Mistä löydän labradorinnoutajan pennun?

Inkku

Olen hankkimassa labradorinnoutajan pentua, mutta ongelmana on se, mistä löytäisin sellaisen kasvattajan, joka ei ole kauhean kunnianhimoinen koiriensa jälkeläisten suhteen? Haluan koirani lähinnä seurakoiraksi ja lenkkikaveriksi, en ole juoksemassa näyttelyissä muuta kuin joskus omaksi huviksi.

Haluan koirani olevan ystäväni, sen ei tarvitse olla mikään valio näyttelyeläin. Joten ihmiset, joilla olisi tietoa tällaisista kasvattajista/pentueista, auttakaa!

Olisi hyvä jos pentu löytyisi Lapin tai Oulun läänin alueelta, koska itse olen Lapista.

Vastauksia odotellen =)

23

28172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs omistaja

      Mene osoitteeseen labradori.fi, ota sieltä linkit ja kasvattajat kotimaassa. Siellä on monia ja varmasti löytyy läheltä sinua. Soita heille tai lähetä s.postia. Näin itse löysin koiran:)

    • Minäkin

      Oli kuin minun kirjoitukseni. Olaan vaan toisessa päässä Suomea.
      Missähän hintaluokassa semmonen terve koira on?

    • sinna

      Itse asun kanssa Oulun lähellä ja etsiskelen labradorin pentua. Ei näyttelykoiraksi vaan ihan kotikoiraksi, perheenjäseneksi. Pitääpä käydä tuolla "labradori.fi"- sivuilla.

    • Minttu

      Kauhukseni olen huomannut, että näyttelylabbikset ovat järjestään liian lihavia. Omaa labbistamme eläinlääkäri kehui, että harvoin näkee noin normaalia labradoria eli että ei ole liian lihava ja kasvattaja oli moittinut sitä liian laihaksi vähän aikaa sitten.

      Olisi kiva tietää, että miksi näyttelyissä menestyvät vain ylipainoikset labradorit, muutenkin koira on jo näyttävän näköinen, kun se niin lihaksikas sitten, kun se on täysi-ikäinen...ehkä se on se, että halutaan nuorista koirista "aikuisen" näköisiä ennen aikojaan, että ehtivät saada kaikki sertit ja valion arvot...en tiedä, mutta säälittää koiraparat, jotka sitten alkavat kärsiä kaikenlaisista vaioista liikalihavuuden takia.

      • ghfdhdf

        Vähän asiaa ja tarkennusta ns. näille vähempitietoisille että näyttelylinjaisten labbisten kuuluu juuri olla tynnyrin muotoisia! eivät ne ole ylipainoisia! katso vaikka rotumääritelmästä ennen kuin alat puhumaan "suuria" näistä jässiköistä!


    • Tietäjä.

      Ootko käyny www.labrandori.fi ja sieltä pentu lista? Sieltyä loytyy koiran pentuja. itsellänikin on 2 labbis jotka ovat todella seurallisia. oman koirani pennutkin ilmoitettiin siellä. No meebbäs käymään ja ilostu!

      • sdrg

        Koirat.com ista löytyy myös jonkun verran..itse ainakin


      • linkki-tietäjä

        korjaanpa tietäjälle linkin :) www.labradori.fi


        en viittiny tupla postailla joten itekki varmaan ostamme pennun tuon labradori.fi:n kautta kun oma maailman ystävällisin ja paras riistakoira jäi mummelin auton alle:((((


      • Adaaw
        sdrg kirjoitti:

        Koirat.com ista löytyy myös jonkun verran..itse ainakin

        Ite mietin et uskaltaaks luottaa ku mä ja iskä ollaa hankkiis lappista


    • Labradorit

      Käy www.kennelliitto.fi/kasvatus sivuilla, niin sieltä saattaa löytyä sinulle sopiva kasvatta ja kennelliitto on hyvä, koska sen kasvattajat ovat sitoutuneet eräänlaisiin sääntöihin.. Toivottavasti löydät jotain itsellesi!!
      Olen itse samassa jamassa kuin sinä nyt, olen itsekkin hankimassa labbista kesäksi kun sille on enemmän aikaa, joten tahdon auttaa sinua!!!
      ONNEA ja hauskoja hetkiä
      (jos löydät itsellesi pennun)

      P.S. Muista tarkistaa koiran lonkat, koska niissä on yleensä vikaa, tai ne ovat viottuneet...

    • helli

      hei.me astutimme juuri meidän lappiksen.Odotettavissa pentuja heinäkuun alussa. ota yhteyttä.asumme ivalosssa.

      • Jukka

        Hei, Olen etsimässä mustaa lappistyttöä ihan vaan kaverikseni. Asun Järvenpäässä hissillisessä kerrostalossa hyvien ulkoilumaastojen äärellä. Ulkoilen paljon ja olen käynyt monenlaisissa koiraharrastuksissa. Nyt vaan puuttuu se musta kaveri - muut ei sitten tule kysymykseenkään. Otan mielelläni lisätietoja vastaan sähköpostitse.


      • helli
        Jukka kirjoitti:

        Hei, Olen etsimässä mustaa lappistyttöä ihan vaan kaverikseni. Asun Järvenpäässä hissillisessä kerrostalossa hyvien ulkoilumaastojen äärellä. Ulkoilen paljon ja olen käynyt monenlaisissa koiraharrastuksissa. Nyt vaan puuttuu se musta kaveri - muut ei sitten tule kysymykseenkään. Otan mielelläni lisätietoja vastaan sähköpostitse.

        moi.juu sopii.vastaan mielellään mutta mistä saan s.postiosoitteesi.lappikset syntyy heinäkuun alussa.ja kivasti kesää vasten hyvään aikaan.


      • Jukka
        helli kirjoitti:

        moi.juu sopii.vastaan mielellään mutta mistä saan s.postiosoitteesi.lappikset syntyy heinäkuun alussa.ja kivasti kesää vasten hyvään aikaan.

        Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että nyt on kestettävä ilman koiraa, sillä työ vie nykyään niin paljon aikaani. Oma metsästyslinjainen erittäin lahjakas musta lappistyttö siirtyi "koirasaarelle" 4 viikkoa sitten, enkä ole päässyt ikävästäni - tuskin pääsen koskaan.


      • toni
        helli kirjoitti:

        moi.juu sopii.vastaan mielellään mutta mistä saan s.postiosoitteesi.lappikset syntyy heinäkuun alussa.ja kivasti kesää vasten hyvään aikaan.

        tässä olisi minun s-posti. [email protected]


      • helli
        toni kirjoitti:

        tässä olisi minun s-posti. [email protected]

        Heissan.Meille tulee niitä lappiksia ivaloon heinäkuussa minun s-posti [email protected] .kirjotelkaa,vastaan.Otan yht.


    • mä vaa

      keltasesta pörsistä löytyy jonkin verran menee vapaa aika ja eläimet siitä koirat ja sit hkuu pentuja ja et myysdään ite löysin muutamii:)

    • helli

      Heips!Meille tulee lappiksia heinäkuun alussa.
      Asumme Ivalossa.Siinä olisi sinulle lenkkiseuraa.
      Meilaa jos olet kiinnostunut kerron lisää mielellään!

      • mar21

        hei, innostuin ilmoituksestanne
        tulevista labradorin pennuista, vaikka ei vakavasti suunnitelmissa ole ollut, halu kyllä sitäkin suurempi, eläinrakkaalla..
        koska niillä suurinpiirtein olisi luovutusaika?
        minkähän verran pennusta pyytäisitte?
        itse satun vielä rovaniemellä asumaan.


      • toni

        Hei sinä jolla oli heinäkuussa labbiksia tulossa luovutusikään. Olisimme ehkä kiinnostuneet ostamaan uroksen kaveriksi meidän brasilinterrieri Benille.Voisitko ottaa yhteyttä s-postin välityksellä.


      • helli
        mar21 kirjoitti:

        hei, innostuin ilmoituksestanne
        tulevista labradorin pennuista, vaikka ei vakavasti suunnitelmissa ole ollut, halu kyllä sitäkin suurempi, eläinrakkaalla..
        koska niillä suurinpiirtein olisi luovutusaika?
        minkähän verran pennusta pyytäisitte?
        itse satun vielä rovaniemellä asumaan.

        lappikset syntyvät heinäk alussa.Siitähän on sitten se 7-8vkoa luovutus.ottakaa yht. s-postiini.kerron mielllään lisää.


    • Timpanssi

      Kauas on tultu noista ajoista ja edelleen labradorikennelistit ovat kusipäitä, jotka haluavat uusilta pentujen omistajilta heidän omaisuuden lisäksi sitoutumisen näyttely- ja koehelvettiin.
      Kotikoiraa ja parasta kaveria hakeva joutuu hankkimaan koiransa ulkomailta...tukemaan mahdollista koirakenneliä siis.
      No, ostin omani Ruotsista ja Latviasta. Molemmat metsästyslinjaisia.
      Ruotsin pennusta maksoin noin 1500€ ja Latvian 250€
      Sanotaanko, että hintaan katsomatta en tiedä kumpi on pentutehtaasta. Molemmat paikat olivat ihan yhtä paskoja. Itse keskityn antamaan koirilleni ja itselleni harrastuksen ja hyvän elämän.
      Ruotsista hankkimani koira on ruskea ja Latvista taas keltainen. Kumpikin on pois eläinhelvetistä ja kotona valtaamassa sänkyä minun ja emännän kiroillessa...
      Siinä on ne ääripäät. Älkää antautuko kusipäille vaan tehkää omat valintanne.

    • Anonyymi

      haluaisin labradorinnoutajan mutta en tiedä mistä sen saisi?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe