Onpa hankalat nuo Italian rautatien verkkosivut...en pääse aikatauluihin käsiksi ollenkaan...edellyttää muka kirjautumista. Voiko pitää paikkansa? Nyt tarvitsisin aikataulua välille Fiumicino-Roma Termini....höh ja pöh. Maanantaina tartteis siellä junailla...
Juna-aikataulut???
10
1262
Vastaukset
- Rooman rouva
otetaas uudestaan
http://www.trenitalia.com/cms/v/index.jsp?vgnextoid=c6aa2b8db50ca110VgnVCM1000003f16f90aRCRD - roomatarska
Rooman rouva kirjoitti:
otetaas uudestaan
http://www.trenitalia.com/cms/v/index.jsp?vgnextoid=c6aa2b8db50ca110VgnVCM1000003f16f90aRCRDKiitos miljoonasti Rooman rouva!
Ensimmäistä kertaa kun ikuiseen kaupunkiin olen matkalla niin osaatko kertoa vielä miten Fiumicinosta kätevimmin saan lipun tuohon junaan (Leonardo Express)...Pitääkö olla tietynkokoista rahaa...automaattiin vai samallalaillako pelaa kassat kuin esim Hesassa? - ph
roomatarska kirjoitti:
Kiitos miljoonasti Rooman rouva!
Ensimmäistä kertaa kun ikuiseen kaupunkiin olen matkalla niin osaatko kertoa vielä miten Fiumicinosta kätevimmin saan lipun tuohon junaan (Leonardo Express)...Pitääkö olla tietynkokoista rahaa...automaattiin vai samallalaillako pelaa kassat kuin esim Hesassa?lipunmyyntikoppi aivan junan vieressa asemalla, sama termiinissä takaisintullessa
- Rooman rouva
roomatarska kirjoitti:
Kiitos miljoonasti Rooman rouva!
Ensimmäistä kertaa kun ikuiseen kaupunkiin olen matkalla niin osaatko kertoa vielä miten Fiumicinosta kätevimmin saan lipun tuohon junaan (Leonardo Express)...Pitääkö olla tietynkokoista rahaa...automaattiin vai samallalaillako pelaa kassat kuin esim Hesassa?saanut matkatavarasi niin nouset kaksi kerrosta ylöspäin, muistaakseni, kyltissä lukee Stazione FS tai englanniksi Railway Station. Lipun junaan ostat Per Terminin lippuluukulta, automaatista tai tupakkakaupasta. Lippu maksaa 14 euroa ja se on leimattava perongilla keltaisessa leimauslaitteessa ennen kuin nousee junaan. Junan kupeessa lukee Leonardo Express. Lentokenttä ei ole kovin suuri ja siellä on selvät kyltit ja opasteet.
- roomatarska
Rooman rouva kirjoitti:
saanut matkatavarasi niin nouset kaksi kerrosta ylöspäin, muistaakseni, kyltissä lukee Stazione FS tai englanniksi Railway Station. Lipun junaan ostat Per Terminin lippuluukulta, automaatista tai tupakkakaupasta. Lippu maksaa 14 euroa ja se on leimattava perongilla keltaisessa leimauslaitteessa ennen kuin nousee junaan. Junan kupeessa lukee Leonardo Express. Lentokenttä ei ole kovin suuri ja siellä on selvät kyltit ja opasteet.
Kiitos paljon selkokielisitä vastauksista...ei jänskätä enää yhtään niin paljoa tuo junailu ;)
- Onkalo
Rooman rouva kirjoitti:
saanut matkatavarasi niin nouset kaksi kerrosta ylöspäin, muistaakseni, kyltissä lukee Stazione FS tai englanniksi Railway Station. Lipun junaan ostat Per Terminin lippuluukulta, automaatista tai tupakkakaupasta. Lippu maksaa 14 euroa ja se on leimattava perongilla keltaisessa leimauslaitteessa ennen kuin nousee junaan. Junan kupeessa lukee Leonardo Express. Lentokenttä ei ole kovin suuri ja siellä on selvät kyltit ja opasteet.
entäs paikallisibussien aikataulut, löytyykö niitä jostain? Nuo italialaiset sivut on tosi epäselkoiset.. Haluaisin päästä johonkin noista suurimmista kauppakeskuksista ts. Porta Di Romaan tai Parco Leonardoon? Osaisiko Rooman rouva tai joku muu antaa apua näihin minun niin "suuriin" ongelmiin?
- Rooman rouva
Onkalo kirjoitti:
entäs paikallisibussien aikataulut, löytyykö niitä jostain? Nuo italialaiset sivut on tosi epäselkoiset.. Haluaisin päästä johonkin noista suurimmista kauppakeskuksista ts. Porta Di Romaan tai Parco Leonardoon? Osaisiko Rooman rouva tai joku muu antaa apua näihin minun niin "suuriin" ongelmiin?
Henkilökohtaisesti en läksisi tuntemattomana etsimään ostoskeskuksia, kun ei Roomassa asuvatkaan oikein tahdo löytää perille. Kärsivällisyyttä se kysyy ainakin ensikertalaiselta.
Mutta jos jotain apua löytyisi kuitenkin. Porta di Romaan pääsee bussilla 38 Terminiltä esimerkiksi. Bussit kulkee niin tiheään ettei aikatauluista väliä. Ei ne bussit kuitenkaan aja tarkalleen ajassa, se on mahdottomuus. Jäät pois viimeisellä pysäkillä.
Tässä hyvät sivut ostoskeskuksita ja kartta jonka avulla löytää perille, toivottavasti.
http://www.flaminiahouse.it/en/outlets.php
Parco Leonardoon pääset vain omalla autolla tai junalla Fiumicinon kentältä. Orteen menevällä paikallisjunalla FM 1 lentokentältä, jäät pois ensimmäisellä pysäkillä.
- Rooman rouva
lentokentän pohjapiirrokset
Saapuvat lennot:
http://www.adr.it/portal/content/FileAttach/adr/Attach/Fiumicino/terminal_3_arrivi_nuova_denominazione.pdf
Lähtevät lennot:
http://www.adr.it/portal/content/FileAttach/adr/Attach/Fiumicino/terminal_3_partenze_nuova_denominazione.pdf
Täältä sitten loput, löytyy terminaalit sun muut:
http://www.adr.it/portal/portal/adr/Fiumicino/Servizi/Mappa_Terminal_FCO - junailijatar
olimme juuri ekaa kertaa roomassa 12.-16.6., ja paikallisjunalla menimme lentokentältä tiburtinan asemalle ja toisinpäin. juna löytyy tosiaan opasteita seuraamalla, ja lipun ostimme tupakkakaupasta sieltä laiturin vierestä. maksoi 8 euroa per nenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882