Missä asennossa yösi vietät ? ,) Itse olen saaanut ihmettelyä osakseni,kun nukun mahallani,toinen jalka koukistettuna kylkeä vasten ja kädet tyynyn alla.Mutta sehän on pääasia,että nukkuu vaakasuorassa pystyasennossa ja silmät kiinni :)
Nukkuma-asento
44
2817
Vastaukset
- m-40+
silmät kiinni minäkin,ilmeisesti kuitenkin vaihdan asentoa yön aikana kohtuullisen usein kun en ole makuuhaavoja vielä löytänyt.
- N40+
Selällä vähemmän.
Rok rok kyljelläni aloitan ja kädet tyynyn alle.Herään yöllä siihen,että olen selälläni..Silläpä katit pääsee massun päälle kuorsaamaan..:))
- N 40+
Olet sitten ihana nukkuma-alusta,kun kisulitkin tykkäävät nukkua massusi päällä :) Herttaista :)
N 40+ kirjoitti:
Olet sitten ihana nukkuma-alusta,kun kisulitkin tykkäävät nukkua massusi päällä :) Herttaista :)
mut joskus tuntuu,ettei happi kulje,ku katti röhöttää koko painollaan päällä..:D
Nyt kylläkin,kun on pienikin kisuli meillä,niin se taas nappasee jaloista kiinni.Siinä on pakko silloin mennä niin sykkyrään ku vaan pääsee..:))- N 40+
mii-su kirjoitti:
mut joskus tuntuu,ettei happi kulje,ku katti röhöttää koko painollaan päällä..:D
Nyt kylläkin,kun on pienikin kisuli meillä,niin se taas nappasee jaloista kiinni.Siinä on pakko silloin mennä niin sykkyrään ku vaan pääsee..:))Kivat kamut sulla siellä :D
- pave_-
söpöö :)
N 40+ kirjoitti:
Kivat kamut sulla siellä :D
yö heräsin kaameeseen mahakipuun ja siihen,että pikkukatti puri jalkaan..Hirvee yhdistelmä..:O
- N 40+
mii-su kirjoitti:
yö heräsin kaameeseen mahakipuun ja siihen,että pikkukatti puri jalkaan..Hirvee yhdistelmä..:O
Kun niillä pienilläkin on niin kauhean terävät hampaatkin vielä,niin eipä varmasti hyvältä tuntunut.
Noista kissavauvoista minullakin kokemusta,vaikkei omia olekaan:)
- Röhnöpeikko
mahallaan, polvikoukussa, pää tyynyn ALLA
- Pulukkinen.,.,.,
kyljelleen toinen tyyny pään alla ja toinen jalkojen välissä. Selkävaivat loppuivat siihen kun reilut 10 vuotta sitten otin käyttöön jalkovälityynyn.
- unijuna
Nukuin selällään kädet ylöspäin sojottaen neljäkymmentä-vuotiaaksi. Sen jälkeen jostain syystä vaihtui nukkuma-asentoni mahalleen. Eihän se mahamakuu tee kasvoillekaan hyvää. Säästyisi mahtavilta aamuisilta silmäpusseilta, jos osasisi nukkua vielä selällään:)
- J
Kyljellään, jalat suorana, pää koukussa, kädet molemmin puolin päätä (kädet siis puolikoukussa ja pään yli, siten että hauis on poskea/ohimoa vasten); Käsi tyyny pää käsi.
Tuosta onkin helppo pyörähtää "eteenpäin" polvikoukkumaha asentoon - toinen polvi koukkuun ja pääpäällinen käsi alas ja eteen, kuten polvikin.- unilintu.
Vasemmalla kyljellä, mutta jossainvaiheessa yötä kiepsahdan selälleni. ja aina välillä NUKUN SILMÄT AUKI! outoa
- Suvikki74
kertoo että rikas nukkuu vatsallaan, kuningas selällään ja viisas kyljellään.
Mä menen nukkumaan rikkaana, herään kuninkaana ja viisaudesta ei edelleenkään ole tietoa. lol - moimoii
Nukun kyljellään lähes aina. En koskaan mahallani, se on varsin epämukavaa. Selälläänkin välillä, mutta nukkumisen aloitan aina kyljellään.
Kyljellään lusikka asennossa. Vaimo siinä keskellä...
- keskellä, niin
kukas siellä toisella puolella nukkuu?
keskellä, niin kirjoitti:
kukas siellä toisella puolella nukkuu?
Samuel... Tuttu kulttuuri tutkija, meidän kummankin hyvä kaveri...
