no hei taas,

onneton minä

minä onneton joka vasta aloittelen näitä istutus- ja kasvatushommia. No, tämä ruusupapu taas. Tein nyt itse narusta verkon, pitää vielä kiinnittää ja pngottaa se tuohon kaiteen ja parvekkeen katon väliin. Siis narusta tein. No, nyt katselin netistä taas ruusupapuasioita, niin huomasin juttuja, joissa sanottiin, että ruusupapu vaatii vähintään sormenpaksuisen tuen, jotta kiinnittyisi, ja siis se siis kiertyy tuen ympäri. No, enhän minä sitten verkolla mitään tee vai :O Tai joudun sitten sitomaan sitä papua kiinni koko ajan. Ja joku vielä kertoili että ei kasva jos ei tuki ole mieluinen. No, jopas minä jaakon pavunvarren valitsin... Onko kaikki tuo tukiasia totta...

4

502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunhan sinua siellä pompottavat. Anna olla verkon vaan, kun olet tehnyt, ja nähnyt vaivaa. Ihan varmaan lähtee kiertymään.Minulla on joskus ollut vain kalastajalankaa pystysuorassa rivissä, ja kyllä on papu kasvanut tiheäksi aidanteeksi krillikodan seinälle. Äläkä ollenkaan ajattele. että onneton minä. Itsevarmuutta vaan peliin. Ja kyllä pavut kasvaa, ja kiertyy! Hyvää jatkoa sinulle!

      • kiitos kiitos

        Verkon tekoon ryhdyin, kun ajattelin, että se olisi ehkä hieman tukevampi tuulessa. Rumahan se tietysti on, jos rupeaa retkottamaan....

        Mutta kiitos sinulle.


      • kiitos rohkaisusta.
        kiitos kiitos kirjoitti:

        Verkon tekoon ryhdyin, kun ajattelin, että se olisi ehkä hieman tukevampi tuulessa. Rumahan se tietysti on, jos rupeaa retkottamaan....

        Mutta kiitos sinulle.

        vielä lisää papuja tulemaan, ja nyt kun sanoit, että kiipeää lankoja pitkin, niin en hanki mitään pajurakennelmaa vaan pistän sitten keskelle ruukkua kepin ja langat alhaalta ylös, niin kiivetköön siinä. Kokeilija kun ollaan, ja siemeniä riittää...


      • O-mukulakiurunkannus
        kiitos rohkaisusta. kirjoitti:

        vielä lisää papuja tulemaan, ja nyt kun sanoit, että kiipeää lankoja pitkin, niin en hanki mitään pajurakennelmaa vaan pistän sitten keskelle ruukkua kepin ja langat alhaalta ylös, niin kiivetköön siinä. Kokeilija kun ollaan, ja siemeniä riittää...

        Kepit tai ristikko voisi olla siinä mielessä parempi, että niitä ei tuuli saa heiluteltua niin paljoa. Minulla on kasvanut karhunköynnöstä partsilla ruukussa ja laitoin sen kiipeämään naruihin kaiteesta kattoon. Kovalla tuulella narut pyrkivät kiskomaan kasvia poikki tai jopa irti mullasta. Myös ilman kosteus tai kuivuus (sade, helle) vaikuttavat monien narujen kireyteen/löysyyteen. Suuri merkitys on varmaan sillä, miten tekemäsi verkon kiinnität.

        P.S. Karhunköynnökseni elivät muoviämpärissä partsilla monen talven yli, mutta viime talven pakkaset olivat niillekin liikaa. Kuolivat, mutta onneksi voin halutessani laittaa uusia, kun taimia saa luonnosta (ja ihmisten puutarhoista!) niin paljon kuin haluaa! ;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe