Yksinhuoltaja ainako köyhä?

Marjukka P

Tyttäreni 13 vee häpee minua,haukkuu meitä köyhiksi!!

Olin hämmästynyt tiedosta, en koe että oleemme köyhiä vaikka onkin yksinhuoltajana.

Vastaus tuli ; luokkakaverit olivat kiusanneet häntä koska asumme vuokralla kerrostalossa ei kä
omakotitalossa ??

En ole suurtuloinen mutta pärjäilen ,lapsilla on uusia kauniita vaatteita, nuorin ratsastaa, meillä on 07 vm auto jne.

Tämä aloite on tultava vanhemmista, lapsi ei voi ajatella että kerrostalo asuminen olisi köyhyyttä.

Surullista todeta että luokkarajoituksia opetellaan lapsille ,
on myöskään ajattele että ylivelkaantuneet omakotitaloomistajat olisi rikkaita?
Vai onko tarvetta vaan näyttää ulospäin; "meillä menee helvetin hyvin"

25

617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ninniliini000

Minua sanoivat köyhäksi lapsena vuokrakolhoosissa asuvat luokkatoverini, sillä perusteella että meillä ei ollut autoa. Asuimme omakotitalossa ja molemmat vanhempani kävivät työssä, mutta se auton puuttuminen teki minusta köyhän toisten lasten silmissä. Ei siitä traumoja jäänyt ja muistaakseni kuittasin autottomuudesta irvijöille että tekisi heillekin hyvää liikkua välillä polkupyörällä :)

• lollypoppendaal

se ole elämässä tärkeintä että pärjää elämässä. Itse olin kanssa koulukiusattu sen vuoksi että tulin työläisperheestä, minulla ei ollut viimeisimpiä muotivaatteita, asuin vuokrakämpässä. Vaikka minua kiusattiin en ikinä hävennyt sitä. Ja olen varma että vuosien saatossa myös sinun lapsesi tulee sitä arvostamaan.
      Raha ja materia eivät tuo onnea. Sen huomasin kiusaajistanikin. Raha korvasi vanhempien rakkauden. Monet kiusaajani tytöistä pamahti paksuksi ennen 18 ikävuotta ja elävät yksinhuoltajana nykyään, moni pojista ajautuivat rikollisille teille. Ei he saaneet perheeltään minkäänlaista tukea muuten kuin rahallisesti ja ne huitelehtivat miten sattuivat pitkin kyliä. Ei heitä kukaan ohjaistanut mihinkään suuntaan elämässä. Ja se vasta surullista onkin. Oma "köyhä" nuoruuteni opetti minua arvostamaan työntekoa ja sen tärkeyden ja ennen kaikkea nauttimaan elämässä pienistä asioista. En ole rikas vieläkään mutta erittäin tyytyväinen elämääni.
      Joten hyvin sinä pärjäät, usko pois... tyttäresi on ny siinä iässä että on hyvin herkillä sivullisille vaikutteille. Sinun on vain sanottava että on paljon perheitä joilla menee paljon huonommin, ja se että vaikka muut saattavat asua hienoissa taloissa ja ajavat hienoilla autoilla niin yleensä niiltä puuttuvat paljon jotain muuta. Niitten lasten vanhemmat tekevät niin paljon töitä ettei ole aikaa perheelleen ja lopulta niitten lapset kasvavat yleensä ilman vanhempien tukea, aikaa ja huolenpitoa... kumpi on lopulta tärkeämpää? Tämän kyllä tyttäresi tajuaa ennemmin tai myöhemmin.

• pata ja kattila

Sattuipa silmään yksi pikkuinen juttu sekä sinun että ap.n kirjoituksessa... Sinä sanot että "vaikka muut saattavat asua hienoissa taloissa ja ajavat hienoilla autoilla niin yleensä niiltä puuttuvat paljon jotain muuta. Niitten lasten vanhemmat tekevät niin paljon töitä ettei ole aikaa perheelleen ja lopulta niitten lapset kasvavat yleensä ilman vanhempien tukea, aikaa ja huolenpitoa." ja ap sanoo että "Vai onko tarvetta vaan näyttää ulospäin; "meillä menee helvetin hyvin" Te molemmat arvostelette omakotitaloissa asujia. Etenkin tuo olettamus että hienolla autolla ajava omakotitalon asukki on automaattisesti huono vanhempi, ei aikaa lapselle ja ihan ilman huolenpitoa kasvaa lapsi...

Ei se auto ja talo kenestäkään huonoa vanhempaa tee, ihan niinkuin ei tee vuokralla asuminenkaan. Hieman haiskahti kateellisten panettelulta tuo varakkaampien mollaaminen :D Raha ei tuo onnea, mutta ei se raha onnettomaksikaan tee.

• köyhä forever
        pata ja kattila kirjoitti:

Sattuipa silmään yksi pikkuinen juttu sekä sinun että ap.n kirjoituksessa... Sinä sanot että "vaikka muut saattavat asua hienoissa taloissa ja ajavat hienoilla autoilla niin yleensä niiltä puuttuvat paljon jotain muuta. Niitten lasten vanhemmat tekevät niin paljon töitä ettei ole aikaa perheelleen ja lopulta niitten lapset kasvavat yleensä ilman vanhempien tukea, aikaa ja huolenpitoa." ja ap sanoo että "Vai onko tarvetta vaan näyttää ulospäin; "meillä menee helvetin hyvin" Te molemmat arvostelette omakotitaloissa asujia. Etenkin tuo olettamus että hienolla autolla ajava omakotitalon asukki on automaattisesti huono vanhempi, ei aikaa lapselle ja ihan ilman huolenpitoa kasvaa lapsi...

Ei se auto ja talo kenestäkään huonoa vanhempaa tee, ihan niinkuin ei tee vuokralla asuminenkaan. Hieman haiskahti kateellisten panettelulta tuo varakkaampien mollaaminen :D Raha ei tuo onnea, mutta ei se raha onnettomaksikaan tee.

Joo, mua kans huvittaa että köyhät ajattelevat hyvin usein että raha tekee onnettomaksi. Mutta ehkä se helpottaa omaa vitutusta siitä köyhyydestä kun ajattelee että mitä kaikkee huonoa se raha tekee ihmiselle:)
        Yritän kyllä kasvattaa lapseni olemaan "ylpeinä" köyhiä. Ja toivon että he oppivat ja ymmärtävät että voivat itse opiskelemalla esimerkiksi hyvätuloisen ammatin saada "paremman" elämän sitten aikuisena.

Minä olisin kyllä todella onnellinen jos saisin kasapäin rahaa.Ei pelottaisi ollenkaan että raha tekisi onnettomaksi. Helpottaisi elämää kummasti.

• Näin on

" OMISTAJAT".Tunnen eräänkin muijan joka asuu miehensä jättämässä ok-talossa ja velkaa on viellä vaikka kuinka paljon.Kakarat kitisee etäisältä rahat kaikkiin menoihinsa ja ostoksiinsa (suuriin ja pieniin).Akka porskuttaa Nissan Notellaan Stockmanille äitinsä kanssa ostoksille ja kakaroille ei noilta reissuilta tuoda mitään,vaikka etäisi maksoi kaikki elatusmaksut aikoinaan kertamaksuna joka kakarasta ja tietenkin kalleimman mukaan.Talovelka senkun kasvaa.Akka ilmeisesti ottaa lainoja toinen toisensa perään.Talo jää muka lapsille,mutta eipä tuosta taida olla jakamista kun akka mennä täräytti avioon toisen surkimuksen,eli yh-isukin kanssa.Voipi olla että akka lähtee pian itse talosta mierontielle,kakarat perässään.

• nokiko larissa

No hyvä.

Minusta olisi mukava jutella kanssasi nenäkkäin. Haluaisin näyttää sinulle konkreettisin esimerkein, miten ilman katkeruutta ja hyväksymällä tapahtuneet sinulla itselläsi on helpompi ja parempi olla ja olet silloin myös parempi isä lapsillesi.

• xkovhkl

Heheh, sinä itkit samaa virttä tuolla toisessakin ketjussa :D Aika jännä muuten tuo että sinä, eronnut mies, nimität yh-isää surkimukseksi... Olisitko sinä surkimus jos lapset olisivat jääneet sinulle vai oletko surkeampi nyt kun katkerana kyttäät exäsi tekemisiä? Ja tuo että nimität omia lapsiasi kakaroiksi...Taidat olla aika säälittävä paskasäkki, eikös vaan?

• Näin on
        xkovhkl kirjoitti:

Heheh, sinä itkit samaa virttä tuolla toisessakin ketjussa :D Aika jännä muuten tuo että sinä, eronnut mies, nimität yh-isää surkimukseksi... Olisitko sinä surkimus jos lapset olisivat jääneet sinulle vai oletko surkeampi nyt kun katkerana kyttäät exäsi tekemisiä? Ja tuo että nimität omia lapsiasi kakaroiksi...Taidat olla aika säälittävä paskasäkki, eikös vaan?

exäni kyttää minun elämääni.Lihoo aina vaan lisää kun on niin laiskakin ettei metriäkään viitsi kävellä.Minä hänet elätin yli 20v.ja nyt suoraan sanoen vi...aa koko otus.Enhän minä surkimus ole enkä edes yh.Tuo rakentamaani taloon muuttanut yh-ukko ON surkimus isolla äSSällä.Mäskisäkki-exäni ei uskalla hänelle suutaan avata kun pelkää uusio-ukonkin häipyvän.Omille kakaroillemme ulvoi niin että sain hävetä silmät päästäni naapurien kuunnellessa hänen ulvontaansa .

• Näin on
        nokiko larissa kirjoitti:

No hyvä.

Minusta olisi mukava jutella kanssasi nenäkkäin. Haluaisin näyttää sinulle konkreettisin esimerkein, miten ilman katkeruutta ja hyväksymällä tapahtuneet sinulla itselläsi on helpompi ja parempi olla ja olet silloin myös parempi isä lapsillesi.

Kyllä,kuittasin elarit talollanI ,enkä vaatinut mitään exältäni,vaikka hän jäi minulle vielä muutaman kymmenentuhatta euroa velkaakin.Se vaan sapettaa kun mikään ei riitä.Joka kerta laittaa kakarat marisemaan isille että osta sitä ja tätä.Talossa on nyt uusi isi poikansa kanssa ja etäisi on PELKKÄ MAKSUMIES.Minulle tuo ETÄISI on siis pelkkä kirosana.

• hohohoohhooh
        Näin on kirjoitti:

exäni kyttää minun elämääni.Lihoo aina vaan lisää kun on niin laiskakin ettei metriäkään viitsi kävellä.Minä hänet elätin yli 20v.ja nyt suoraan sanoen vi...aa koko otus.Enhän minä surkimus ole enkä edes yh.Tuo rakentamaani taloon muuttanut yh-ukko ON surkimus isolla äSSällä.Mäskisäkki-exäni ei uskalla hänelle suutaan avata kun pelkää uusio-ukonkin häipyvän.Omille kakaroillemme ulvoi niin että sain hävetä silmät päästäni naapurien kuunnellessa hänen ulvontaansa .

Sinä et vastannut. Miksi se yh-isä on surkimus?

Toisaalta, älä vaivaudu vastaamaankaan. Vikinästäsi paistaa pitkälle että sinua vituttaa katsella kun exäsi asuu rakentamassasi talossa toisen miehen kanssa. Tekivätkö sinusta aisankannattajan? Elätit häntä 20v ja tulit dumpatuksi? Menetit talosikin? Melkein säälittää, mutta olet kyllä sen tason surkimus että taisit saada just sitä mitä tilasit. Better luck in next life ;)

• hrwt6azsgrf
        Näin on kirjoitti:

Kyllä,kuittasin elarit talollanI ,enkä vaatinut mitään exältäni,vaikka hän jäi minulle vielä muutaman kymmenentuhatta euroa velkaakin.Se vaan sapettaa kun mikään ei riitä.Joka kerta laittaa kakarat marisemaan isille että osta sitä ja tätä.Talossa on nyt uusi isi poikansa kanssa ja etäisi on PELKKÄ MAKSUMIES.Minulle tuo ETÄISI on siis pelkkä kirosana.

Lapsethan siis eivät pyydä isäänsä ostamaan heille mitään ellei äiti ole käskenyt. Tämä muistettakoon. Minunkaan lapseni eivät koskaan ikinä milloinkaan mitään pyydä ellei äitinsä ole käskenyt pyytää :D

• Näin on
        hohohoohhooh kirjoitti:

Sinä et vastannut. Miksi se yh-isä on surkimus?

Toisaalta, älä vaivaudu vastaamaankaan. Vikinästäsi paistaa pitkälle että sinua vituttaa katsella kun exäsi asuu rakentamassasi talossa toisen miehen kanssa. Tekivätkö sinusta aisankannattajan? Elätit häntä 20v ja tulit dumpatuksi? Menetit talosikin? Melkein säälittää, mutta olet kyllä sen tason surkimus että taisit saada just sitä mitä tilasit. Better luck in next life ;)

Siksi se yh-isukki on surkimus kun ei ole tienannut elämässään sen vertaa että olisi edes osakkeen itselleen ja kakaralleen ostanut.Exäni on niin surkea ja typerä että uskoi tuota tyhäntoimittajaa.Äläpäs ilakoi....en ole katkera vaikka hän asuu rakentamassani talossa.Kyllä hän siellä voi minun puolestani vetelehtiä(työtön kun on ).En suurin surminkaan ottaisi ex-ämmääni takaisin,enkä yhtäkään muutakaan yh-äippää.Nyt aion rakentaa uuden talon ja sinne katson itselleni kakarattoman nuoren tai vähän kokeneemman vanhemman naisen,mutta en ikinä yh.ta.

• Harjukadun ääni
        Näin on kirjoitti:

Siksi se yh-isukki on surkimus kun ei ole tienannut elämässään sen vertaa että olisi edes osakkeen itselleen ja kakaralleen ostanut.Exäni on niin surkea ja typerä että uskoi tuota tyhäntoimittajaa.Äläpäs ilakoi....en ole katkera vaikka hän asuu rakentamassani talossa.Kyllä hän siellä voi minun puolestani vetelehtiä(työtön kun on ).En suurin surminkaan ottaisi ex-ämmääni takaisin,enkä yhtäkään muutakaan yh-äippää.Nyt aion rakentaa uuden talon ja sinne katson itselleni kakarattoman nuoren tai vähän kokeneemman vanhemman naisen,mutta en ikinä yh.ta.

Puhetyylisi on todella epämiellyttävä, eikä se johdu exästäsi tai katkeruudestasi, vaan se istuu sinussa olitpa missä tahansa. Sinua ei yksikään normaali nainen katsele kovin kauaa, ja se on sinun omaa syytäsi. Olet hyvin vastenmielinen ihminen, eikä sitä muuta mikään. Sinun taustasi on Moukkalasta ja siksi sinusta ei koskaan tule mitään muuta. Älykäs ihminen pystyisi koulimaan itsestään perimän ja mallioppimisen kautta tulleet huonot piirteet, mutta sinä et ole järin älykäs.

Vaimosi oli kiinni sinussa koska lapset olivat pieniä ja olit mollannut hänet maan rakoon. Hän otti sinusta eron, kun lapset kasvoivat ja hän tiesi, että lapsia kuullaan kun sinä pyöräytät huoltajuusriidan käyntiin. Olithan uhkaillut vieväsi lapset, jos hän lähtee. Käytöksesi on kuitenkin niin ala-arvoista, että hän oli turhaan huolissaan. Jokainen normaali ihminen huomaa sinusta heti, mikä olet miehiäsi eikä mikään instanssi tekisi sinusta koskaan lähihuoltajaa vaikka lasten äiti menehtyisi.

Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Lapset voivat hyvin ja ex-vaimosi on onnellinen ja mikäli et ole huomannut, hän on kaventunut huomattavasti sitten teidän 'onnellisen' perhe-elämän.
        Sinulla on pian lakitupa edessä, koska kirjoituksesi täyttävät kaikki herjaamisen tunnusmerkit. Katsos kun ei niitä uusio-perheitä tällä seudulla niin monia ole, joissa uudelleen avioitunut yh-isä huoltaa neurologisesti vammaista lasta ja jonkun ex-vaimo ajaa Nissan Notella.

Good 4 you, my friend. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

• sihko diives
        Harjukadun ääni kirjoitti:

Puhetyylisi on todella epämiellyttävä, eikä se johdu exästäsi tai katkeruudestasi, vaan se istuu sinussa olitpa missä tahansa. Sinua ei yksikään normaali nainen katsele kovin kauaa, ja se on sinun omaa syytäsi. Olet hyvin vastenmielinen ihminen, eikä sitä muuta mikään. Sinun taustasi on Moukkalasta ja siksi sinusta ei koskaan tule mitään muuta. Älykäs ihminen pystyisi koulimaan itsestään perimän ja mallioppimisen kautta tulleet huonot piirteet, mutta sinä et ole järin älykäs.

Vaimosi oli kiinni sinussa koska lapset olivat pieniä ja olit mollannut hänet maan rakoon. Hän otti sinusta eron, kun lapset kasvoivat ja hän tiesi, että lapsia kuullaan kun sinä pyöräytät huoltajuusriidan käyntiin. Olithan uhkaillut vieväsi lapset, jos hän lähtee. Käytöksesi on kuitenkin niin ala-arvoista, että hän oli turhaan huolissaan. Jokainen normaali ihminen huomaa sinusta heti, mikä olet miehiäsi eikä mikään instanssi tekisi sinusta koskaan lähihuoltajaa vaikka lasten äiti menehtyisi.

Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Lapset voivat hyvin ja ex-vaimosi on onnellinen ja mikäli et ole huomannut, hän on kaventunut huomattavasti sitten teidän 'onnellisen' perhe-elämän.
        Sinulla on pian lakitupa edessä, koska kirjoituksesi täyttävät kaikki herjaamisen tunnusmerkit. Katsos kun ei niitä uusio-perheitä tällä seudulla niin monia ole, joissa uudelleen avioitunut yh-isä huoltaa neurologisesti vammaista lasta ja jonkun ex-vaimo ajaa Nissan Notella.

Good 4 you, my friend. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

täällä uhkailee ja juoruaa ihmisten asioista?.Mistä pakasta vedit tuonkin,"vaikka ex-vaimosi menehtyisi".Kuka täällä sellaista on kirjoitellut,ei kukaan muu kuin harjukadun ääni.Lisäksi kuka on kirjoitellut kyseisen perheen lasten sairauksista?.Ei kukaan muu kuin harjukadun ääni.Turha täällä on ketään uhkailla lakituvalla.Senkus marssit poliisilaitokselle ja haastat kyseiset henkilöt lakitupaan,mutta tarkista ensin oletko nyt levittänyt kyseisestä perheestä liikaa asioita?.Kyllä noita exiä on miehiä sekä naisia jotka ajelevat nissan noteilla joten sekin on täyttä puppua.Jos kyseessä on perhe,jonka tiedän,on sympatiat hyvin monella ex-miehen puolella.Eiköhän mies ole kärsinyt aivan tarpeeksi joten ole sinäkin hyvä ja tee ilmoituksesi suoraan virkavallalle,kuten uhkailit,äläkä vatvo asioita täällä netissä.Trevligt midsommar.....

• dertghujk
        sihko diives kirjoitti:

täällä uhkailee ja juoruaa ihmisten asioista?.Mistä pakasta vedit tuonkin,"vaikka ex-vaimosi menehtyisi".Kuka täällä sellaista on kirjoitellut,ei kukaan muu kuin harjukadun ääni.Lisäksi kuka on kirjoitellut kyseisen perheen lasten sairauksista?.Ei kukaan muu kuin harjukadun ääni.Turha täällä on ketään uhkailla lakituvalla.Senkus marssit poliisilaitokselle ja haastat kyseiset henkilöt lakitupaan,mutta tarkista ensin oletko nyt levittänyt kyseisestä perheestä liikaa asioita?.Kyllä noita exiä on miehiä sekä naisia jotka ajelevat nissan noteilla joten sekin on täyttä puppua.Jos kyseessä on perhe,jonka tiedän,on sympatiat hyvin monella ex-miehen puolella.Eiköhän mies ole kärsinyt aivan tarpeeksi joten ole sinäkin hyvä ja tee ilmoituksesi suoraan virkavallalle,kuten uhkailit,äläkä vatvo asioita täällä netissä.Trevligt midsommar.....

Miksi kirjoitat itsestäsi kolmannessa persoonassa?

Mitä perheen asioita olen levitellyt?

• a

Eiköhän tuo ole normaalia 13 v käytöstä. Siinä iässä kuuluukin hävetä omia vanhempiaan. Yh:na vanhemman osa on vaan taas puolet isompi.
      Kysymys kuuluu, miten neuvoa lapselle tie ulos tuosta häpeästä. Sen sijaan että syyllistäisi niitä luokkakavereita ja kavereiden perheitä.

• ainaskin minä

sillä perin isäni tai siis jo oman kotitaloni missä asuin lapsuuden, ja nyt muutin nuorimman tyttöni kanssa sinne, minä äiti!

• rikas äiti
        ainaskin minä kirjoitti:

sillä perin isäni tai siis jo oman kotitaloni missä asuin lapsuuden, ja nyt muutin nuorimman tyttöni kanssa sinne, minä äiti!

mies jäi murjuunsa jossa oli vain 50 litran boileri ja elin aina siis kurjuudessa kun ei ollut lämmintä vettä eli n 24v elin siinä kurjuudessa!
        nyt oon onnellinen vaikka mieheni siis uus, juo ja polttaa, jota ei se entinen tehnyt ikinä, parempi näin kun lämmin vesi virtaa ei oo sitä kurjuutta enää..

• Äititarkka-65

Minä tein lastemme isän kanna tapahtuneen eron jälkeen sen ratkaisun, että jäin asumaan omistamaamme taloon. Maksoin miehen siitä ulos. Mutta okei, minulla on ihan hyvät tulot. En ole köyhä, mutta siltikään rajaa lapsille ei virtaa solkeanaan. Saavat varmasti kaiken tarpeellisen ja paljon ylikin, mutta koska olen itse oppinut siihen, että mitään ei saa ilmaiseksi, ja olen kaiken itse omilla rahoillani hankkinut ja maksanut, yritän sitä opettaa lapsillenikin. Elintasomme ei eron jälkeen laskenut mihinkään.... no siitä voi jokainen päätellä, että se lasten isä ei aikanaan ainakaan tuonut taloon rahaa enemmän kuin mitä sitä meni.

Tuo ikä vain on sellainen, lapset luulevat, että raha kasvaa puussa jne. Itse olen yrittänyt sitä hillitä esim. sillä, että kuukausirajan saamisen ehtona on tietyt hommat päivittäin/viikottain/kuukausittain. En nalkuta hommista, mutta kun kuun loppu alkaa häämöttää, kysäisen, onko se ja se tehty..... siisnoin muistutumielessä, mutta teen sen vain kerran, ja jos se ei tule tehdyksi, niin se näkyy kuukausirahassa.

AP.n mainitseman ikäiseen lapseen saa uppoamaan niin paljon rahaa kuin sitä ikinä on upottaa. Vanhempien, siis meidän vastuulla, on opettaa lapset siihen, että mitä saa ja miten.

