Viime kesänä istuttamani viiniköynnös nyt kukkii! Kivaa, mutta pitääkö mun tehdä sille nyt joitain? Leikata ylimääräisiä lehtiä tai jotain muuta vai antaako vaan kasvaa ja kukkia? Tyhmä kun olen, niin kertoaa tuleeko niihin kukkiin sitten niitä rypäleitä?
viiniköynnös kukkii
5
4689
Vastaukset
- rypäleesi
kasvihuoneessa vai ulkona jossain seinustalla? Se on tuulipölytteinen ja tarvitsee pölyttyäkseen ja rypäleiden
saamiseksi tuulta tai puhallusta kasvihuoneessa.Itse olen poistanut lehtiä vasta rypäleiden kypsymisvaiheessa,
että valoa ja lämpöä tulee mahdollisimman paljon.
Oma lajikkeeni on Zilga ja se on ulkona etelä-seinustalla (n. 10 vuotta vanha).- Pölyä_pölyä
Tarvitaanko pölytykseen toinen kasvi, vai hoitaako viiniköynnös pölytyksensä itsekseen?
- toista
Pölyä_pölyä kirjoitti:
Tarvitaanko pölytykseen toinen kasvi, vai hoitaako viiniköynnös pölytyksensä itsekseen?
kasvia, vaan tuuli ja puhallus hoitelevat asian. Tietysti voit taitella latvoja myöhemmin terttujen yläpuolelta,
kun venyvät syksyyn mennessä metrejä. - kohta viiniksi
toista kirjoitti:
kasvia, vaan tuuli ja puhallus hoitelevat asian. Tietysti voit taitella latvoja myöhemmin terttujen yläpuolelta,
kun venyvät syksyyn mennessä metrejä.Juu noin se menee. Mitä enemmän ravintoa jää rypäleiden kehitykseen sitä parempi. Ylimääräisiä oksia voi taitella tai nipistellä pois.
- Zilgan-emo
kohta viiniksi kirjoitti:
Juu noin se menee. Mitä enemmän ravintoa jää rypäleiden kehitykseen sitä parempi. Ylimääräisiä oksia voi taitella tai nipistellä pois.
kyselee,joko rypäleterttujen alkuja näkyy?
Itse katkoin jo aimo tukun pitkiä versoja pois voimaa viemästä.Nyt on niin helle, että lehtiä en ole poistanut terttujen edestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216805Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562323- 1471877
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981075- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91971- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon154789