sattumalta ollut edullisin vakuutusyhtiö lukuisien vakuutustemme myöntäjänä, joten mopokin on siellä vakuutettuna, samoin moottoripyörät.
      Vakuutusyhtiöitä kannattaa vertailla ihan oikeasti, toisen tarpeet voi toinen yhtiö hoitaa halvemmalla, kuin toisen. Joissakin yhtiöissä kotivakuutus korvaa yllättävän paljon ja kannattaa selvittää myös tämä puoli, miten paljon mopo liittyy oman yhtiön kotivakuutukseen vai liittyykö lainkaan. Omalle kohdalleni on osunut, että jopa lentokone korvattiin kotivakuutuksesta harrastusvälineenä.

• h1ntt1

mitäs vittua.. ?
      säätänä

• kikkelikakkoseen

Minä sanon suoraan. Olin joskus hankkimassa Derbiini liikennevakuutusta, IF:iltä 25X€, Tapiola 25X€ ja jotain muita vakuutuslafkoja, myöskin 250€ pintaan.

Sitten soitin Fenniaan ja lupasivat laittaa vakuutuksen 160€ mutta minulla oli vielä muitakin vakuutuksia siellä niin sain sen hintaan 140€

=Fennia on halvin jos liikenne vakuutusta tarttee. Kaskosta en tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe