Millä saisi loppumaan wc-pöntön vinkumisen? Asumme 2.kerroksessa ja vähänväliä pitää vetää wc, että saa sen vinkumisen loppumaan. Mikä auttaisi?
WC-pönttö vinkuu!
8
14628
Vastaukset
- Idologi
Jospa huoltaisit tai huollattaisit sen pytyn!
Itsekin voit homman tehdä, selvitä pytyn merkki ja tyyppi ja eikun tarvittavia varaosia netistä tai lähimmästä LVI-alan tuotteita myyvästä liikkeestä etsimään.
Varaosia voi olla hankalaa löytää, netti on siihen hyvä kapine, kun vaan jaksaa googlata. Joidenkin yleisimpien pyttyjen yleisimpiä varaosia saattaa löytää ihan paikallisesta rautakaupasta. Esimerkiksi IDO:n varaosia myy Suomen Talolaite Oy.
Syy vinkumiseen on todennäköisesti vuotava täyttöventtiili.- korvatsoi
Tosin olen nainen ja minulla ei ole hajuakaan, mikä on vuotava täyttöventtiili, täytyy kutsua siis putkimies;)
korvatsoi kirjoitti:
Tosin olen nainen ja minulla ei ole hajuakaan, mikä on vuotava täyttöventtiili, täytyy kutsua siis putkimies;)
meilä joskus vuoti alatiiviste, ennen varsinaista asiointia avattiin vesiventtiili ja käytön, eli vetämisen jälkeen suljettiin vesiventtiili.
Alatiivisteen falskatessa olisi täysi vesisäiliö tyhjentynyt ajan myötä.
Täyttötiiviste on saattanut vahingoittua tai likaantua ajan saatossa.- Minun wc-pönttö myös
...metelöi, mutta vain toisinaan. Kovempi täyttöääni alkoi sen jälkeen, kun pumppu vaihdettiin uuteen. Valitin asiasta ja huoltomies tuli tarkistamaan asian ja oli sitä mieltä ettei pöntössä ole mitään vikaa. Se ei silloin tehnyt sitä kovempaa ääntä (tietenkään!), vaikka mies yritti vetää useamman kerran. Aukaisi koneen ja kaikkea, muttei löytänyt vikaa.
Olen alkanut ajatella että omassa päässä täytyy olla vikaa, kun tuntuu että se metelöi useammin hiljaisuuden aikaan eli juuri silloin kun pitäisi juuri olla hiljaa. Tuntuu että koko talo kuulee. Joskus se metelöi vain osan täyttöajasta ja joskus koko helkatin ajan.
Ihan sama! Huoltomieskin oli sitä mieltä että wc-äänet kuuluvat kerrostalo elämään. Pitäkööt meteliä, ei ole minun vikani. - onkotoivoa pontolla
Minun wc-pönttö myös kirjoitti:
...metelöi, mutta vain toisinaan. Kovempi täyttöääni alkoi sen jälkeen, kun pumppu vaihdettiin uuteen. Valitin asiasta ja huoltomies tuli tarkistamaan asian ja oli sitä mieltä ettei pöntössä ole mitään vikaa. Se ei silloin tehnyt sitä kovempaa ääntä (tietenkään!), vaikka mies yritti vetää useamman kerran. Aukaisi koneen ja kaikkea, muttei löytänyt vikaa.
Olen alkanut ajatella että omassa päässä täytyy olla vikaa, kun tuntuu että se metelöi useammin hiljaisuuden aikaan eli juuri silloin kun pitäisi juuri olla hiljaa. Tuntuu että koko talo kuulee. Joskus se metelöi vain osan täyttöajasta ja joskus koko helkatin ajan.
Ihan sama! Huoltomieskin oli sitä mieltä että wc-äänet kuuluvat kerrostalo elämään. Pitäkööt meteliä, ei ole minun vikani.Tyhjennysventtiilin tiiviste on vaihdettu ja koko vetotapin vieressä oleva laitteisto on vaihdettu ja yhä pönttö vuotaa. Välillä vetotapista tuntee kun se ei laskeudu kunnolla alas ja vettä valuu silloin paljon pönttöön. Kun vetotappia kiskoo ylös ja alas saattaa suurempi vuoto lakata. Hieman se silti yhä vuotaa vettä.
Mistä tuo voisi johtua? Mitä vielä voi vaihtaa? Onko tuolla vielä jokin muu tiiviste mikä voi vuotaa?
Miksi vetotappi vipu välillä tuntuu löysälle eikä putoa hyvin alas ja silloin pönttö vuotaa tosi paljon?
Apus?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782