- ArH+
Kattokruunusta jaloista roikkuen musta viitta tiukasti vedettynä ympärilleni. Joskus kuulemma kuorsaan ja joskus lähden lentoon.
- 24
käyttäisit sinäkin o.b.® ProComfort tampooneja niin ei ohivuoto kiusaa
- Hhahaha
Totaalinen repeämä! :D :D
- koska nukun
Jos tiedät missä asennossa olet niin et nuku vai onko sulla joku kamera, joka kuvaa sun nukkumista ,,,,
- hieno tapa
menen nukkumaan yleensä seisten, sitten kun nukahdan jalat pettävät ja kaadun lattialle. herään tuohon kaatumiseen ja sitten taas ylös jaloille. tätä toistetaan koko yö kunnes aamu sarastaa ja kesällä se sarastaa erittäin aikaisin!
- Pryyh
Toi aloittajan asento tuntuu tutulta, mutta tyynystä en kylkiasennossa ole niin kiinnostunut. Lisäksi täytyy nytkyttää jalkaa, se rentouttaa.
- ....
Itse nukun aika pitkälti samala tavalla, mutta yleensä tyynyn alla oleva käsi on täysin pystyyn suora :D eli lihakset on koko yön jatkuvassa jännityksessä xD
- kissa+Merleena
Molemmallakin kyljellä onnsituu nukkuminen, mutta vasemmalla on pakko aloittaa. En saa unta jos naama on huoneeseen päin, sen on oltava seinään päin. En oiken tiedä nukunko yhtään kertaa selällään, mutta joskus käsi ja hartiat on niin kipeät jommaltakummalta puolelta että kyljelleen varmaan. Aamulla herää joko siihen että oikaistessani jalkoja pitkiksi tönäisevät ne puoli jalkopäätä valloittaneeseen kissaan. tai sitten kissa ei ole sängyssäni ja alkaa inhottava suonellaveto oikaistessa jalat. Näihin herään joka aamu vuoroitellen. Joskus kissa saattaa herättää minut (yleensä vain päiväunilla ollessani) tuijottamalla. :)
- 66666666666666
kyllä minä nukkuisin mieluiten muna pillussa.
- samesamesame
mulla on ihan sama asento, nainen minäkin ja kaverit ihmettelee eikö tisseihin satu o.o
mutta asento on kyllä mitä mainioin!- N 40+
Niin,ihan paras :)
- pikkusen nuorempi
kaverit on aina ihmetelly kun nukun mahallani myöskin raskaana ollessani..outoa mutta paras asento nukkumiseen..
puoliksi mahallaan ja puoliksi kyljellään niin että raskaana ollessa oli vasen jalka aina niin koukussa kun sen vaan sai ja sit massu siihen koloon mikä siihen jää...ei muuta ku unta kuulaan..=))
- tylocs
Kyljellään, kädet peitonalla sylissä, jalat levällään (itekki tajusin ton ku kirjotin O.o). Asento kylläki vaihtuu monta sataa kertaa yön aikana, ja en IKINÄ herää samaan asentoon mihin nukahin.
- Minä se vaan
selällään tai sitten oikealla kyljellä =)
- Minä se vaan
ja on erittäin tärkeää, että varpaat ovat peiton ulkopuolella =)
- m-52
itse nukun 69-asennossa
- paituliini
Selällään, oikea jalka koukussa, mutta ei pystyssä vaan sängyn myötäisesti niin että jalkapohja on vasemman jalan reittä vasten. Vähän niinkuin joku ballerina-asento. Mahan päällä on tyyny ja tyynyn päällä kädet. Joskus jos on kuuma, nukun kyljelläni niin että peitto on jalkojen välissä. Näihin asentoihin usein siis nukahdan, jonka jälkeen kuulemma käännyn alkuperäisestä asennosta riippumatta selälleni ja nostan molemmat jalat koukkuun ja vähän levälleen (härskiä). Mies on joskus painanut jalat suoriksi, mutta ne pongahtavat saman tien takaisin. Tämä on muuten perittyä, äitini on aina nukkunut samassa asennossa :)
- kirjoitaviesti
Menen nukkumaan oikealle kyljelleni ja yleensä herään siitä asennosta. Tiedän kuitenkin pyörineeni yön aikana eri asennoissa. Erikoisen mukavaa on jos kissa nukkuu jaloissa, siis kääntää selkänsä minulle ja painautuu kipeitä sääriäni vasten. Silloin tulee uni pian.
- kylvain
Mulla on vähän sellainen tapa, että mä käyn nukkumaan mentäessäni kaikki asennot läpi. Ensin aloitan kylkiasennosta jolloin makaan oikealla kyljellä. Toinen jalka nousee yleensä peiton alta siihen peiton päälle, siinä on sellanen mukava jalalle oleva teline niinsanotusti. Sitten käännyn päinvastaseen asentoon, mutta muuten samalla tavalla. Viimeisenä menen mahalleen ja joskus toi sama rundi alkaa alusta. Pyörin kyllä öisin muutenkin ihan älyttömän paljon nukkuessani. Lakanat löytynyt muutamaan otteeseen melkein lattialta. Mulla on syntynyt jotenkin alitajuisesti tollanen kaava, mitä olen toteuttanut. Selälleen tykkään kyllä JOSKUS myös makoilla ennen tuon kaavan aloittamista. Silloin yleensä mietin asioita, ennenkun rauhoitun.
- niimpä niin joops jo
yleensä nukun yöllä ja mielummin vaakatasossa ;)
- Nukun
Vatsallani. En oikein osaa nukkua selälläni, koettanut olen. Kyljelläni koitan nukkua, mutta vatsalleni käännyn jossakin vaiheessa. Joskus on kauhean kokoiset silmäpussit ja kasvot muutenkin vähän turvoksissa.
Toinen käsi on jotenkin sillain koukussa rintani alla. Käsi voi joskus puutua.- Sirkka Perttunen
Oikealla kyljellä,oikea jalka suorassa vasen koukussa.Oikea käsi pään alla vasen suorassa.Nuorempana nukuin aina vatsallani.En tiedä miksi asento muuttui?
- ZzZzZzZzZzzzZZZ
No en nyt satu tietämään missä asennossa nukun... Johtuen siintä yksinkertaisesta syystä, että nukun nukkuessani...
- a-e
Luin kauan sitten kirjan "Näin nukut, tällainen olet" ja siinä analysoitiin ihmisiä nukkuma-asentojen perusteella. Muistan että vatsallaan nukkuvien sanottiin olevan omasta reviiristään tarkkoja immeisiä, joidenkin jopa itsekkyyteen asti.
Kyljellään nukkuja, jonka nilkat tai ranteet tai jopa ne molemmat ovat ristiikkäin (esim. ranne toisen ranteen päällä viistosti) on kahlevangin asennossa ja on sitä myös elämässään: vankina jossain asiassa tai asiaan. Sehän nyt voi olla työ, sairaus tai vaikea ihmissuhde. Tjn.
Selällään nukkuvia, joiden kädet ja jalat ovat levällään, sanottiin kuningasasennossa nukkujiksi ja oman elämänsä herroiksi.
Flamingoasennossa (kyljellään, toinen jalka suorana, toinen koukussa) sanottiin realisteiksi ja siltikin tunteillaan elämäänsä ohjaaviksi. Yleisin nukkuma-asento, kuulemma.
Parivuoteen nukkujiakin analysoitiin ja mieleen jäi esimerkki, että se puolisoista joka aina kääntää selän toiselle, sulkee puoiisonsa myös muutoinkin oman maailmansa ulkopuolelle tavalla tai toisella. Asento kuulemma voi muuttua sellaiseksi, että selkänsä toiselle kääntävä alkaa hivuttautua aina vaan enemmän ja enemmän sängyn reunalle ja toisinaan jopa pudotakin sängystä: tämän sanottiin kielivän uhkaavasta erosta.
Itse käännän kyllä melko nopeastikin selkäni miehelleni mikäli hän kääntyy minuun päin sillä hän on tupakoitsija ja hänen hengityksensä haisee karsealle: kuin nukkuisin vanhan märän tuhkakupin vieressä nenä siinä kiinni! :(
En kuitenkaan usko asennon johtavan meitä eroa kohti, kyllä siihen muutakin pitää tapahtua. Ensinvasemmalla kyljellä jonkinaikaa ja sitten oikealla kyyljellä, jonka jälkeen selällään ja lopuksi vatsallaan kädet tyynyn alla ja jalkaterät työnnän patjan ja päädyn väliin. Tänä yönä kyllä niiinpaljon hyttysiä ettei taida nukkumisesta tulla yhtikäs mitään. Ihmetyttää vaan että mistä ihmeestä ne hyrttyset tänne sisälle pääsee, vai ovatko tulleet jo eilen ja väijyvät sitten jossakin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433364Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3602435Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan162415Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!801688- 861375
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541060SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs69956- 73896
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.25732Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4684