Porvoon Energia

"Raato"

Nyt leikkas kiinni!!!
Se pulju kuvittelee tekevänsä iha mitä lystää ja että asiakkaat vaan mukailee ja nöyrtyy! Ne laskuttaa ihan miten sattuu ja ihan MITÄ sattuu! Sitten kun niille soittaa ja pyytää selvitystä, niin ne saa senkin kuulostamaan siltä, kuin se olisi sen asiakkaan vika.
Tässä hieman taustaa:
Alkuvuodesta sain laskuja yllättävän tiheään. Kun sitten rupesin ihmettelee asiaa ja käymään läpi niitä, huomasin ettei ne voi täsmätä. Ei päivämäärien eikä summien osalta. Soitin heille ja kyselin asiasta niin he kyllä "myönsivät" että on tullut tupla, jopa triplalaskutusta. No, sitten mun piti alkaa itse selvittää mukamas että mitä oon maksanu ja millo! Hitto jos NE on tehneet mokan, niin ei perkele asiakkaan kuulu siitä kärsiä! No, lopputulema oli että laskuja ei tullutkaan vähään aikaan ja että mun piti vielä maksaa joku hiton erotus heille. Nyt sitten tuli lappu (eräpäivä jossain huhtikuussa) että he eivät ole saaneet jotain laskua ja katkasevat multa sähköt! Uusi avaus 150 tai melkeen satasen enemmän jos tietyn kelloajan jälkeen tekevät sen. Siis mitä hittoa oikeesti?
Lisäksi ihmettelin tätä sähkölaskun suuruutta joka on ollut mulla säännöllisesti. No selitys oli että kun edellisen asukkaan mukaan laskutetaan arviolta. En ole koskaan, missään maksanu näin paljon sähköstä. Pienenä lisähuomautuksena voidaan todeta ettei täällä asunnossa edes auta kuin joka toinen viikko! Eli vaan puolet kuukaudesta. Kuulemma syksyllä lupasivat tarkastaa uudelleen.
Eli jos tätä lukee joku sen puljun työntekijä, niin tiedätte kuka tulee sinne maanantaina peräämään selityksiä sen firman toimintatavoista! Joku saatanan järki tähän touhuun!

T:Raato

17

8446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näio

      Moikka. mulla on kanssa ollut vääntöä niiden kanssa. on luvattu toimittaa etälukulaitteita taloon ja sen asian tiimoilta ollaan soiteltu, mutta mitään ei ole tapahtunut. YLLÄTYS, YLLÄTYS..... Ja oikein suurena plussana täytyy kiittää porvoon vesilaitosta ystävällisestä asiakaspalvelusta, kun muutamia vuosia sitten olimme saaneet talomme rakennettua ja tulikin kovat pakkaset ja vesiletkut meni jäähän. soitin vikapäivystykseen jossa ystävällismielinen mies henkilö karjui puhelimeen, että mitäs rakennatte tommosia paskataloja joissa ei letkut pysy sulina.. Että tälleen. tässä siis yhtä samanlaista kritiikkiä, kun " laitoksista" saa palvelua... Noh vesilaitokselle kuitenkin plussaa siitä, että myöhemmin sain erittäin ystävällistä palvelua muista asioista... ehkä silloin sillä ukolla oli huono päivä, mutta ei se saisi näkyä asiakkaalle........

    • Punapeippo

      Täysin sama juttu. Taisin maksaakin vielä yhden tuplalaskun kun en jaksanut alkaa oikeuteen viemään. Vaihdoin sähkönjakelijan pikaisesti Kraft & Kulturin ekosähköön. Laskutus tippui aivan älyttömästi eikä mitään epäselvyyksiä ole ollut. Verkkoyhtiönä valitettavasti edelleen tietysti Porvoon energia.

    • ei enää porvoon ener

      mulle tuli tänään tasoituslasku 2100 euroa ,enemmän kuin vuotuisen kulutukseni määrä.Paperilla kaikki oikein,mutta eihän se näin voi olla.Ennustan pitkiä ja tiukkoja taisteluita,jotta saan laskun muutettua.Nimimerkki entinen Porvoon Energian asiakas.

      • "Raato"

        Joo, mä sain tapella heijän kans vuoden melkein ennen kun ne suostuivat alkaa kattelee järjellä asioita. Kävin nyt toimistossa paikan päällä ja kas kummaa... Ne samat asiat mitä yritin puhelimessa hoitaa, niin onnistuivat kuin taikaiskusta samantien kasvotusten. Ne on laskuttanu mua yli vuoden tuplamäärän. Kysyin että miks ihmeessä ne ei oo voinu kattoo mitä mun sähkönkulutus on ollu aikasemmin ja laskuttaa sen arviolaskun edes suurinpiirtein sen mukaan... Mulla alkaa palamaa hermo niin totaalisesti tuohon porvoon energiaan. Mä oon alkanu miettii ihan oikeesti että mitä tällanen pieni asiakas voisi tehä tollasseen ison yrityksen edessä. Ei jumalauta tollee voi kohdella asiakkaita, kuten porvoon energia tällä hetkellä tekee. Kuka saatatnan pässi siellä niitä päätöksiä tekee? Tiedän ettei se ole niiden toimistotätien vika siellä asiakaspalvelussa... mut jotai järkee tähä pitää saada. Ei niiden toiminnassa ole mitään tolkkua!


      • sähkömittari
        "Raato" kirjoitti:

        Joo, mä sain tapella heijän kans vuoden melkein ennen kun ne suostuivat alkaa kattelee järjellä asioita. Kävin nyt toimistossa paikan päällä ja kas kummaa... Ne samat asiat mitä yritin puhelimessa hoitaa, niin onnistuivat kuin taikaiskusta samantien kasvotusten. Ne on laskuttanu mua yli vuoden tuplamäärän. Kysyin että miks ihmeessä ne ei oo voinu kattoo mitä mun sähkönkulutus on ollu aikasemmin ja laskuttaa sen arviolaskun edes suurinpiirtein sen mukaan... Mulla alkaa palamaa hermo niin totaalisesti tuohon porvoon energiaan. Mä oon alkanu miettii ihan oikeesti että mitä tällanen pieni asiakas voisi tehä tollasseen ison yrityksen edessä. Ei jumalauta tollee voi kohdella asiakkaita, kuten porvoon energia tällä hetkellä tekee. Kuka saatatnan pässi siellä niitä päätöksiä tekee? Tiedän ettei se ole niiden toimistotätien vika siellä asiakaspalvelussa... mut jotai järkee tähä pitää saada. Ei niiden toiminnassa ole mitään tolkkua!

        PE:llä on sama tauti mikä oli autokatsastuksessa ennen kun se vapautettiin kilpailulle: ylimielisyys. No eipä kilpailu katsastustoiminnan hintoja laskenut koska alalla on kartelli, mutta asiakaspalvelu on nykyään ihan eri maailmasta. PE:llä n periaatteessa kilpailua, käytännössä ne surffaa kotikenttäedulla ja ikuisella liturgialla siitä miten edullisia ne on. Ylimielisyydestään eivät tunnu pääsevän eroon.


    • uusporvoolainen

      Yksi negatiivinen kokemus Porvoon Energiasta lisää. Muutin kuun vaihteessa asuntoon ja sähkösopimuksen olin tehnyt hyvissä ajoin kolmisen viikkoa ennen muuttoa. Kuitenkin neljän päivän asumisen jälkeen laittoivat sähköt poikki, koska edellisellä asukkaalla oli lasku maksamatta.

      Koska soitin virka-ajan ulkopuolella, oli puhelimen päässä päivystäjä joka uhosi ettei sähköä tule ennen kuin rahat ovat saatu. Kerroin tilanteeni, että olen vasta muuttanut tänne ja edellisen asukkaan asiat ovat hänen asioitaan, ei minun. Sähköt kuitenkin sai käynnistää uudestaan vasta virka-aikana seuraavana päivänä.
      Onneksi ei ollut vielä viikonloppu, joten läppärin akkukäytöllä kirjoitin laskutukseen rekkulan jossa kerroin, että katko on täysin aiheeton eikä heillä ole mitään puheoikeutta asiassa. Olivat hyvin nöyrää poikaa tämän jälkeen koska olivat jääneet housut kintuissa kiinni. Joku kiltimpi ihminen olisi varmasti luullut ettei voi asialle mitään ja maksellut edellisen laskut.

      Sähköt palautuivat hyvin äkkiä, luottamus taas ei. Sen palautumiseen paree olla helvetin hyvää konjakkia postissa tulossa. Muussa tapauksessa luottamus on toistaiseksi mennyt.

      • Ai konjakki

        Harmillista mutta: miten se luottamus paranee jos saa konjakkia postissa? En ymmärrä. Taitaa olla tämäkin herra sellainen joka lahjomalla pysyy "hiljaa".


      • PE:n malli
        Ai konjakki kirjoitti:

        Harmillista mutta: miten se luottamus paranee jos saa konjakkia postissa? En ymmärrä. Taitaa olla tämäkin herra sellainen joka lahjomalla pysyy "hiljaa".

        Onhan se ihan normaali käytäntö yritys-kuluttaja-suhteessa antaa hyvitys? Sainhan minä Briteissäkin lahjakortin lentokentän liikkeisiin koska lento oli 5 tuntia myöhässä, siitäkin huolimatta etten itse valittanut.
        Mutta aiheeseen. Porvoon Energialta tuli tänään sopimukseen vahvistus. Eli sähköjen katkaisuun oli syynä, että heidän päässään asiat olivat olleet kuukauden levällään ja yrittivät minun piikkiini omaa saamattomuuttaan laittaa. Eli konjakilla ei luottamus palaa.


    • Onnea

      Hienoa että asiat lopulta selvisi!
      Myönsivätkö he ihan suoraan tehneensä virheen?
      Toivottavasti korvaavat sen myös jotenkin.

    • Ihanan kallista

      Ihanan kallista

    • Järkyttävää

      Ehkä suomen surkein lafka!

      Pelkästään surkeita kokemuksia porvoon energialta. Katkaisivat sähköt mökiltä vaikka joka *aatanan lasku maksettu ajallaan!

      Ei tullut yhtäkään maksumuistutuslaskua tai varoitusta siitä että laskut tulisi maksaa(vaikka kaikki oli jo maksettu) tai muuten he katkaisevat sähköt.
      Vaan sähköt kylmästi poikki ja siinä meni minun ja emännän viikonloppu reissu täysin v*tuilleen! Niin, ja kaiken huippuhan on se että lähettelevät yhä edelleen laskuja joiden päiväys on ollut jo kolme vuotta sitten.... Ja aika epäloogista, miksi katkaisivat sähköt vasta nyt, jos jokin lasku olisi jäänyt 3 vuotta sitten maksamatta?? Aivan käsittämätöntä... Hermot palanut täysin totaalisesti tuohon yhtiöön.

    • jhoi

      Minulla katkaistiin sähköt äkisti ja varoittamatta. Kytkennästä tuli 60 € lisälasku ja laskutuslisä. Reklamoin kytkentälaskun, jonka PE laittoi perintään. Se olen kiistänyt . Vaihdoin sähköntoimittajaa. Huonoa palvelua. Minun sähkönkulutus rahoja he eivät saa!

    • ...................

      Jahas, sattumalta eksyin palstalle jossa olin reilu kaksi vuotta sitten kommentoinut Porvoon Energian yritystä laskuttaa edellisen asukkaan maksamattomia laskuja minulla. Tässä on kahden vuoden sopimuskausi mennyt hyvin ja jatketaan vuoteen 2015.

      Tosin edelleenkin muistan Porvoon Energian sähköyhtiönä joka keksi kuningasidean "edellisellä on lasku maksamatta, jos tää uus maksais kiltteyttään sen kun kiristetään sähköjen katkaisulla".

      Tosin he oppivat kerrasta, että pyydän sähköjen palautusta vain kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran ystävällisesti. Toisen kerran "hyvin ystävällisesti". Se toinen kerta on se ratkaiseva, mikä laittaa liikettä niveliin ja loppuu uhoamiset saatavista.

    • farssi1

      Paras tempaus oli katkaista sähköt "unohtuneesta" muistutusmaksusta, siis luokkaa 5 €.
      Laskut maksettu suoraveloituksella säännöllisesti, mutta pankinvaihdon yhteydessä tuli katkos, eli yksi lasku meni myöhässä maksuun. Sinä aikan olivat ehtineet lähettää muistutukseen, laskuosio siis maksettu, mutta jälkeenpäin tulleen muistutuksen "muistutuslisä" jäi eläämään omaa elämäänsä.
      Asiakas tietysti olettaa, että tänä päivänä rästit lisätään seuraavaan laskuun.
      Tuloksena oli, että mökistä katkaistiin sähköt kesken talven. Onneksi ei ollut paha
      pakkaskausi ja putket saatiin sulatettua kotikonstein.
      Henkilökunta ei edes ensin meinanneet löytää "mistä syystä katkaistu" , ennen kun bongasivat sen muistutusmaksun sieltä jostain välistä.

      Tuli sähköt aika nopsasti takaisin, ilman veloituksia, onneksi.
      Mutta ei kyllä unohdu tämä farssi ja tämän ketjun kun luki, niin
      olisi ehkä syytä päivittää laskutuksenhallinta siinä firmassa.

    • Anonyymi

      Hei

      • Anonyymi

        No Hei itsellekisin!

        Mikähän oli asiasi?


    • Anonyymi

      Mäkin tahdon haukkua porvoon energiaa! En ole alkuunkaan tyytyväinen heidän laskutukseensa(tai muuhunkaan "palveluun", paitsi toimistolla on hyvii karkkeja joita voi mässyttää kun yrittää selvittää probl3moit).Kun laskutus siirtyi ropo-capitalille, meni ihan älyttömäx. Ps. Muuten kapitalismi on oikeesti aika epä-eettistä kun tuumaa asiaa...

      Nimim. Olen robotti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe