minä onneton joka vasta aloittelen näitä istutus- ja kasvatushommia. No, tämä ruusupapu taas. Tein nyt itse narusta verkon, pitää vielä kiinnittää ja pngottaa se tuohon kaiteen ja parvekkeen katon väliin. Siis narusta tein. No, nyt katselin netistä taas ruusupapuasioita, niin huomasin juttuja, joissa sanottiin, että ruusupapu vaatii vähintään sormenpaksuisen tuen, jotta kiinnittyisi, ja siis se siis kiertyy tuen ympäri. No, enhän minä sitten verkolla mitään tee vai :O Tai joudun sitten sitomaan sitä papua kiinni koko ajan. Ja joku vielä kertoili että ei kasva jos ei tuki ole mieluinen. No, jopas minä jaakon pavunvarren valitsin... Onko kaikki tuo tukiasia totta...
no hei taas,
4
553
Vastaukset
Kunhan sinua siellä pompottavat. Anna olla verkon vaan, kun olet tehnyt, ja nähnyt vaivaa. Ihan varmaan lähtee kiertymään.Minulla on joskus ollut vain kalastajalankaa pystysuorassa rivissä, ja kyllä on papu kasvanut tiheäksi aidanteeksi krillikodan seinälle. Äläkä ollenkaan ajattele. että onneton minä. Itsevarmuutta vaan peliin. Ja kyllä pavut kasvaa, ja kiertyy! Hyvää jatkoa sinulle!
- kiitos kiitos
Verkon tekoon ryhdyin, kun ajattelin, että se olisi ehkä hieman tukevampi tuulessa. Rumahan se tietysti on, jos rupeaa retkottamaan....
Mutta kiitos sinulle. - kiitos rohkaisusta.
kiitos kiitos kirjoitti:
Verkon tekoon ryhdyin, kun ajattelin, että se olisi ehkä hieman tukevampi tuulessa. Rumahan se tietysti on, jos rupeaa retkottamaan....
Mutta kiitos sinulle.vielä lisää papuja tulemaan, ja nyt kun sanoit, että kiipeää lankoja pitkin, niin en hanki mitään pajurakennelmaa vaan pistän sitten keskelle ruukkua kepin ja langat alhaalta ylös, niin kiivetköön siinä. Kokeilija kun ollaan, ja siemeniä riittää...
- O-mukulakiurunkannus
kiitos rohkaisusta. kirjoitti:
vielä lisää papuja tulemaan, ja nyt kun sanoit, että kiipeää lankoja pitkin, niin en hanki mitään pajurakennelmaa vaan pistän sitten keskelle ruukkua kepin ja langat alhaalta ylös, niin kiivetköön siinä. Kokeilija kun ollaan, ja siemeniä riittää...
Kepit tai ristikko voisi olla siinä mielessä parempi, että niitä ei tuuli saa heiluteltua niin paljoa. Minulla on kasvanut karhunköynnöstä partsilla ruukussa ja laitoin sen kiipeämään naruihin kaiteesta kattoon. Kovalla tuulella narut pyrkivät kiskomaan kasvia poikki tai jopa irti mullasta. Myös ilman kosteus tai kuivuus (sade, helle) vaikuttavat monien narujen kireyteen/löysyyteen. Suuri merkitys on varmaan sillä, miten tekemäsi verkon kiinnität.
P.S. Karhunköynnökseni elivät muoviämpärissä partsilla monen talven yli, mutta viime talven pakkaset olivat niillekin liikaa. Kuolivat, mutta onneksi voin halutessani laittaa uusia, kun taimia saa luonnosta (ja ihmisten puutarhoista!) niin paljon kuin haluaa! ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai908346Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424738Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414391Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit452595Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.981478- 401296
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441246Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641152Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391150Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1671090