• Blue Nun

Ei lapsi ajattele, että olette köyhiä. Hän vain sanoo niin koska se kuuluu tuohon ikään. Teini-ikäiset ovat kaikkein ikävimmin mainosten uhreja, koska heillä ei vielä ole mitään käsitystä rahan todellisesta arvosta ja siitä mitä kaikkea rahalla pitää pakosta hankkia. Hieman vanhempana hän muistaa sanansa ja häpeää niitä, niin minäkin. Olin 13v. kun huusin äidilleni että sinä olet vaan siivooja. Ja hävettää edelleen todella paljon, miten lapsi voikin olla ajattelematon. Äitini jää eläkkeelle ison siivousfirman tj:n paikalta.

Tyttöni 13-v. kertoi heidän luokallaan olevan pojan kodista, talosta, poreammeista ja ulkomaanmatkoista (poika oli enemmän matkoilla kuin koulussa ja rehtorin mielestä se oli okei) ja hip-hop-merkkivaatteista. Sanoin vain tyynesti, että onni ja onnistuminen ei ole aina rahasta kiinni ja yritin pysyä tyynenä, totuuden nimissä on sanottava, että muutaman kerran suutuin, ja kuinkas kävikään. Pojan kotona on todella suuria ongelmia ja hän tuskin pääsi luokaltaan. Keväiset amerikan-, pariisin- ja thaimaanmatkat olisi voinut jäädä tekemättä ja poika istua matikan tunneilla. Pojassa on muutenkin piirteitä, joita luojan kiitos ei tällaisen "köyhän" lapsessa ainakaan vielä näy: jatkuva opettajalle vastaanhangoittelu, kauppakeskuksessa hengailu, toisten tavaroiden tuohoaminen, l-a-pysäkit, roskikset, mm. räkii autojen päälle, huutelee ihmisille törkeyksiä, käyttää pikkupojasta sanaa gayface etc.

Ihmetyttää muutenkin koulun suhtautuminen matkustavaiseen, varakkaaseen perheeseen. Ymmärrän kyllä, että matkailu avartaa, mutta jos yh-perheellä oli isot perhejuhlat samana päivänä kun koulussa oli joulujuhla, rehtori ei anna lupaa olla poissa koulusta tunnin juhlaa, mutta toisen perheen huonosti koulussa pärjäävä lapsi saa olla lomien ulkopuolella kevään aikana poissa koulusta 1vko 2vko 10pvää.
      Reksi on 60-v. ja asenteellinen ja hän pitää omalla tavallaan yllä luokkajakoa.

Vanhempi tyttäristäni on jo antanut palautetta meidän (yh)elämästämme. Hän on kiittänyt siitä, että laitoin heidät tekemään kotitöitä, käymään kaupassa, neuvoistani ja vinkeistäni, ja siitä ettei hän saanut kaikkea mitä "vinkui" koska nyt oman talouden ylläpito on paljon helpompaa.

Anna tyttösi sanat mennä toisesta korvasta sisään aj toisesta ulos ja jos oikein pahaksi äityy, niin hommaa tytölle joku työ, mummon ulkoilutusta tai jotain, kyllä oppii ymmärätämään ettei raha kasva puussa.

Hauskaa Juhannusta!

• gjkzsfycd

Sinäkin sorruit tuohon ajattelutapaan että jos on rahaa, niin jossakin muussa sitten vastaavasti mättää. Rikkaus ei tee ihmisestä onnetonta.

• Blue Nun
        gjkzsfycd kirjoitti:

Sinäkin sorruit tuohon ajattelutapaan että jos on rahaa, niin jossakin muussa sitten vastaavasti mättää. Rikkaus ei tee ihmisestä onnetonta.

