Tuntuuko muista, että vakuutusmaksutkin menee pärstäkertoimen mukaan...kun niitä ei ilmoiteta netissäkään yleensä ja monilla kavereilla on ihan eri suuruisia, vaikka samoissa vakuutusyhtiöissä ja samoilla keskityksillä...
Kysyn missä luultavasti edullisin vakuutus kahdelle mopolle...skootterille ja Derbille?? Skootterille ainakin liikennevakuutus ja Derbille ehkäpä kasko tai osakasko...
Perheessä ei ole autoa, jonka olen kuullut pienentävän mopovakuutusta jonkin verran.
Kannattaako vakuutukset olla vanhemman nimissä...onko sillä johonkin merkitystä?
Laaja kotivakuutus Ifissä ja nuorukaisilla tapaturmavakuutukset...
Edullisin mopovakuutus?!
4
5471
Vastaukset
- impiumpilampi&
mopo, kuin myös autovakuutus on myös merkkikohtainen, eli merkit, joilla kolaroídaan eniten, joita siis on eniten, maksaa myös eniten. Bonukset kasvaa vuosittain, kuten autoissakin, ellet kolaroi! Mulla on taloo,autoo moottoripyörää vakuutettuna, jonkin keskittämisalennuksen voit saada, muttei bonukset siirry henkilöltä toiselle, eikä kannata esim autonsa bonuksia menettää jonkun mitättömän mopovakuutuksen takia, lieneekö edes mahdollista.
- Vakuutus-setä
Eli yhtiöissä on eroja aika paljon ja se ratkaisee mitä vakuuttaa ja miten. Jos perheen kaikki vakuutukset on samassa yhtiössä, tulee alennusta ja jopa voi olla niinkin, että yksi pieni vakuutus tulee "ilmaiseksi" sopivalla määrällä vakuutuksia.
Mopot elää vakuutusten suhteen omaa elämäänsä, niihin ei auton vakuutus vaikuta muuten kuin edellä luetellulla tavalla, elikkä auton liikennevakuutus ja kasko ovat kaksi vakuutusta lisää perheen vakuutuksiin. Mopon merkki varmasti vaikuttaa myös vakuutuksen hintaan, jotkut merkit ovat kalliita korjata ja joutuvat muutenkin korjattavaksi, eli ovat riskialttiita vakuuttaa, kuten autoissakin on laita.
Omalla kohdallani entinen työnantajani Pohjola on sattumalta ollut edullisin vakuutusyhtiö lukuisien vakuutustemme myöntäjänä, joten mopokin on siellä vakuutettuna, samoin moottoripyörät.
Vakuutusyhtiöitä kannattaa vertailla ihan oikeasti, toisen tarpeet voi toinen yhtiö hoitaa halvemmalla, kuin toisen. Joissakin yhtiöissä kotivakuutus korvaa yllättävän paljon ja kannattaa selvittää myös tämä puoli, miten paljon mopo liittyy oman yhtiön kotivakuutukseen vai liittyykö lainkaan. Omalle kohdalleni on osunut, että jopa lentokone korvattiin kotivakuutuksesta harrastusvälineenä. - h1ntt1
mitäs vittua.. ?
säätänä - kikkelikakkoseen
Minä sanon suoraan. Olin joskus hankkimassa Derbiini liikennevakuutusta, IF:iltä 25X€, Tapiola 25X€ ja jotain muita vakuutuslafkoja, myöskin 250€ pintaan.
Sitten soitin Fenniaan ja lupasivat laittaa vakuutuksen 160€ mutta minulla oli vielä muitakin vakuutuksia siellä niin sain sen hintaan 140€
=Fennia on halvin jos liikenne vakuutusta tarttee. Kaskosta en tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202283Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3051251- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31726Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33652