Hei,
Asiani koskee asuntoa minkä juuri ostin. Nyt olen ollut täällä kuukauden, ja vessa haisee oudolle. Sellainen, mikä voisi olla homeen haju, muttei kellarimainen. Haju ei minun mielestä tule viemäristä, vaan jostain muualta. Olen ehkä paikallistanut sen tulevan pytyn takaa seinästä missä menee putket. Siinä seinässä on sellainen aukko, minkä päällä seinää ruuveillä kiinni, en tiedä miksi. Mutta kun sen avaa, niin haju voimistuu, ja aukosta näkyy siis putket.
Samaa hajua tulee vähän myös liesituulettimesta.
Onko kellään tietoa mitä tämä voi olla, ja mitä voi tehdä. Kosteusmittaus on tehty lattioista, mutta mitään ei löytynyt.
Sen teimme, että koitimme tukkia räppänän silikonilla, ja pöntön takaa olevan reiän missä putki menee jossa oli aukkoja, myös silikonilla, muttei haju ole lähtenyt.
Kellään ideaa! Olisin hyvin kiitollinen!
Vessassa haisee
4
941
Vastaukset
- Timo12F
Pitäisi puhdistaa jos sitä ei ole tehty. Sopiva puhdistusväli on 10 vuotta. Lopuksi se tärkein eli ilmamäärät pitäisi säätää kohdilleen. Voi olla, että haju loppuisi.
- Onneksi olkoon
...jotta hajut eivät leviäisi vessan ulkopuolelle. Tämä alipaine saa sitten aikaan sen, että ilmaa vuotaa vessaan jokaisesta reiästä ja tässä tapauksessa seinän sisältä.
Kannattaa ensin katsoa onko vessan viemärin venttiili ehjä vai vuotaako sieltä hajua.
Sitten kannattanee tsekata mitä siellä seinässä on. Home ei ole mahdoton vaihtoehto, jos siellä on putkiakin.wc- viemärissä ei ole venttiiliä (poikkeus pommisuojat). Paskan hajun kyllä tunnistaa ja tässä ei ilmeisesti tässä kyse joten pytty ei vuoda.
- dfdff
repesorsaa kirjoitti:
wc- viemärissä ei ole venttiiliä (poikkeus pommisuojat). Paskan hajun kyllä tunnistaa ja tässä ei ilmeisesti tässä kyse joten pytty ei vuoda.
Tarkista pytyn ja viemärin välinen liitos. Jos pytty liitetty huonosti niin haju tulee sieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla493601- 512710
- 961891
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta141786Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841569Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511400Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3411399Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81366Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä131253- 581157