Vastaavasti luokalla on myös häirikkötyttö, joka on luokan bossi. Hänen vanhempansa ovat päätellen taviksia, mutta vinkeistä alko-ongelmaisia. Kukaan ei puuttunut tytön johtamaan kiusaamisrinkiin, ennen kuin yksi kiusattu yritti itsemurhaa. Nyt tyttö asuu kuulopuheiden perusteella lastenkodissa, koska isovanhemmatkaan eivät kyenneet huoltamaan jukuripäistä, vanhempien

Valitettavasti olen nähnyt liian monta "hyvin toimeentulevan" perheen vesaa, joilla on todella isoja ongelmia ja ongelmat johtuvat juuri vanhempien vaurauden takia vääristyneestä maailmakuvasta. Ei ole sortumista, kuten sinä sanoit, sanoa ääneen tosiasioita. Lastensuojelussa, nuorisotoimessa ja kouluissa ollaan jo tietoisia että nuorten ongelmatilastojen kärkeen on kipuamassa hyvin toimeentulevien, keskiluokkaisten ydinperheiden teinit, koska heillä on rahaa millä mällätä eikä liiemmälti aikuista läsnä uraputkien ja palkkatason vaatimien pitkien työpäivien takia. Toisissa olosuhteissa välinpitämättömyyttä näistä nuorista kutsuttaisiin heitteillejätöksi.

Näin kerrottiin työpaikani koulutuspäivillä.

• Blue Nun
        Blue Nun kirjoitti:

Vastaavasti luokalla on myös häirikkötyttö, joka on luokan bossi. Hänen vanhempansa ovat päätellen taviksia, mutta vinkeistä alko-ongelmaisia. Kukaan ei puuttunut tytön johtamaan kiusaamisrinkiin, ennen kuin yksi kiusattu yritti itsemurhaa. Nyt tyttö asuu kuulopuheiden perusteella lastenkodissa, koska isovanhemmatkaan eivät kyenneet huoltamaan jukuripäistä, vanhempien

Valitettavasti olen nähnyt liian monta "hyvin toimeentulevan" perheen vesaa, joilla on todella isoja ongelmia ja ongelmat johtuvat juuri vanhempien vaurauden takia vääristyneestä maailmakuvasta. Ei ole sortumista, kuten sinä sanoit, sanoa ääneen tosiasioita. Lastensuojelussa, nuorisotoimessa ja kouluissa ollaan jo tietoisia että nuorten ongelmatilastojen kärkeen on kipuamassa hyvin toimeentulevien, keskiluokkaisten ydinperheiden teinit, koska heillä on rahaa millä mällätä eikä liiemmälti aikuista läsnä uraputkien ja palkkatason vaatimien pitkien työpäivien takia. Toisissa olosuhteissa välinpitämättömyyttä näistä nuorista kutsuttaisiin heitteillejätöksi.

Hänen vanhempansa ovat taviksia, mutta vinkeistä päätellen alko-ongelmaisia.

ja

Nyt tyttö asuu kuulopuheiden mukaan lastenkodissa, koska isovanhemmatkaan eivät kyenneet huoltamaan jukuripäistä tyttöä, jonka paras ryyppykaveri on yh-äidin 13-v. tyttö.

• haja-asutusalue
        Blue Nun kirjoitti:

Eli varakkaiden lapset ovat heitteillä koska vanhemmat tekevät pitkää päivää ylläpitääkseen elintason ja köyhien yhäreiden lapset ovat heitteillä koska äiti/isä tekee pitkää päivää pitääkseen pesueensa leivässä. Kaikki lapset ovat heitteillä koska kaikkien vanhemmat tekevät pitkää päivää, paitsi ne jotka ovat työttömiä ja lapset heitteillä koska vanhemmat kapakassa. Hurraa, kaikilla menee päin vittua.

• Blue Nun
        haja-asutusalue kirjoitti:

Eli varakkaiden lapset ovat heitteillä koska vanhemmat tekevät pitkää päivää ylläpitääkseen elintason ja köyhien yhäreiden lapset ovat heitteillä koska äiti/isä tekee pitkää päivää pitääkseen pesueensa leivässä. Kaikki lapset ovat heitteillä koska kaikkien vanhemmat tekevät pitkää päivää, paitsi ne jotka ovat työttömiä ja lapset heitteillä koska vanhemmat kapakassa. Hurraa, kaikilla menee päin vittua.

Mielipiteesi tuli selväksi, mutta arkitodellisuus ei ole kenenkään mielipide, niin se vaan on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1598
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1459
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      63
      1299
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1290
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1214
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1199
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      1002
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      181
      894
    Aihe